تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : ۱۶۰۱۴۱

افتتاح پروژه برق فشار دومداره چرام /تجدید بیعت مسئولان استان با شهدای دهدشت (+تصاویر)

۰
کبنا ؛





خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /



پروژه برق فشار متوسط دومداره چرام افتتاح شد

با حضور مسئولان استانی، پروژه برق فشار متوسط دومداره چرام افتتاح شد.

 ظهر امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، امام جمعه، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، پروژه برق فشار متوسط دومداره چرام افتتاح شد.




داوود راهزادی در مراسم افتتاحیه این پروژه، اظهار کرد: پروژه برق فشار متوسط دومداره چرام از ایستگاه ورودی شهر تا مرکز شهر به منظور بالا بردن پایداری برق شهر و روستاهای اطراف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هشت سال پروژه خط دومداره چرام در دست بررسی بود که امسال تلاش کردیم تا از محل منابع داخلی تامین اعتبار کرده و این پروژه را به بهره‌برداری رسانیم.

وی، طول خط این مدار را ۶ کیلومتر ذکر کرد و با بیان اینکه ۱۲ کیلومتر نیز خط تک‌مداره است، خاطر نشان کرد: اعتبار هزینه شده در این پروژه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت توانیر است.

این مسئول اضافه کرد: در گذشته برق چرام یک خط تک‌مداره بود که وقتی خط قطع شده و یا کاری در مسیر بود، کل شهر چرام و اطراف آن خاموش می‌شد ولی با بهره‌برداری از این پروژه دو شبکه ایجاد و شهر و روستا از هم جدا شده‌اند.

راهزادی با متذکر شدن این مطلب که این پروژه قابلیت مانور نیز دارد به دیگر پروژه‌های افتتاحی شهرستان چرام اشاره داشت و تعداد این پروژه‌ها را ۵ پروژه ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: تامین روشنایی معابر مسیر روستای القچین سفلی به امامزاده بی‌بی رشیده، بازسازی و نوسازی شبکه‌های فشار ضعیف و روشنایی کره‌شهبازی، بازسازی و نوسازی شبکه‌های فشار ضعیف و روشنایی روستای پیرحاجتی از جمله این پروژه‌هاست.

وی افزود: بازسازی و نوسازی شبکه‌های فشار ضعیف و روشنایی تیرآبگون، پاده و تلوندی و بازسازی و نوسازی شبکه‌های فشار ضعیف و روشنایی دهنو از دیگر پروژه‌های اداره برق چرام در دهه فجر است.

این مسئول، در ادامه با بیان اینکه یک کیلومتر خط تک‌مداره از روستای نازمکان به ورودی شهرستان چرام وصل شد، ابراز کرد: با این کار سعی کردیم تا هیچ‌وقت شهر چرام و اطراف آن خاموشی نداشته باشد.

 


افتتاح پروژه نوسازی مدرسه حجاب چرام

عصر امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، امام جمعه، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، پروژه نوسازی مدرسه حجاب چرام افتتاح شد.

 عصر امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، امام جمعه، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، پروژه نوسازی مدرسه حجاب چرام افتتاح شد.




جهان محرابی در آیین این افتتاحیه با بیان اینکه فضای مدرسه حجاب شامل ۱۸ اتاق است، اظهار کرد: این مدرسه شامل اتاق‌های اداری، ۶ کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه،نمازخانه، کتابخانه، سرویس‌های بهداشتی معلمان و دانش‌آموزان و سرایداری است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که این پروژه مجموعا یک هزار و ۱۱۷ زیربنا دارد، عنوان داشت: اعتبار هزینه شده در نوسازی مدرسه حجاب از محل اعتبارات ملی تخریب و بازسازی تامین شده است.

وی اسکلت ساختمان را پیچ و مهره‌ای ذکر کرد و متذکر شد: محوطه مدرسه ۳ هزار متر و ۲۵۰ متر نیز دیوار است.

