تاریخ انتشار
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۱۹۰۲۶۸

افتتاح ۳۶۸ طرح حوزه کشاورزی در سفر هیئت دولت / ابهام در صدور مجوز به صنوف آلاینده در گچساران / ساخت هتل چهار ستاره در یاسوج / تشریح برنامه های سفر رئیس جمهوری /

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
برخورد قاطع سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری یاسوج با رانندگان متخلف
مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری یاسوج با اشاره به اینکه نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری شهر یاسوج ۱۵ درصد افزایش داشته، گفت: با رانندگان متخلف به صورت جدی برخورد می‌کنیم.
سجاد بهرامی در خصوص اخذ غیرقانونی کرایه از سوی برخی مسافربری‌های شهر یاسوج و افزایش حدود ۲۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها و مسافربری‌های درون شهری در سال جاری گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی شهر یاسوج در سال جاری برابر مصوبه شورای شهر و کمیته تطبیق فرمانداری بویراحمد ۱۵ درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری یاسوج تصریح کرد: حوزه گشت سازمان حمل و نقل مسافر و بار روزانه در حال بازرسی در محدوده خدماتی شهر یاسوج است که شهروندان می‌توانند در صورت اخذ هرگونه کرایه اضافه توسط رانندگان تاکسی و آژانس‌های شهری را با شماره تلفن ۳۳۳۴۷۲۹۸ به اطلاع سازمان تخلفات رانندگی رسانده تا نسبت به شکایات آنها رسیدگی شود.
وی عنوان کرد: این سازمان با رانندگان متخلف به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.
اعتراض مردمی به قطعی مکرر آب در شهر باشت و پاسخ مسؤولان
قطعی مکرر آب شهر باشت در ساعاتی از شبانه‌روز موجب اعتراض مردمی شده است.
ظرف چند روز گذشته قطعی آب در ساعات پایانی شب تا صبح روز بعد مردم باشت را کلافه کرده است.
جمعی از مردم شهر باشت با اشاره به قطعی آب گفتند که طی چند مدت گذشته با قطع آب در ساعات پایانی شب عده‌ای از مردم که دارای تانکر ذخیره سازی آب نیستند با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.
یکی از همشهریان در این باره افزود: به دلیل بد موقع بودن قطعی آب مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است.
پس از این به سراغ مسؤولان اداره آبفای شهرستان رفتیم تا دلایل قطعی آب را جویا شویم.
یعقوب گرجی در این خصوص گفت: منبع ذخیره سازی آب شهرستان متاسفانه در زمان ساخت پایین‌تر از قسمتی از شهر مانند قدم آباد، اسلام‌آباد و مجتمع فرهنگیان شهر است.
رئیس آبفای باشت افزود: با توجه به کمبود آبی که داریم، مجبوریم ساعت ۱۱ تا ۵ صبح ۶۰ تا ۷۰درصد منبع آب را ببندیم تا صبح مشکل تامین آب نداشته باشیم.
گرجی ادامه داد: متاسفانه در شهر باشت بعضی از منازل منبع ذخیره آب ندارند، به همین دلیل در صورت بروز مشکل در توزیع آب همشهریان کمبود آب را احساس خواهند کرد.
این مسؤول، یکی دیگر از دلایل قطعی آب در سطح شهر را فشار به خطوط توزیع آب عنوان کرد و گفت: بیش از ۳۰ درصد خطوط توزیع آب شهر باشت فرسوده است و به دلیل کاهش مصرف آب در شب میزان فشار آب به خطوط توزیع افزایش می‌یابد و باعث شکستگی آن‌ها خواهد شد.
وی افزود: در صورت تامین اعتبار لازم جهت ساخت یک منبع ۲ هزار متر مکعبی در منطقه قدم‌آباد می‌توان مشکلات تامین آب شهر باشت را کاهش داد.
گرجی در مورد تعداد چاه‌های تامین کننده آب شهر باشت بیان داشت: آب شهر باشت توسط ۳ چاه آهکی تامین می‌شود، اما با توجه به افت فشار آب و افزایش جمعیت شهر احداث یک حلقه چاه جدید با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم در پایان ماه جاری افتتاح و به بهره‌برداری برسد.
رئیس آبفای باشت تبیین کرد: میزان مصرف آب شهر باشت نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاست که امیدواریم با ایجاد فرهنگ‌سازی این مشکل برطرف شود.
هتل چهارستاره در یاسوج ساخته می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد از ساخت هتل چهارستاره و پارک آبی در یاسوج خبر داد.
