تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۱۶۰۴۸۹

نماینده دولت اعتدال ...

۴۶
۰
کبنا ؛
آیت الله پوش

هر وقت دهه فجر انقلاب فرا می رسد، خیلی از اتفاقات مهم زندگیم را در طول این انقلاب مرور می کنم. ایام کودکی و فریادها و شکستن ها و کشتارها و صدای اعتراض مردم و آزیر های ممتد آمبولانس ها، بسیاری از وقایعی بود که از رادیوی پدرم می شنیدم. کم کم منادی حقانیت ملت ایران آمد و ایران وضعیتی دوباره گرفت، اول که همه برادر بودیم و خواهر. جنگ هشت ساله که شروع شد، تازه فهمیدم که این همه هیاهو در این مملکت، چگونه اتفاق افتاد و رابطه مردم و مسئولان چگونه بود و اینک چگونه است. پس از جنگ، کسانی که هنری از مدیریت و درایت و عقلانیت داشتند، امورات مملکتی را به عهده گرفتند و فهمیدم که چرا باید حتماً رأی بدهم. یعنی فقط رأی دادن را یاد گرفته بودم نه چگونه رأی دادن را. این دوران را دوران سازندگی نام نهادند. در پایان دوره سازندگی، به فهم خودم در انتخابات شرکت کردم و گزینه مورد نظر خودم را انتخاب کردم. دیدم در همه محاورات رسمی همه از خیانت دولت قبل می گویند. ابتدا همراه جماعت شدم و هر چه می گفتند را تأیید می کردم. به این دولت نیز دولت خواهان جامعه مدنی می گفتند. آغاز دولت سومِ بعد از جنگ، شروع دولت پاک یا دولت عدالت بود. کم کم اسنادی را به صورت شعاری و ماهوی، به فراکانس های اذهان ملت مخابره کردند که دولت های سازندگی و اصلاحات، یک محور داشتند که آن هم عالیجناب سرخپوش بوده است. این عالیجناب، همان رئیس دولت سازندگی بود که مدتی مغضوب دولت جامعه مدنی بود.
دور دوم دولت پاک، مصادف بود با اتفاقاتی که همه ملت ایران آرزو می کنند که خدا روز بد نده و حال همه خوب باشد. همه بدبختی های داخلی و خارجی از هر جایی شروع شد و آنچنان ختم شد که شما بهتر از من می دانید به کجا انجامید. تا اینجا هرچه رهبری می گفت و گلوگاه های فساد را تذکر می داد، میخ در آهن کوفتن بود. در سال ۱۳۹۱ دولت چهارم انقلاب آغاز بکار کرد. تنها کاندیدای اصلاحات، بدون اعلام حمایت از کسی کنار رفت و رهبران اصلاحات و تئوریسین هایشان که خود را در دامن آیت الله هاشمی انداخته بودند، به دستور ایشان، به ستاد دکتر روحانی رفتند. وقتی روحانی که متعادلترین گزینه انتخابات ریاست جمهوری بود، پیروز از رقابت بیرون آمد، اول یه مکث کوتاهی کردند که این هم اصولگرای سنتی است ولی با تضمین خاطر آیت الله رفسنجانی، به خیابانها ریختند که اگر ما نبودیم، روحانی قبول نمی شد و هاکذا...
این مقدمه مدخلی است برای تبیین عملکرد کسانی که خود را نماینده اصلاحات و کارگزار اعتدال در استان می دانند. اولین انتخاب دولت اعتدال در استان، آقای دکتر خادمی به عنوان دومین استاندار بومی استان بود. از لحظه شروع بکار ایشان، بیم و امید در دل دوست داران مردم وجود داشت تا اینکه کار به انتخاب معاونین و  فرمانداران و مدیران کل رسید. دهه فجر اولین سال حضور استاندار، مصادف بود با افتتاح طرح هایی از دولت قبل ولی کم کم که باید عملکرد اجرایی استان را در سالهای ۹۳ و ۹۴ مشاهده کنیم، عملاً به نالایقی مدیران دولت اعتدال در استان پی می بریم. چرا؟ چون؛
برخی از مدیران استانی از جمله ضعیف ترین پرسنل در مجموعه خود هستند.
