تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۳۱
کد مطلب : ۱۸۳۴۸۲

درخواست رئیس جدید دادگستری گچساران از تاجگردون و امام جمعه

۱۳
۰
کبنا ؛ 
.
رئیس جدید دادگستری شهرستان گچساران در آیین تودیع و معارفه که با حضور رئیس‌کل دادگستری استان و معاونین قضایی، امام‌جمعه و دادستان عمومی شهرستان، قضات و کارکنان دادگستری شهرستان و جمعی از مدیران ادارات در سالن اجتماعات آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، اظهار داشت: قوه قضاییه برابر با اصل ۱۵۶ قانون اساسی قوه‌ای است مستقل که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است و ازجمله وظایف قوه قضاییه رسیدگی و صدور حکم در مورد شکایات و حل‌وفصل دعاوی، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم و تعقیب و مجازات مجرمین و اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین می‌باشد.
به گزارش کبنا نیوز، رضا میشان در این آیین افزود: وظایف سنگینی بر عهده قوه قضاییه می‌باشد و این دستگاه هدف متعالی را که همانا بسط و گسترش عدالت در جامعه است دنبال می‌نماید.
وی بابیان اینکه استحکام و صلابت جامعه مرهون استقلال و قداست دستگاه قضایی و قضات می‌باشد عنوان کرد: اهمیت و حلیت منصب قضاء به حدی بوده که رسول گرامی اسلام (ص) و بعدها جانشینان وی در آن مباشرت می‌کرده‌اند و قاضی شخصی است که با آبرو جان مال و حیثت اشخاص سروکار دارد و بنابه فرمایش حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب قاضی در محکمه مافوقی جز خدا و قانون ندارد.
میشان تصریح کرد: با توجه به آمار ورودی پرونده‌ها به دادگستری شهرستان متوجه سختی کار قضات و کارمندان خدوم دادگستری خواهیم شد بنابراین رسیدگی به امور دادگستری وظیفه تمامی نهادهای اجرایی و حاکمیتی است و هرگونه هزینه‌ای که برای دادگستری شود نفع آن به مردم همان شهر و نهادها آن شهرستان برمی‌گردد.
رئیس دادگستری گچساران در ادامه به مشکلات دستگاه قضایی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: دو ساختمان دادسرا و مجموعه دادگاه‌های حقوقی کیفری و شورای حل اختلاف واقعاً درشان قضات، کارمندان و مردم شریف این خطه نیست و ساختمان جدید دادگستری برای راه‌اندازی و استفاده از آن نیاز به حمایت‌های جدی و عملی، تاجگردون نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت و فرماندار شهرستان دارد که انتظار می‌رود که این عزیزان با تمام توان به یاری دادگستری آمده تا هرچه سریع‌تر ساختمان دادگستری به بهره‌برداری برسد.
میشان خاطرنشان کرد: در اسلام در کتاب آسمانی و در کلام پیامبران و امامان امر به اصلاح و صلح و سازش شده و بسیاری از احکام قضایی اگرچه قاطع دعوا می‌باشند اما کینه‌ها و دشمنی‌ها رابین طرفین از بین نبرده و همین کینه و عداوت‌ها موجب درگیری‌های مجدد و تشکیل پرونده‌های دیگر در دادگستری می‌باشد چه‌بهتر که همان بدو امر و بدون اینکه خللی به نظم و امنیت شهر و شهروندان وارد شود با استفاده از معتمدین و ریش‌سفیدان بی‌غرض اختلافات در نطفه خاموش شود و دراین‌بین بیشترین اعتماد مردم به روحانیت معظم می‌باشد و روحانیونی که با کلام نافذ و قاطع خود می‌توانند پرونده چند هزارصفحه‌ای را به بایگانی بسپارند و محبت و دوستی را جایگزین عداوت نمایند توقع بنده از امام‌جمعه شهرستان و همچنین از روحانیون متنفذ شهرستان این است که دعوت دادگستری را لبیک گفته و در پرونده‌های عشیره‌ای و طایفه‌ای که زمینه صلح و سازش وجود دارد ورود نمایند و از منابر و مساجد تربیون هایی که در اختیاردارند به رعایت قانون و جلوگیری از انحراف را تبیین و تشریح نمایند.
رئیس دادگستری شهرستان گچساران در پایان مطرح کرد: وظیفه دادگستری حفظ امنیت نظم آرامش و آسایش شهروندان می‌باشد ما وظیفه‌داریم که به داد مظلوم برسیم و اعلام می‌کنیم در برابر هنجارشکنان و اخلال گران نظم و امنیت و آسایش مردم و سرقت‌های مسلحانه، قاچاقچیان مواد مخدر و کلیه جرائمی که ارتباط باجان و مال و حیثیت افراد دارد هیچ‌گونه تسامحی نخواهد داشت و با تمام توان و با استفاده از ظرفیت قانون برای برخورد با چنین افرادی استفاده خواهیم کرد و همچنین کسانی که به عرصه منابع ملی و طبیعی و محیط‌زیست، تجاوز کرده و تخریب و سوءاستفاده می‌کنند برخورد شدید و قانونی خواهیم کرد.
گفتنی است در این آیین رضا میشان به‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان گچساران معرفی و از خدمات علی دهقانی رئیس پیشین دادگستری این شهرستان تقدیر شد.
گزارش: حبیب قلندری
IMG_1535 IMG_1537 IMG_1538 IMG_1541 IMG_1544 IMG_1546 IMG_1549 IMG_1551 IMG_1553 IMG_1558 IMG_1570 IMG_1577 IMG_1580 IMG_1582 IMG_1589 IMG_1594 IMG_1595 IMG_1597 IMG_1604 IMG_1607 IMG_1613 IMG_1616 IMG_1619 IMG_1634 IMG_1639 IMG_1641 IMG_1644 IMG_1649 IMG_1655
 
