تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۱۷۵۳۰۴

همایش «حامیان و دوستداران سلامت» در یاسوج

۲
۰
کبنا ؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش استانی «حامیان و دوستداران سلامت» در هفته سلامت خبر داد و گفت: در این همایش از ۳۷ تلاشگر برتر در این حوزه تجلیل خواهد شد.
رضا چمن ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: توجه و تلاش جهت برقراری سلامت افراد یکی از اولویت‌های مهم و اساسی علوم پزشکی است.
رئیس ستاد نکوداشت هفته سلامت کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه امسال شعار هفته سلامت «غلبه بر دیابت» است، تصریح کرد: دیابت یکی از بیماری‌هایی است که در سال‌های اخیر شایع شده و بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تعداد بیماران دیابتی کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۱۴ هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: استفاده بیش از حد از فست‌فودها، عدم رعایت رژیم غذایی و ورزش نکردن از مهم‌ترین عوامل توسعه این بیماری در میان افراد است.

وی دیابت را یکی از معضلات بزرگ حوزه درمان در کشور دانست و بیان کرد: هدف اصلی ما در هفته سلامت فرهنگ‌سازی جهت مقابله با این بیماری و تأمین سلامت افراد است.

چمن ضمن تشویق مردم به استفاده از سبزیجات، میوه‌ها و غذاهای فیبردار، اذعان کرد: تمایل و روی آوردن مردم به غذاهای چرب، شور و شیرین از دیگر عوامل ابتلا به دیابت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری برنامه‌های متعدد در هفته سلامت خبر داد و گفت: برپایی چادرهای سلامت، برگزاری همایش استانی، نشست‌های خبری با اصحاب رسانه و برگزاری مراسم نمادین زنگ سلامت در مدارس مرکز و هشت شهرستان استان از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه حفظ سلامت افراد از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است، اضافه کرد: دعوت از مسئولین پزشکی و درمانی و برگزاری مصاحبه‌های تلویزیونی در خصوص آگاهی‌بخشی و شناخت بیماری‌ها و راه‌های مقابله با آنها از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

چمن برگزاری همایش استانی «حامیان و دوستداران سلامت» با حضور مسئولان کشوری و استانی را از دیگر برنامه خاص و ویژه این هفته عنوان کرد و یادآور شد: در این همایش از ۳۷ تلاشگر عرصه سلامت تجلیل خواهد شد.

این مسئول، بیماری‌های کلیوی، کاهش دید، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، اختلالات عصبی، انسداد عروق و سکته‌های قلبی را از جمله عوارض بیماری دیابت دانست و تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و آموزش به مردم می‌توان از بروز این بیماری و توسعه آن در کشور و به تبع آن در استان جلوگیری کرده و سلامت را به مردم هدیه دهیم.

 از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ ماه سال جاری هفته سلامت بوده و شعار این هفته «غلبه بر دیابت» است.

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت ، مطالب آموزنده بود
تقوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
خداقوت دلاور چمن که حضورت باعث قوت قلب همه بیماران و مستمندان و همه مردم استان است.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1