تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۱۸۳۵۵۵

خون تازه در رگ‌های صنعت مادر استان

۲۴
۰
کبنا ؛کارخانه قند یاسوج به کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد.
baghri
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، بنا به تصمیم فرماندهان ارشد نظامی و تصویب هیات دولت رژیم پهلوی جهت تطمیع عشایر و نفوذ در مناطق روستایی و عشایری و همچنین ایجاد عمران و آبادانی و اشتغالزایی و بنا به قولی ترویج فرهنگ کار و کشاورزی آن رژیم اقدام به احداث ۵ کارخانه قند در مناطق عشایر نشین و مخالف با حکومت پهلوی از سال ۱۳۴۲ در ممسنی، یاسوج، چهار محال و بختیاری، پیرانشهر و تربت جام کرد.
کارخانه قند یاسوج پس از رادمردی‌های حماسه سازان بویراحمد در مبارزات متمادی با رژیم پهلوی که به غائله جنوب معروف شد ، در سال ۱۳۴۴ در یکی از محرومترین مناطق کشور احداث شد. در آن زمان به دلیل کمبود چغندر قند بعنوان تنها ماده اولیه کارخانه و همچنین به دلیل نبودن هرگونه آشنایی علمی با کشت زراعت چغندر قند و عدم دسترسی به سایر مناطق مستعد کشاورزی با اراضی حاصلخیز، به جهت کوهستانی بودن منطقه و نداشتن جاده های مناسب همواره با فراز و نشیب های زیادی مواجه بود و در طول حکومت پهلوی این کارخانه هیچ گاه بیش از نصف ظرفیت خود نتوانست به فعالیت بپردازد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به دلایل متعدد از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق علیه ایران این کارخانه با وجود فعالیت خود نتوانست آنگونه که باید و شاید گام موثری در رفع بیکاری منطقه بردارد.
پس از حدود ۵۰ سال فعالیت کارخانه قند یاسوج، بانک تجارت بعنوان یک بانک خصوصی و مالک این کارخانه پس چند سال تلاش عملا نتوانست مشکلات آن را برطرف نماید، بنابراین مدیران این بانک تصمیم به واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی گرفتند.
پس از اعلام واگذاری کارخانه قند یاسوج به بخش خصوصی از طریق مزایده و انتشار شرایط مزایده در دو روزنامه کثیر الانتشار اطلاعات و دنیای اقتصاد این مزایده با طی تشریفات قانونی و با حضور مراجع ذی صلاح برگزار شد.
در این مزایده که بسیاری از غول‌های اقتصادی کشور حضور داشتند، خوشبختانه کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن تمامی شرایط لازم اجازه نداد کارخانه قند یاسوج که نماد صنعت استان کهگیلویه وبویراحمد است به دست غیره بومی ها سپرده شود.
مهندس لهراسب باقری جوانترین کارآفرین کشور و مدیرعامل مجتمع تولیدی بین المللی دناصنعت و مدیرعامل مجتمع ورزشی تفریحی اقامتی باقری که عملکرد چند سال گذشته وی در رونق کسب و کار و اشتغالزایی در این استان بر همگان روشن است توانست میراث دار خون های ریخته شده نیاکان ما در مبارزات علیه رژیم پهلوی باشد .
اکنون که کارخانه قند یاسوج پس از سالها دست به دست شدن به دست فردی توانا و فعال سپرده شده است بارقه ای از امید در صنعت این استان بوجود آمده که مشکلات و رکود مادر صنعت استان با دست های توانای مالک جدید آن برای همیشه برطرف شود.
مالک جدید کارخانه کارخانه قند یاسوج برنامه مناسب برای اداره امورات این شرکت و دستیابی به سود معقول با حفاظت و نگهداری کارخانه ، استمرار فعالیت تولید ، ایجاد اشتغال پایدار و تامین بخشی از نیازمندی های کشور را کشت چغندر قند و استحصال شکر عنوان کرد.
مهندس لهراسب باقری گفت: شناسایی و آگاهی از شرایط و موقعیت شرکت از لحاظ وضعیت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، نیروی انسانی و آسیب شناسی گلوگاههاو نقاط آسیب پذیر و نیز مناطق چغندرکاری و تامین مواد اولیه کارخانه، شرایط روزانه بازار تولید و فروش محصول با ارائه راهکارهای مناسب و دستیابی به ایجاد شرایط مطلوب اقتصادی و مالی سبب سودآور شدن کارخانه خواهد شد.
