تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۱۷۸۴۸۶

آغاز همایش روز یاسوج

۰
کبنا ؛اولین همایش جشن بزرگ «روز یاسوج» در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج و جمعی از مسئولان اولین همایش «روز یاسوج» برگزار شد.
 
بنا بر این گزارش، در این همایش هدایت امیری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج ضمن خیر مقدم به مدعوین با اشاره به تاریخ کهن مردم بویراحمد، اظهار کرد: مردم بویراحمد و یاسوج همواره در مقابل دشمنان ایران ایستادگی و مقاومت‌های زیادی کردند.

شهر یاسوج میراثدار تمدن سه و هزار و ۵۰۰ساله است
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: وجود قبرستان‌های تاریخی با سه هزار و ۵۰۰ سال قدمت بیانگر تمدن و فرهنگ دیرینه این منطقه است.
هدایت امیری تصریح کرد: مبارزات تاریخی مردم این خطه با حکومت‌های ستمگر گواهی بر روحیه سلحشوری ودلاوری مردم قهرمان پرور و انقلابی این دیار است.
رئیس شورای شهر یاسوج به اهمیت گرشگری و جاذبه‌های فرهنگی یاسوج اشاره کرد و گفت: توسعه این شهر از اهداف شورای اسلامی و شهرداری است.
امیری اظهار کرد: یاسوج درسال ۱۳۵۵حدود چهار هزار نفر جمعیت داشت که اینک ۲۰هزاردانشجو دارد و این امر بیانگر پیشرفت‌های جمعیتی و فرهنگی این شهر است.
وی گفت: شورای اسلامی در دوره اخیر با اجرای طرح‌های فضای سبز. ساماندهی بلوار‌ها ۴۵ متری در حال تلاش برای توسعه بیش از پیش این شهر است.
امیری ابراز کرد: یاسوج در ۱۳۳۵حدود ۳۴ نفر و در ۱۳۴۵ ۹۴۳نفر و در سال ۱۳۵۵باچهار هزار و ۵۰۰ نفربه عنوان مرکز استان معرفی شد واینک بیش از ۱۰۰هزار نفر جمعیت دارد.
شهردار یاسوج در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: برای معرفی هر چه بهتر پایتخت طبیعت ایران جشن بزرگ روز یاسوج را برگزار می‌کنیم.
 محمدعلی جاوید با اشاره به ظرفیت‌های بزرگی که شهر یاسوج به عنوان یک شهر گردشگرپذیر و توریستی دارد، اظهار کرد: یاسوج در منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا با مواهب بی‌شمار الهی قرار دارد.
وی گفت: قرار گرفتن در کنار رود بزرگ بشار و همچنین آرمیدن این شهر در پای قله دنا و همچنین وجود جنگل‌های زیبای بلوط در اطراف یاسوج جلوه‌ای ویژه به پایتخت طبیعت ایران بخشیده است.

این مسؤول افزود: شهر یاسوج این توانایی را دارد که در جنوب کشور به شهر پایلوت گردشگری تبدیل شود و بتوانیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم از مهمانان جنوب کشور در فصول مختلف سال به صورت گسترده استقبال و پذیرایی کنیم.

شهردار پایتخت طبیعت ایران با اشاره به این که هنوز بسیاری از زیرساخت‌های لازم برای استقبال گسترده از مهمانان و گردشگران در شهر یاسوج آماده نیست، افزود: بخشی از کار بر عهده شهرداری و بخشی دیگر بر عهده دستگاه‌های متولی و مسؤول در این حوزه است.

جاوید افزود: اما یکی از اقدامات اساسی و اولیه که برای توسعه گردشگری در این شهر لازم است معرفی شهر یاسوج بوده که باید از ابزارهای لازم از جمله جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی برای معرفی یاسوج استفاده کنیم.

شهردار یاسوج افزود: رسانه‌ها نیز بخش مهمی از این کار را می‌توانند بر عهده بگیرند و برای معرفی پایتخت طبیعت ایران با ارائه گزارش‌ها و تصاویر حرفه‌ای موجب جذب و جلب گردشگر شوند.

وی در ادامه از برگزاری جشن روز یاسوج به عنوان یکی از راه‌های معرفی پایتخت طبیعت ایران یاد کرد و گفت: این کار موجب شناختن هر چه بیشتر ظرفیت‌های شهر یاسوج حتی برای مردم این شهر نیز خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
1