تاریخ انتشار
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۱۷۵۹۳۷

اجرای طرح غربالگری دیابت در استان

۱۳
۰
کبنا ؛نشست شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار استان برگزار شد.

اجرای طرح غربالگری دیابت در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرح غربالگری دیابت در استان اجرا می‌شود.
 سید موسی خادمی امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد بر رفع مشکلات فاضلاب بیمارستان امام سجاد شهر یاسوج تأکید کرد و اظهار داشت: شرکت‌های آب و فاضلاب شهری استان، علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم برای رفع فاضلاب این بیمارستان‌ و انتقال به سیستم عمومی را انجام دهد.chman

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای تأمین امنیت غذایی مردم استان گفت: تلاش‌های دامپزشکی استان قابل تقدیر است و باید نقش دامپزشکی در نشست‌های این شورا بیشتر دیده شود.

وی عنوان کرد: کمیته فرعی در حاشیه شورای سلامت برای بررسی مشکلات حوزه دامپزشکی و بررسی مصوبات تشکیل شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش بیماری دیابت و لزوم انجام برنامه‌های آموزشی برای آشنایی با این بیماری گفت: شعار هفته سلامت غلبه بر دیابت است و دستگاه‌ها در اجرایی کردن این شعار همکاری کنند.

وی ضمن تقدیر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرح غربالگری بیماری دیابت و فشار خون برای قریب به ۳۰۰ هزار از جمعیت بالای ۳۰ سال استان اجرا می‌شود.

خادمی اضافه کرد: ادارات و دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد این طرح را برای کارکنان بالای ۳۰ خود اجرا کنند، اجرای این طرح در روستاها به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.