محمود باقری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: این مرکز گردشگری و تفریحی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی و با اشتغال زایی برای ۶۰ نفر، ایجاد و راه اندازی خواهد شد.
وی بیان کرد: در سال گذشته سه میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع دستی استان اختصاص یافت که تاکنون ۹۳درصد این تسهیلات به فعالان صنایع دستی استان پرداخته شده و دیگر پرونده ها در نوبت پرداخت هستند. در سال جاری نیز پنج میلیارد تومان اعتبار در زمینه صنایع دستی و گردشگری استان در نظر گرفته شده است
باقری اضافه کرد: تاکنون یک فقره پرونده در حوزه بوم گردی تایید شده که به آن ۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.
لزوم توجه به مسائل فرهنگی برای ایجاد نشاط در جامعه
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه سبب فعالیت بهتر می‌شود.
غلامرضا تاج‌گردون امروز در جلسه با اصناف و بازاریان اظهار کرد: در برخی موارد قانون‌گذار اطلاعی از واکنش قانون مصوب شده را ندارد اما حضور در جامعه و در میان صنوف مختلف و اطلاع از مشکلات درک بهتری از تصویب قوانین پیدا می‌کند.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم مسائل فرهنگی افزود: بعضی افراد تلاش‌های نماینده را تنها در راستای مسائل عمرانی و سرمایه‌گذاری می‌بینند در صورتی که مسائل فرهنگی هم از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به برگزاری جلسه با اصناف و بازاریان عنوان کرد: برگزاری این جلسه در راستای بیان نقاط قوت و ضعف همچنین پیدا کردن راهکار برای توسعه و پیشبرد توسعه شهرستان است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه من نظارت بر عملکرد فرماندار نیست، افزود: وظیفه من نظارت بر فعالیت‌های راهگشا برای حل مشکلات مردم است.
تاج‌گردون با تأکید بر لزوم فعالیت‌های فرهنگی در بازار عنوان کرد: سهم عمده کار بازاریان کارهای فرهنگی دینی و اجتماعی است.
وی در پایان خواستار همکاری اصناف و بازاریان برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در شهرستان شد زیرا معتقد است در این صورت عملکرد جامعه بهتر از گذشته می‌شود.
ایجاد تحرک اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تزریق منابع به بخش تولید است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا زمانی که بانک‌ها منابع مالی و تسهیلات لازم برای تزریق به بخش تولید نداشته باشند تحرک اقتصادی در استان ایجاد نمی‌شود.
صابر مظاهری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ آمار نرخ بیکاری در رده‌های نخست کشور قرار دارد اظهار داشت: با توجه به سفر قریب‌الوقوع دولت به استان اگر قرار است اتفاقی در استان ما رخ دهد با توجه به نرخ بالای بیکاری حتما باید تسهیلات و منابعی به استان تزریق شود.
وی نرخ بیکاری این استان در بهار امسال را ۱۷٫۷ درصد عنوان کرد و افزود: در صورتی که بانک‌ها تسهیلات سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت برای ارائه به سرمایه‌گذاران نداشته باشند تحرک اقتصادی در استان ایجاد نمی‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آنچه که در حال حاضر برای این استان ضروری به نظر می‌رسد هدایت منابع مالی و تسهیلات به سمت بخش‌های خصوصی و تعاونی است.
مظاهری با اشاره به افزایش آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در همه استان‌های کشور عنوان کرد: این رشد در استان ما با توجه به مساحت و جمعیت کم نمود بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار بیکار ثبت شده در سامانه کاریابی اداره تعاون، کار و رفاه و اجتماعی استان داریم تصریح کرد: با توجه به آمار بالای فارغ‌التحصیلان بیکار در استان پیشنهاد دادیم در بحث طرح فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جزء استان‌های پایلوت قرار گیریم زیرا برای اجرای این طرح به منابع دولتی نیاز است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویارحمد تنها راه برای برخورداری این استان از رونق اقتصادی را تزریق منابع دانست و اظهار کرد: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری استان به وزارتخانه پیشنهاد دادیم در سفر ریاست جمهوری برای رفع این معضل تصمیمات لازم اتخاذ شود.
مظاهری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران رغبت کمی برای سرمایه‌گذاری در استان دارند، علت این امر را فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای سرمایه‌گذاری در استان دانست و گفت: بازار کار و بازار مصرف استان ما وضعیت مطلوبی ندارد.