تقریباً همه فرمانداران انتخابی در سطح استان، کمترین تشابهی با مدیریت اجرایی شهرستانها ندارند. عزل و نصب های متداول این فرمانداران در سطح استان، مؤید سیاسی بازی نمایندگان و ضعف عملکرد فرمانداران است و بقیه را که تاکنون عزل نکردند، بدون شک از سرِ شرمندگی است.
وقتی مدیران کل از ضعیف ترین پرسنل باشد و فرمانداران هم در حد و قواره فرمانداری نباشند، رؤسای شهرستانها نیز تکلیف شان مشخص است.
در سطح کشور نیز وقتی همه ابزارهای مدیریتی استان را اینگونه مستأصل دیدند، چسبیدند به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و کلاً بی خیال استاندار و فرمانداران و مدیران کل شدند. نهایتاً دولت محترم به این نتیجه رسید که فرودگاه گچساران را بازسازی و فقط بلیط سفر به شهرستان گچساران را تهیه کنند.
این شد که در سال سوم دولت اعتدال، به لحاظ عملکرد فوق العاده ضعیف استاندار استان، نه از افتتاح طرح های عمرانی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی خبری هست، نه برنامه عملیاتی خاصی برای این مردم بدبخت وجود دارد، نه دولت محترم روی آمدن به استان را دارند و نه مجموعه مدیریت استان، سؤال کننده ای را در مقابل این همه اجحاف ها و بی لیاقتی هایشان در مقابل خود می بینند.
اوج نامهربانی این مدیریت با مردم فهیم و ولایت مدار استان، ثبت نام عده ای از رهبران اصلاحات برای نمایندگی مردم بوده که خوشبختانه با رد صلاحیت شان در همان گام نخست، فهمیدند که این میدان دیگر عرصه آنگونه مشاوره دادن ها نیست.
وحشتناک ترین اقدام استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد، دخالت در انتخاب برخی از رؤسای شهرستان ها بود. تاریخ کهگیلویه از یاد نمی برد که فوق دیپلم دینی عربی را به عنوان رئیس ورزش و جوانان در مضحکه ترین شرایط و برای خرسندی رفیق اقتصادی اش در بانک مرکزی سپه دیده باشد؟ چقدر نوجوانان و جوانان کهگیلویه به مقوله ورزش و عوامل تأثیر پذیر آن در سطح جامعه خوشبین بودند؟ برای برداشتن یک رئیس جامانده از دولت قبل در کهگیلویه، چه بی کفایتی و نالایقی از حوزه مدیریتی آقای استاندار که بر همه عیان نشد؟ آمار های نگران کننده ای که از ظهور آسیب های اجتماعی مثل، درگیری های محلی، طلاق، خودکشی، اعتیاد و ... که سیاهی را از دیگ گرفته و به سیاه کاران داده  و آقای استاندار و مدیران و فرماندارانش، بین اینکه یاسوج مرکز است یا گچساران، به النگ دولنگ افتاده و هر کار خوب مردم را به تدبیر و امید دولت شان و این همه ضعف و واماندگی را به دولت قبل تونل می زنند.
خوشحالم از اینکه مدیر توانمندی همچون دکتر تاجگردون را در رأس مهمترین کمیسیون مجلس شورای اسلامی داریم. در این هم شکی ندارم که نماینده بویراحمد ناتوان تر از آن است که بخواهد در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس کانون نمایندگان استان و یا وکیل مردم مرکز استان باشد. بزرگترین ضعف شما آقای استاندار این است که تو را به خواب عمیق برده اند و خودت نمی دانی. شهرستانهای کهگیلویه بزرگ، بازیچه افراد فرسوده سیاسی و مسئولین فَشل و بی توجهی شما شده اند. حال روز مردم این شهرستان به ۲۰ سال پیش چه تفاوتی کرده است؟ شما و همه فرمانداران و مسئولین استانی و شهرستانی، چه ارجحیتی نسبت به همتایان خودتان در ۲۰ سال  پیش دارید؟ چه اجباری بود که مسئولیتی را بپذیری که می دانستی از عهده اش بر نمی آیی؟ امثال من پس از ۲۰ سال کسب تجربه و دانش تخصصی در رشته های مختلف ورزشی، با این هماهنگی که با مدیر وقت بانک مرکزی سپه داشتی، چه جوابی به نوجوانان و جوانان شهرستانها و استان مان بدهیم؟
آقای استاندار، هیچ وقت ایام الله دهه فجر که مروری بر شناسنامه انقلاب کبیر اسلامی است، اینگونه رنگ رخوت و خمودی و بی تفاوتی را به خود ندیده بود.نمی دانم به این فکر می کنی یا نه، ولی سومین سال حضور تو در ایام الله دهه فجر مصادف شده با نگاه عاقل اندر سفیه مردم به مسئولینی که برخی از آنها شایسته هیچ یک از این مناصب نیستند.
