تاریخ انتشار
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۱۸۰۷۴۰

کارخانه سیمان سپوی دهدشت محصول داد/ تولید هندوانه به جای تولید سیمان + تصاویر

۵
۰
کبنا ؛نبود کارخانجات و صنایع بزرگ در شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه با وجود پتانسیل‌های بالای اشتغال و کارآفرینی، بیکاری را به عنوان اساسی‌ترین معضل و دغدغه جوانان قرار داده است.
 
"بیکاری ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است" این جمله همواره در سخنان مسئولان و از تریبون های مختلف نقل می شود اما شعار لفظی بیش نیست ؛چرا که در عمل هیچ اقدام قابل توجهی برای ریشه کنی و یا به حداقل رساندن این معضل در شهرستان محروم ۱۳۲هزار نفری کهگیلویه صورت نگرفته است.
 
در راستای اشتغالزایی و با هدف بکارگیری درصدی از جوانان جویای کار پروژه هایی در نظر گرفته شد اما کلنگ بسیاری از این پروزه های امیدبخش به مذاق زمین خوش نیامده است.
برای مشاهده آخرین تغییرات و بررسی وضع موجود کارخانه سیمان سپوی دهدشت سری به محل این کارخانه زدیم و در ابتدای کار با در بسته و زنگ زده این کارخانه مواجه شدیم و وقتی به سختی توانستیم وارد محوطه این کارخانه شویم با زمینی بسیار بزرگ، ساکت و بی روح روبه رو شدیم ک انگار خیلی وقت است که هیچ انسانی پا در این زمین نگذاشته است.
پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

کارخانه سیمان دهدشت پرده دیگری از پروزه های به کما رفته این شهرستان سالهاست در سایه بی توجهی و سوی مدیریتی به حال اولیه خود رها شده است.
 
این کارخانه با گذشت نزدیک به یک دهه از کلنگ زنی درحالی در ابتدای راه عملیات مانده است که قرار بود ظرف دو سال به بهره برداری برسد.
پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

هر چه به دو ساختمان بزرگ این کارخانه نزدیک تر می شدیم عظمت و بزرگی این دو بنا کارخانه ما را متعجب تر میکرد و با خود فکر می کردیم که افتتاح این پروژه جوان های بسیاری را از مشکلات بیکاری نجات خواهد داد ولی افسوس ...
پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت
در حال دیدن زوایای مختلف این پروژه تعطیل بودیم که متوجه شدیم در قسمتی از این پروزه محصول هندوانه کاشته شده است و با تعجب به محل کاشت هندوانه رفتیم و مشاهده کردیم بخش زیادی از زمین این کارخانه زیر کشت هندوانه رفته است.
پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

 
بله انگار امسال بالاخره این پروژه نتیجه داده و می تواند یک محصول روانه بازار کند، اما این محصول نه از نوع سیمان بلکه هندوانه است.
پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

 
به گفته فردی که خانه اش در نزدیکی سیمان سپو دهدشت است، افرادی با در دست داشتن حکم از سوی دادگستری اقدام به کاشت هندوانه کردند و این برای اولین بار اتفاق نیفتاد بلکه مشاهده های ما از کاشت هندوانه در سال های اخیر در این کارخانه را نشان می دهد که جای هم حسرت خوردن دارد که که چه خواستیم و چه شد!! و هم جای خوشحالی که حداقل استفاده ای از زمین این کارخانه شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

 
مردمی که زمین کشاورزی خود را به قیمت ناچیز به امید بکارگیری فرزندان بیکار و تحصیل کرده شان به این طرح فروختند، بیشترین ضربه را خوردند و این روزها شنیده می شود هر کسی که طلبی از این پیمانکار و مدیرعامل دارد با بریدن کابل ها وقطع میلگردها و فروش آنها پول خود را به نوعی باز پس می گیرند.
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

حال باید دید چرا کارخانه ای که قرار بود عده زیادی از جوانان این شهرستان را صاحب کار کند به این روز افتاده است و چه آینده ای در انتظار این کارخانه است و آیا کاشت هندوانه به جای تولید سیمان در پروژه سیمان سپوی دهدشت ادامه خواهد داشت؟
پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