وی بیان کرد: تا هنگامی که مشوق‌های لازم در بحث بیمه، مالیات، واگذاری زمین، تسهیلات کم‌بهره، یارانه‌ها و غیره در استان ما صورت نگیرد سرمایه‌گذاران غیربومی تمایلی به حضور در استان پیدا نمی‌کنند.
انتقال صنوف آلاینده دورن‌شهری گچساران به شهرک‌ صنعتی
فرماندار گچساران گفت: صنوف آلاینده دورن‌شهری گچساران طی آینده نزدیک به شهرک صنعتی انتقال داده می‌شود.
عبدالرحیم رحیمی امروز در جلسه ستاد تدوین و برنامه‌ریزی چهار ساله گچساران با محوریت اصناف و بازاریان اظهار کرد: این نشست به منظور شناخت بهتر مشکلات صنوف و بازاریان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه بازار و اصناف از نظر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سهم عمده‌ای در جامعه دارند، افزود: امید است با پیش‌بینی برنامه‌ چهارساله نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گام‌های مؤثری برای پیشرفت، توسعه و آبادانی گچساران برداشته شود.
فرماندار گچساران تصریح کرد: یکی از پارامترهای اصلی توسعه پایدار، حضور و مشارکت منظم بازاریان برای به حرکت در آوردن چرخ‌های اقتصاد بوده که باید با تعامل و همکاری بین بازاریان و اصناف همچنین مسؤولان این پیشرفت حاصل شود.
رحیمی با انتقاد از صدور مجوز به صنوف آلاینده در اماکن پررفت و آمد گفت: در اینجا این سؤال مطرح است که چرا در مکان‌های پرتردد مجوز و پروانه به صنوف آلاینده داده می‌شود و بعد باید این مکان باید پلمب شود.
وی یادآور شد: شهرک صنعتی بهترین مکان برای ایجاد صنوف آلاینده بوده که امیدواریم در این خصوص برای صنوف آلاینده گچساران مکانی در نظر گرفته شود.
رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ اتحادیه فعال در گچساران وجود دارد، بیان کرد: طی آینده نزدیک با شناسایی صنوف آلاینده انتقال آنها به شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
۹۰میلیارد ریال عوارض به شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از ۹۰ میلیارد ریال عوارض به شهرداریها و دهیاری های این استان امسال پرداخت شد.
سهراب امدادی فر افزود: از این میزان عوارض ۲۲ میلیارد ریال برای عمران و آبادی به شهرداری دوگنبدان پرداخت شد.
وی بیان کرد: ۱۹۷ میلیارد ریال عوارض در سال ۹۳ و ۹۴ به شهرداری دوگنبدان پرداخت شد.
امدادی فر ابراز کرد: مودیان مالیاتی ۳۰ هزار اظهارنامه مالیاتی امسال در کهگیلویه و بویراحمد تکمیل و تسلیم کردند.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال عوارض به شهرداریها و دهیاری های این استان در دوسال گذشته پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه موضوع مالیات یکی از مقوله های اثر گذار و تعیین کننده در اقتصاد مقاومتی است گفت: هم اکنون فرار مالیاتی به عنوان یکی ازآسیب های اقتصادی در کشور است.
امدادی فر ابراز کرد: مالیات در دو بخش مستقیم و غیر مستقیم دریافت و صرف اجرای پروژه های عمرانی و هزینه های جاری می شود.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمدگفت: طرح جامع مالیاتی از سال گذشته در استان آغاز شده و در حال حاضر در دست اجراست.
امدادی اظهار داشت: مجموعه اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با تمام توان در راستای اجرای سریع مراحل اجرایی این طرح از جمله تغییر فضای فیزیکی ساختمان اداره امور مالیاتی در استان وارد شده است.
امدادی گفت: ساختمان اداره امور مالیاتی گچساران در فضایی به مساحت سه هزارو ۲۰۰ متر مربع در پنج طبقه در دست اجراست.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمدگفت: این پروژه در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه تحقق کامل عدالت مالیاتی در گرو شفاف سازی و مستندسازی اطلاعات اقتصادی است گفت: امیدواریم با همراهی مودیان با اداره های امور مالیاتی، روند تحقق درآمدهای مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.
واحدهای صنفی بدون پروانه در گچساران ساماندهی می‌شوند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: واحدهای صنفی بدون پروانه در این شهرستان ساماندهی می‌شوند.