جناب استاندار؛
تو بخواهی یا نخواهی، مردم این استان بویژه جوانان برومند شان، همچون نسل اول انقلاب، به پای اسلام و دین و مملکت و رهبرشان، جان می دهند.  سختی و مرارتهایی که مثل امروز در نتیجه ضعف مفرط شما و مسئولینت، بوجود آمده را به یک نَفَسِ سلامتی و توفیق رهبری و مریدانشان سپری خواهند کرد. ولی این را بدان که کارنامه سیاهی که در پرونده این استان بجا گذاشته ای، همواره مرور خواهد شد تا هرگز این رهِ تاریک پیموده نشود.
دهه فجر، طلیعه سربلندی ملتی است که ولایت را بر پایه عقلانیت و ایرانی بودن را به پشتوانه ی تمدنی کهن و عزت و سرافرازی را از میان مشقات و مرارهای بسیار بدست آورده اند. پس ضامن پایداری دین و مملکت و رهبرشان چیزی جز خون و جانشان نیست، شک نکن!!!!!!!!!!!!!!
«عزت زیاد»


نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجوی سابق
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم پشت پرده ای تخریب ناجوانمردانه چه کسی است ولی یادمان نرود که دنیا محضر خداست
Iran, Islamic Republic of
احسن عالی بود/خدا وکیلی حاج حسینی بسیار بهتر از ایشون بود/
مردی از آفتاب
Iran, Islamic Republic of
احسن واقعا جالب بود ... دوران استانداری.....
ملوان زبل سوق
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای پوش ریاست تربیت بدنی دهدشت اولا فوق دیپم دینی و عربی نیست و ایشان فوق لیسانس عربی می باشند
دوما آقای پوش چطور آن وقت که مدیر کل تربیت بدنی استان روحانی بودند که در طول حیاط ۳۰ ساله اش میانه ای با هیچ ورزشی حتی شطرنج نداشت صدای اعتراص امثال جنابعای در نیومد لا اقل آقای تقوی فوتبالیست بود و عاشق بیشتر ورزشها و پی گیر اخبار تمام رشته های توپی
سوما شما اگر منصف باشید باید نتایج عملکرد ایشان را تحلیل میکردی و هر حای مشکل داشت زیر سپال می بردی نه رشته تحصیلی ایشان را
Iran, Islamic Republic of
واقعا هم بی تقوایی هم بی انصاف که اینقدر خدمات ارزنده استاندار را نمی بینی
طاهري
Iran, Islamic Republic of
بی گمان تلریخ استان دیگر چنین استاندارفهیم ودانشمندی چون دکتر خادمی به خود نخواهد دید
بیایید دیگران را با شاخص هایشان قضاوت کنیم نه از روی احساسات وغرایض شخصی،
خوب میدانیم جایگاه دکترهادمی بسی بالاتراز استاندار کوچکترین استان کشوربوده که بیانات هیئت محترم دولت نیز مؤید این نکته میباشد .
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
مشکل استاندارنیست مشکل این است که آقای پوش نتوانست به استخدام تربیت بدنی دربیاید
سادات
Iran, Islamic Republic of
خداییش .استاندار استان از بدو استان شدن استان تا کنون خادمی میباشد،،کسی که . از خودش نداره ،و ف د.ر نماینده هاست!!!!!!!!!!!
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
سخنان آقای پوش بسیار سنجیده ودقیق هست ومثل امثال... نیست....درود بر پوش درود برعقلانیت
من و تو
Iran, Islamic Republic of
فقط هدایتخواه
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
سخنان آقای پوش بسیار سنجیده ودقیق هست ومثل امثال شما .. نیست....درود بر پوش درود برعقلانیت
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
این .. در واقع مدیرکل تاجگردونه. از .. نداره. فکر نمی کنم خودش فهمیده باشه که برای چی اومده .