این مسئول با اشاره به مشخصات این پروژه، زیربنای فضای سرایداری را ۷۶/۶ متر مربع دانست و خاطر نشان کرد: زیربنای فضای سرویس بهداشتی ۴۶ متر مربع و سردرب ورودی ۹ متر مربع است.

محرابی مبلغ برآورد شده در این پروژه را نیز ۹ میلیارد و ۵۴۷ میلیون ریال ذکر کرد.

 
پروژه احداث اداره مالیاتی چرام کلنگ‌زنی شد

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، پروژه احداث اداره مالیاتی چرام کلنگ‌زنی شد.

 ظهر امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل امور مالیاتی استان، مدیرکل خزانه، شهردار چرام و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، پروژه احداث اداره مالیاتی چرام کلنگ‌زنی شد.




ابراهیم فتاح‌پور فرماندار چرام در این مراسم با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مورد نیاز مردم چرام، احداث اداره امور مالیاتی است، اظهار کرد: نبض کار این اداره این است که عوارضی از مردم اخذ شده و طبق مکانیسم بازتوزیع در اختیار خود مردم قرار می‌گیرد.

سهراب امدادی‌فر مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین به مشخصات پروژه اشاره داشت و ابراز کرد: زیربنای این پروژه ۴۲۲ متر مربع در دو طبقه و با پیش‌بینی اعتبار ۴ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: این پروژه از محل اعتبارات متمرکز امور مالیاتی کشور تامین اعتبار شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مساحت پروژه، یک‌هزار و ۲۴۰ متر است، اجرای امانی این پروژه را، اداره مالیاتی استان با همکاری شهرداری چرام دانست.

این مسئول، تصریح کرد: مدت اتمام و تکمیل پروژه امور مالیاتی چرام نیز یک سال است.

در ادامه این مراسم علی‌حسن نوروزی یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های مهم اقتصادی استان را، امور مالیاتی دانست و عنوان داشت: توزیع منابع درآمدی استان توسط دفتر امور مالیاتی استان وصول می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای اینکه بتوان منابع درآمدی استان را وصول کرد، نیازمند کادر پرسنلی و ساختار فضایی و فیزیکی یک مجموعه شایسته‌ هستیم.

وی افزود: هرچه مجموعه مالیاتی در یک شهر تقویت شود، بازخورد به خود آن شهر برمی‌گردد و مردم از رفاه آن برخوردار خواهند شد.



تجدید بیعت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با شهدای دهدشت+تصاویر

استاندار و جمعی از مسئولان با حضور در گلزار شهدا و سرکشی از خانواده شهدا با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید بیعت کردند.

به مناسبت دهه فجر استاندار و جمعی از مسئولان امشب با حضور در گلزار شهدای دهدشت با اهدای گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های امام و شهدا تجدید بیعت کردند.
استاندار و هیئت همراه در برنامه امروز خود با حضور در منزل شهیدان قربان‌علی خواک(سبحانی) و خونبازی با خانواده این شهیدان دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.





موسی خادمی در سرکشی از خانواده شهید خواک اظهار داشت: شهدا با جانفشانی و ایثارگری خود از کیان میهن اسلامی دفاع نمودند و امروز اقتدار کشور ما به پاس جانفشانی شهدا است.





استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تکریم خانواده معظم شهدا وظیفه همه مسئولان است و نباید فراموش کرد اگر مسئولیت و منصبی به دست ما رسیده است به برکت خون شهیدانی است که از بزرگترین سرمایه خود گذشتند و فدای نظام کردند.





خادمی با بیان این‌که شهدا با خون خود درخت تنومند نظام اسلامی را آبیاری نمودند بر تداوم مسیر، هدف و زنده نگه داشتن یاد شهدا تأکید کرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی به شکوفایی رسیده و به کشورهای منطقه و دنیا صادر می‌شود.





