تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۷۸۱۲۹

پرت و پلا؛ از آن استانداران تا این استاندار

۳۴
۰
کبنا ؛بهنام عکاشهIMG_0123
شاید اگر کس دیگری به جای قوام نوذری بختیاری بود، تسلیم خواسته های مجمع نمایندگان آن دوران می شد که هر کدام در حوزه تحت امرشان دارای اختیارات فراوانی بودند.
قوام نوذری چنان در مقابل نمایندگان ایستاد که هر چه در توان داشتند مصرف براندازی اش کردند و اگرچه با زمان بسیار ولی موفق شدند مرد عبوس بختیاری با سگرمه های درهم را شکست دهند و به قوام ثابت کنند «هر کس به شهر خود شهریار است».
واقع این است که در «دوره حسرت استان» نمایندگان آن قدر غرق در شعارهای سیاسی به ویژه از زمان انتخابات ۸۸ به این سو شدند که فرصت های بسیار برای اشتغال، سرمایه گذاری و تولید از بین رفت.
در زمانه ای که دولت موسوم به پاک دست به زعم منتقدانش ۷۰۰ میلیارد عایدی از فروش نفت گران شده را به باد داد نمایندگان ما به دنبال حذف این مدیرکل و اثبات حقانیت خویش بودند.
هدایتخواه که کاملا محو در جبهه پایداری بود کوچک ترین انتقاد ازدولت امام زمان را برنمی تافت و سیاسی ترین نماینده هشت سال استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
هدایتخواه مرید قدیمی سیدقدرت در سال های دور باشت بود. در آن دوران او و بزرگواری، به همراه یداله مرادی و شهید خواجه زاده در آموزش و پرورش باشت حامی سیدقدرتی بودند که سیاسی ترین دوران آموزش و پرورش باشت را رقم زده بودند.
ولی سیدقدرت در دهه ۸۰ گذشته ها را فراموش کرد و تا جائی پیش رفت که در اولین نمازجمعه باشت از وقایع دهه شصت ابراز ناراحتی نمود.
سیدقدرت که برعکس دو مریدش نگاهی نسبتا کاسب کارانه و مبتنی بر کسب منفعت داشت از رودربایستی های عاطفی این دو و کاهش توجه شان به مسائل استان استفاده کرد و ریلِ گسیلِ مدیرکل های شهرستانی به مرکز استان را جاانداخت و تا جگردون سوار بر همان ریل شده و قطار را به مقصد رساند.
قطاری که بعدها هدایتخواه از سوخت آن به عنوان سوخت کمپین سیاسی خود بهره جستو قصد تعویض ریل از مسیر زارع به مسیر دلخواه را داشت ولی ریل هدایتخواه اوسط راه گسیخته و مجبور به پیاده شدن از مسیری سخت شد که سوزن بانی آن بر عهده تاجگردون بود و قطار استان خاصه بویراحمد بر همان ریل که بود، به حرکت ادامه داد.
هر چه بود آن استاندار رفت و  استان بعد از قوام نوذری استاندارهای زیادی به خود دید. استاندارانی که با تصمیمات حاشیه ای وعجیب خود همواره فضا را غبارآلود می کردند.
نیکزاد تپه استانداری را خراب کرد و اداره ای را بی خانمان نمود تا هنوز بعد از سال ها با سازمان دیگری که به خاطر آسان نگری رئیس دولت پیشین مجبور به کوچ اجباری شده بود درگیر باشد.
این فقط یکی از تصمیمات غلط استانداران پیشین استان بود.
صابری هم با جنجال آفرینی بر سر تصمیمی که حامیان و منطق ویژه ای داشت، مدت ها استان را به صحنه جنگ بخش خصوصی و دولت کشاند. آنجا که او تعاونی های شن و ماسه را نسبت به نوع و میزان بهره بردای های شان(به دلیل آنچه تخریب محیط زیست و اکولوژی رود بشار عنوان شده بود) محدود کرده بود.
دوران استانداران جنجالی زمان احمدی نژاد به پایان رسید و پائیز ۹۲ دولت روحانی در استان آغاز به کار کرد.
