تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب : ۱۶۱۷۴۷

جشنواره عشایری فجر انقلاب در کهگیلویه+تصاویر / افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه سمیه گچساران / رشد ۳ برابری پروازها فرودگاه یاسوج

۱
۰
کبنا ؛

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
 


جشنواره عشایری فجر انقلاب در کهگیلویه+تصاویر

جشنواره عشایری فجر انقلاب در منطقه دستگرد کهگیلویه برگزار شد.



 به مناسبت دهه فجر به همت کمیته عشایری ستاد دهه فجر جشنواره عشایر ظهر امروز در روستای دستگرد از توابع بخش مرکزی برگزار شد.

در این مراسم که به همت امور عشایر، جهاد کشاورزی و با همکاری دستگاه‌های عضو کمیته عشایری و روستایی برگزار شده بود آیین‌های محلی و بومی در قالب برنامه‌هایی در معرض نمایش گذاشته شد.

پذیرایی از مهمانان با اقلام غذاهای بومی و سنتی از قبیل نام تیری،کلگ، برکو و دوغ محلی در سیاه چادر برافراشته عشایر و در فضای دلنشین طبیعت از جمله برنامه‌های این جشن بود.








عشایر منطقه با در دست داشتن تفنگ و پوشش مخصوص با سر دادن شعارهای کوبنده پایبندی به انقلاب و ولایت را سند پر افتخار خود خواندند.

نمایش نحوه معیشت،سنت‌ها و آداب و رسوم در طبیعت دل‌انگیز دستگرد و هوای مطبوع بهاری از جاذبه‌های دیدنی جشن عشایر بود و مورد استقبال باشکوه قرار گرفت.

در این جشن که همه ساله در دهه فجر برگزار می‌شود اجرای سرود، شاهنامه‌خوانی،اجرای تئاتر،شعر طنز و سخنرانی در تبیین انقلاب و برپایی نمایشگاه دستاوردهای عشایر از مهمترین برنامه‌هایی بود که در کمیته عشایری ستاد دهه فجر تدارک دیده شده بود.








عشایر مهمان‌نواز هنگام ورود مهمانان با تیراندازی و نواختن موسیقی از مدعوین استقبال کردند.اسب‌سواری همراه با نواختن موسیقی سنتی شور و حال وصف ناپذیری به محفل بخشیده بود.





علی پوزش در این مراسم با اشاره به قدمت زندگی عشایر و نقش عشایر غیور در پیروزی انقلاب اظهار داشت: عشایر و روستائیان در پیروزی و تداوم انقلاب نقش بی‌بدیلی داشته و دارند.

فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که عشایر در ابعاد مختلف جامعه بشری حضور فعال دارند افزود:این قشر در دوران انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس پایبندی خود به امام و اهداف متعالی نظام را ثابت کردند.

پوزش تصریح کرد: می‌طلبد همه مسئولان در خدمات‌رسانی به جامعه عشایری تلاش کنند و در بحث آبرسانی،تأمین علوفه و سوخت نیازهای عشایر را برطرف کنند.

فرماندار کهگیلویه جمعیت عشایری شهرستان را ۳۲ هزار نفر دانست و گفت: بخش عمده‌ای از نیازهای جامعه را عشایر تأمین می‌کنند.

پوزش افزود: ۵۰ درصد گوشت قرمز،۳۰ درصد صنایع دستی و ۳۰ درصد پروتئین مورد نیاز در شهرستان توسط عشایر تهیه و تأمین می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که مناطق عشایری شهرستان در هفت ماه از سال پذیرای ۷۰ درصد عشایر کهگیلویه و بویراحمد است تصریح کرد: در خدما‌ت‌رسانی به عشایر نباید کوتاهی کرد.

پوزش با اشاره به وضعیت بارندگی در سال‌های اخیر یادآور شد: عشایر اسکان یافته در شهرستان در تابستان گذشته سخت‌ترین سال را تجربه کردند.

