تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۱۹۴۶۰۷

گفت‌وگو با کارگردان یاسوجی فیلم کوتاه «دور دست نزدیک»؛ مسئولان بی‌خیال زبان هنر‌ اند

۸
۲
کبنا ؛جوان بویراحمدی در ۲۶ جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور رتبه اول «فیلم‌ کوتاه» را کسب کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، خسرو روشناس دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد که ۲۴ سالن سن دارد و اهل بویراحمد است در کارنامه هنری خود بازیگری در فیلم‌های سینمایی «یوزپلنگ»، «یک خانواده کوچ‌رو» و چندین کار هنری دیگر را دارد، نیز در بیست و ششمین جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور رتبه اول «فیلم کوتاه» را کسب کرد.
roshnac
روشناس در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز با بیان اینکه متأسفانه علی‌رغم ظرفیت بالای هنر در انتقال پیام‌ها، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به این مقوله توجه چندانی ندارند، اظهار کرد: فیلم کوتاه «دور دست نزدیک» بر اساس واقعیت اجتماعی یکی از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده است.
این هنرمند بویراحمدی با بیان اینکه من فقط در حوزه آموزش و پرورش به دلیل خلاء‌ای که در این حوزه وجود دارد، فعالیت می‌کنم، ادامه داد: در یکی از خانواده‌ها که والدین از هم طلاق می‌گیرند، دانش آموزی زندگی و ادامه تحصیل را ادامه می‌دهد و فیلم کوتاه ساخته شده بر اساس همین واقعیت تولید می‌شود.
روشناس با بیان اینکه هدف از ساخت اینگونه فیلم‌ها بیان مشکلات آموزشی که بر سر راه تحصیل دانش آموزان این استان است، بیان کرد: متأسفانه برای ساخت این فیلم با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودم، بطوریکه دو ماه به دنبال مجوز یک سکانس این فیلم در مدرسه‌ای بودم.
وی از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا معلمان هنرمند را حمایت کنند و افزود: چند میلیون برای ساخت این فیلم ضرر کردم و اگر قرار است برای ساخت فیلم مجوز ندهند و یا حمایتی نباشد، هم کار سخت می‌شود و هم فیلم با کیفیت نمی‌توان تولید کرد.
کارگردان فیلم کوتاه «دور دست نزدیک» با بیان اینکه توانایی هنرمندان این استان از قبل وجود داشته است، افزود: ولی متأسفانه حمایتی صورت نمی‌گرفت و اگر الان هم انگیزه‌ای ایجاد شده به دلیل اندک حمایت مسئولان است.
روشناس با انتقاد از کم بودن هزینه فرهنگی در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد توانایی این را دارند که فرهنگ بومی استان را به سایر جوامع دیگر انتقال دهند کما اینکه تاکنون هم این کار را کرده‌اند.
وی با بیان اینکه به دلیل عدم حمایت از هنرمندان توانایی آنها در حال فرسایش است، اضافه کرد: واقعیت‌های جامعه و مشکلات آموزشی بر سر راه دانش آموزان استان باید با زبان گویای هنر بیان شود.
این کارگردان با اشاره به اینکه زبان تصویر از هر زبان دیگری گویاتر است، تاکید کرد: به معلمانی که توانایی کارهای هنری دارند، بهای بیشتری دهد تا از این طریق مشکلات تحصیلی دانش آموزان مرتفع شود.
وی افزود: بنده تخصصی در حوزه آموزش و پرورش فعالیت می‌کنم و خارج از این حوزه هیچ کاری را انجام نمی‌دهم و امید می‌رود که مسئولان در این حوزه ما را یاری کنند.
roshnac2
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر بازیگر خوب استانمون
سحر
Iran, Islamic Republic of
به امیدکسب موفقیت های بزرگ..
تیام
Iran, Islamic Republic of
عالیه فیلم هاش لطفا حمایت کنید
تیام
Iran, Islamic Republic of
به امید کسب موفقیت بزرگ.
انشالله همیشه موفق و موید باشید.
الناز
Iran, Islamic Republic of
به امید کسب موفقیت های بیشتر
الناز
Iran, Islamic Republic of
عالیه واقعا
درود بر بازیگر خوب استانمون
الناز
Iran, Islamic Republic of
عالیه واقعا
درود بر بازیگر خوب استانمون
shahrokh
Iran, Islamic Republic of
من از نزدیک ایشون رو دیدم و بسیار جوان انرژیک و یکی از جوانان خوش ذوقی که به واسطه نداشتن پارتی و فضای مسموم سینما نتوانسته توانایی های خود و استان را در سطح کشوری به نمایش بگذارد . امیدوارم هرجا هستند موفق و سلامت باشند
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1