تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۳
کد مطلب : ۱۸۸۲۸۴

ذخیره سه میلیون مترمکعب آب با اجرای اقتصاد مقاومتی

۰
کبنا ؛مدیر عامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که با حضور فرماندار گچساران، دادستان، فرماندهی نیروی انتظامی و مدیران دستگاههای تاثیر گذار در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: بحث حفاظت از منابع آب سطحی و زیر زمینی یکی از اولویت های دولت است.
علی لطفی افزود: مشکلاتی که در مورد افت و تخریب کیفیت سطح آبهای زیر زمینی، عدم استفاده معقول بهره برداران مشاهده می شود به همین خاطر دولت الزام کرده که جلسات شورای حفاظت منابع آب استان به ریاست استاندار و با حضور ریاست دادگستری استان، دادستان، فرمانده نیروی انتظامی و سازمان جهاد کشاورزی و بقیه دستگاه های تاثیر گذار تشکیل می شود و همچنین جلساتی در فرمانداری های شهرستان ها به ریاست فرماندار برگزار می شود.
وی عنوان کرد: این شرکت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، برنامه هایی را در دست اجرا دارد که این برنامه مشخص و به مدیران شهرستان ها ابلاغ شده است.
لطفی با بیان اینکه پرکردن چاه های غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند و مدیریت مصرف آب های سطحی و سدها از جمله مهمترین برنامه ها در این زمینه است، افزود: پرکردن ۱۰۰حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری در دستور کار این شرکت قرار دارد.
وی با اشاره به کاهش۴۲ درصدی روان آبهای سطحی این استان گفت: کاهش روان آبهای سطحی تهدیدی جدی برای منابع آب محسوب می شود.
لطفی بیان کرد: ۴۳۷حلقه چاه کشاورزی در دشت امامزاده جعفر این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹۷ حلقه مجاز است.
وی تصریح کرد: به طور متوسط می بایست ۱۴ میلیون و ۶۴ هزار متر مکعب آب سالانه از چاه های مجاز دشت امامزاده جعفر برداشت شود.
مدیر عامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: سالانه سه میلیون متر مکعب آب غیرمجاز در بخش کشاورزی در دشت امامزاده جعفر برداشت می شود.
لطفی افزود: بطور میانگین سالانه بیش از ۱۶ میلیون مترمکعب برداشت غیرمجاز آب از سفره های زیر زمینی دشت امامزاده جعفر این شهرستان صورت می گیرد.
وی خواستار صرفه جویی در مصرف آب بویژه از سوی کشاورزان شد و گفت: تغییر الگوی کشت ، پر کردن چاهها، نصب کنتور هوشمند تشکیل تعاونی آبران در گچساران راهکاری مناسب برای جلوگیری از هدر روی منابع آبی در این شهرستان است.
لطفی از راه اندازی، نصب و شارژ کنتور هوشمند آب در ۲۰۴ حلقه چاه آب در گچساران خبر داد.
وی افزود: نصب کنتور هوشمند آب بر روی موتور چاههای عمیق این شهرستان ها در راستای صیانت از سفره های آب زیرزمینی و کنترل برداشت آب از چاه ها صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیر ساخت های پنج هزار هکتار از اراضی دشت لیشتر تاکنون آماده شده است.
وی ادامه داد: ۷۰ میلیون متر مکعب از آب سد کوثر برای اراضی کشاورزی دشت لیشتر در نظر گرفته شده که از این میزان ۱۰ تا ۱۵ میلیون متر مکعب سالانه مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: این شرکت با اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی، سه میلیون مترمکعب آب در سطح استان را امسال ذخیره می کند.
 
IMG_2617 IMG_2630 IMG_2632 IMG_2637 IMG_2661
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دژسلیمان
Iran, Islamic Republic of
مهندس بهگام واقعا دلسوز و پرتلاش میباشد.خدا قوت
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
جا دارد از زحمات و تلاش های مهندس بهگام تشکر و قدردانی بکنیم
کارآفرینی امید بهمئی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
اززحمات مهندس بهگام متشکریم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خدایا کی باید این طرح اب رسانی به پایان برسد ،اگر اشتباه نکنم سال ۸۰ طرح ابرسانی به لیشتر اغاز شده است،وهنوز هم تمام نشده وجالب است بدانید ،در اثر نبود مدیریت توانا بسیاری از کانالها نشست کرده واب به هدر می رود.
باوی
Iran, Islamic Republic of
باسلام تشکر ویژه از جناب مهندس بهگام ..انصافا مدیری شایسته ودلسوز براشهرستان می باشد ..خسته نباشی ....خدا قوت
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1