نام شما

آدرس ايميل شما

وحیدمحمدعلی پور
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای میشان انتخاب شایسته جنابعالی را به سمت جدید ریاست دادگستری شهرستان گچساران صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند متعال آرزوی توفیق وسربلندی در امورات کاری و زندگی راجهت شما خواهان و خواستارم امیداست ذیل توجهات حضرت دوست توفیقات شما را شاهد باشیم.(وحیدمحمدعلی پور)
س
Iran, Islamic Republic of
حالا رضا کدومشه؟زیر عکس هر مسئولی اسمشو بنویسید.
غلامرضا ایزدی
Iran, Islamic Republic of
احسن بر این انتخاب .اقای میشان شخصیتی است متفکر با سواد و بدون کوچکترین حاشیه.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
چه تارو پشنگ نشهسنه
Iran, Islamic Republic of
چرا مراسم خلوت است
علی
Iran, Islamic Republic of
چرا خلوت است.
حمید پورحسن دیل
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای میشان انتصاب بجا و شایسته حضرتعالی را به ریاست دادگستری گچساران تبریک عرض می نماییم ان شا الله همیشه شاهد پیروزی و موفقیت حضرتعالی باشیم
عدالت طلبان ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
عکاشه چرا کامنت در مورد اقای میم رو نمیزنی. عدالت مگر نباید برای همه یکسان اجرا شود?? اگر نباید چنین باشد پس عدالت چیست??
دانشجو59
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای میشان انتصاب شایسته حضرتعالی را به ریاست دادگستری گچساران تبریک عرض میکنم و الحق که انتصاب بجایی بود
رضا عکاشه
Iran, Islamic Republic of
انتصاب شایسته جناب اقای میشان را به ریاست دادگستری گچساران تبریک عرض میکنم. ایشان انسانی متین و اخلاق گرا و مدیری لایق میباشند. از زحمات جناب اقای دهقان تشکر میکنم.
خانواده سردارشهيد عيسي پناهي از گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای میشان انتصاب به جا وشایسته جنابعالی را تبریک عرض میکنیم و آرزوی موفقیت شما رادراجرای احکام الهی خواستاریم
دره شوری برادران پناهپوری
Iran, Islamic Republic of
انتصاب شایسته جناب آقای میشان را به ریاست دادگستری شهرستان گجساران تبریک عرص ، میکنم وآرزو موفقیت شما را از خداوند خواستارم لذا ریاست دادگستری حق نامبرده میباشد
ارباب رجوع
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رضا میشان فرزند شهید والامقام انتصاب شما را به عنوان ریاست محترم دادگستری شهرستان گچساران تبریک عرض می کنم .باید فذزندان شاهد پست های کلیدی مملکت را بدست بگیرند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1