خادمی دیدار با خانواده شهدا را توفیق بزرگ دانست و افزود:امیدواریم با تأسی به روح متعالی شهدا و زنده نگه داشتن یاد آن‌ها معنویت را در جامعه گسترش دهیم.

وی با بیان این‌که خانواده شهدا سرمایه‌های معنوی جامعه هستند تصریح کرد: بر خود وظیفه می‌دانم دیدار و سرکشی از خانواده شهیدان را همواره در برنامه‌ها داشته باشم و با این سرکشی‌ها دین خود را نسبت به این عزیزان ادا کنم.

 


دیدار مسئولان استانی با خانواده شهید قاسم باقریان در چرام

مسئولان استانی و شهرستانی با خانواده شهید قاسم باقریان در چرام، دیدار و گفت‌وگو کردند.

عصر امروز رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امام جمعه چرام، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی با خانواده شهید قاسم باقریان دیدار و گفت‌وگو کردند.



حجت‌الاسلام جعفر طزری در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با بیان اینکه دهه فجر فرصت خوبی است تا ما به آنچه در طول ۳۷ سال صورت گرفت، نگاهی داشته باشیم، اظهار کرد: دهه فجر فرصت خوبی است تا اهداف و اصولی که به خاطر آن انقلاب کردیم را مورد بازبینی قرار دهیم و نقاط قوت و ضعف انقلاب را بررسی کنیم.

امام جمعه چرام اضافه کرد: شهدا با جانفشانی و طلب شهادت و ایثارگری باعث شدند که انقلاب بماند.

وی با بیان اینکه چیزی که امروز دشمن از آن ترس و واهمه دارد، همین روحیه شهادت طلبی و ایثار است، عنوان داشت: از همان ابتدای انقلاب تاکنون این روحیه در جوانان ما بوده و دشمن هم درصدد است تا این روحیه را از ما بگیرد.

طزری با متذکر شدن این مطلب که دشمن به دنبال این است تا ما را تبدیل کند به یک ملت راحت طلب و عافیت طلب، خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده، این آسیب دامنگیر انقلاب ما شود، باید کم‌کم شاهد ضعف و انحراف در انقلاب اسلامی باشیم.

خطیب جمعه چرام در ادامه بازدید از خانواده‌های شهدا را یکی از عاملان جلوگیری از راحت‌طلبی دانست و تصریح کرد: این بازدیدها دو پیام دارد، یکی اینکه ما هرگز یاد شهدا را فراموش نکردیم و همچنان خانواده معظم شهدا را امام و چراغ راه خود می‌دانیم.

وی افزود: پیام دوم این است که ما هرچه داریم در گرو این راه است و اگر می‌خواهیم این راه همچنان با عزت و اقتدار پیش رود باید راه ایثار و جانفشانی را ادامه دهیم.

گفتنی است؛ شهید قاسم باقریان در سال ۱۳۴۱ در ده شیخ چرام متولد شد و پس از خدمت مقدس سربازی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند، در عملیاتی همچون محرم و رمضان شرکت داشتند.

وی در سال ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی شیب میثان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و پیکر مطهر این شهید جا مانده و پس از ۹ سال در سال ۱۳۶۹ توسط گروه تحقیق و تفحص پیکر وی شناسایی و در گلزار شهدا چرام شناسایی شد.

