تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۷۲۴۳۷

سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد

۲
کبنا ؛ 

سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد در آغازین روزهای سال ۹۵ میزبان مهمانان نوروزی است.
 استان کهگیلویه و بویراحمد با مرکزیت یاسوج با مساحت ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع سرزمین کوهستانی بوده که این روزها در آغازین سال ۱۳۹۵ با داشتن آب و هوای متنوع که معروف به سرزمین چهار فصل است پذیرای خیل عظیم مسافران و گردشگران نوروزی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی بی‌نظیر در جنوب غربی ایران است که نه تنها دارای تاریخی غنی و سرشار از ناگفته‌های شنیدنی است، بلکه به لحاظ مناظر و جاذبه‌های طبیعی، مجموعه‌ای از بکرترین زیبایی‌های ناشناخته است.

کهگیلویه و بویراحمد محل تلاقی ارتفاعات زاگرس میانی و جلگه‌های حاشیه خلیج فارس است که به سرزمین چهارفصل شهرت دارد.

این روزها با آغاز سال نو هم‌وطنان عزیز از اقصی نقاط کشور هر کدام بار سفر بسته و مقصدی را برای گشت و گذار انتخاب کرده است اما کهگیلویه و بویراحمد که در جنوب کشور واقع شده که به جهت موقعیت جغرافیایی از شرق با استان‌های اصفهان و فارس، جنوب بوشهر، غرب استان خوزستان و شمال با چهارمحال و بختیاری همسایه است و در فصول و ایام مختلف سال پذیرای گردشگران است.

کهگیلویه و بویراحمد هشت شهرستان آن با آب و هوای متنوع و متفاوت در این روزهای سال میزبان گردشگران است.

شهرستان بویراحمد با مرکز شهر یاسوج جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی دارد که از جمله آبشار یاسوج، پیست اسکی کاکان، دریاچه مور زرد زیلایی، آبشار تنگ تامرادی، موزه یاسوج، تنگ گنجه‌ای و مور پیشه کاکان پذیرای گردشگران است.

آبشار یاسوج در شمال شرقی و در فاصله سه کیلومتری شهر یاسوج با عبور از دیواری کشیده شده از درختان و باغ‌های سرسبز سیب و گردو و آبشاری به ارتفاع ۱۰ متر به منظر تماشا گذاشته است.








*آبشار تنگ تامرادی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی یاسوج و فاصله ۱۰ کیلومتری منطقه زیبای سرگچینه آبشاری زیبا و نادر در دل صخره‌ها و کوه‌ها جاری است.





شهرستان باشت با مرکزیت شهر باشت مناطق گردشگری منحصر به فردی از جمله منطقه گردشگری شلال‌دان، دوگور دوپا، پل تاریخی پریم، درخت سرو دشت لار باشت و شاه بهرام این روزها از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

منطقه زیبای شلال‌دان در جاده ترانزیتی گچساران به شیراز و حدود پنج کیلومتری شهر باشت واقع شده است این منطقه با طبیعت زیبا و دل انگیزش با پوشش گیاهی جنگلی وسیع از تپه ماهورها و دره‌های زیبایی تشکیل شده است.

مناطق گردشگری بهمئی تنگ سولک، دریاچه برم الوان، امامزاده بابا احمد پذیرای مسافران نوروزی بوده است.

دریاچه برم الوان در سرآسیاب یوسفی و حدود ۴۰ کیلومتری شهر لیکک قرار دارد که مساحت این منطقه ۱۵ هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا هزار و ۱۰۰ متر عمق آن حداقل ۱۲ و حداکثر ۳۰ متر می‌باشد.





شهرستان دنا با مرکزیت شهر توریستی سی‌سخت مناطق گردشگری متعددی از جمله دریاچه کوه گل، روستای توریستی کریک، چشمه میشی گردنه افسانه‌ای بیژن دارد که با آب و هوای منحصربه‌فرد خود در فصول مختلف سال میزبان گردشگران است.

دریاچه کوه گل در فاصله شش کیلومتری شرق شهر سی‌سخت و یک کیلومتری اردوگاه تفریحی کوه گل قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان است.

باغ چشمه بلقیس، آبشار طسوج و تفرجگاه شرابگرو از جاذبه‌های گردشگری شهرستان چرام بوده که در این فصل از سال به دلیل آب و هوای معتدل پذیرای گردشگران است.

باغ چشمه بلقیس چرام در سه کیلومتری شهر چرام قرار دارد که این باغ رویایی و زیبا صدای پای آب و نغمه دلنشین پرندگان و درختان متعدد هر گردشگری را فرا می‌خواند.





شهرستان کهگیلویه با داشتن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعددی از جمله بافت تاریخی دهدشت، آبشار کمردوغ، امامزاده سید محمید(ع)، سد مارون، قلعه تاریخی قلعه رئیسی و امامزاده میر سالار (ع) پذیرای گردشگران است.

آبشار دل‌انگیز و فرح بخش کمردوغ که شبیه به گیسوان پری دریایی در آغوش باد و لا به لای صدای پای آب و ساز باران از ارتفاع ۴۰ متری بر شانه‌های کوه دلربایی می‌کند.





مجموعه تاریخی خیرآباد، امامزاده بی‌بی حکیمه (س)، گنبد تاریخی لیشتر، روستای مارین، آبشار کیوان، منطقه تفریحی سد کوثر در آغاز سال نو میزبان گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

آنجا که طبیعت، فرهنگ و مذهب در هم پیوند خورده روستای زیبای شکل گرفته که نام مارین را بر آن گذاشته‌اند این روستای زیبا در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال گچساران واقع شده است.








شهرستان لنده با جاذبه‌های گردشگری از جمله منطقه تفریحی موگرمون و منطقه دلی مهرگان پذیرای گردشگران است.

تفرجگاه موگرمون در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی شهر لنده روستایی با چشم‌اندازهای زیبا، در هم آغوشی کوه، رود و جنگل چشم‌اندازی دل‌انگیز و دلربایی را به وجود آورده که خاطر هر رهگذر و گردشگری را می‌رباید.

-----------------------------

گزارش از اسماء وفابین

-------------------------------

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1