وی با بیان این‌که آبرسانی به عشایر باید به موقع انجام شود افزود: نیازهای جامعه عشایری شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

--------------------------------------------
گزارش و عکس از طیبه سعادتی‌نیک
-------------------------------------------



حضور مردم در صحنه ضامن صلابت و پایداری انقلاب است
امام جمعه دهدشت گفت: حضور مردم در صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات هفتم اسفند ضامن تداوم و صلابت انقلاب است.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در جشن انقلاب که در روستای دستگرد برگزار شد با مقایسه دو حکومت اسلامی و نظام شاهنشاهی مهم‌ترین مزیت حکومت اسلامی نسبت به طاغوت را در نوع مشروعیت آن دانست و اظهار داشت: حکومت اسلامی مبتنی بر مشروعیت الهی است در حالی که حکومت طاغوت بر اساس زور و استبداد است.
امام جمعه دهدشت با بیان این‌که در وضعیت حاکم بر جامعه شایسته بود که یک انقلاب صورت گیرد افزود: ملت ایران به رهبری امام بزرگوار در مقابل حکومت ظلم ایستادگی و راه ائمه اطهار و اولیای الهی را دنبال کردند.
حسینی تصریح کرد: ایران اسلامی دارای تمدن بزرگ و انسان‌های ارزشمندی بود، امام ظرفیت، شکوه و عظمت ملت را می‌دید و می‌دانست حاکمیت طاغوت شایسته این ملت نیست به همین خاطر راه مبارزه در پیش گرفت.
وی عقب ماندگی در عرصه‌های مختلف و وابستگی به غرب را از ویژگی‌های حکومت پهلوی دانست و گفت: پادشاهان بی‌خرد و ظالم، کشور ما را به انحطاط علمی و اخلاقی کشانده بودند.
حسینی با بیان این‌که در عرصه مشارکت سیاسی مردم دخالتی در مدیریت خرد و کلان نداشتند افزود: انقلاب به کشورمان عزت، اقتدار و استقلال بخشید.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: انقلاب با نفس قدسی امام خمینی (ره) خلق شد و مردم حمایت کردند و به میدان آمدند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه افزود: امروز ایران اسلامی به جایگاهی در منطقه و جهان رسیده است که ابرقدرت‌ها را به مذاکره کشانده و به عنوان یک قدرت جهانی می‌درخشد.
حسینی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران به دنبال تحقق اهداف الهی است و انقلاب خون‌بهای شهیدانی است که جان خود را فدا کردند افزود: شکوه ملت ایران در عرصه‌های مختلف دیدنی است.
وی در ادامه نقش حضور مردم در خنثی شدن توطئه‌های دشمن را مهم دانست و گفت: همان طوری‌ که حضور مردم انقلاب را به وجود آورد مشارکت آنان در انتخابات ضامن استحکام انقلاب است.
حسینی حضور مردم و مسئولان در عرصه انتخابات را ضروری خواند و با بیان این‌که این حضور به انقلاب نیرو می‌دهد افزود: دشمن از حضور مردم می‌ترسد، ۲۲ بهمن روز حضور و روز حمایت از قرآن، اسلام، ولایت فقیه و مقابله با دشمنان است بنابراین همه باید حضور داشته باشیم.
۵ باب کتابخانه عمومی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵ باب کتابخانه عمومی کهگیلویه و بویراحمد اکنون آماده افتتاح است.
زینب قربانی در آئین افتتاح کتابخانه عمومی شهرک بهارستان در گچساران که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، توسعه کتابخانه‌های عمومی در این استان است.
وی بر توسعه فضای کتابخانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و افزود: توسعه فضای کتابخانه‌ای در سطح این استان از اولویت‌های مهم ما بوده و این امر در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کتابخانه عمومی شهرک بهارستان، گفت: این کتابخانه عمومی خیرساز با مشارکت بانک پاسارگاد احداث شده است.
