تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۱۸۱۴۸۳

هاشمی: مظلومیت ۲۵ هکتار زمین / سد مارون ارتباط لیکک و دهدشت را قطع کرد

۱۱
۰
کبنا ؛وزیر نیرو از زمین‌های کشاورزی دشت کلاچوی کهگیلویه بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت،  وزیر نیرو با اشاره به انعقاد قرارداد مطالعات سد مارون ۲ در شهرستان کهگیلویه در جنوب کهگیلویه وبویراحمدگفت:روند اجرایی مطالعات این سد شتاب بخشی خواهد شد.niroo
حمید چیت چیان در بازدید از زمین های کشاورزی دشت کلاچوی شهرستان کهگیلویه با اشاره به ظرفیت مستعد زمین های کشاورزی این شهرستان گفت: ساخت سد مارون دو در آینده شکوفایی کشاورزی این منطقه را به دنبال دارد.
وی با اشاره به وجود زمین های مستعد در شهرستان کهگیلویه وحاشیه رودخانه مارون اظهار کرد: وزارت نیرو برای تسریع در روند اجرایی شدن مطالعات سد مارون ۲ از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد.
سد مارون دو برای تامین آب اراضی ۲۰ هزار هکتار از دشت های کهگیلویه و چرام پیش بینی شده است.
چیت چیان پروژه تامین آب دهدشت غربی را نیز یکی از پروژه های مهم در بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه دانست و تصریح کرد: تخصیص اعتبار این طرح برای شتاب بخشی آن مورد توچه وزارت نیرو است.
فاز اول طرح آبرسانی دهدشت غربی ۷۴ درصد و فاز دوم نیز ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فاز اول و دوم این طرح شامل ساخت مخزن پنج هزار متر مکعبی، اصلاح پمپاز ثانویه، خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر، احداث سد انحرافی، آبگیر و پمپاژ اولیه است.
با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه آبیاری خواهد شد.
وزیر نیرو تامین آب آشامیدنی دهدشت و چرام ازسدکوثر را از دیگر پروژه های مورد توجه وزارت نیرو ذکر کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده این طرح نیز در ردیف بودجه قرار می گیرد.
چیت چیان با اشاره به احداث سد بالیاب از سوی استان خوزستان بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده گزینه مناسب برای استفاده بهتر شهرستان کهگیلویه از آب این سد لحاظ خواهد شد.
وی عنوان کرد: از ظرفیت نماینده مردم در مجلس برای اجرایی شدن سد بالیاب به نحو احسن استفاده خواهد شد.
وزیر نیرو به اهمیت ایجاد سد مارون برای شهرستان کهگیلویه بزرگ اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را در تسریع مطالعات سد مارون ۲ به کار می‌برم.
چیت‌چیان اظهار داشت: آنچه مسلم است شهرستان کهگیلویه از لحاظ داشتن زمین‌های مستعد کشاورزی ظرفیت خیلی خوبی دارد.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه دشت‌های شهرستان کهگیلویه به صورت دیم کاشته می‌شوند، تصریح کرد: اگر آب مطمئن به منطقه بیاید شکوفایی قابل توجهی در کشاورزی، صنعت و اقتصاد منطقه ایجاد می‌شود.
وی به اهمیت ایجاد سد مارون برای شهرستان کهگیلویه بزرگ اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را در تسریع مطالعات سد مارون ۲ به کار می‌برم.
وزیر نیرو با اشاره به پروژه مهم آبرسانی به دهدشت غربی افزود: از همکاران در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌خواهم برای تخصیص دادن اعتبارات مورد نیاز این پروژه توجه ویژه داشته باشند.
وی به آبرسانی به چهار شهر دهدشت،سوق،لنده و چرام از محل سد کوثر اشاره کرد و تصریح کرد: این پروژه با اخذ ماده ۲۱۵ در انتظار منظور شدن ردیف در قانون بودجه است که برای این نیز تمام تلاش خود انجام می‌دهم.
چیت‌چیان با اهمیت ایجاد سد بالیاب در دیشموک اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته قبل از تصدی مسؤولیت وزارتخانه وقتی موضوع سد سیدون(بالیاب) مطرح شد در بین گزینه‌های گوناگون اصرار داشتم گزینه‌ای انتخاب شود که استان کهگیلویه وبویراحمد بتواند استفاده بیشتری از آب داشته باشد.
