تاریخ انتشار
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۱۹۰۲۶۲

جناب آقای رئیس جمهور؛ بگذارید مردم حرف بزنند!

۱۷
۰
کبنا ؛محمد مشکینی
« والله الحمد »
هر چند خیلی دیر، ولی بعد از سه سال و چند ماه از عمر دولت اعتدال ، بالاخره نوبت دیار کهگیلویه وبویر احمد هم رسید.
با توجه به نزدیک بودن سفر ریاست محترم جمهور به استان محروممان ، صحبتی کوتاه با ایشان دارم.
وقتی رئیس جمهور یا هر مقام مسئول دیگری پشت تریبون قرار می گیرد  ، از آن بالای جایگاه به خوبی بر روی جمعیتی که به استقبالش آمده اند تسلط دارد و به خوبی می تواند شعارها و پلاکاردهای مردم را مشاهده کند.
درست است، هدف از سفرهای استانی مسئولان ارشد کشوری بویژه رئیس جمهور همین است که مسئولین ، خود مستقیمأ مردم را مشاهده کنند و حرف آنها را گوش دهند وگرنه چه احتیاجی است به سفرهای استانی؟؟
ما مردم کهگیلویه و بویر احمد یکی از محرومترین استان های (اگر نگویئم محروم ترین) کشور هستیم که دوست داریم وقتی مقام مسئولی به شهرمان می آید، به جای اینکه او حرف بزند ما حرف بزنیم و مشکلاتمان را بیان کنیم و از فقر و محرومیت خود بگوییم.
پس آقای رئیس جمهور بگذارید مردم حرف بزنند.!!!
مردم مشکل دارند و میخواهند این مشکل ها حل شوند و برای حل این مشکل ها حاضرند حتی حنجره خود را پاره کنند و یا بدتر... تا مقامی درد آنها را بفهمد.
شاید بهتر است اینگونه بگویم مردم دوست دارند به جای اینکه مقام مسئول پشت تریبون برود آنها پشت میکروفن بروند و مشکلات خود را بگویند.
هر چند به نظر این حقیر برخورد جناب آقای روحانی با شعارها و پلاکاردهای مردم کرمانشاه اصلأ مناسب نبود، رئیس جمهور در واکنش به شعارهای مردم در مورد مشکلاتشان گفت «گوش نمی‌کنید، مدام شعار می دهید با این شعارها که مشکلات حل نمی شود »
(البته اگر چه از اقدام زیبا و ستودنی وزیر محترم اطلاعات در استان کرمانشاه نسبت به واگذاری تریبون به یکی از معلمان آن دیار جهت بیان دردها و گفته هایش نمی توان چشم پوشی کرد.)
آقای روحانی باید بداند این شعارها به خاطر مشکلات مردم است، آنها در سنوات گذشته آن قدر مشکل داشته اند که به خوبی میدانند بیشتر سخنرانی عملیاتی نمی شوند و در مقام سخن باقی می ماند.
شاید بعضی بگویند تعدادی از این شعارها نه به خاطر مشکلات اقتصادی بلکه به خاطر اهداف سیاسی است،ولی آیا واقعأ همه شعارها اینگونه است؟؟
آن خانواده روستایی که با ۴ فرزند دارای مدارک عالیه تحصیلی است و از بیکاری آنان می نالد، آیا این هم سیاسی است؟
جناب آقای رئیس جمهور حتمأ نیک میدانید که استان ما از نظر اشتغال یکی از آخرین استانهای کشور است پس به حال جوانان مستعد این استان چاره ای بیندیشید.
رئیس جمهور به عنوان کسی که با رای مردم به قدرت رسیده است باید پاسخگوی مشکلات آنها باشد.
آقای رئیس جمهور،  اگر در میان سخنرانی ات شعارهای مردم را شنیدی به سیمای مبارکتان بر نخورد و پسندیده است سخنرانی خود را قطع کنی و به درد این مردم محروم گوش دهید، اصلا اگر مردم در سفرهای استانی از مشکلات خود نگویند پس زمانش کی است؟
شاید تکرار متنی زیبا از برادر عزیز جناب آقای «داننده» خالی از لطف نباشد که می گوید «با خود فکر میکردم اگر مشکلاتی از قبیل بیکاری ،بی پولی،تبعیض و... روبرو بودم صدای اعتراض خود را چگونه به گوش مسئولین می رساندم.
