تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۱۸۷۳۰۷

پشت پرده خلع ید پیمانکار آبشار یاسوج چیست؟ فضای سبز مقصر است یا پیمانکار؟/ پایدار: به زندگی او آتش نزنیم

۱۶
۰
کبنا ؛موضوع خلع ید پیمانکار آبشار یاسوج در صحن علنی شورای اسلامی شهر یاسوج بررسی شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر یاسوج قبل از ظهر امروز به ریاست هدایت امیری و با حضور شهردار یاسوج و رئیس سازمان فضای سبز این شهر برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این جلسه یکی از موضوعاتی که مطرح شد بحث عوارض ورودی مکان‌های تفریحی شهر یاسوج بود.
هدایت امیری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه با بیان نباید در دریافت حق ورودی قانون را نادیده گرفت، اظهار کرد: در برخی از مکان‌های تفریحی حق ورودی را چندین برابر قیمت مصوبه شده می‌گیرند.
امیری با بیان اینکه برخی از دست‌اندرکاران مکان‌های تفریحی توجهی به نرخ‌نامه مصوب شورای شهر ندارند، تصریح کرد: متأسفانه دریافت حق ورودی به مکان‌های تفریحی بدون ضابطه انجام می‌گیرد و شهرداری یاسوج هیچ اخطاری به مسئولان مکان‌های تفریحی و گردشگری تاکنون نداده‌اند.
 
وی به موضوع خلع ید پیمانکار آبشار یاسوج اشاره کرد و گفت: سازمان فضای سبز یاسوج بدون هیچ اخطاری پیمانکار آبشار یاسوج را خلع ید کرده است و این در صورتی است که شهرداری یاسوج به برخی از تعهدات خود از جمله روشنایی کامل آبشار یاسوج، برقراری امنیت، قرار دادن دستگاه کارخوان و... عمل نکرده است.
به گزارش کبنا، محمدعلی جاوید شهردار یاسوج در پاسخ به امیری گفت: قرار نیست اگر سازمانی به تعهداتش عمل نمی‌کند، پیمانکار هزینه چند برابر حق ورودی از مردم دریافت کند.
جاوید با بیان اینکه میزان حق ورودی آبشار یاسوج قبلاً ابلاغ گردید، اظهار داشت: هزینه حق ورودی آبشار یاسوج که از مردم این روزها دریافت می‌شد با آنچه قبلاً در آگهی مزایده آماده، مغایرت داشت.
 