 
پیش‌بینی ابتلای ۲۰ هزار نفر به دیابت در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار نفر بیمار دیابتی در استان وجود داشته باشد، گفت: طرح غربالگری دیابت و فشار خون برای حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال در استان اجرا می‌شود.
رضا چمن اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و محرومیت‌های حوزه بهداشت و درمان در استان انجام داده و بخشی از اقدامات کنونی دانشگاه جبران و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گذشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های دانشگاه با نگاه به آینده اجرا می‌شوند، گفت: برای مقابله با بیماری سرطان که در سال‌های اخیر روند به رو افزایشی داشته نیازمند مرکز تشخیص سرطان هستیم که در پایان سال گذشته کلنگ مرکز پزشکی هسته‌ای به زمین زده شد و طی سال‌های آتی این مرکز تجهیز می‌شود.
وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی دانشگاه افزود: برای رفع کمبود فضای فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی در ابتدای سال جاری کلنگ دانشکده بهداشت، پرستاری و مامایی با اعتبار اولیه ۳۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۷۲۰۰ متر مربع به زمین زده شد و امیدواریم به مرور اعتبارات لازم تخصیص داده شود.
این مسئول توسعه زایشگاه بیمارستان امام سجاد و اورژانس را از برنامه‌های مهم دانشگاه دانست و تصریح کرد: توسعه بخش اورژانس بیمارستان دهدشت و بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در دستور کار است.
چمن با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان به ازای هر یک هزار نفر کمتر ۱٫۵است، افزود: تلاش دانشگاه علوم پزشکی برای چند سال آینده افزایش سرانه تخت‌ها به دو تخت بیمارستانی به ازای هر یک‌هزار نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نگاه حوزه بهداشت و درمان برای سال‌های آینده افزود: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان شهید بهشتی برای سال‌های آینده حوزه بهداشت کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است.
وی عنوان کرد: با افتتاح بیمارستان‌های گچساران و یاسوج سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش می‌یابد.
این مسئول با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: با اجرای این طرح میزان پرداختی هزینه بیمارستانی در روستاهای استان به سه درصد و پرداختی هزینه بیمارستانی در شهر به ۶ درصد کاهش یافت.
چمن با اشاره به اعزام بیماران به خارج از استان به دلیل کمبود متخصص و تجهیزات پزشکی اضافه کرد: در سال ۹۲ به ازای هر یک‌هزار نفر بستری در بیمارستان‌ها ۳۰ نفر به خارج از استان اعزام شدند، این در حالی است که در حال حاضر به ازای هر یک‌هزار نفر هفت نفر به خارج استان اعزام می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از خرید دستگاه ام.آر.آی گچساران و دهدشت خبر داد و تصریح کرد: دستگاه ام.آر.آی بیمارستان گچساران آماده بهره‌برداری و دستگاه بیمارستان دهدشت به زودی نصب می‌شود، ضمن اینکه دومین دستگاه سی.تی.اسکن مرکز شهر یاسوج خریداری و آماده بهره‌برداری است.
وی بیان کرد: کمبود آمبولانس فوریت‌های پزشکی از مشکلات بخش اورژانس استان بود که در چند ماهه اخیر ۲۳ دستگاه آمبولانس هر کدام با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان خریداری و توزیع شد.
این مسئول با اشاره به افزایش بیماری دیابت گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ هزار بیمار دیابتی در استان وجود داشته باشد که ۱۴ هزار و ۲۱۲ نفر از این بیماران شناسایی شدند.
چمن چاقی، کم‌تحرکی، مصرف غذاهای پرچرب، شیرین و شور و سالمندی را از دلایل ابتلا به دیابت دانست و یادآور شد: امسال طرح غربالگری بیماری دیابت و فشار خون برای قریب به ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرها و روستاها اجرا می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار اختصاص اعتباری برای اجرای این طرح شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان استان اعتباری برای اجرای این طرح اختصاص داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمیدی
Iran, Islamic Republic of
خداقوت مرد بزرگ دکتر چمن عزیز
واقعا با تلاش جهادی جنابعالی این موفقیت ها حاصل شده و به یقین همه مردم دعاگوی شما هستند.
کاظمی فر
Iran, Islamic Republic of
این شد یه تصمیم عالی احسنت بر اندیشه متعالی دکتر چمن. خداوند خیرتان دهد اگر این کار بزرگ را برای استان انجام بدهید که همه مردم غربالگری دابت و فشارخون بشوند ارزشش از بقیه برنامه ها و پروژه های خوبتون اگر بیشتر نباشه کمتر هم نیست.
همکار
Iran, Islamic Republic of
شایسته است چنین مدیر ملی حمایت شود وجهت اجرایی شدن پیشنهادات علمی ایشان همگی همکاری کنند
Iran, Islamic Republic of
جناب همکار مگراین همه کار که در علوم پزشکی انجام میشود با کمک وهمیاری بقیه انجام شده ، همینقدر مانع ارائه خدمات نشوند کفایت میکند پیشنهادم اینست اداراتی مثل استانداری هم علمی کار کنند مثل علوم پزشکی
پرهیزگار
Germany
چه خوب گفت نماینده جدید مجلس کهگیلویه بزرگ که گفت: آقای دکتر چمن مایه افتخار همه استان است و همه کسانی که دنبال پیشرفت استانند به دکتر چمن ارادت دارند و از برنامه هاشون محکم حمایت می کنند.
؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان ۹۶ تختخوابی گچساران چیشد؟ یکسال استخدام شدن
کمالیان
Iran, Islamic Republic of
علوم پزشکی بهترین درمدیریت و اجراوتصمیمگیری ، احسنت دلاوران عرصه بهداشت ودرمان
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت مرد بزرگ عرصه خدمت صادقانه و بی منت خداوند یار و نگهدارتان باد.
Iran, Islamic Republic of
چون ایشان هرکسی در استان رای بیاورد طرفدارشه بدبخت اصلاح طلبان
منصف
Iran, Islamic Republic of
انصافا در بهداشت و درمان استان تحولات چشمگیری رخ داده است . دست مریزاد و خسته نباشید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر قهرمانان بهداشت ودرمان
رجبی
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن داناتر و شجاعتر از اونی هست که نیاز به تعریف کسی داشته باشه. اتفاقا حسن بزرگش اینه که زیر بار هیچ فرد سیاسی و نماینده و غیره نرفته. معلومه که همه باید تمجیدش کنن بخاطر علم بالا و مدیریت قوی.
احمدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن علوم پزشکی کرده .
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1