قربانی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این کتابخانه امسال آغاز شد، افزود: این کتابخانه عمومی محله‌ای با اعتباری حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸ باب کتابخانه عمومی در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا بوده و تعدادی از آن‌ها به زودی افتتاح می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اکنون ۵ باب کتابخانه عمومی در سطح این استان آماده بهره‌برداری بوده و به زودی افتتاح می‌شوند.
فضاهای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد توسعه می‌یابد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضاهای آموزشی در این استان توسعه می‌یابد.
جهان محرابی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه سمیه در گچساران که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: توسعه فضای آموزشی در استان در برنامه کاری ما قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه ما نگاه ویژه‌ای برای توسعه فضای آموزشی در استان داریم، افزود: اکنون پروژه‌های آموزشی بسیاری در نقاط مختلف در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدرسه ۱۰ کلاسه سمیه دارای یک هزار و ۴۳۵ متر مربع بوده و برای ساخت آن ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
محرابی خاطرنشان کرد: امسال ۲ باب مدرسه شبانه‌روزی و یک باب مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان گچساران به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: ۵ باب نمازخانه و ۲ سالن ورزشی نیز در سال ۹۴ در شهرستان گچساران افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چند سال اخیر میزان فضاهای آموزشی در سطح این استان افزایش یافته است.
مدرسه ۱۰ کلاسه سمیه گچساران افتتاح شد
با حضور جمعی از مسئولان مدرسه ۱۰ کلاسه دخترانه سمیه گچساران افتتاح شد.
با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از جمله استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل نوسازی مدارس این استان و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی مدرسه ۱۰ کلاسه دخترانه گچساران افتتاح شد.
مدیرکل نوسازی مدارس گچساران در مراسم افتتاح این پروژه آموزشی با بیان اینکه برکات انقلاب اسلامی هیچ‌گاه پایانی ندارد، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایه‌گذار ارائه خدمات مهم و ارزشمند به مردم لایق و همیشه در صحنه بوده است.
جهان محرابی تصریح کرد: توجه ویژه و افزایش چشمگیر خدمات آموزشی بعد از انقلاب اسلامی سبب افزایش سطح علمی کشور و توسعه روزافزون شده است.
وی با اشاره به افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه سمیه در گچساران گفت: این مدرسه در فضایی افزون بر یک‌هزار و ۴۳۵ مترمربع احداث شده است.
محرابی با بیان اینکه فضای سرایداری این مدرسه نیز ۱۵۶ مترمربع است، گفت: این مدرسه با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال احداث شده است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مقاوم‌سازی مدارس این استان تصریح کرد: طی دو سال اخیر و از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید ۱۰۰ مدرسه در مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد مقام‌سازی شده است.
محرابی خاطر نشان کرد: مقاوم‌سازی دیگر مدارس استان نیز در دستور کار قرار دارد.