وی افزود: برنامه ریزی کشت چغند قند با انعقاد قرارداد با زارعین چغندرکار در هرسال بمیزان ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ هکتار در سال اول و افزایش تدریجی سه ساله تا رسیدن به میزان یکصدوپنجاه هزار تن چغندر درهر دوره بهره برداری سبب استمرار تولید کارخانه قند یاسوج می شود.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در هر دوره کشت و تولید محصول، بمنظور تداراکات و تامین نهاده های چغندر کاری ، تهیه و خرید ماشین آلات کشاورزی جهت انجام عملیات مکانیزاسیون چغندر نیاز به دهها میلیارد ریال نقدینگی است.
کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده به عنوان بازوی قوی و کارآمد در امر اجرا و تولید و اداره کارخانه به حساب می آید ، تصریح کرد : جهت دستیابی به تولید مطلوب و بهینه از نظر کمی و کیفی، جذب نیروی انسانی آموزش دیده برای ادامه کار این کارخانه یک ضرورت انکار ناپذیر است.

مالک کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه پیش از واگذاری شرکت به بانک در سال‌های ۹۰ – ۹۱ ابزار آلات و تجهیزات فراوانی با صرف هزینه های هنگفت در قسمتهای مختلف بصورت ناصحیح و غیراصولی نصب شده است، ادامه داد: بهترین و موثرترین راه برون رفت شرکت از مشکلات و دستیابی به شرایط مطلوب اقتصادی توجه به نقصان‌ها، کمبودها، علل زیاندهی، پایین بودن ظرفیت و کیفیت تولید در سنوات گذشته می باشد.
باقری گفت: به دلیل عدم تخصص و دانش فنی لازم کارشناسان و پیمانکاران مجری پروژه و به کار گرفته نشدن شیوه صحیح راه اندازی تجهیزات خریداری شده ، این کارخانه تا کنون هیچگونه بازدهی نداشته است.
وی مناسبترین راه حل اصولی و علمی رهایی از رکود و برون رفت از توقف و تعطیلی کارخانه را اجرای پروژه اصلاح ساختار مالی، فنی و تولید کارخانه توسط متخصصین امر عنوان کرد و افزود: با خرید، ساخت، نصب و راه اندازی تجهیزات و ماشین آلات جدید با دانش و فن آوری روز دنیا و انجام دیگر تغییرات ضروری می توان جایگاه کارخانه قند یاسوج را به مکان مناسب خود ارتقا داد.
کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی های کارشناسانه بعمل آمده و بمنظور برخورداری از امکانات موجود بالقوه کارخانه قند در نظر داریم به تدریج طی سه سال نسبت به احداث واحد بسته بندی شکر سفید، واحد تولید قند کله، شکسته و حبه و واحد تولید نوشابه اقدام نماییم.
باقری تصریح کرد: با راه اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و قریب به چهار هزار نفر بصورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کار خواهند شد.
جوانترین کارآفرین کشور گفت: با استعانت خداوند متعال با راه اندازی واحدهای صنعتی پیش بینی شده در این کارخانه بیش از ۳۰۰ نفر دیگر بصورت مستقیم در این شرکت به فعالیت خواهند پرداخت.
مالک جدید کارخانه قند یاسوج در پایان اظهار امیدواری کرد: این سرمایه گذاری و انجام اقدامات ذکر شده سبب رونق اقتصادی ارزشمندی برای استان کهگیلویه و بویراحمد و به تبع آن ایران اسلامی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ا...
Iran, Islamic Republic of
........
مقیمی
Iran, Islamic Republic of
........
سیادت نسب
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض تبریک آرزوی موفقیت شما رو از خداوند متعال دارم.