استانداری که آغاز به کارش با نگرانی های برخی روحانیون، بزرگان و چپ کلاسیک استان به رهبری سیدباقر همراه بود و گرچه خیلی کمتر ولی تا الان نیز ادامه داشته است.
این موضوع دولت سید موسی خادمی را دچار ضعف در مشروعیت سیاسی کرد و او تا حدودی به طور طبیعی به نمایندگان نزدیک شد.
خادمی با اطلاع از این ضعف ابتدا سعی در نزدیکی به روحانیون برجسته استان و ایجاد اعتماد برای آنان نمود و در این راه موفق نیز بود.
گام دوم او آرام نگاه داشتن وضعیت سیاسی اجتماعی استان بود که در این زمینه هم موفق شد آرام ترین دوره اجتماعی استان را به همراهی روحانیت برجسته و نمایندگان کم حاشیه بردارد.
همه چیز بر وفق مراد بود تا اینکه انتخابات شد و معرکه عزت و سردسیر و گرمسیر و میرشکال های استان.
واقع این است که با مقایسه استان کهگیلویه و بویراحمد با استان های مشابه و همسایه و لحاظ سطح فرهنگی استان، به این نتیجه می رسیم که کم حاشیه ترین و امن ترین انتخابات در سال های اخیراً را موسی خادمی اداره کرد و نتایج انتخابات اتفاقا موید این است که برندگان از طیف معتدل و حامی دولت هستند و این بزرگ ترین برگ برنده برای استانداری است که چهارسال دیگر در مصدر کار خواهد بود و او می تواند به همکارانش در استان های دیگر برای بدست آوردن این برند فخرفروشی نماید.
اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد علیرغم امتیازات فراوان، دچار ضعف در تصمیم گیری نسبت به ترمیم کابینه اش می باشد.
وضعیت ناهنجار استان کهگیلویه و بویراحمد اگرچه دلایل خاص خود را داشته و به دلیل کوچکی اقتصاد استان، نسبت صدمه ای که در مقایسه با دیگر استان ها می بیند قاعدتا بیشتر خواهد بود ولی ترکیب مدیریتی استان بویژه مدیران کل و معاونین استاندار آن چیزی نیست که این سیستم مدیریتی بخواهد به رفع آن اقدام نماید.
اما واقع این است که این روزها شایعات نشان از پشت پرده ای را می دهد که بعید است با این وضعیت و به این زودی برملا گردد.
شاید شیوع اخبار کذب-آن گونه که نمایندگان نزدیک به دولت گفته اند- به نوعی واکنش رقبای سیاسی خادمی به نتایج انتخابات باشد.
عزت بویراحمد شاید کلیدواژه گمانه زنی های این روزها باشد. عزتی که اسحاق باقرزاده قول کتابش را به نیک اقبالی داده بود.
باید دید همفکران باقرزاده مانند او بدقولی می کنند( که فقط در موسم انتخابات قئول کتاب عزت شاهی* را داده بود) یا عزت شاهی را به صاحبش بازمی گردانند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
* عزت الله شاهی یا عزت شاهی از مخالفین حکومت پهلوی که به ۱۵ سال حبس محکوم می‌شود و بعد از سال‌ها شکنجه و اسارت، در سال ۱۳۵۷ آزاد می‌شود. او در سال ۱۳۶۳ نام خانوادگی خود را به مطهری تغییر داد.
کتاب خاطرات عزت شاهی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. این کتاب در مدت کوتاهی چند بار چاپ شد.
پی دی اف این کتاب را در اختیار  مهندس نیک اقبال و مخاطبین قرار می دهد تا هم اسحق مشکلی برای خریدش نداشته باشد و هم رسانه ها در مصاحبه های بعدی شان با معاونین استاندار سوژه جدیدی داشته باشند.
فایل پی دی اف «عزت شاهی»
IMG_0171
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جالب بود
ح
Iran, Islamic Republic of
چه مسخره
ناشاس
Iran, Islamic Republic of
چقد کبنا درپیتی شده
خواننده
Iran, Islamic Republic of
خداییش خودت فهمیدی چی نوشتی
احسان جهانبازیان
Iran, Islamic Republic of
حیف رسته خبرنگاری که همه وارد این رسته می شن
محمد
Iran, Islamic Republic of
پرت و پلا که گفتی هیچ غیر از چرت و پرت هیچی نخوندیم
سلام
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه جواب این طرفدارای هداین خان رو بده نذار استاندار رو اینقدر بکوبن
Iran, Islamic Republic of
راه رفتن خود را بااین وصف گم نکنیم.
