تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۸۷۵۲۴

ایجاد ۲۳ هزار شغل در روستاها/ اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه روستاها

۰
کبنا ؛ 
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در افق برنامه پنج ساله باید ۲۳ هزار و ۳۹۵ شغل در استان ایجاد شود، گفت: برای توسعه روستاها مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی صبح امروز در نشست ارتقاء تولید و توسعه اشتغال پایدار روستایی در چارچوب پیشبرد اهداق اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه تا تاریخ ۱۰ تیرماه سال جاری باید پروژه‌های اقتصادی مقاومتی را ارسال می‌کردیم، اظهار کرد: متأسفانه از برنامه‌ زمان‎‌بندی عقب مانده‌ایم.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در افق برنامه پنج ساله باید ۲۳ هزار و ۳۹۵ شغل در استان ایجاد شود، گفت: برای توسعه روستاها مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: در برنامه پنج ساله که از سال ۹۵ تا ۹۹ دیده شده باید ۲۳ هزار و ۳۹۵ شغل پایدار توسط دستگاه‌ها و ادارات استان در مناطق روستایی استان ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده دستگاه‌ها باید در سال جاری دو هزار و ۲۳۶ شغل پایدار در روستاها ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: دستگاه‌های استان در سال آینده باید چهار هزار و ۱۸۷ شغل پایدار، در سال ۹۷، چهار هزار و ۲۳۹، سال ۹۸، ۶ هزار و ۳۰۶ شغل و در پایان برنامه این برنامه در سال ۹۹ باید ۶ هزار و ۳۵۸ شغل ایجاد کنند که سهم پایینی برای ایجاد اشتغال در روستاهای استان در نظر گرفته شده و همین امر کار دستگاه‌ها برای ایجاد اشتعال را آسان کرده است.
این مسؤول اضافه کرد: دستگاه‌های بنیاد شهید، بهزیستی، راه و شهرسازی، بسیج سازندگی، قرارگاه سازندگی کوثر، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد، امور عشایر، اداره کل تعاون، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی باید این تعداد شغل را در مناطق روستایی ایجاد کنند.
نیک‌اقبالی تصریح کرد: دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد باید برش استانی ایجاد اشتغال در روستاها را از سازمان‌های مربوطه خود در کشور دریافت کنند که اداره کل بهزیستی برش استانی را دریافت کرده که از میزان ۳۵۱ شغل در نظر گرفته برای سازمان بهزیستی دو شغل آن برش استانی است که برای هر شغل ۱۸ میلیون باید هزینه شود.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها مشاغلی پایدار و متناسب با ظرفیت استان ایجاد کنند، افزود: به دنبال پر کردن جداول و دادن اعداد و ارقام نیستیم بلکه به دنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم و اینکه در پایان برنامه اشتغال مورد نظر ایجاد شود.
وی در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه میان استانداری استان، بانک سینا و دفتر روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، افزود: در این تفاهم‌نامه قرار شد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پول برای توسعه مناطق روستایی در قالب تسهیلات در نظر گرفته شود.
این مسؤول تصریح کرد: صندوق توسعه ملی دنبال انعقاد تفاهم‌نامه جداگانه‌ای است که اگر انجام شود ۵۰۰ میلیارد تومان به تسهیلات روستایی کمک می‌شود که انجام این برنامه‌ها فرصت ارزشمندی برای توسعه روستاها است.
نیک‌اقبالی خاطرنشان کرد: برنامه دیگری که برای توسعه روستایی مهم است و در قالب تعاونی انجام می‌شود میزان آورده خانوارها است که اگر ۲۵ خانوار در کنار هم جمع شوند و هر میزان آورده‌ای که داشته باشند چهار برابر آورده تسهیلات با سود چهار درصد بدون ضامن به روستاها اختصاص داده می‌شود.
وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه سه جانبه بانک سینا، استان و دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برای استفاده تسهیلات ارزان قیمت فرصت مناسبی است که اگر طرفین سه درصد سود را پرداخت کنند با توجه به سود ۱۸ درصدی بانک‌ها حدود ۱۰ درصد را تخفیف خواهیم گرفت.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید تا دهم تیرماه لیست این پروژه‌ها را ارسال می‌کردیم بیان کرد: به علت عدم تکمیل به موقع جداول توسط دستگاه‌های اجرایی استان از برنامه زمان‌بندی شده عقب هستیم.
نیک‌اقبالی عنوان کرد: برای تعریف شغل در این حوزه باید اولویت استانی را در نظر گرفت و متناسب با نیاز استان این شغل‌ها را تعریف کرد.
وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای پروژه ارتقاء تولید و توسعه اشتغال روستایی تنها دنبال پر کردن جداول نباشند بلکه دنبال ایجاد شغل پایدار باشند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در کنار این پروژه سه برنامه دیگر برای توسعه روستاهای استان وجود دارد گفت: یکی از این برنامه‌ها مربوط به تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین بانک سینا، دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و استان است که در صورت انعقاد این تفاهم‌نامه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه روستاهای استان در قالب تسهیلات در نظر گرفته می‌شود.
نیک‌اقبالی ابراز کرد: برنامه دیگر تشکیل تعاونی روستایی با شرکت ۲۵ خانوار است که در صورت تشکیل این تعاونی ۴ برابر آورده آن تسهیلات ارزان‌قیمت با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود.
وی بیان کرد: برنامه دیگر تفاهم‌نامه‌ای است که بین صندوق توسعه ملی و دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور شکل می‌گیرد که در صورت انعقاد این تفاهم‌نامه تا حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه روستایی در نظر گرفته شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه توسعه روستایی دارد گفت: باید تلاش کنیم از این سه فرصت استثنائی بهره لازم را ببریم.
وی تاکید کرد: تعهد دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ایجاد شغل پایدار در روستاهای این استان در سال های ۹۵، ۹۶، ۹۷، ۹۸ و ۹۹ به ترتیب دو هزار و ۲۳۶، چهار هزار و ۲۳۹، چهار هزار و ۲۵۶، شش هزار و ۳۰۶ و شش هزار و ۳۵۸ مورد است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1