وزیر نیرو با بیان اینکه نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ کار آشنا، فنی و بصیر در امور آب است، افزود: از کمک ایشان و استاندار در اجرای هر چه سریع‌تر پروژه‌های شهرستان استفاده می‌کنیم.
نماینده کهگیلویه بزرگ با بیان این‌که تاکنون کسی به فریاد مطلومیت دشت‌های این شهرستان از جمله کلاچو نرسیده است از وزیر نیرو خواست فکری به حال زمین‌های تشنه این منطقه کند.
عدل هاشمی‌پور همچنین در بازدید وزیر نیرو از دشت‌های کلاچوی دهدشت با بیان این‌که در مقطعی کارگر وزارت نیرو بودم اظهار داشت: همه تونل‌ها و پروژه‌هایی در سطح کشور با من آشنا هستند.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس دهم تصریح کرد: دشت‌های کلاچو با وجود مستعد بودن به کویر مانده و مظلوم واقع شده‌اند.
هاشمی‌پور با بیان این‌که فریاد مظلومیت این دشت‌ها تاکنون به کسی نرسیده است،افزود: ظرفیت‌های خوب این منطقه نیازمند توجه ویژه وزارت نیرو است.
وی، با اشاره به سد بالیاب در دیشموک تصریح کرد: این سد قبلاً به نام سد سیدون و به کارفرمایی خوزستان بود،برای اجرا در منطقه دیشموک نیازمند تغییر کارفرما از خوزستان به آب نیرو است.
هاشمی‌پور تصریح کرد: ۲۵ هزار هکتار زمین در دل دو دریاچه مارون و کوثر مظلوم واقع شده و هیچ استفاده‌ای از این دو مخزن نمی‌شود.
وی مشکل ارتباطی شهرستان لیکک با مرکز کهگیلویه را مورد اشاره قرار داد و گفت: احداث سد مارون باعث قطع ارتباط لیکک با کهگیلویه شده است و مردم این شهرستان مجبورند برای رسیدن به دهدشت از بهبهان عبور کنند.
هاشمی‌پور افزود: انتظار می‌رود کارفرمای پروژه سد از درآمد همین پروژه مطالعات جاده را انجام دهد تا مشکل ارتباطی مردم این شهرستان رفع شود.
وی،نبود ایستگاه قوی و نیروگاه در چهار شهرستان حوزه انتخابیه خود را از دیگر مشکلات عنوان کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
درود خدا برسردار سازندگی لبیک یا حسین دشت کلاچورا به امید خدا سیراب کن
امید
Iran, Islamic Republic of
سیراب اب شدن دشت کلاچو مشت محکمی است بر دهن دشمنان سردار
Iran, Islamic Republic of
جالبه سد تنگ سرخ تعطیل میکنن اما تو کعگیلویه میخوان سد بزنن
احسان
Iran, Islamic Republic of
تیتر اشتباه است..۲۵هزار صحیح می باشد
زنگوا گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بی پایان بر مهندس عدل هاشمی .
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
یکی مرد جنگی، به از صد سوار
الحمدالله....
ازتراب علیا
Iran, Islamic Republic of
انگاری ازنظرعدل کهگیلویه نه جزایرانه وبودجش جدایه . که کوتاه بیو بخوا قوت نیکنی
کهگیلیویه
Iran, Islamic Republic of
انسانهای بزرگ برای کارهای بزرگ افریده شده اند که حاج عدل هاشمی نماینده ی چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام ولنده یکی از آن انسانهای بزرگ است که خدا افریده است
Iran, Islamic Republic of
۲۵ هکتار را با خرشله اویی ایکنیم
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
سردار هاشمی ب کوری چشم حسودانت ک برای تخریبت دست ب هر کاری میزنن و با همت بلندت شاهد پیشرفت کهگیلویه خواهیم بود و تا بیست سال دیگه برا نمایندگی مجلس یاریت خواهیم داد
محمد
Iran, Islamic Republic of
به امیدپروردگار که روزی برسد که مسابقه سدسازی متوقف شود چراکه ساخت این سدهابیشتربه ضررطبیعت است تاسود ایکاش روزی برسدکه بجای تبلیغات کاذب واقع بین باشیم چرانبایدازکشورهای ژاپن برزیل وآمریکا و...عبرت بگیریم که امروزبه این نتیجه رسیدندکه وجودسدهاباعث تخریب جنگلها وازبین رفتن زیست بومها هجوم ریزگردها بیماریهای...درآمریکا حدود۳۱۰سدتخریب شدند بیایید دست دوستی به طرف طبیعت دراز کنیم
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1