بیچاره قلم و اهل قلم
Iran, Islamic Republic of
متن حاضر را سراسر بی ریشه و لبریز. و آکنده از بی ..دیدم و تنها بسنده می کنم به اینکه "متآسفم....."
saeed
Iran, Islamic Republic of
واقعا آقای خادمی بهترین استاندار هست
خادمی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش این مطلب را بسیط تر می نوشتی. واقعا حق این مردم نیست که..داشته باشند.
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
اقای پوش این تحلیلهای ..رابرای خودت نگهدار .ا همان استانداران مانند نوذری وصابری هستند که اجازه اظهار نظر رابه مدیران نمیداد وخیلی .. با مروم برخورد میکرد نه کترخادمی که یک چهره نخبه علمی ومیانه رو واجرایی میباشد شما خبر ندارید با این شرایط اقتصادی تمام حوزه ها فعال وکمترین وقت برای استراحت وخانواده میگذارد حق این نیست که بی محابا به این شخصیت بتازیم انتقاد اسان وعمل ه ان چه سخت است
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
جالبه که کسی این مطلب رو نوشته که سوادی نداره و مطمعنا کسی ایشون رو جلو انداختند و دوما اینکه این فرد هیچ اعتقادی به اسلام و دین ندارن و خودشون رو زرتشتی معرفی میکنن ولی دم از ولایتمداری زدن
لیاقت شما اینه که پشت همون هم طایفه ای اصولگراتون قرار بگیرید
حضور شما در سالهای گذشته در تربیت بدنی شهرستان کهگیلویه اشتباه بود ک امثال دکتر خادمی این حیطه رو از وجود افرادی ک با ولایت زاویه دارند پاکسازی کرده ک ب ایشون برخورده
یا حق
سادات
Iran, Islamic Republic of
عحیبه اخیرا هر چه مطلب مینویسم در سایت کبنا سانسور میشه،،در حالیکه حاوی هیچگونه توهبن و افترایی نیست و از کامنت هایی که منتشر میشه نیز بسیار نرمتر و منطقی تره،،در عجبم!!!!!!!!!!!!!!!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
نظر بسیار سخیف و ابلهانه ای بود و بیش از هر چیز آینه تمام نمایی از یک شخصیت مغرض و بی اندیشه بود
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
انصافا معلم دینی عربی رو چه به ورزش?!!!
نبودند متخصصین و کارشناسان و مدیران ورزشی ?!!????
انتخابات
Iran, Islamic Republic of
لینک گروه انتخاب(۴شهرستان)واستان متعلق به طرفداران همه کاندیدا.https://telegram.me/joinchat/CIL6wj0cscfXbz4VBvU_UA
پوش
Iran, Islamic Republic of
حییف وقت که گذاشتیم و این مطلب سخیف از یک آدم //////خوندیم
دنای سربلند
Iran, Islamic Republic of
این آقا حرفهای بی اساس زیادی زده است انگار از چند جا داره میسوزه.
تیم کشتی
Iran, Islamic Republic of
وقتی مرور میکنم و می بینم که رئیس تربیت بدنی شده ، دلم میخواد حق این جوانان رااز حلقوم استاند///// بکشم بیرون. شماهایی که به پیشکسوت کشتی استان حمله ور شدید باید یک ثانیه از بدبختی هایی که امثال پوش در ورزش کشتی کشیدند را درک میکردید. اگر استاندار استان میفهمید که با بچه های کهگیلویه چکار کرده باید دق مرگ می شد. به خوبی مشهود است که شما دارید متعصبانه قضاوت میکنید والا پوش مرد روزهای سخت بوده و خواهد بود. درود بر جرج
همکلاسی
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا و خواندنی بود. گل گفتی رفیق.
Iran, Islamic Republic of
واقعا سراسر روز ومغلطه بود،، کجا بودی آنوقت که تمام مدیران رو از نیروهای خدماتی وابدارخونه میآورد مدیر می کرد محمود
بویراحمد
United States
فقط دکتر روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
چرا رئیس بهزیستی کهگیلویه که بازمانده دولت قبل بوده را تغییر نمیدی جناب استاندار..بگو که زورتان نرسید به بزرگواری.بگو که دستتان توی یه کاسه هست..