 
افتتاح ۳ پروژه ساماندهی گلزار شهدا در کهگیلویه
به مناسبت دهه فجر ۳ پروژه ساماندهی گلزار شهدا با اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال در کهگیلویه افتتاح شد.
با حضور امام جمعه دهدشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار کهگیلویه، نماینده شهرستان‌های چهارگانه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان عصر امروز پروژه ساماندهی گلزار شهید پرگانی به نمایندگی از ۳گلزار شهید در بخش مرکزی شهرستان افتتاح شد.
بهنام صمدی‌فرد در مراسم افتتاح ساماندهی گلزار شهید سید ‌الله‌خواست پرگانی در روستای کلگه‌برون اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر ۳ پروژه ساماندهی گلزار شهدا در سطح شهرستان افتتاح می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه تصریح کرد: یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال برای ساماندهی این گلزارها هزینه شده است.
صمدی‌فرد افزود: گلزار شهید الله‌خواست پرگانی در روستای کلگه‌برون با اعتبار ۲۷۰ میلیون ریال در سال ۹۴ آغاز شده بود.
وی با بیان این‌که گلزار تک مزاری شهید خیرالله پرواز در روستای ده‌گرو از توابع بخش دیشموک در دهه فجر افتتاح می‌شود افزود: برای ساماندهی این گلزار ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
صمدی‌فرد از ساماندهی گلزار شهیدان معتقدی و حسینی‌چم در دیشموک از دیگر پروژه‌های افتتاحی دهه فجر نام برد و گفت: این پروژه با ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۹۴ اجرا و تکمیل شد.
این مسئول تصریح کرد: با افتتاح پروژه‌های دهه فجر تعداد گلزارهای ساماندهی شده در شهرستان به ۱۱۰ مورد رسید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه افزود: ۲۳ گلزار ساماندهی نشده در سطح شهرستان وجود دارد و سه گلزار شهدای گمنام نیز در انتظار ساماندهی است.
صمدی‌فرد سرکشی از خانواده شهدا را از دیگر برنامه‌های دهه فجر بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: با حضور مسئولان از خانواده شهدا سرکشی و مشکلات و درخواست‌های آنان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
وی برگزاری یادواره شهید سید علی نورالدینی اولین شهید انقلاب شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این یادواره با حضور باشکوه مردم و مسئولان برگزار شد.

مسجدبرکت کره شهبازی چرام افتتاح شد
در ششمین روز از دهه مبارک فجر، مسجد برکت کره شهبازی چرام افتتاح شد.
عصر امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، مدیرکل نوسازی مدارس، امام جمعه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، مسجد برکت کره شهبازی چرام افتتاح شد.
جهان محرابی در آیین افتتاحیه این مسجد با بیان اینکه مسجد برکت امام حسن مجتبی (ع) وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است، اظهار کرد: زیربنای این مسجد ۱۹۰ متر بوده که در روستای کره شهبازی احداث و افتتاح شد.
مدیرکل نوسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که تعداد ۵ باب مسجد در دهه فجر افتتاح شد، عنوان داشت: این مساجد با همکاری بنیاد برکت و با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث و افتتاح شده است.
در ادامه علی‌حسن نوروزی نیز ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه بنیاد خیر و برکت، خاطرنشان کرد: این بنیاد در سال‌های گذشته منشا خدمات خوبی در بحث مسجد، مدرسه و برق رسانی در هر سه شهرستان بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: یکی از رسالت‌های بنیاد خیر و برکت، خدمت رسانی به مناطق محروم و راه‌اندازی واحدهای تولیدی که با معضل روبرو بوده‌ و تعطیل شده‌اند، است.

