تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۱۷۶۴۱۸

تجلیل از عوامل مراسم اعتکاف در یاسوج

۰
کبنا ؛از ۱۵۰ نفر از عوامل برگزار کننده مراسم اعتکاف با حضور فتاح محمدی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان تجلیل شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ظهر امروز با فتاح محمدی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان از عوامل برگزار کننده مراسم اعتکاف تجلیل به عمل آمد.
در این آئین فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خودسازی و خودشناسی فلسفه وجودی انسان را مشخص می‌کند، اظهار کرد: ایام اعتکاف انسان‌ها را به شناخت متعالی می‌رسانند.
محمدی بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد رونق و توسعه مراسم اعتکاف از نظر کمی و کیفی بودیم.
وی افزود: مردم نقش اساسی در فرهنگ دارند و مردم باید در امورات فرهنگی مشارکت داشته باشند.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ائمه جمعه و اساتید دانشگاه‌ها خواست تا دانشجویان را در جریان مسائل اجتماعی و فرهنگی بر اساس روایات و آیات قرار بدهند.
۱۰ هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ هزار نفر از مردم استان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.
حجت‌الاسلام حمید برازش امروز در همایش تجلیل از عوامل برگزاری مراسم اعتکاف شهرستان بویراحمد با اشاره به برگزاری خوب مراسم معنوی اعتکاف اظهار کرد: این مراسم معنوی در بیش از ۱۱۰ مسجد و پایگاه فرهنگی با حضور بیش از ۱۰ هزار معتکف برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مشکلات روحی و گسترش ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها را در نتیجه دوری از خداوند دانست و بیان کرد: استمرار این روند سرانجامی جز سقوط بشریت به همراه ندارد.
وی با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف و استقبال روزافزون از این سنت حسنه گفت: اعتکاف پاسخ به نیاز فطری و ظرافت روحی است و حضور مردم در مسجد برای ایجاد ارتباط با خدا از ارزشمند‌ترین کارها است.
این مسئول با بیان اینکه سالانه بیش از ۷۵۰ هزار نفر در کشور در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند، افزود: سال گذشته مراسم اعتکاف در ۶۳ پایگاه و مسجد برگزار شد و حدود ۷ هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند.
برازش با اشاره به رشد ۵۰ درصدی شرکت در مراسم اعتکاف امسال گفت: مراسم معنوی اعتکاف در ۲۵ پایگاه و پنج دانشگاه در شهرستان بویراحمد برگزار شد که شاهد رشد ۳۰ درصدی معتکفین در شهرستان بویراحمد بودیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰ درصد معتکفین مراسم اعتکاف امسال را جوانان تشکیل دادند.
وی تصریح کرد: ۹ مبلغ برای مراسم معنوی اعتکاف از حوزه علمیه قم به استان دعوت و در شهرستان‌ها مستقر شدند.
این مسئول تصریح کرد: ۳۰۰ مراسم سخنرانی، ۶۵ محفل انس با قرآن و ۱۱۰ طرح با قرآن در زلال اعتکاف در این مراسم برگزار شد.
برازش با بیان اینکه بخش فرهنگی در سطح استان مظلوم واقع شده، افزود: روحانیون مستقر در روستاها از ۳۰ نفر به ۵۵ نفر افزایش یافتند.
وی تصریح کرد: در شهرستان دنا روحانی مستقر نیست و تمام مراسم اعتکاف در ۶ مسجد این شهرستان توسط امام جمعه پوشش داده شد.
تشکیل ستاد مدیریت کنترل آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد مدیریت کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان تشکیل می‌شود.
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف با اشاره به رشد آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: جلوگیری از رشد آسیب‌ها و معضلات اجتماعی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور است.
وی از تشکیل ستاد مدیریت کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد و اظهار کرد: این ستاد با سه محور در استان تشکیل می‌شود و استاندار ریاست این ستاد را بر عهده دارد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استان گفت: خودکشی، طلاق، اعتیاد و مباحث بی‌بند و باری از آسیب‌های اجتماعی است که برای جلوگیری از رشد آسیب‌های اجتماعی و معضلات کنونی اتاق فکری متشکل از سربازان عرصه فرهنگی و جنگ نرم تشکیل شود.
این مسئول توجه به مباحث دینی را مهمترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: توجه به مباحث دینی و معنوی مهمترین راه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مصون ماندن جامعه از تهدیدات است.
میرمحمدی با اشاره به اینکه با وجود توطئه‌های دشمنان هیچ فردی از آسیب‌های اجتماعی در امان نیست، گفت: دشمن از طریق فضای مجازی در تلاش برای از بین بردن اعتقادات دینی مردم است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد‌: تهاجم فرهنگی، دینی و معنوی از دیگر حربه‌های دشمن است و جوانان نوک پیکان تهاجم دشمنان هستند.
وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بررسی آسیب‌های اجتماعی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در این کارگاه‌ها، کارهای تحقیقاتی و مقدماتی در خصوص علت افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و خودکشی ریشه‌یابی می‌شود.
میرمحمدی خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیون شد و خاطرنشان کرد: روحانیون نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه دارند و نیاز است بیش از پیش از ظرفیت آنها استفاده شود.
IMG_7900 IMG_7902 IMG_7903 IMG_7904 IMG_7905 IMG_7906 IMG_7907 IMG_7911 IMG_7912 IMG_7915 IMG_7916 IMG_7917 IMG_7918 IMG_7920 IMG_7921 IMG_7922 IMG_7924 IMG_7926 IMG_7929 IMG_7935 IMG_7937 IMG_7940 IMG_7954 IMG_7959
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1