اهورا
Iran, Islamic Republic of
پوش پرفسور ورزش استان است وجاودانه به درک نه ندرک
Iran, Islamic Republic of
بسیار مغرضانه و .... بود !
Iran, Islamic Republic of
پوش الان ی پوشه یا دوپوشه؟؟؟؟؟
اهورا
Iran, Islamic Republic of
آقای استانداردکترخادمی عزیزسیداولادپیغمبروکسانی که به حمایت ازایشون کامنت گذاشتی آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران تباه نکنید
سعید
Iran, Islamic Republic of
آقای پوش واقعا در حالی که پوشیده هستی بیشتر پوشیده شوی . سوال .
اگه حداقل یه نیمه پستی داشتی حرفت هم این بود ؟
بابا جون برو فامیلیتو عوض کن بعد بیا قضاوت کن .خواب بودی تا حالا.
دهدشتی.......
سلام
Iran, Islamic Republic of
یا زهرا.فقط حاج زارعی
هخامنش
Iran, Islamic Republic of
آوخ سی ایل سادات وکردکترشو
امید جوان
Norway
متن نظر شما
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی خیلی منصفانه و خوب بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شما
واقعیت واسه خیلیا تلخه
ضمنا مودب باشین.با شماهایی هستم که کامنتهای ...میذارین
انتخاب
Iran, Islamic Republic of
به گروه انتخاب(۴شهرستان)واستان بپیوندیدوبرای کاندیدموردنظرخودتبلیغ نمایید.https://telegram.me/joinchat/CIL6wj0cscfXbz4VBvU_UA
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
اقا بهنام عکاشه من گفتم شاید شما بهتر از دیگر سایتها واقعیت ها رو میزنی اما شما هم الوده منفعت و نفع شدی چند بار تا حالا مطلب زیر را فرستادم و قصدی هم ندار نه توهین نه افترا فقط بدنبال حقیقت و ایجاد انگیزه برای جوانان غیور و توانمند استانم که دستخوش سیاست کاری و منفعت طلبی بعضی حزبها و افراد شدهاند . مهم نیست مردم استانم خدارو دارند.
فرهاد ب
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای پوش صحبت های کلی شما خوب بود ولی سخن از مسولی خاص باعث ایجاد شبهه میشود که نکندحرف شما از سر عقده از کسانی خاص است و مفهوم اصلی از بین میرود
هخامنش
Iran, Islamic Republic of
درود برابرمردان خودساخته وروشنفکر وشجاع وآزاده مثلث پوش محدث وآذرشب مردان پاک پندار نیک گفتار نیکو کردار
کمالی
United States
نوشتی اوج نامهربانی این مدیریت با مردم ولایتمدار ثبت نام رهبران اصلاحات. برای نمایندگی مردم واظهار کردی که خوشبختانه ردشدند
خداوکیلی انصافت کجا رفته؟؟
مگه ثبت نام کردن جرم هست که ..ن. میگی اوج نامهربانی بامردم؟؟
با ضرب المثل بگیرش ببندش بدش به من شیرمرد که آشنایی..
بارد صلاحیت افراد اصلاح طلب میدون برای ...مهیا شده شیرمرد
Iran, Islamic Republic of
واقعا برا این دیدگاه متاسفم که تنها مرد کار بلد و با سواد و مدیر دیارمان را به باد انتقاد میگیریم و سایت کبنا هر مطلبی رو قبول میکنه
سهراب
United States
اقای پوش یا همان موسوی امجد تاکنون استانداری به این توانمندی ومعتدل وارام مثل دکترخادمی نیامده ریس تربیت بدنی توسط فرماندار به مدیرکل ورزش پیشنهاد می شود چه ربطی به استاندار دارد لطفا مثل .. که شورای شهردهدشت را به ..ظهارنظر . نفرمایید افتخارسادات واستان موسی خادمی هست
سالار
Iran, Islamic Republic of
اگرملاک انسانیت ورجوع به وجدان عمومی باشد استاد پوش نیکو گفته اند ایشان همیشه منتقد حاکم بوده اند وحامی جامعه هدف استاد پوش فداکارترین فرد درمرزش استان هستند هیچ وقت معامله گر ومحافظ کارنبود درود شیر مرد فرابشر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1