ثبت ۲ هزار سمن در حوزه زنان و خانواده
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ۲ هزار سمن در حوزه زنان و خانواده در کشور به ثبت رسیده است.
اطهره نژادیان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هفتمین نشست منطقه‌ای و کارگاه‌های آموزشی تقویت همکاری‌های تخصصی شبکه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده و دستگاه‌هایی اجرایی با حضور استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به مدت سه روز در شهر یاسوج برگزار می‌شود که تا پایان سال یک نشست منطقه‌ای دیگر در سطح کشور برگزار می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کرد: اولین نشست منطقه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان در شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان برگزار شد و امروز شاهد برگزاری هفتمین نشست در کهگیلویه و بویراحمد هستیم که تا پایان سال نشست منطقه‌ای استان‌های تهران، قم، قزوین، مرکزی و البرز برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این نشست‌ها را فعال شدن سمن‌های غیرفعال حوزه زنان دانست و افزود: انتظار می‌رود در طول برگزاری دوره آموزشی، سمن‌ها با نحوه و شیوه همکاری شبکه‌ها آشنا شوند.
این مسئول برگزاری این نشست‌ها را مثمرثمر خواند و افزود: به دلیل اینکه مجموعه‌ سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌ها با محدودیت زمان و منابع مالی روبه‌رو هستند، اگر سمن‌ها همکاری گسترده‌ای داشته باشند و از تمام منابع مالی و امکانات خود استفاده کنند می‌توانند هم‌افزایی خوبی داشته باشند.
نژادیان اضافه کرد: نمایندگان فعال سازمان‌های مردم‌نهاد در هفتمین نشست منطقه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد به میزبانی شهر یاسوج حضور دارند که سمن‌ها متشکل از سه گروه زنانی که در حوزه زنان و خانواده فعالیت می‌کنند، زنانی که در سایر امور جامعه مشغول هستند و آقایانی که در حوزه زنان فعالیت می‌کنند.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این سمن‌ها در حوزه خانواده در خصوص تحکیم بنیان خانواده و در حوزه زنان توانمندسازی و مسائلی که زنان با آن مواجه هستند را آموزش می‌دهند.
وی با بیان اینکه ۲ هزار سمن در حوزه زنان و خانواده در سراسر کشور ثبت شده است تصریح کرد: برخی از این سمن‌ها فعال و برخی غیرفعال هستند که امیدواریم با تشکیل این نشست‌ها سمن‌های غیرفعال این حوزه فعال شوند، ضمن اینکه بر اساس آمارهای موجود در سال‌‌های گذشته یک‌هزار سمن در سطح کشور فعال بوده که در سال‌های اخیر این آمار افزایش داشته است.
این مسئول فعال شدن تشکل‌های مردم‌نهاد را موجب توسعه پایدار کشور دانست و افزود: سمن‌ها مطالبات مردم را به گوش حاکمیت می‌رسانند که دولت رقابت‌گریز و یا مشارکت‌ستیز نیست بلکه دولت علاقمند به حضور جامعه مدنی برای رفع مشکلات مردم است.
وی برگزاری ۶ نشست گذشته تشکل‌ها را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: برگزاری این نشست‌ها موجب برنامه‌ریزی مناسب سمن‌ها می‌شود.








بهره‌برداری از طرح گازرسانی به پشته ذیلایی چرام

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، پروژه گازرسانی به شش روستای چرام به بهره‌برداری رسید.

ظهر امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت گاز، فرماندار چرام، امام جمعه سرفاریاب، بخشدار سرفاریاب و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، پروژه گازرسانی به هشت روستای چرام به بهره‌برداری رسید.



هوشنگ صیدالی در مراسم افتتاحیه این پروژه با بیان اینکه طرح گازرسانی به پشته ذیلایی یک پروژه استثنایی است، اظهار کرد: این پروژه حدود ۴۰ کیلومتر شبکه در برداشته که هشت روستا را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که این دهستان یکی از سخت‌ترین مسیرها جهت گازرسانی بود، عنوان داشت: بالای ۷۰ درصد این مسیر سنگ خالص بوده که طرح گازرسانی را با سختی مواجه می‌کرد.

وی افزود: اتمام پروژه زودتر از موعد بوده و از مدت زمان آن حدود ۴ ماه باقی مانده ولی با توجه به اینکه پیمانکار ما یکی از بهترین پیمانکاران بوده که در شرکت گاز کار می‌کند، از روزی که پروژه شروع شده تاکنون توقفی در آن رخ نداده است.

صیدالی با اشاره به مشخصات طرح گازرسانی به پشته ذیلایی، اعتبار هزینه شده را بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در این طرح حدود ۱۷۰۰ جمعیت در قالب ۴۳۶ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: حدود ۳۹ هزار ۷۲۰ متر شبکه‌گذاری پلی اتیلن و ۸۰ متر تغذیه چهار اینچ به همراه ایستگاه CGS برای این پروژه نصب و اجرا شده است.







 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1