رضا شریفی امروز در جلسه ستاد تدوین برنامه‌ریزی ۴ ساله اصناف در شهرستان گچساران که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در بخش‌های تولیدی، خدماتی، فنی و توزیعی در گچساران فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه این تعداد واحد صنفی در قالب ۲۶ اتحادیه انجام فعالیت می‌کنند، افزود: این تعداد واحد صنفی ۱۳ هزار شغل مستقیم در شهرستان ایجاد کرده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران از شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه فعالیت در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۸۵ واحد صنفی بدون پروانه فعالیت در این شهرستان شناسایی شده است.
شریفی از ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه فعالیت در گچساران خبر داد و افزود: این واحدهای صنفی به زودی ساماندهی می‌شوند.
وی با اشاره به فعالیت واحدهای صنفی آلاینده مزاحم در سطح شهر گچساران خاطرنشان کرد: ۳۳۶ واحد صنفی آلاینده مزاحم در سطح شهر شناسایی شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران بر لزوم انتقال صنوف آلاینده مزاحم به خارج از شهر تأکید کرد و گفت: انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر به زودی انجام می‌گیرد.
شریفی از راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چند منظوره جدید در گچساران به زودی خبر داد و افزود: واحدهای صنفی در این شهرستان به زودی تجهیز می‌شوند.
 
تامین زیرساختهای آب عشایر کهگیلویه وبویراحمد نیازمند اعتبار است
معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تامین زیرساخت های آب سالم و بهداشتی مناطق عشایری این استان نیازمند ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار است.
بهمن آزادی افزود: این اعتبار برای نصب پنج هزار دستگاه حمام خورشیدی و ساخت یکهزار و ۵۰۰ مخزن ذخیره آب در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد مورد نیاز است.
وی اظهار کرد: هم اکنون یکهزار و ۵۰۰ منبع ذخیره آب و ۳۷ دستگاه حمام خورشیدی در مناطق عشایری این استان نصب شده است.
معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت استفاده از فن آوری های نوین حمام خورشیدی به جای استفاده از چوب درختان جنگلی بیان کرد: تقویت زیرساخت های رفاهی عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ساماندهی است.
آزادی افزود: هم اکنون ۱۰ تانکر با ۱۰ نفر نیروی انسانی کار توزیع آب آشامیدنی به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را به عهده دارند.
وی اظهار کرد: روزانه ۳۸۰ متر مکعب آب آشامیدنی در مناطق عشایری این استان توزیع می شود که پاسخگوی نیاز جامعه هدف نیست.
معاون فنی و عمرانی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۰ دستگاه تانکر و ۱۰ نفر نیروی انسانی دیگر برای تکمیل ناوگان آبرسانی به مناطق عشایر این استان نیاز است.
آزادی میزان اعتبار مورد نیاز برای تامین تجهیزات آبرسانی سیار به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرد.
وی تعداد مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را ۵۷۶ منطقه دانست و اظهارکرد: عشایر استان در ۱۳ زیست بوم، قشلاق و ییلاق خود را سپری می کنند.
وی با اشاره به تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز، ۳۷ درصد شیر و تولید سالانه ۱۰ هزار مترمربع ص دستی از سوی عشایر کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: عشایر این استان نقش مهمی در تولید و خودکفایی ملی دارند.
۱۲در صد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر به صورت عشایر کوچرو زندگی می کنند.
تولید با تمام ظرفیت شرط حمایت از واحدهای راکد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید با تمام ظرفیت شرط حمایت از واحدهای راکد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در ستاد رفع موانع تولید این استان است.
سهراب بنام با اشاره به برگزاری ستاد رفع موانع تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این ستاد تاکنون مصوبات بسیار خوبی در استان داشته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: جلسات کارسازی برگزار شده و بیشتر این جلسات به ریاست شخص استاندار و یا معاون استاندار بوده و واحدهای تولیدی مشکلات خود را در این ستاد به خوبی بیان کرده‌اند.
این مسؤول افزود: مسؤولان در حوزه‌های مختلف که با تولید سر و کار دارند در جلسات حضور داشته‌اند و نمایندگان بانک‌ها نیز با حضور خود مشکلاتی را که در حوزه تسهیلات بوده مورد بررسی قرار داده‌اند و مصوباتی که به تصویب رسیده برای رفع موانع تولید در استان کارگشا بوده است.
بنام در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: طرح‌هایی که در این ستاد مطرح شده‌اند یا تعطیل بوده و یا زیر ظرفیت فعالیت می‌کرده‌اند که باید پس از برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات، با تمام ظرفیت اقدام به تولید کنند.