بهنام
Iran, Islamic Republic of
جهانبازی
حیف این سایت که اومده استان رو روشن کنه.
تو هم از جبهه پایداری هستی و نون اونا رو میخوری
اااااااااااااا
Iran, Islamic Republic of
سلام.
متن جالبی بود. شما خیلی زیرکانه به استاندار گفتی باید معوناشو عوض کنهک
یاد بگیرید
پزشک
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه عزیز واقعا بی انصافی کردی لااقل در وجدان خودت میدونی که این انتخابات زیر وبم های زیادی داشت لااقل در بویراحمد و استاندار فعلی هیچ کرامتی تاکنون نداشته تازه تحت امر نماینده ها هم هست.به نظرم در هیچ دوره ای حتی استاندار بومی قبلی استان تقسیم نماینده ها نشد واستان ضرر نکرد.استاندار فعلی یک اشتباه بزرگ نمایندگان همراه دوات بود
مسكوت
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه چه دلیلی داره که اینطور از خادمی دفاع می کنید.
چون تاجگردون گفته منافع گچساران به خطر میفته
شما باید واقع بین باشی نه اینکه در خدمت استاندار
نیکنام
Iran, Islamic Republic of
سلام . جناب آقای عکاشه نوشته هایت بجا وسنجیده بود ولی مطلبی را خدمتتان عرض مینمایم درجو استان کمپینی برای تفرقه افکنی ونفاق دربین طوایف مختلف ایجاد شده که لیدرهای آقایان موسوی وهدایت خواه روی آن موج سواری میکنند وآنهم مدیران استانی درزمان آقای زارعی . بعنوان یک شهروند که دوست دارم پاسخی قانع کننده دریافت نمایم .راستی کسیل این همه مدیران کهگیلویه ای درزمان آقایان موسوی وهدایت خواه بود یازارعی واینکه حداقل یک سوم ادارات کل استان از کارشناسان کهگیلویه ای هستند درزمان قبل اتفاق افتاده یا حال راستی آقای بزرگواری درزمان نمایندگی اش چند مدیر کل دراستان انتساب کرد که از آقای زارع برای چهار سال نمایندگی اش داریم عده ای مرتبا از مدیران گچسارانی صحبت میکنند برادر من بارها خدمتتان عرض کردم اگر بعنوان مدیر سنبلیک بخواهید نام ببرید بله اما مدیری که بعداز نمایندگی آقای تاجگردون تمام وسایلشو بار یه کامیون میکنه وبدون جا گذاشتن حتی یک نفر نیروی کارشناسی در ادارات کل ،ترس ووحشت از انتقال پایتخت مردمی به مرکز استان رادارند واین درصورتی است که ادارات کل درتمام مراکز استانه ازمعاونین که هر اداره کل شاید ۱۰معاون مدیر و۲۰رئیس ادارات کل ستادی دارد به تمام شهرتانهای تابعه اختصاص مییابد که سهم گچساران دراین خصوص فقط ۲درصد است کهگیلویه ۳۸درصد ویاسوج ۶۰درصد واما دوران ورود مدیران گرمسیری درزمان آقای زارعی ۳درصد .درزمان نمایندگان قدر سید باق وهدایت خواه ۳۷درصد ۰
Iran, Islamic Republic of
اقای نیکنام انصاف چیز خوبیه ...
فعلا اقای زارع مرکز استان را حیات خلوط شما و همشریان شما کرده .. بیخیال...
Iran, Islamic Republic of
مقاله خوبی بود البته برای عقده گشایی از کسانی که تو صحنه نیستند و پاچه خواری برای حاضرین...
احسان جهانبازیان
Iran, Islamic Republic of
جناب بهنام شما اول معنی کامنتم رو بفهمید بعد کامنت بذارید .اتفاقا بنده از جبهه پایداری متنفرم و منظورم از رسته خبرنگاری این آقایی هست در تصویر میبینید چون ایشون از طرفداران جبهه پایداری بودن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نیکنام شکر خوردی ..
