تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۱۸۳۷۳۳

وقتی معلولان جایگاهی در ادارات استان ندارند

۱
۰
کبنا ؛ 
نشست ستاد مناسب سازی محیط کهگیلویه و بویراحمد به منظور تسهیل در رفت و آمد معلولان، جانبازان و سالمندان در دستگاه های اجرایی برگزار شد.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت مبلمان شهری در این استان برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان مناسب نیست.
نشست ستاد مناسب‌سازی محیط در راستای تسهیل در رفت و آمد معلولان، جانبازان و سالمندان ظهر امروز به ریاست معاون امور عمرانی استاندار تشکیل شد.
در ابتدای این نشست سید علیرضا موسوی‌امجد با تأکید بر مناسب‌سازی مبلمان شهری برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان گفت: مناسب‌‌سازی مبلمان شهری از وظایف شهرداری‌ها است و تاکنون اقداماتی توسط شهرداری‌ها انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: گام‌ها و اقدامات بیشتر و بهتری در جهت تردد معلولان، جانبازان و سالمندان برداشته شود که در همین خصوص مکان‌ها، پارک‌ها و پارکینگ‌هایی در سطح شهرها برای معلولان در نظر گرفته شده است.
وی بر مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری و بانک‌ها تأکید کرد و گفت:دستگاه‌های اداری و بانک‌ها به دلیل ارتباط بیشتر این قشر با آنها مناسب‌سازی را در دستور کار خود قرار دهند.
این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مبلمان شهری در استان مطلوب و ارزنده نیست، گفت: اداراتی که در حال تهیه نقشه هستند ملزم به مناسب‌سازی دستگاه‌ها و ادارات به صورت ۱۰۰ درصدی هستند.
وی افزود: ساختمان‌های خصوصی چند واحدی ملزم به نصب آسانسور هستند در غیر اینصورت پروانه ساخت و پایین کار برای آنها صادر نمی‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه ادارات و دستگاه‌ها در مناسب‌سازی محیط برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: مدیران موضوع مهم مناسب‌سازی برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان را در دستور کار خود قرار دهند.
پژمان نیک‌اقبالی اضافه کرد: در سال‌های گذشته وضعیت استان در مناسب‌سازی مبلمان شهری و همچنین دستگاه‌های اداری مطلوب نبود و استان در رتبه آخر کشور قرار داشت اما در سال‌های اخیر اقدامات خوبی شده است که جای کار بیشتر برای سهولت در تردد معلولان، جانبازان و سالمندان وجود دارد.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در ردیف استان‌های میانی کشور در مناسب‌سازی محیط است، گفت: ۴۲ درصد اقدامات برای مناسب‌سازی محیط انجام شده است.
گامهای موثر انجام شده برای مناسب سازی محیط در اداره ها تداوم می یابد
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گام های موثر و تلاش های مطلوب انجام شده برای مناسب سازی محیط در دستگاه های اجرایی این استان با جدیت تداوم می یابد.
سید علیرضا موسوی امجد در این نشست افزود: تاکنون حرکت های ارزنده ای از سوی متولیان امر در این زمینه در استان انجام شده اما ناکافی به نظر می رسد و باید تلاش بیشتری کرد.
وی بیان کرد: با عزم همگانی و فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم می توان تلاش ها و اقدام های مطلوبی در زمینه مناسب سازی محیط در دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در آینده انجام داد.
موسوی امجد اظهار کرد: بحث مهم مناسب سازی محیط در دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از چند سال قبل تاکنون به طور جدی در این استان آغاز شده است.
وی عنوان کرد: تمامی مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه دخیل هستند و تحقق هر چه مطلوب آن نیز مشارکت همگان را می طلبد.
موسوی امجد ابراز داشت: حضور مستمر و هر چه بیشتر مسئولان شهرداری یاسوج و سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد که در زمینه عمران، شهرسازی و مبلمان شهری فعالیت می کنند در نشست های ستاد مناسب سازی محیط این استان ضروری است.
وی افزود: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد که در حال احداث ساختمان جدید هستند باید اصول و ضوابط بحث مناسب سازی محیط را به طور کامل رعایت کنند.
موسوی امجد خواستار فعال شدن ستاد مناسب سازی محیط کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های هشت گانه این استان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
فعلا سالملش بیکارن
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
1