تاریخ انتشار
شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۱۹۱۰۹۶

وقتی پیاده نظام تلاش می کند جورِ فرمانده را بکشد

۰
کبنا ؛ 
 سید یوسف مرادی
اشتباهِ راهبردی طرفداران روحانی در کوچ به رسانه یِ غیرِ رسمیِ تلگرام/”انتقامِ رسانه”، وقتی پیاده نظام تلاش می کند جورِ فرمانده را بکشد
✔️تجربه موفقیت آمیزِ استفاده از تلگرام در پیروزی لیست امید، باعث ایجاد اشتباهِ محاسباتی در طرفداران دولت روحانی شده است، به گونه ای که طی چند مدت گذشته در گسترشِ فعالیت های آنان در تلگرام نمود یافته است.
این اشتباه محاسباتی ریشه در درک و تعریف اشتباهِ طرفدارانِ دولت از رسانه های غیر رسمی چون تلگرام دارد.
✔️طرفداران دولت به این مساله توجه نکرده اند که تاثیر رسانه های غیر رسمی بر افکار عمومی (در سطحِ بازی های سیاسی) وقتی کاربرد مناسب و اثربخش دارد که استفاده کننده در موقعیت اپوزیسیون باشد و به رسانه های رسمی دسترسی نداشته باشد و این دقیقا همان اتفاقی است که در استفاده ی مناسبِ خاتمی از این رسانه ها در انتخابات مجلس و پیروزی لیست امید رخ داد.
✔️در شرایطی که دولتِ روحانی به رسانه ی ملی و چندین خبرگزاری قدرتمند و همچنین روزنامه ها دسترسی دارد، کوچِ به تلگرام نه تنها نمی تواند موثر باشد، بلکه بازی در زمینِ رقیب (جریاناتی چون احمدی نژاد)بوده (که در حال حاضر در موقعیت اپوزیسیون-از لحاظ مقابله با دولت-) قرار دارند.
✔️ذاتِ تلگرام و دیگر رسانه های غیر رسمی و نوظهور، دارای خصوصیاتی است که در صورت بی توجهی به آنها می تواند به ضد خودش تبدیل شود.
طرفدارانِ دولت، با تاکید بر این کار، (که همانطور که ذکر شد، به دلیلِ ذاتِ رسانه های نوظهور و در قدرت بودن جریانِ اعتدال، تاثیر چندانی بر افکار عمومی ندارد) موجب می شوند تا این گروهها و کانال ها به مانندِ یک ماده ی مخدر مانع فعالیت های طرفدارانِ آنها در سطح عمومِ مردم شده حتی باعثِ تخلیه ی انرژی هواداران دولت شود که این همان انتقامی است که تلگرام به عنوانِ یک رسانه ی غیر رسمی به خاطرِ بی احترامی به اصول اش از طرفداران دولت می گیرد،حاصل این انتقام، غفلت از عموم مردمی است که حداقل ٢٠ میلیون رای دارند و به رای سیال در انتخابات ها معروف اند و در دسته بندی اصول گرا-اصلاح طلب نمی گنجند و اتفاقا کسی چون احمدی نژاد فقط روی آنها حساب کرده است و همین رای سیال روزگاری دوم خرداد را رقم زدند.
✔️طرفدارانِ دولت در وضعیتی که دولت تمایلی به استفاده صحیح از رسانه های رسمی در جهتِ دیپلماسی عمومی را ندارد(کاری که دولتهای هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد در آنها تبحر داشتند) تلاش دارند تا این خلا را از طریقِ رسانه های غیرِ رسمی پر کنند که اقدامی از سر ناچاری و اشتباهی راهبردی است و در بلند مدت شکافِ دور شدن از افکارِ عمومی را گسترده تر می کند.
✔️تفاوت طرفداران احمدی نژاد و خاتمی (در زمان ریاست جمهوریشان) با طرفداران روحانی در این است که طرفدارانِ احمدی نژاد و خاتمی دنباله روی رییس جمهورهایی بودند که با استفاده مناسب از رسانه های رسمی، خود به رسانه ای قدرتمند تبدیل شدند، اما طرفداران روحانی در راهی حرکت می کنند که دکتر روحانی تا اینجای کار تمایلی به پاگذاشتن در آن را ندارد.
✔️دیپلماسی عمومی اصول مشخصی دارد و یکی از مهم ترین اصول اش داشتنِ یک فرمانده معتقد به آن است. کاری که هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد، اردوغان، چاوز و خیلی های دیگر رفتند و استراتژیست های دولت به اشتباه آن را پوپولیست نامیدند!
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1