به آنها نامه مینوشتم،اگر در شهرستان زندگی میکردم بار سفر می بستم و به پایتخت می رفتم و صدایم را به گوش مسئولین می رساندم یا وقتی رئیس جمهور یا مقام مسئولی به شهرم سفر می کرد در جریان سخنرانی و یا دیدار ها با شعار ،دست نوشته و یا فریاد صدایم را به گوش مسئولان می رساندم.»
و در پایان با کمال احترامی که برای آقای دکتر خادمی با همه مهربانی اش قائلم، ولی معمول بر این است مسئولان برای اینکه خود را موفق نشان دهند سعی می کنند در گزارش های خود به مقام بالاتر از پیشرفت ها بگویند، واز مشکلات کمتر می گویند.
از استاندار محترم انتظار می رود اگر وقت سخنرانی خود را به مردم نمی دهند لااقل در سخنرانی خود از غالب مشکلات این استان غافل نشوند و به خوبی سخن بگویند تا مردم بیش از پیش نسبت به اینکه انگار به دلایلی که برای مردم استان ذهنیت ایجاد شده از جمله اینکه حتمأ رئیس جمهور استان های فقیر و کوچک مثل کهگیلویه وبویر احمد مورد اولویتش نیست یا اینکه چون در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ جناب آقای روحانی در این استان دارای اکثریت آرا نبودند مشاورین محترمش خاطر شریف رئیس جمهور را از این استان رنجانده اند.
و از همه مهمتر بگذارید مردم بفهمند که شما از آنهائید.
بگذارید رئیس جمهور متوجه بشود که در این همه چیز مانند گل و بلبل نیست...
مردم این رفتار شما را به خاطر خواهند سپرد، همانگونه که هنوز سخنرانی سید باقر موسوی هنگام ورود آقای خاتمی به استان مان نقل و قول مردم است.
بگذاریم این سفر استانی هر چند دیر، فقط تعریف و تمجید از رئیس جمهور نباشد.
بگذارید صدای فقر و محرومیت و بیکاری مردم استان مان را به گوش رئیس جمهور منتخب همین مردم برسانیم.
والعاقبه للمتقین
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بسیلوار عالی
باشت
Iran, Islamic Republic of
ابرین
Iran, Islamic Republic of
از ماست ک بر ماست..وقتی مورد توجه قرار نمیگیریم برای اینه ک خودمون میخوایم..اگر ما هم نماینده هایی داشته باشیم ک بتونن از حقمون دفاع کنن هیچ کس حق ما رو نمیخورد ولی حیف حیف حیف
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کاش جناب دکتر خادمی نسبت به اظهار نظر این افرادی که خارج از گود مدیریتی می باشند اندکی توجه نماید تا بیش از این مورد نکوهش مردم و آیندگان قرار نگیرد.
123
Iran, Islamic Republic of
لطفا جناحی برخورد نکنید چرا به رییس دولت قبل نمیگفتید به حرف مردم گوش کن چرا از مردم مایه میگذارید .........
سيد
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرف دل مارو زدی
خسته شدیم هی میرن بالا واسه همدیگه نرشابه باز میکنن و آخرش هیچی نمیشه
Iran, Islamic Republic of
زیبا و به حق بود.
نوروزی
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
Iran, Islamic Republic of
خوب،بگذارید تیم استقبال تشکیل شود ،مشکلات جوانان ،بیکاری،...خود بخود حل خواهد شد.فقیر تر وبی بضاعت تراز استانمان کجا پیدا می شود!!!باجوانان با استعدا ومنابع نفتی چکار کنیم
Iran, Islamic Republic of
برادر سخن از چه میگویی. این دولت فقط زبان دارد و گوشی برای شنیدن و احساسی برای درک دردهای مردم ندارد.
Iran, Islamic Republic of
آن مرد که هم میگفت و هم می شنید و هم عمل می کرد ان شاءالله سالی دیگر خواهد آمد.
مارگون
Iran, Islamic Republic of
اغا دمت گرم
حرف دلمونو زدی
Iran, Islamic Republic of
والعاقبه للمتقین!!!!!
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
نظرات رو منعکس کنید لطفا
دوست
Asia/Pacific Region
مسئولین نگذاشتن کسی صحبت بکنه که بگویند همچی درسته
گچ بوی
Iran, Islamic Republic of
اشتباه ۴ سال پیشو باز مردم تکرار کردن خلایق هرچه لایق روحانی استان مارو بچشم نمیاره و نخواهد آورد اخرین سفرش ما بودیم بهد نماینگانمون هی طرفدارش باشین
راننده تاکسی
Germany
ایشونم میان و میرن این ماییم که باید بدبخت و فقیر بمونیم و میمونیم
خودتونو الکی خسته نکنید
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1