تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۸۵۰۴۰

برخی مسئولان در گزارش تخریبی علیه همدیگر فعال هستند

۲
۰
کبنا ؛رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد: برخی مسوولان در گزارش های تخریبی علیه یکدیگر بسیار فعال هستند.
رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به کاهش پنج هزار فقره ای پرونده های ورودی به محاکم قضایی استان گفت: متاسفانه برخی مسئولان در گزارش های تخریبی علیه یکدیگر بسیار فعال هستند اما در کار کردن و گره مردم را باز کردن کُند عمل می کنند.
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۱۰۷هزار پرونده در سال ۹۴ به محاکم قضایی استان وارد شد این درحالی است که این رقم در سال ۹۳ بیش از ۱۱۱هزار پرونده بوده است.
وی از کسب رتبه ۹ کشور در زمینه دادرسی الکترونیکی به پرونده ها خبر داد و افزود: با رسیدگی به بیش از پنج هزار پرونده که از سالهای قبل باقی مانده بود، استان در کاهش پرونده های قدیمی از پانزدهم کشور به ششم کشور دست یافت.
رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مرتکبان تجاوز به عنف و به خطر انداختن امنیت مردم، زورگیری، چاقو کشی و به خصوص کسانی که دست به اسلحه می برند و امنیت مردم را به خطر می اندازند در اولویت برخورد قضایی قرار می گیرند و در همان محل وقوع جرم به سزای عمل خود خواهند رسید .
مزارعی با تاکید بر برخورد جدی و قانونی با مدیران سهل انگار و متخلف تصریح کرد: مدیران نباید قومی و قبیله ای و گزینشی عمل کنند چرا که این استان برای رفع محرومیت نیاز به دلسوزی و همدلی دارد .
وی با اشاره به حمل سلاح و اقدام به تیر اندازی در عروسی ها، جشن ها و عزاداری ها ادامه داد: حتی اگر این اسلحه ها مجوز هم داشته باشند یا اسلحه یکی دیگر از اعضای خانواده خود را حمل کند به شدت برخورد و اسلحه ضبط خواهد شد .
رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: هیچ فرد حقیقی، نمی تواند در روند پرونده های قضایی دخالت کند و اگر کسی با نامه نگاری از بیرون دستگاه بخواهد تاثیری در حل مسأله داشته باشد از سر ناآگاهی است و هیچگونه موفقیتی در این زمینه شامل حال فرد نمی شود.
مزارعی تاکید کرد: دستگاه قضایی از ارکان اساسی جامعه است و کسی نمی تواند جایگاه والای آن نادیده بگیرد، زیرا احقاق عدالت و برقراری امنیت بر عهده این نهاد بی طرف قضایی است.
وی با بیان اینکه ۹۰۰۰ نفر مراجعه کننده به عنوان طرفین دعوای استان در سال گذشته کمتر شده است، گفت: بیش از چهار هزار و ۲۰۰ پرونده کاهش ورودی، حدود شش هزار و ۷۰۰ پرونده از موجودی سال ۹۳ کسر شده، ۵ تا ۶ هزار پرونده از سالهای گذشته مختومه و در کاهش پرونده های قدیمی از رتبه پانزدهم کشوری به رتبه ششم رسیده ایم.
رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در مهار کردن جرایم خشن موفق عمل کردیم و امروز در دستگاه قضایی استان تعداد این نوع از پرونده ها به تعداد انگشتان دست نمی رسد.
مزارعی بیان کرد: در سال گذشته پنج نفر از کسانی که امنیت مردم را به خطر انداختند به دار مجازات آویخته شدند و همچنین سه نفر در دو هفته گذشته به دلیل اینکه به نوامیس مردم تجاوز کردند و احساس امنیت اجتماعی مردم را به خطر انداختند، اعدام شدند.
وی تصریح کرد: ساختمان حوزه های قضایی کهگیلویه، گچساران و بویراحمد در حال بهره برداری است و حوزه قضایی لنده در حال کلنگ زنی است. تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه ساختمان قضایی شهرستان بویراحمد شده است.
رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد افزود: در سال گذشته حداقل ۱۰ پرونده علیه مدیران متخلف تشکیل شده که حکم بعضی از آنها صادر و بعضی هم در دادگاه تجدیدنظر در حال بررسی است.
حجت الاسلام مزارعی خاطرنشان کرد: هم می خواهیم آبروی این افراد از بین نرود و هم می خواهیم که بعضی از آنها به دلیل تخلفات جزیی نسبت به حوزه مدیریتی شان دلسرد نشوند، همچنین در بعضی از پرونده ها حکم قطعی صادر نشده است.
همچنین مهرداد کرمی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان در خصوص واگذاری کارخانه قند یاسوج گفت: این کارخانه از یک بانک خصوصی به یک شرکت خصوصی واگذار شد دستورات لازم به مدیر جدید کارخانه قند داده شده است و قول اخلاقی داده اند که در زمینه اشتغال و تولید استان تلاش کنند.
وی بیان کرد: مشکل بیکاری در استان این است که سرمایه گذاری مشروع در استان انجام نمی شود و اغلب سرمایه گذاران به منابع بانکی وصل هستند.
سید مهدی تقوی، بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص استفاده شخصی از خودروهای اداری گفت: سازمان بازرسی در برخورد با خودروهای ادارای که به صورت غیرقانونی برای امورات شخصی تردد می کنند وظیفه قانونی ندارد، زیرا این وظیفه نیروی انتظامی است که برخورد کند.
وی بیان کرد: بسیاری از مدیران و جراید بر تخلفات اشراف قانونی ندارند و وظیفه نهادهای نظارتی را نمی دانند.
تقوی تصریح کرد: بیشتر پرونده های بازرسی محرمانه است و باید مراحل بازرسی و قضایی طی شود و بعد از صدور حکم موضوع رسانه ایشود.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد درباره اخراج نیروهای قراردادی بعضی ادارات دولتی اضافه کرد: استخدامی های قراردادی زمانی که قراردادشان تمام می شود، سازمان مربوطه می تواند دوباره قرارداد ببندد یا آنها را اخراج کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مثل.. استان
Iran, Islamic Republic of
مث ... که در تخریب مسئولین سابقه دارد.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1