وی شرط حمایت از چنین واحدهایی را در ستاد رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد تولید با تمام ظرفیت ذکر کرد و گفت: برای اجرایی شدن فرمان اقتصاد مقاومتی راهی به جز این نداریم که واحدهای تولیدی تمام ظرفیت کار کرده و بتوانند در رونق تولید و اشتغال‌زایی سهم بزرگی داشته باشند.
۱۳۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
رئیس سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی به این استان اختصاص یافت و از هفته آینده پرداخت آن به شهرستان های مختلف آغاز می شود.
رضا رنجبر افزود: این اعتبار برای اجرای یک هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی با ۲ هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: برای هر یک از طرح های اشتغالزایی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال و برای طرح های تعاونی و کارگاه های تولیدی راکد تا سقف سه میلیارد ریال قابل پرداخت است.
رنجبر تصریح کرد: کارخانه های ریسندگی و بافندگی، طرح پرورش شتر مرغ ، کارگاه تولیدی پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل ،مزرعه پرورش زعفران از مهمترین طرح های اقتصاد مقاومتی است که با مشارکت مردم و پرداخت تسهیلات کم بهره از سوی بسیج سازندگی راه اندازی می شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۹۴ بیش از ۸۴۵ طرح اقتصاد مقاومتی در این استان اجرا شده است.
رنجبر اظهار کرد:با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال مستقیم یک هزار و ۵۰۰ نفر فراهم شده است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای ایجاد اشتغالزایی سال گذشته در این استان را ۱۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد.


واحدهای تولیدی و صنعتی غیرفعال کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شوند
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی غیرفعال در این استان راه‌اندازی مجدد می‌شوند.
داریوش دیودیده اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی غیرفعال در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به غیرفعال بودن برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: پروژه رونق تولید در این استان در دست اجرا بوده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در قالب این پروژه واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان که مشکل نقدینگی دارند می‌توانند به سامانه بهین یاب جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.
دیودیده گفت: پس از ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب، ما طرح‌ها را بررسی می‌کنیم و براساس نیازهای متقاضیان تسهیلاتی به آن‌ها اعطا می‌کنیم.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۷۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۶۰۰ واحد فعال و ۱۵۰ واحد نیمه فعال و غیرفعال بوده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان و کمک به راه‌اندازی مجدد واحدهای غیرفعال تأکید کرد.
دیودیده تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد به طور قطع سبب رونق تولید و اشتغال در این استان می‌شود و این می‌طلبد که همه در این زمینه تلاش و همکاری کنند.
تخصیص اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای گازرسانی به شهرستان کاکان
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای گازرسانی به شهرستان کاکان خبر داد.
پژمان نیک‌اقبالی امروز در بازدید از مناطق مختلف دهستان کاکان به همراه غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس و همچنین فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که برای خدمت به مردم کاکان صورت گرفته راه‌اندازی دو پروژه ورزشی در این منطقه است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از این پروژه‌ها زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومانی و دیگری سالنی چند منظوره با اعتبارات ۱۲ میلیارد ریالی است که تا چند ماه آینده تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت بسیار بزرگ باغداری و کشاورزی در منطقه کاکان افزود: کاکان قطب باغداری در استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از مراکز مهم تولید سیب در کشور به‌شمار می‌رود.
نیک‌اقبالی مهم‌ترین اقدام صورت گرفته در دهستان کاکان را آبیاری نوین و توسعه شبکه آبیاری نوین دانست و گفت: کارهای خوبی در زمینه قطره‌ای کردن آبیاری باغات صورت گرفته و کارهایی نیز باقی‌مانده که به دنبال اجرای آن در مدت زمان کوتاهی هستیم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دیگر اقدامات مهم در منطقه کاکان را چهار خطه کردن محور اصلی این دهستان حدفاصل شهر یاسوج به سمت جاده اقلید ذکر کرد و ادامه داد: بخشی از این کار انجام شده که در آینده بقیه آن انجام می‌شود.
وی بهسازی معابر روستایی و آسفالت جاده‌های بین روستایی را از دیگر کارهای مهم ظرف سه سال گذشته در این منطقه دانست و گفت: آب‌رسانی و ترمیم شبکه آب روستاهای کاکان نیز در دستور کار قرار دارد.
