تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۵۹۹۲۴

افتتاح ۴۹ پروژه‌ در کهگیلویه / کشف چوب قاچاق در باشت / افتتاح پروژه‌های گازرسانی و آبرسانی به روستاهای لنده

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
لنده شهرستانی چهار فصل ‌
‌فرماندار شهرستان لنده گفت: شهرستان لنده به دلیل پتانسیل‌های گردشگری و آب وهوایی در۴فصل گردشگر پذیر است.
محمد مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان لنده بیان کرد: شهرستان لنده به دلیل تنوع آب وهوایی و وجود مناطق سردسیری و گرمسیری کوه سیاه‌، سفید، دهلی مهرجان و دهلی خیار کار از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است.
وی افزود: وجود آب وهوایی متنوع چهار فصل تابستان، پاییز، زمستان وبهار و آبشارهای دائمی، وجود طبیعت بکر وزیبا و آثار باستانی زمینه گردشگری را در این شهرستان فراهم کرده است.
مرادی با اشاره به معادن وآثار باستانی موجود در شهرستان لنده خاطر نشان کرد: اگر صنعت گردشگری را در این شهرستان راه اندازی و فعال شود، زمینه توسعه و رشد فراهم خواهد شد.
وی وجود موگر، آبشارهای دائمی، آسیاب‌های قدیمی، مناطق بکر پوشش جنگلی، وجود رودخانه‌ای که در کنار پرآب ترین و شیرین ترین واقع شده ‌و در قلب منطقه جنوب قرار دارد‌ را از مهمترین مناطق گردشگر پذیری این شهرستان عنوان کرد.
فرماندارشهرستان لنده تصریح کرد: از متولیان امر میراث فرهنگی که نسبت به مناطق گردشگری شهرستان لنده بی توجهی و بی مهری کردند، گلایه مند هستیم.
مرادی اضافه کرد: مناطق سردسیری به صورت فصلی گردشگرپذیر هستند، اما شهرستان لنده به دلیل تنوع آب و هوایی به صورت چهار فصل گردشگر پذیر است.

لنده با وجود داشتن پتانسیل‌های زیاد در اوج محرومیت قرار دارد
فرماندار شهرستان لنده گفت: شهرستان لنده با داشتن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مختلف به دلیل عدم توجه مسئولین در اوج محرومیت مانده است.
مرادی ‌افزود: شهرستان لنده دارای قدمتی چندین ساله و بالا در سطح استان کهگیلویه وبویر احمد دارد که نسبت به ادوار گذشته نتوانسته پیشینه تاریخی خود را دنیای امروزی نسبت به گذشته حفظ کند.
وی بیان کرد: شهرستان لنده در گذر زمان و بی توجهی، دستخوش عقب‌ماندگی و عدم توسعه یافتگی قرار گرفته است.
مرادی عنوان کرد: در سطح استان کهگیلویه وبویر احمد شهرستان لنده به دلیل ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا می‌توانست به عنوان تنها شهرستان شاخص در همه زمینه‌ها قراربگیرد.
فرماندار شهرستان لنده با اشاره به عدم توسعه یافتگی شهرستان لنده خاطرنشان کرد: به دلیل بی توجهی مسئولان، این شهرستان نتوانست که استعدادهای بالقوه خود را بالفعل تبدیل کند.
وی تصریح کرد: شهرستان لنده با داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل های بالا در اوج محرومیت باقی مانده است.
وی مناطق گردشگری، صنعت، معادن فسفات، بوکسیت، نفت، گچ خالص، کشاورزی و نیروی انسانی را از پتانسیل‌های بالای شهرستان لنده عنوان کرد.
مرادی اضافه کرد: به دلیل بی توجهی به شهرستان لنده پتانسیل‌های زیادی این شهرستان که در سطح کلان حرف برای گفتن دارد، بدون استفاده مانده است.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۹ پروژه‌ عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهرستانی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان کهگیلویه افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
در حاشیه مراسم افتتاحیه ساختمان امور مالیاتی علی پوزش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با حضور مسئولان پروژه ساختمان امور مالیاتی این شهرستان در دو طبقه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال و زیربنای هزار و ۲۵۰ متر مربع از محل اعتبارات متمرکز سازمان امور مالیاتی افتتاح شد.
فرماندار کهگیلویه به دیگر پروژه‌های افتتاحی اشاره کرد و گفت: هنرستان ۱۷ شهریور از دیگر پروژه‌های افتتاحی بود که با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان که از محل اعتبارات تخریب و مقام‌سازی مدارس تأمین شده است افتتاح شد.
وی افزود: دو طرح مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در روستای چنگلوا با اعتبار ۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی چهار نفر، پروار‌بندی ۵۰۰ رأسی گاو دلی‌پیر محمود از دیگر پروژ‌ه‌های افتتاحی امروز بود.
پوزش با اشاره همه پروژه‌های افتتاحی در این شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: تعداد ۵۱ پروژه‌های عمرانی و اقتصادی قابل بهره‌برداری در کهگیلویه با اعتباری بالغ بر ۸۱۸ میلیارد ریال وجود دارد که به مناسبت دهه فجر ۴۶ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
وی گفت: از کل پروژه‌های افتتاحی دهه فجر تعداد پنج پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۶۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۳۵ نفر اقتصادی است.
فرماندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعداد ۳۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳۳ میلیارد ریال بهره‌برداری و هشت پروژه دیگر با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال امروز کلنگ‌زنی می‌شود که در حال حاضر افتتاح چهار پروژه انجام گرفته است.