معابر روستاهای کهگیلویه و بویراحمد آسفالت می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش می‌کنیم در بحث آسفالت معابر، جدول‌گذاری و امکانات تفریحی در روستاهای استان خدمات مناسب و مطلوبی را ارائه دهیم.
سید موسی خادمی در آئین افتتاح طرح روشنایی بلوار امام‌زاده جعفر(ع) به روستای مهاجرین، اظهار داشت: ایجاد امکانات برای روستاییان یک ضرورت بوده و مسئله‌ای بسیار مهم و اساسی است.
وی بیان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا امکانات مناسبی برای روستاییان در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کنیم تا آن‌ها در رفاه و آرامش بیشتری باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای طرح هادی در روستاهای این استان می‌تواند به توسعه این مناطق کمک کند و ضروری بوده که اجرای این طرح در روستاهای استان شتاب بیشتری بگیرد.
خادمی گفت: ما تلاش می‌کنیم در بحث آسفالت معابر، جدول‌گذاری و امکانات تفریحی در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات مناسب و مطلوبی را ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی در روستاهای استان شتاب می‌گیرد، افزود: ضروری بوده که همه تلاش کنیم تا خدمات خوبی به روستاییان در سطح این استان ارائه شود.


رشد ۳ برابری پروازها و مسافران فرودگاه یاسوج طی هفت ماه ابتدای امسال
مدیر فرودگاه یاسوج از رشد سه برابری پروازها و مسافران این فرودگاه طی هفت ماهه امسال خبرداد.
علی محسنیان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: در تلاش هستیم که طی سال آینده دو پرواز عصرگاهی و دو مسیر پروازی جدید از جمله "یاسوج - مشهد" و "یاسوج - عتبات عالیات" ایجاد و راه‌اندازی شود.
وی بیان کرد: ساخت فرودگاه یاسوج از برکات سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ بوده که در سال ۷۹ افتتاح و بهره‌برداری شد.
مدیر فرودگاه یاسوج خاطرنشان کرد: توسعه فرودگاه‌ها از اولویت‌های دولت‌هاست و زیرساخت مهم برای توسعه است.
محسنیان با اشاره به پروژه در حال اجرای تطویل فرودگاه یاسوج ادامه داد: باند فعلی فرودگاه ۲۶۰۰ متر است که هم‌اکنون محدودیت‌هایی را برای پروازها داریم و تنها قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای سبک را دارد.
وی ضمن تشکر از حمایت‌ها و پیگیری‌های مستمر استاندار و نماینده بویراحمد و دنا در زمینه به نتیجه رسیدن این پروژه عنوان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال به‌صورت ۵۰ - ۵۰ بین شرکت فرودگاه‌های کشور و استانداری استان در حال اجراست که شرکت فرودگاه‌های کشور سهم خود را پرداخت کرده اما استانداری سهم خود را تا کنون پرداخت نکرده است.
مدیر فرودگاه یاسوج بیان کرد: پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج از تیر ماه امسال آغاز شده که به‌صورت دو شیف در حال کار است و تا کنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار مهر ماه سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تأکید کرد: با اجرای پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج که ۶۰۰ متر به آن اضافه خواهد شد، طول باند این فرودگاه به ۳۲۰۰ متر می‌رسد و شرایط برای نشستن هواپیماهای نیمه سنگین فراهم می‌شود.
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: انجام روزانه یک پرواز جوابگوی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و باید به سمت هواپیماهای با ظرفیت بیشتر و بزرگتر حرکت کنیم تا ظرفیت آن افزایش یابد.
محسنیان با اشاره به مسئله جابجایی زندان مرکزی یاسوج افزود: این پروژه در حال انجام است و جانمایی آن مشخص شده البته بصورت کُند پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه حفظ ایمنی پروازها و سلامت مسافران از برنامه‌های ماست، عنوان کرد: فرودگاه با توجه به شرایط توپوگرافی از وجود برخی موانع طبیعی و غیر طبیعی رنج می برد که از جمله آنها دکل‌های ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج و ساختمان و برج زندان یاسوج و برخی ساختمان‌های در حال ساخت سطح شهر است.
مدیر فرودگاه یاسوج خاطرنشان کرد: طبق قانون باید برای هر گونه ساخت و ساز در ارتفاع بالا تا شعاع ۱۵ کیلومتری فرودگاه از فرودگاه استعلام گرفته شود تا مشکل و مانعی برای حریم هوایی پروازها ایجاد نشود اما در این شهر این کار انجام نمی‌شود.
محسنیان ادامه داد: دکل‌های ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج ۳۶ متر در حریم پروازهای فرودگاه یاسوج قرار دارند که پیگیری‌ها و مکاتباتی برای رفع این مشکل انجام شده است.
وی تصریح کرد: در گذشته هفته‌ای دو یا سه پرواز از این فرودگاه انجام می‌شد که هم اکنون در همه روزهای هفته پرواز داریم و پروازها و مسافران رشدی سه برابری داشته‌اند.
مدیر فرودگاه یاسوج اظهار کرد: طی هفت ماهه امسال ۱۵ هزار نفر از فرودگاه یاسوج جابجا شدند در حالی که طی سال گذشته این تعداد ۵۰۰۰ مسافر بوده است.
محسنیان بهسازی و طراحی فاخر و زیبای ترمینال فرودگاه، طراحی و ساخت سردر ورودی، ایجاد آکواریم، بازسازی نمازخانه، نصب دوربین های حفاظتی، بازسازی خودروهای آتش نشانی، بهسازی برج مراقبت و راه‌اندازی برق اضطراری را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته عنوان کرد.
وی افزود: در سال آینده دو پرواز عصرگاهی در فرودگاه یاسوج ایجاد و راه‌اندازی می‌شود که در این خصوص نیازمند همکاری و استقبال ادارات و مردم استان هستیم.
مدیر فرودگاه یاسوج اضافه کرد: استفاده از سایر ناوگان هوایی کشور، راه‌اندازی مسیرهای "یاسوج-مشهد" و "یاسوج به عتبات عالیات" از دیگر برنامه‌های فرودگاه یاسوج است که نیازمند تامین زیرساخت‌ها و همکاری مسئولان ارشد استان هستیم.