رشید
Iran, Islamic Republic of
استان رو دو دستی بدین ..
gh.d
Romania
سلام.با عرض تبریک و آرزوی موفقیت .خداوکیلی تو که نوشتی فاتحه این شرکت باید خوند بر چه اساس گفتی برو ببین مهندس باقری تا حالا شده یکی از شرکتهاش برشکست بشه خواهشا دشمنی بزاریت کنار حقیقت بگید کاش همه سرمایه داران استان مثل مهندس لهراسب باقری بودن..درود.درود.درود
Romania
سلام.با عرض تبریک و آرزوی موفقیت .خداوکیلی تو که نوشتی فاتحه این شرکت باید خوند بر چه اساس گفتی برو ببین مهندس باقری تا حالا شده یکی از شرکتهاش برشکست بشه خواهشا دشمنی بزاریت کنار حقیقت بگید کاش همه سرمایه داران استان مثل مهندس لهراسب باقری بودن..درود.درود.درود
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
آفرین به همت والای این مدیرعامل تبریکات صمیمانه ما را پذیرا باشید همیشه سربلند و پاینده باشید
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
آفرین به همت والای شما
Iran, Islamic Republic of
امید است به یاری خدا و همت مسئولین این قدم برداشته شد برای اولین بار کارخانه قند یاسوج به واقع مالک داشته باشد تنها نقص کارخانه قند یاوج در این ۵۰سال صاحب و مالک حقیقی نداشت که داشته های خود تکیه کند
توکلی
Iran, Islamic Republic of
با سلام تبریک خدمت جناب مهندس باقری
ان شالله که همیشه موفق و موئد باشید
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
سلام،
دوستان عزیز، قدرت، اراده و حرکت مهندس لهراسب برای همه مشخص است،
این شرکت که خیلی وقته فوت کرده و ایشان آمده اند که مجددا شرکت را احیا کنند، بنابراین باید بسم الله گفت،
نیازی به قضاوت در آینده نیست زیرا مهندس لهراسب قبلا نشان داده است که می تواند و نمونه‌ی بارزش هم حفظ شرایط تولید و صادرات محصولات دنا صنعت در شرایط تحریم می‌باشد،
برای امثال شماها که اینقدر مغرض هستید، مهندس لهراسب حیف است و درود بر مردم با تعصب استان که همیشه از مهندس لهراسب حمایت کرده اند.
اقتصاد خوان
Iran, Islamic Republic of
تمدن با افزایش شمار کارهای مهمی که هنگام انجامشان به آنها نمى اندیشیم، پیشرفت میکند.
فریدریش فون هایک
آقاى باقرى عزیز با سلام و آرزوى موفقیت
با اینکه بنده از نظر خط و مش طایفه اى و ایلى با شما همسو نیستم و کدورت هایى هست ولى به شجاعت و نبوغ اقتصادیتان به عنوان یک همشهرى افتخار میکنم اینکه قضاوت هاى دیگران چه و چگونه هست به من و حتى به شما ربطى ندارد همان طور که رهبر انقلاب فرمودند وظیفه دولت و نظام ریل گذاریست و اگر کارآفرینى به جاى خلاف عرف رفت مقصر دولت است که مسیر درست را ریل گذارى نکرده به قول آدام اسمیت پدر علم اقتصاد؛ناهار خود را مدیون نازک دلی نانوا و قصاب نیستیم،ما ناهار میخوریم زیرا آن ها به دنبال سود خود هستند. و وظیفه افراد با همت، حرکت عاقلانه در این ریل به سمت توسعه و رشد میباشد.امیدوارم که در این شرایط رکود عمیق اقتصادى شما با استفاده از نبوغ ونفوذ خود در استان و کشور بتوانید ناجى کارخانه وشمار زیادى جوان بیکار استان باشید و صد ابته شاهد صادرات کارخانه سرازیر شدن سود هنگفت بسمت شما باشیم.در پایان:
از تولید نهراسید هر عرضه ای تقاضای خود را به وجود می اورد .

" ژان بتست سه "
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
کسانی که مهندس لهراسب باقری را میشناسند، می‌دانند که ایشان توانا و متعصب هستند و نمونه‌ی بارز تعصب ایشان توجه به استان خودمان است در حالی که همین سرمایه گذاری ها در خارج از استان سودآوری بیشتری دارد و ضمن اینکه در خارج از استان مغرضان هم خیلی خیلی کمترند و مثل اینجا نیست که عده ای به دنبال حاشیه سازی هستند، خدا رو شکر اکثریت مردم استان متفکر و قدرشناس هستند که همین می تواند مایه انگیزه در سرمایه گذاران شود.
نعیم
Iran, Islamic Republic of
وقتی هرسایت یک میلیون میگیره خبرمیزنه طبیعیه که نظرات رامنعکس نمیکنه!