درصد بالای بیکاری در میان قشر جوان شهرستان کهگیلویه و بالاخص تحصیل کرده‌های شهرستان کهگیلویه علاوه بر اینکه باعث هدر رفتن سرمایه‌های انسانی این شهرستان می شود، یکی از زمینه‌های افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی مثل اعتیاد، کاهش ازدواج و افزایش طلاق،خودکشی و گسترش بیماریهای روانی است.
سال ۸۶ در سفر دوم هئیت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، کلنگ کارخانه سیمان سپوی دهدشت با حضور جمع زیادی از مسئولان ارشد این استان به زمین خورد تا بعد از گذشت ۹ سال از سوی مسئولان استان این پروژه منحل شده، اعلام شود.
کارخانه سیمان دهدشت با مشارکت بخش خصوصی و در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار و با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی احداث شد. این کارخانه با تولید روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن سیمان برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و برای بیش از ۶ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کرد، این تعداد شغل در واقع بارقه‌ای از امید را در دل صدها جوان دهدشتی بیکار به وجود آورد اما به یکباره آب سردی بر تن آنها ریخته شد.
گزارش و عکس: مجید آذربارگون
نام شما

آدرس ايميل شما

فکور
United States
بازهم شکرکاربزرگواری نتیجه داد/////////////////////////
ابوذر غفاری
Iran, Islamic Republic of
وقتی انسان این چیزا را می بیند و می شنود واقعا دلش می گیرد و از ته دل ناراحت می شود .مگر چندی بیش نبود که جوانی از بیکاری و بی توجهی مسولان ما از شدت ناراحتی در سن نوزده سالگی سکته کرد و خا نواداش اجزای بدن او را اهدا کردن .خدا رحمتش کند .چرا مسولان ما مثل کبک سر خود را زیر برف کردند و کاری برای جوانها نمی کنند .چرا به تهران نمی روید و صدای این مردم مظلوم را به گوش پایتخت نشینها نمی رسانند تورا به خدا از خواب بیدارشوید .چرا این کارخانه که می توانست چند هزار نیرو را به کار گیرد این چنین ویران شده .ای مسولان به خدا شما مسول هستید فرادی قیامت باید جوابگو باشید .مسایل سیاسی و خط بازی و باند بازی و روابط استان ما را بد بخت کرده .مگر امار بیکاران را نمی بینید .مگر مرکز امار استان ما را از نظر بیکاری رتبه اول معرفی نکرد .ای مسولان استان چطور شب ها به خواب می روید .تمام کاارخانجات استان تعطیل شده .کارخانه قند و شکر هم تعطیل شده .چرا داد نمی زنید .چرا این همه بدبختی و فلاکت را به گوش مسولان نمی رسانید .اگر نمی توانید حق مردم را بگیرید مرد و مردانه استیفا بدهید .وجدان تنها محکمه ایست که احتیاج به قاضی ندارد
ح ضرغامپور
France
تنها موردی را که به چشم و جان دیدم که مغرضان داخلی و خارجی همزمان و همگام عمل کردند و نتیجه داد، مورد سیمان سپو بود، از همان زمانی که مغرضان داخلی با توسل به رسانه های لس انجلسی و اشخاصی چون علیرضا میبدی، فریبرز کریمی بختیاری و ...... به تبلغ بر علیه این پروژه پرداختند همزمان کار شکنی های داخلی و بی میلی به همکاری ها هم شروع شد و بزرگترین ضربه ها بر پیکره ی سر مایه گذار اصلی و از ان مهم تر جوانان استان که به این پروژه امیدوار بودند وارد شد تا نتیجه ان شود که میبینید هر چند خسارات غیر قابل جبرانی بر سر مایه گذار و بانیان این پروژه وارد شد اما روسیاهی تاریخی از ان نیز برکار شکنان داخلی و دروغ پردازان خارجی در محضر عدل الهی و در نگاه و قضاوت مردمان هوشیاربر جا ماند !
ایل باوی66
Iran, Islamic Republic of
احسسسسسسسسنت تازه باید باعث افتخارم باش تیتر باید این بزنین یک اتفاق باورنکردنی کارخانه سیمان هندوانه تولید کرد خههخهههخ هرچی سنگه مال پای لنگه استان ما ازبس کم بیکارداره ک اینا ایکارو کردن جزتاسف نمیشه کاری کرد
چنگلوایی
Iran, Islamic Republic of
هندوانه هم محصول ؟از سیمان گرانتر وخریدار بیشتر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1