تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۱۷۸۵۱۳

معارفه نمایندگان دادسرای انتظامی قضات برگزار شد

۱
۰
کبنا ؛معارفه نمایندگان جدید دادسرای انتظامی قضات در امور نظارت و ارزشیابی برگزار شد.
با حضور آیت اله ملک حسینی نماینده مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان، رنجبرمعاون دادستان انتظامی قضات، مزارعی رئیس کل دادگستری و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان معارفه نمایندگان جدید دادسرای انتظامی قضات در امور نظارت و ارزشیابی، برگزار شد.
آیت‌الله ملک حسینی در جمع قضات استان با بیان اینکه بعثت رسول خدا توان برانگیخته شدن در انسان‌ها را ایجاد کرد افزود: آنچه فلسفه‌ی این رویداد شد شکوفا شدن ظرفیتهای بشری برای رستگاری و دمیده شدن روح انسانیت در پرتو هدایت نجاتبخش آخرین فرستاده‌ی خدا بود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به ضرورت تحول و پویایی پیوسته در جامعه برای رشد و تعالی اشاره نمود و گفت: مادامی که انسان نتواند ظرفیتهای انسانی را در خود گسترش دهدو به آن باورپیدا کند این مهم محقق نخواهد شد.
وی دراین نشست معرفت انسان به بندگی و تلاش برای شناخت پروردگار، چگونگی شناخت ظرفیت‌های خود، چگونگی شکوفایی این ظرفیت‌ها و شناخت جهان پیرامون را از مصادیق عالم انسان بر شمرد و اضافه کرد: بعثت زمانی در وجود انسان ایجاد می‌شود که نظارت الهی را بر اعمال خود پیوسته وجاری ببیند. انسان مؤثر انسانی است که خود تأثیر پذیرفته و مؤثر بوده است.
آیت اله ملک حسینی امر قضاوت را از امور مهم جوامع دانست و آن را فرصتی برای احقاق حقوق و امید بخشی به جامعه عنوان کرد و افزود: بعثت در قاضی وقتی ایجاد می‌شود که این نظارت را بیاد داشته باشد.
در ادامه این آئین حجت الاسلام والمسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان در سخنانی ضمن تبریک عید مبعت پیامبر عظیم الشأن اسلام، با اشاره به اینکه جامعه جاهلیت به برکت وجود نازنین نبی مکرم اسلام نجات پیدا کرد به شأن و منصب قاضی اشاره نمود و اظهار کرد: در منصب و جایگاهی هستیم که این منصب، رفعت دارد و اینجایگاه را به ما داده‌اند تا در دنیا و آخرت سرمان را بلند نمائیم و افتخار نمائیم که نبی مکرم اسلام ترسیم کرده و این را جلوی ما گذاشته و شرمنده وجود مقدسش نخواهیم بود.
مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اینکه مردم دستگاه قضایی را به عنوان سنگربان عدالت می‌دانند گفت: مردم قوه قضائیه را ملجاء و پناهگاه خودشان می‌دانند و هر کجا که ظلمی بر آن‌ها روا می‌شود مأمن و پناهگاه خودرا دستگاه قضایی می‌دانند، به عنوان پیشانی نظام و عدلیه جمهوری اسلامی ایران باید میزان را پیامبر عظیم الشأن اسلام قرار دهیم.
مزارعی در ادامه اظهار کرد: هرچند در قضاوتی که امروز ما داریم، قانون مدون است در همین چارچوب عملکردمان را آنطوری که مورد رضایت حضرت حق می‌باشد تطبیق داده ودرآن مسیر قرار دهیم.
درادامه این نشست رنجبر معاون دادستان انتظامی قضات در سخنانی با اشاره به اینکه قدرت قاضی بالا‌تر از قدرت سایر مسئولان است اظهار کرد: قدرت قاضی قدرتی قانونی است جایگاه او جایگاه والایی است اما قاضی باید خود را خادم مردم بداند و نباید متکبر و مغرور باشد بلکه باید صلابت داشته باشد و صلابت قاضی مغایرتی با فروتنی قاضی و احترام به ارباب رجوع ندارد.
وی درادامه با اذعان به اینکه هدف ما در کار مچگیری نیست افزود: کرامت قاضی باید در بازرسی‌ها حفظ شودو نظارت هم باید با استقلال باشد، نظارت ما به منظور ارتقاء جایگاه قاضی ست.
