تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۷۷۶۲۲

همایش روز کارگر در یاسوج برگزار شد(+تصاویر)

۰
کبنا ؛همایش روز کارگر در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، همایش روز کارگر با حضور فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اداره‌کل و تعاون، رئیس خانه کارگر، نماینده ولی فقیه در سپاه فتح و جمعی از مسئولان استانی در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد.
بنا بر این گزارش، این همایش بعد از راهپیمایی کارگران از مقابل خانه کارگر به سمت حسینیه ثارالله محل برگزاری همایش، برگزار شد.


عباس شجاعی در این آئین ضمن تبریک این روز جهانی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۹۵ را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام نهادند و ما باید تلاش کنیم با کمک و راهنمایی گرفتن از منویات رهبری جهت محقق شدن اقتصاد مقاومتی در کشور گام‌های موثری برداریم.

مسئول سازمان بسیج کارگری کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی تنها یک شعار نیست بلکه رسیدن به نقطه خودکفایی بوده و ما باید نهایت همت خود را در کارگاه‌های تولیدی به کار ببندیم تا بتوانیم به این هدف جامه عمل بپوشاندیم و آن را عملی کنیم.

وی، تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را شعارهای زودگذر ندانست و گفت: وقتی مقام معظم رهبری سخنی می‌فرمایند یعنی با هوشیاری و درایت تمام به آن حرف رسیده‌اند و می دانند آن کار شدنی است.

این مسئول جامعه کارگری را همان کسانی عنوان کرد که می‌توانند وضعیت را به خوبی مدیریت کرده، اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق به صورت عملی آن را اجرایی کنند و اذعان کرد: امام خمینی(ره) در این باره فرموده‌اند: «کارگران مدیران جامعه هستند».

وی تولید داخلی را موضوع مورد تأکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و یادآور شد: باید همه دست به دست هم داده و با استفاده از کار، سرمایه داخلی و حمایت کارگران انگیزه بیشتری جهت تولید با کیفیت بالا در آنها ایجاد کنیم تا بتوانیم چرخ‌های اقتصاد کشورمان را خودمان بچرخانیم.

شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات سازمان بسیج کارگری استان، تصریح کرد: این سازمان در سه حوزه یعنی شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران در حال فعالیت است.

مسئول سازمان بسیج کارگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳۴ پایگاه در استان وجود دارد، گفت: سازمان بسیج کارگری تاکنون ۳۵ شهید تقدیم کشور کرده است.


کارگران موتور محرکه اقتصاد مقاومتی هستند


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، کارگران را موتور محرکه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر به این قشر شد.

صابر مظاهری در جشن بزرگ روز جهانی کارگر با بیان اینکه به حکم رهبر عزیزمان در مسیر تحقق مبانی اقتصادی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: رسالت ما در شرایط کنونی بارور کردن و پرورش نیروهای انسانی و تقویت خودباوری است.

وی به حمایت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران از کارگران طی دو تا سه سال اخیر اشاره و اذعان کرد: دولت با حمایت‌هایی که در این سال‌ها از کارگران داشته تنها دولتی بوده که حقوق کارگران را حتی یک ریال کمتر از تورم در نظر نگرفته است.

این مسئول تورم و سلامت را دو موضوع مهم و اساسی در هر جامعه عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه دولت به هر دو موضوع توجه داشته و ضمن اینکه تورم را تاکنون ثابت نگه داشته در بخش سلامت نیز اقدامات مهم و قابل توجهی را انجام داده است.

مظاهری در ادامه سخنان خود با تأکید بر حرکت و فعال شدن بخش خصوصی، گفت: نباید تنها منتظر دولت و استخدام بخش دولتی باشیم بلکه باید با هدایت کارفرمایان و کارگران به سمت مهارت ‌آموزی و افزایش توان مهارتی خود چرخ‌های تولید را به کار انداخته و تولید ملی را افزایش دهیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، کارگران را موتور محرکه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ضمن اینکه از مسئولان خواست توجه بیشتری به این قشر داشته و مشکلات آنها را حل کنند، یادآور شد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی به صورت عینی تحقق یابد باید به نیروی انسانی توجه‌ای خاص داشته و روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با عنوان اینکه تولید با دست کارگران در چرخش است، اضافه کرد: کم کاری در این امر باعث تعطیلی کارخانه، تعطیل شدن تولید و در نهایت ضربه خوردن به پیکر تمامی جامعه و کشور خواهد بود.

مظاهری، مهارت‌آموزی و آموزش را عوامل مهم در توسعه تولید دانست و اذعان کرد: کارفرمایی که مهارت کافی داشته باشد و کارگری که آموزش لازم در زمینه حرفه خود را دیده باشد می‌توانند در کنار هم کاری موفق را انجام داده و کالایی با کیفیت تولید کنند.


 
IMG_3254 IMG_3256 IMG_3257 IMG_3258 IMG_3259 IMG_3261 IMG_3263 IMG_3266 IMG_3271 IMG_3274 IMG_3277 IMG_3281 IMG_3286 IMG_3287 IMG_3288 IMG_3289 IMG_3292 IMG_3305 IMG_3307 IMG_3311 IMG_3313
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مسولین یاسوج شرم بکنید امروز کارگرا نیامدن چرا خجالت داره براتون اکوانیان کارگرا را نابود کرد با گرفتن پول های کارگران بدبخت وخرج کردن انها در راه فساد
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1