وی اضافه کرد: پیمانکار خلاف قانون به جای دو هزار تومان از مردم پنج هزار تومان دریافت می‌کرد و چند بار به ایشان تذکر دادیم ولی نامبرده تمکین نکرد.
علی علی‌پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه هر تخلفی را باید در سرجای خودش مورد بررسی قرار داد، اظهار کرد: کارفرما می‌تواند قرار داد را فسخ کند ولی شهرداری یاسوج نمی‌توانست بدون اخطار فسخ قرار داد بکند.
به گزارش کبنا، اکبر مرادی پیمانکار آبشار یاسوج با رد صحبت‌های شهردار یاسوج و رئیس سازمان فضای سبز، اظهار کرد: هیچگونه اخطار به ما داده نشد و هیچ امضای از ما زیر برگه اخطاریه‌ای موجود نیست.
مرادی بیان کرد: شهرداری یاسوج به تعهداتش در پارک آبشار یاسوج عمل نکرد بطوریکه قرار بود دستگاه راهبند نصب کنند که متأسفانه این کار نیز صورت نگرفت.
وی با بیان اینکه به دلیل عدم نصب این دستگاه دچار ضرر زیادی شدم، افزود: شهرداری یاسوج در بحث روشنایی آیشار نیز کوتاهی کرد، از طرفی در این مکان گردشگری امنیت کافی وجود ندارد.
به گزارش کبنا، هدایت امیری بعد از شنیدن صحبت‌های پیمانکار آبشار یاسوج گفت: این جوان برای کسب روزی حلال آماده و نباید با تصمیمات اشتباه او را به سوی نابودی بکشاینم.
امیری خطاب به خانم آذرگشسب رئیس سازمان فضای سبز گفت: یکی از تعهدات شما نصب دستگاه راهبند بوده که در این زمینه هیچ اقدام خاصی انجام نگرفت.
وی افزود: دو طرف قرار داد مقصر هستند و باید طبق قانون برخورد شود.
به گزارش کبنا، بعد از تخلف پیمانکار در دریافت حق ورودی آبشار یاسوج از مسافران و شهروندان این موضوع به صحن علنی شورای اسلامی شهر یاسوج کشیده شد که جاوید شهردار یاسوج در این نشست گفت: پیمانکار آبشار یاسوج در این زمینه تخلف کرده است و پیمانکار هم در جواب شهردار و رئیس سازمان فضای سبز، اظهار کرد: من تخلفی نکردم و اخطاری هم دریافت نکردم و شهرداری یاسوج به تعهداتش در بحث روشنایی و نصب دستگاه راهبند عمل نکرد و از طرفی افرادی که برای تفریح به آبشار یاسوج می‌آمدند در برگشت از آبشار از پرداخت عوارض خودداری می‌کردند و ما هم هزینه ۲۴ ساعت اقامت در آبشار یاسوج را از همان ابتدا دریافت می‌کردیم.
این پیمانکار ادامه داد: فضای سبز هیچ تذکری به ما برای اضافه حق ورودی ندادند و به یک مرتبه ما را خلع ید کردند.
مرادی اضافه کرد: من سختی‌های زیادی برای این آبشار متحمل شدم و اکنون که فصل درآمد است فضای سبز قصد دارد آن را به کارکنان خود واگذار کند.
سعید پایدار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز با بیان اینکه سازمان فضای سبز در این خصوص مقصر است، گفت: بخش خصوصی هر مشکلی که هم داشته باشد باز بهتر از نیروهای شهرداری و سازمان فضای سبز کارهای خود را انجام می‌دهند با توجه به مطالباتی که سازمان فضای سبز در مزایده داشته، مقصر همین سازمان است. بخش خصوصی نیز اشتباهاتی داشته که وضعیت آنها بهتر از سازمان فضای سبز است.
وی گفت: قرار نیست که فردی بدون اطلاع کاری را انجام داده و ما هم به زندگی او آتش بزنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام... در پارک مهرورزی و آبشار ۳۰۰۰تومان ورودی از هر ماشین میگیرند ... وضعیت بهداشتی و نگهداشت محیط بسیار ضعیف و مایوس کننده است...
مردم تصمیم خود را گرفته اند
Iran, Islamic Republic of
مردم به از این شورا در خرداد۹۶رای نخواهند داد واین جلسات و مشابه آنها دردی را دوا نخواهد کرد وبا مصاحبه علیه این وآن کاری از پیش نخواهند برد
ی
Iran, Islamic Republic of
آقای .. خودت ...ی داری زیاد میگیری.حتما باید .. بالای سرت باشه؟دوتومن نه پنج تومن.
حسنی
Iran, Islamic Republic of
وای عجب صحن علنی مجلسیه در حد تیم ملی
م-ت
Iran, Islamic Republic of
تو را به خون شهدا بررسی کنید سازمان فضای سبز پارکها مقصر اصلی است اگر گوش شنوایی در این استاان هست که نیست خانم آذر گشسب
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام مردم شهر یاسوج توجه کنید
شورای شهر قرار بود از منافع ما حمایت کند ...شما بروید از زکارگران فضای سبز شهرداری سوال کنید ..همه اونها به شما خواهند گفت که پیمانکار فضای سبز یکی از اعضای شورا است
رضا
Iran, Islamic Republic of
اقای پایدار استیضاح فضای سبز چی شد
123
Iran, Islamic Republic of
اعضای شورا خودشون پیمانکار فضای سبز هستند
م-ت
Iran, Islamic Republic of
.. مقصر بخدا چون بنده خدا رمضانی مزایده نبرده
کریمی سوق
Iran, Islamic Republic of
بسیار کار بجا و شایسته ای انجام دادید.واقعا دست مریزاد میگم
حدود یکماه قبل قصد داشتم به پارک آبشار یاسوج برم که در ورودی آن به من گفتند که باید ۵۰۰۰ تومان پرداخت کنی.وقتی که داشتم با اون شخصی که فیش را صادر میکرد بحث میکردم .دیدم که یه ماشین پژویی اومد و از اون ۲۰۰۰ تومان گرفتند.اعتراض کردم که چرا من باید ۵تومان پرداخت کنم اما از این آقا ۲تومان گرفتی هرچند ۲تومان هم با توجه به امکانات ضعیف رفاهی و حتی بگم عدم امکانات رفاهی در پارک آبشار هم زیاده.در جواب گفتند که برای پلاک ۴۹ دو تومانه و برای غیر بومیها ۵ تومان.گفتم از کجا میدونی که من غیر بومی هستم.گفت که پلاک ماشینت ۲۴ .
و در حالیکه یکی از مناطق بکر و دیدنی استان فارس به نام قلات ورودی ۱۵۰۰ تومانه که اصلا ابشار یاسوح با اون قابل قیاس نیست.ضمنا اگه قراره دو نرخی بشه باید برای رونق گردشگری و احترام میهمانان فصلی باید از اونا وردی کمتری بگیریم.نه اینکه سرکیسشون کنیم
در پایان از اون مسولی که این پیمانکار را برکنار کرد ممنونیم
شاکی
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم.بنده و خانواده ام قبل از ماه مبارک رمضان یک شب در ابشار برای استراحت ماندیم ولی متاسفانه عده ای اراذل و اوباش تا صبح با ایجاد سر وصدا ی عمدی خوشان و ماشینهایشان نگذاشتند بخوابیم.ودر راه برگشت نزدیک بود به دلیل خستگی دچار سانحه شویم.خواهشمند است مسئولین رسیدگی فرمایند.
Iran, Islamic Republic of
چه جالب. امیری عضو شورای شهر بجای اینکه از حق مردم دفاع کنه از پیمانکار حمایت میکنه. این تو ذهنمون میمونه حتما.
م.ح
Iran, Islamic Republic of
با سلام اگر دستگاه راهبندان تردد شمار می گذاشتن شاید با این مشکلات مواجه نمی شدید.
بوراحمدب
Iran, Islamic Republic of
اقای پایدر واعضای محترم شوراخواهشن مدیرفضای سبررابرکنار کنید اگرمردم رادوست دارید
کارمند غیر بومی
Iran, Islamic Republic of
اولین عضو محترم شورای شهر که این موضوع رو علنی کردن و مصاحبه انجام دادن آقای اردشیری بودن ،ممنون از ایشون و بقیه اعضای شورای شهر
م.ح
Iran, Islamic Republic of
ب نظر من فضای سبز مقصره
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1