حقگو
Iran, Islamic Republic of
دربافتن آسمان وریسمان ودروغ گفتن کم نمیارید.۴۵هکتارزمین،۱۲۰واحدساختمان وتاسیسات کاملی درمجموعه کارخانه به اضافه خودکارخانه که تعمیرات اساسی آن انجام شده به چه قیمتی حروج شد؟جمهوری اسلامی!زدوبندپشت پرده!نمایندگان !مسئولین امنیتی وقضایی!
علی اصغر ب
Iran, Islamic Republic of
واقعا باشرفی .خدایی کسی بااین همه امکانات از درد فامیل دور ونزدیک باخبر میباشد ونهایت همکاری رامیکند جای بحث ندارد فقط این رابگویم خیلی ها دراستان هستند که سرمایه دارند شاید بیشتر از جناب مهندس اما یک هزارم ان هم نه بفکر اشتغال زایی هستند نه به کسی کمک میکنند .در یک کلام ارزوی سربلندی وطول عمر باعزت رابرایتان دارم وامیدوارم انهایی که از بزرگی شما وموفقیت شما حسادت دارند روز به روز ذلیل تر شوند
سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
جناب باقری لطفا طمع نداشته باشید.این همه کارخانه برای چیست؟ اگر لطف کنید همون کارخانه لوله را با تدبیر مدیریت کنید تحسین همگان را در پی خواهد داشت.ولی در شرایطی که صدای اعتراض کارگران و پرسنل کارخانه لوله عالمگیر شده ، قبول یک کارخانه دیگر در کنار تولیدی انبوه نان کوبودنا و مجموعه ورزشی مشکلات شما را دو چندان کرده و خدایی نکرده موجب ورشکستگی خواهد شد.حضرتعالی و خانواده محترم باقری جزو مفاخر بویراحمد هستید اما هستند کسانی که قادر ند یکی از این همه مرکز تولیدی را به خوبی و با در نظر گرفتن همه مسائل از جمله حقوق معوق کارکنان و کارگران این مجموعه ها مدیریت کنند تا احتیاج نباشد دائما در مراسمات گوناگون آقایان مدیران و نمایندگان مجلس حضور بهم برسانید.
سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
انشالا که مهندس باقری به جای نگاه کمی اندکی هم نگاه کیفی داشته باشند.انشالا که خدا کمکتان کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
.. کامنت ها را پاک میکنی این موفقیت را...باش اقا لهراسب
Iran, Islamic Republic of
فقط کاف..سایت مث کبنا رو دید دیگه میشی جان بر کف شهر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
قشنگ تر از این کار این.بود که همون بنده خدا را حمایت میکردی اگر واقعا هدفت کمک و اشتغال بود نه جمع کردن مالو اموال و اسم در کردن
خداییش این کارخونه حق سعادت باقری بود که متاسفانه با ارتباطات و کارشکنی نزاشتین موفق بشه چون حسادت بهش بیش از حد بود
غلامی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و تبریک خدمت کارآفرین جوان مهندس لهراسب باقری
واگذاری به حق و شایسته کارخانه قند یاسوج را که انصافا هدف اصلی از این اقدام ایجاد اشتغال میباشد به جناب عالی و جامعه کارگری تبریک عرض می نمایم چرا که طی این چندسال تحریم و اوضاع نابسامان بازار کار اینجانب که عضو کوچکی از مجتمع دناصنعت میباشم هیچ گونه دغدغه کاری و مالی نداشتم و این واگذاری با توجه به سابقه جناب عالی در زمینه اشتغال موجبات اشتغالزایی امسال بنده در استان را حل خواهد کرد انشاءالله.
'محمد صادقی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما شما آقای باقری امیدوارم که موفقیت بالایی در این زمینه کسب کنید تا تمام دلالانی که چند سال مایه ننگ این کارخانه بودند را سربه زیر کنید.زیرا هر یک از آنها به سود خود فکر میکردند نه به برای رضای خدا ونه به خاطر استان.در ضمن شما اگر بخواهید موفقیت کسب کنید که انشالا همین طور خواهد بود باید .. زیرا شایسته این پستها نمیباشندواز افراد ب..ر هستند با آرزوی موفقیت شما .درود بر تیرتاجی
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1