مدرسه ۱۰ کلاسه سمیه گچساران افتتاح شد
با حضور جمعی از مسئولان مدرسه ۱۰ کلاسه دخترانه سمیه گچساران افتتاح شد.
با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از جمله استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل نوسازی مدارس این استان و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی مدرسه ۱۰ کلاسه دخترانه گچساران افتتاح شد.
مدیرکل نوسازی مدارس گچساران در مراسم افتتاح این پروژه آموزشی با بیان اینکه برکات انقلاب اسلامی هیچ‌گاه پایانی ندارد، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایه‌گذار ارائه خدمات مهم و ارزشمند به مردم لایق و همیشه در صحنه بوده است.
جهان محرابی تصریح کرد: توجه ویژه و افزایش چشمگیر خدمات آموزشی بعد از انقلاب اسلامی سبب افزایش سطح علمی کشور و توسعه روزافزون شده است.
وی با اشاره به افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه سمیه در گچساران گفت: این مدرسه در فضایی افزون بر یک‌هزار و ۴۳۵ مترمربع احداث شده است.
محرابی با بیان اینکه فضای سرایداری این مدرسه نیز ۱۵۶ مترمربع است، گفت: این مدرسه با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال احداث شده است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مقاوم‌سازی مدارس این استان تصریح کرد: طی دو سال اخیر و از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید ۱۰۰ مدرسه در مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد مقام‌سازی شده است.
محرابی خاطر نشان کرد: مقاوم‌سازی دیگر مدارس استان نیز در دستور کار قرار دارد.
افزایش رفاه عمومی مردم در دستور کار قرار دارد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز افزایش رفاه عمومی مردم در دستور کار قرار دارد، گفت: اهداف مشترک ما باید در افزایش روند بهبود زندگی جامعه، خدمات رفاهی، افزایش درآمد جامعه و بهبود شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.
سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم افتتاح پارک بانوان گچساران اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رویدادی خاص و تأثیرگذار در عرصه جهان بوده که در سایه وحدت و اقتدار مردم و مسئولان به حیات مقدس خود ادامه می‌دهد.
وی افزود: تداوم و استمرار نظام اسلامی که همیشه ادامه دارد در سایه وحدت و یکپارچگی ملت و مسئولان استمرار دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دلایل پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت آن تاکنون در عرصه‌های مختلف گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه وحدت مردم و رهبری‌های امام راحل به نتیجه رسید و این امر نشان از اهمیت وحدت میان مردم دارد.
خادمی با بیان اینکه امروز افزایش رفاه عمومی مردم در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: امروز باید اهداف مشترک ما در افزایش روند بهبود زندگی جامعه، خدمات رفاهی، افزایش درآمد جامعه و بهبود شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.
وی تأکید کرد: اقدامات و تلاش‌ها در راستای بهبود شاخص‌های اعلام شده باید تقویت و حمایت شود تا مردم از ثمرات روزافزون انقلاب اسلامی بهره‌مند شوند.
خادمی با اشاره به افتتاح پارک بانوان گچساران و بیان اینکه شاید این اتفاقی خاص و متفاوت در استان بوده است، گفت: افتتاح این پروژه گامی در راستای روانبخشی و افزایش سلامت روحی جامعه بوده که اقدامی قابل تأمل در حوزه شهری به شمار می‌رود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بانوان قشر مهم جامعه امروز هستند، افزود: توجه به استعداد و قابلیت‌های بانوان در جامعه در حال افزایش است و امروز افزایش حضور این قشر در عرصه‌های مختلف مدیریت ملموس است.
خادمی در پایان عنوان کرد: فرهنگ تفریح و اوقات فراغت و ورزش باید با استفاده از خدمات و امکانات مختلف در اختیار بانوان قرار گیرد تا شاهد شادابی و افزایش روحیه جامعه بانوان باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

عکاشه
Iran, Islamic Republic of
خدا .. کنه عکاشه.
که فقط از پسر .. طرفداری میکنی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1