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
خودت میدونی چه نوشتی این استاندار به درد بخشداری چاروسا هم نمی خورد
Iran, Islamic Republic of
همه اش پرت و پلا بود
گچساران
Iran, Islamic Republic of
شاید بعد از ۳۷ سال یک استاندار از گچساران حق طبیعی این مردم باشد که اشم شهرشان جز واو استان هست گهگیلویه واو بویراحمد
این اتفاق اگر بیفتد حداقل عدالت نسبی در استان رعایت شده
وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود به جای پرت و پلا می نوشتی چرت و پرت و وراجی
کارمند
Iran, Islamic Republic of
خدا بیا مرزد پدر نیکزاد استاندار قبلی
یوسف
Iran, Islamic Republic of
خوب جناب عکاشه وقتی با واسطه استاندار و نوروزی تو سن بالای ۳۰ سال استخدام برنامه بودجه میشه عاشق چش و ابروی عکاشه نیستند برا همین کارا استخدام شده پاچه خوار خوبیه
مجید
United States
سرو تهش پیدا نبود
سادات
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار به نظر من فقط یک ...... تو دست تاجگردون هست زیاد با استانداران قبلی فرقی نداره
یه آدم واقع بین
Iran, Islamic Republic of
سلام.واقعا شمایی که میگین از جبهه پایداری متنفرم میدونید سیاست چیه و جبهه پایداری چیه؟
مثلا میخواین بگین سیاست بازین؟
هنوز مونده شما معنی سیاست و بودن جبهه پایدلری رو بفهمین..
امیر علی بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
اسحاق خت دونی چه نوشتیه دوسم اولش ایخونیم ایریم وسطش تا متن معلوم نی چنه
شهر بی نماینده
Iran, Islamic Republic of
یاسوج ۴سال قبل نماینده نداشته و ۴سال اینده هم ندارد و تاجگردون و استاندار خودشون می دونستند بخاطر ترس از دیگران باید هر طوری بشه زارعی لوط ببرن مجلس جون حالت....در دست انها میباشد
احمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا" چرت و پرت گفتی عکاشه
کاظمی مشهدمقدس
Iran, Islamic Republic of
جناب عکاشه سلام
حضور همشهریان عزیزم گچسارانی ها و باشتی ها در ادارات کل استان کهگیلویه وبویراحمد بسیار ناچیز است.
در راس هر اداره کل استانی مدیرکل جهار تا شش معاون مدیرکل هشت تا ده رییس یا مدیران ستادی وجود دارد و ادارات تابعه شهرستان ها که مرتبط با هر حوزه شهری هست.بعد از مدیرکل حدود ۱۲ تا ۱۶معاون و مدیر در اداره کل وجود دارند از این تعداد سهم گچساران و باشت بسیار ناچیز است.ما فقط می گوییم مدیرکل داریم مدیرکلی که بعد از مدتی به کنار می رود و به وزارت خانه و سازمان مربوطه در تهران می رود و فرد دیگری جای ان را می گیرد.به راستی باید بدنبال گرفتن حق دیارمان گچساران و باشت از این تعداد مدیران ستادی ادارات کل باشیم که یک شهروند گچسارانی وباشتی با حضور درا دارات کل احساس غربت نکنند و به حقشان برسند.والسلام
سلام
Iran, Islamic Republic of
درج آقای ناشناس پس بگو استان بویر احمد دهدشت وگچساران فبها
اسحاق
Iran, Islamic Republic of
امیر علی عزیزم سلام .
مهربونم نویسنده متن بهنام خان دوست عزیزمون هست .
جنگلی
Iran, Islamic Republic of
مردیم از بیکاری ،نماینده گچساران پس چیکار میکنی
سلام
Iran, Islamic Republic of
جناب کاظمی مشهد مقدس تاجگردون کارخودش را انجام داد اما مدیران فرصت طلبش فقط وفقط بفکر خودشون هستند . ودوست ندارن کارشناسی از گچساران بیاد وتو یاسوج رشد کند. برخلاف دهدشت
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1