تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۱۹۰۴۷۶

امکانات مهار بحران در باشت نیست / کوره‌های زغال‌سوز آفت جان جنگل‌های بلوط لنده

۴
۰
کبنا ؛
فرماندار شهرستان لنده گفت: کوره‌های زغال‌سوزی در تشان بهبهان در خوزستان به‌صورت غیرمجاز درختان بلوط جنگل‌های شهرستان لنده در کهگیلویه و بویراحمد را به زغال تبدیل می‌کند.


 محمدمرادی امروز در نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد،اظهار داشت: ۱۵ دستگاه اجرایی در شهرستان لنده مستقل نیستند یا فاقد نمایندگی در این شهرستان هستند.
فرماندار لنده با اشاره به پوشش جنگلی این شهرستان، گفت: متاسفانه سازمان محیط زیست هیچگونه نمایندگی در این شهرستان ندارد و این یکی از مشکلات اصلی در مواقع بحران در لنده است.
وی ابراز کرد: بیش از ۵ ماه اداره منابع طبیعی در شهرستان لنده استقرار یافته است ولی دلیل اینکه چرا تا کنون این مسئله اعلام نشده برای ما هم نامعلوم است.
مرادی با بیان اینکه شهرستان لنده یکی از شهرستان‌های بحران خیز است، تصریح کرد: در مواقع بحران و آتش‌سوزی نیروهای منابع طبیعی بدون کمترین امکانات و با دست خالی در این منطقه به جنگ با  آتش می‌روند.
فرماندار لنده گفت: وجود مرز مشترک با استان خوزستان سبب مشکلاتی برای منابع طبیعی این شهرستان شده و کوره زغال‌سوزی در شهرستان بهبهان بلوط‌های این منطقه را به زغال تبدیل می‌کند.
مرادی با اشاره به لزوم جا به جایی این کوره زعال سوزی، ابراز کرد: می‌طلبد در راستای حفاظت از منابع ملی نشست مشترکی با مسئولان شهرستان بهبهان برگزار شود تا این کوزه زغال سوزی امحا شود.
وی با اشاره به کمبود امکانات برای اطفای حریق در این شهرستان، تاکید کرد: متاسفانه با وجود این شرایط سخت دستگاه‌های اجرایی در هنگام وقوع آتش سوزی و شرایط بحرانی همکاری لازم را ندارد.
امکانات محدود ستاد بحران باشت برای جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع
فرماندار باشت گفت: امکانات ستاد بحران شهرستان باشت برای جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع محدود است.
سید مسعود حسینی امروز شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به امکانات محدود شهرستان‌ها برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع گفت: بیشترین آتش‌سوزی در شهرستان باشت اتفاق افتاده اما به غیر از آتش‌سوزی اخیر در کوه بهره‌عنا در سایر آتش سوزی‌ها کسی به ما کمک نکرد.
فرماندار باشت تصریح کرد: ستاد بحران شهرستان با دست خالی و امکانات محدود آتش‌سوزی‌های اخیر را مهار کرد اما فضای مجازی پر شده از اینکه ستاد بحران در آتش‌سوزی‌ها اخیر کاری انجام نداده است.
وی با اشاره به اینکه ۷ فقره آتش‌سوزی عمده در این شهرستان رخ داد، گفت: به دلیل کمبود امکانات و نیرو از شهرستان گچساران کمک خواستیم تا توانستیم این آتش‌سوزی‌ها را مهار کنیم.
این مسؤول تصریح کرد: در یک روز سه مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان رخ داد و تعداد نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست برای مهار آتش ۱۰ نفر بودند که همین کمبود نیرو و تجهیزات ما را در مهار آتش با مشکل مواجه کرد.
حسینی اضافه کرد: به دلیل کمبود نیرو و امکانات از کارمندان ادارات شهرستان برای مهار آتش استفاده کردیم اما مگر کارمندان که تمام ساعات کاری خود را در ادارات و پشت میز هستند می‌توانند بدون امکانات و آموزش‌های لازم آتش را مهار کنند.
فرماندار باشت با اشاره به دلائل افزایش آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان گفت: کم شدن احشام، انداختن ته سیگار افراد در مراتع خشک و آتش زدن مزارع کشاورزی توسط کشاورزان برای کشت جدید همه از عواملی است که منجر به آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

رها
Iran, Islamic Republic of
تمام ذغال گناوه دیلم بوشه وامارت متحده عربی هم از جنگلهای باشت تهیه میشه ام اسمشو نبود
آهو
Iran, Islamic Republic of
ذغال کل استان ۷۰درصدش در باشت تامین میشه
ملار
Iran, Islamic Republic of
در منطقه باشت بیست کبابی وجود دارد که ماهانه خود به تنهایی ۵۰تن ذال هم مصر ف میکنن ومیفروشن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون بیکاری ک بدترشده و اقوام نزدیکت ک نزدیکتر...خداب داد مردم رنج کشیده باشت برسه
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1