قضات و کارمندان خادم در تشکیلات قضایی را به عنوان یک سرمایه می‌بینیم.
وی با اشاره به اینکه وجود قاضی در جامعه موجب آرامش در جامعه است گفت: مهم‌ترین رسالت نمایندگان ارزشیابی، شناسایی دقیق و علمی همکاران، معرفی نیرو‌های توانمند و آسیب‌شناسی است.
رنجبر در پایان از تدوین کارنامه قضایی عملکرد قضات توسط دادسرای انتظامی خبر داد و افزود: درین کارنامه سوابق مدیریتی و عملکردی برای ارزشیابی ثبت و ضبط می‌شود بنابراین افرادی برای مدیریت قضایی انتخاب می‌شموند که عملکرد قضایی خیلی خوبی داشته باشند.
در پایان این نشست در احکامی آقایان رضوی و برازنده به عنوان نمایندگان نظارت و ارزشیابی قضات استان معرفی وازخدمات دکتر قوام کریمی نماینده قبلی این دادسرا قدردانی شد.
رئیس امور اداری و استخدامی قضات از استان کهگیلویه وبویراحمد بازدید کرد
به منظور بررسی مشکلات دستگاه قضایی استان از نزدیک آقای میر شریفی رئیس امور اداری و استخدامی قضات از حوزه‌های قضایی استان بازدید کرد.
۱_DSC_0075 DSC_0016 DSC_0032در این بازدید سه روزه، وی با سفر به حوزه‌های قضایی استان از نزدیک به بررسی مشکلات این حوزه‌ها پرداخت.
استان کهگیلویه وبویراحمد دارای ۱۱ حوزه قضایی است که دیشموک با فاصله ۲۹۱ و سی سخت با ۳۵ کیلومتر به ترتیب دور‌ترین و نزدیک‌ترین حوزه قضایی به مرکز استان است. برای رفتن به حوزه قضایی شهرستان بهمئی نیز باید از مسیرشهرستان بهیهان بعد از گذشتن از شهرستان بهبهبان در استان خوزستان به سمت شهر لیکک مرکز این شهرستان حرکت کرد.
به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن استان کهگیلویه وبویراحمد در بعد جغرافیایی قضایی در میان بخش‌هایی که حوزه قضایی ندارند، لوداب با ۱۲۰کیلومتر از مرکز استان دور‌ترین مسافت را با حوزه قضایی مرکز استان دارد.
حجت الاسلام والمسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری در سخنانی با اشاره به رفیع بودن منصب قضا که ویزه پیامبر و ائمه سلام الله علیهم ست اظهار داشت: حضرت امیر (ع) درین جایگاه به شهادت رسید و همه تلاش ما باید معطوف به این باشد که به جامعه بشریت، مردم و مراجعه کنندگان خدمت نماییم. مردم دستگاه قضایی را به عنوان ملجأیی برای یک زندگی آرام و بی‌دغدغه داشته و به همین جهت تظلم خواهی و احقاق حقوق خود را تنها ازین مسیر می‌سور می‌دانند.
وی در ادامه افزود: به گونه‌ای با مراجعان به دستگاه قضایی با رعایت جایگاه و کرامت انسانی در برخورد روزانه عمل کنیم تا حتی آن کسی که در چارچوب قانون برخوردی با وی صورت می‌گیرد،، یک ذهنیت خوبی داشته باشد.
رئیس شورای قضایی استان با اذعان به اینکه در سال گذشته علاوه بر پرونده‌های وارده تعداد۵۹۷۴فقره پرونده مانده از موجودی سال ۱۳۹۳در دادگستری استان مختومه شد گفت: ارتقاء دستگاه قضایی استان از لحاظ شاخص امتیاز عملکردی نیز به رتبه خوبی دست یافت ودر زمینه کاهش جمعیت کیفری و نظارت برامور زندان‌ها در سه ماهه پایانی ۱۳۹۴ به رتبه اول کشوری صعود کردیم.
در ادامه این نشست رئیس امور اداری و استخدامی قضات در جمع قضات مرکز استان هدف امور اداری و استخدامی قضات در قوه قضائیه را اجرای قوانین و مقررات در حوزه کارگزینی و تکریم همکاران قضایی بیان کرد.
در ادامه وی به پرسش‌های همکاران قضایی در خصوص امور رفاهی و معیشتی وسامانه ارتباط جامع قضات دستگاه قضایی با یکدیگر پاسخ داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

روابط عمومی و ارتباطات دادگستری
Iran, Islamic Republic of
لطفاً اخبار را با حفظ امانتداری و به نقل از سایت منبع درج نمائید
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1