نیک‌اقبالی گازرسانی به روستاهای کاکان را یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم از مسؤولان در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: بخش زیادی از این کار انجام شده که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
۳۶۸ طرح حوزه کشاورزی در سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶۸ طرح در حوزه کشاورزی در سفر هیئت دولت به این استان افتتاح می‌شود.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: طرح‌هایی در حوزه کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
وی از افتتاح ۳۶۸ طرح در بخش کشاورزی در این استان خبر داد و افزود: این طرح‌های در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان ۱۵ طرح به نمایندگی از ۳۶۸ طرح در بخش کشاورزی در شهرهای مختلف استان افتتاح می‌شود.
گوهرگانی افزود: ۳۶۸ طرحی که در این سفر در این استان به بهره‌برداری می‌رسند در زمینه‌های صنایع تبدیلی، احداث کانال، آبیاری تحت فشار، گلخانه و شیلات بوده است.
وی با اشاره به میزان اعتبار عمرانی هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۶ میلیارد تومان در زمینه عمرانی برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار سرمایه‌گذاری شده در این طرح‌ها را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
تشریح برنامه های سفر رئیس جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مردم فهیم و مطالبه گر این استان با عزمی راسخ از رئیس جمهوری و هیئت دولت استقبال می کنند.
سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در نشست هماهنگی سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان، گفت: بدون شک سفر مقام های ارشد کشور برای کهگیلویه وبویراحمد، منشا خیر و برکت و توسعه خواهد شد.
وی عقب افتادگی ها و مشکلات استان را زیاد عنوان کرد و اظهار داشت: آن گونه که شایسته بوده به استان ما توجه نشده و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد که ریشه تاریخی دارد، از سایر استان های کشور بیشتر خود نمائی می کند.
خادمی، عنوان کرد: مردم فهیم این استان شایسته خدمت بیشتری هستند و به طور قطع اگر دولت کاری را برای کهگیلویه و بویراحمد انجام دهد که قطعا انجام خواهد داد، مردم این خدمت را به یاد خواهند سپرد.
استاندار کهگیلیوه و بویراحمد، عنوان کرد: در نشست های انجام گرفته با وزیران یا در نهاد ریاست جمهوری در تهران، سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید کمک به کهگیلویه و بویراحمد است تا این استان در مسیر توسعه قرار گرفته و حرکت رو به جلوی خود را آغاز کند و این مسئله در نگاه دولت به صورت ویژه است.
وی با بیان اینکه برنامه های سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان در سه مرحله پیش از سفر، روز سفر و بعد از سفر طراحی و تدوین شده است، افزود: موضوع نخست مشکلات و مطالبات طرح ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی است که که جمع بندی نهائی شد و آماده تصمیم نهائی در روز سفر است.
خادمی، برنامه های استقبال، برگزاری جلسات در روز سفر را مهم ترین پروسه سفر دانست و افزود: در این روز همه باید مسئولانه رفتار کنند و چهره استان را به صورت خوب و واقعی به نمایش گذاشته و به طور منطقی و علمی مسائل، مشکلات خود را مطرح، مطالبه و پیگیری کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سومین مرحله از سفر را نامه ها و درخواست های مردمی از طریق شبکه سامد، بیان کرد و گفت: این درخواست ها باید از طریق این شبکه بعد از سفر پیگیری شود.
خادمی یادآور شد: استان در عین محرومیت و مشکلات فراوانی که دارد، مردم آن با استعداد، آگاه، میهمان نواز و مطالبه گر هستند و مطالبات خود را به صورت منطقی و عقلانی پیگیری و مسئولین هم صادقانه، شفاف و با جدیت مسائل و خواسته های مردم را مطرح و دنبال خواهند کرد.
وی با بیان اینکه تاریخ مشخصی برای سفر اعلام نشده و هنوز به طور دقیق مشخص نیست، تصریح کرد: با این حال، تمام شرایط از همه لحاظ برای سفر دکتر روحانی رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد فراهم است و این استان در آمادگی کامل بسر می برد.
خادمی با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد و مسئولین در همه عرصه ها و همیشه نشان داده اند که هرجا که لازم باشد به نحوه شایسته و مطلوبی حضور داشته اند و پای کار هستند، گفتئ باید با یک تلاش همگانی، استقبالی خوب و شایسته از رئیس جمهور و هیات دولت به استان رقم  زده شود، بطوری که آبرومندانه و در خور شان مردم فیهم این استان باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

روشن
Iran, Islamic Republic of
بهترین هدیه رئیس جمهور برکناری مدیر جهاد کشاورزی به مردم استانه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1