کشف ۲۶۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در باشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: دو تن و ۶۰۰ گرم چوب درختان جنگلی در شهرستان باشت کشف شد.
سامان گرجی افزود: دو متخلف قاچاق چوب در شهرستان باشت دستگیر شدند.
وی بیان کرد: دو تن و ۶۰۰ گرم چوب درختان جنگلی در شهرستان باشت کشف شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت تصریح کرد: این محموله توسط دو دستگاه خودرونیسان بارگیری شده بود و در روستای سرابیز این شهرستان کشف و ضبط شده است.
گرجی عنوان کرد: متخلفان دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی اضافه کرد: قاچاق چوب و زغال غیر قانونی بوده و جرم محسوب می‌شود.


بهره برداری از ۵۱ طرح در کهکیلویه
در ششمین روز از دهه فجر ۵۱ طرح عمرانی – اقتصادی درشهرستان کهگیلویه به بهره برداری رسید.
بهره برداری ازگاو داری ۵۰۰ راسی، مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای و گاز رسانی به ۱۵ روستا ازمهمترین این طرح‌ها بود.
علی پوزش فرماندار شهرستان کهگیلویه  بابیان اینکه مبلغ هزینه شده برای اجرای  این طرح ها ۸۱۸ میلیارد ریال است گفت: راه اندازی این طرح ها برای۱۳۵ نفر شغل ایجاد کرده است.
شهرستان کهگیلویه در ۲۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است .

۳۰ کانون فرهنگی ـ هنری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۳۰ کانون فرهنگی ـ هنری در این استان خبر داد و گفت: بیش از ۳۵ برنامه فرهنگی ـ هنری دیگر در دهه فجر امسال در این استان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام رضا قاسمی، مسئول کمیته مساجد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، از افتتاح ۳۰ کانون فرهنگی ـ هنری در این استان خبر داد.
وی با بیان اینکه باید همه ما انقلاب را حفظ و مراحل شکل‌گیری آن را برای نسل جوان تبیین کنیم، افزود: چراکه ارزش‌های نظام اسلامی در دین‌مداری است و در رأس آن ولایت مطلقه فقیه که ضامن بقای این نظام بوده، قرار دارد.
مسئول کمیته مساجد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ برنامه فرهنگی ـ هنری در دهه فجر امسال در این استان برگزار می‌شود، آذین‌بندی مساجد، برپایی شب شعر پیرامون انقلاب اسلامی، شهدا و برپایی شب‌های خاطره و برپایی جلسات پرسش و پاسخ در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی را از برنامه‌های اجرایی همزمان با دهه مبارک فجر اعلام کرد.
حجت‌الاسلام قاسمی تجهیز کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به اقلام فرهنگی، برپایی نمایشگاه عکس از دوران انقلاب و بعد از آن، استفاده از ظرفیت شاعران در این ایام و برگزاری جشن‌های مردمی در مساجد و محلات، مسابقات روزنامه‌دیواری با موضوع انقلاب در مساجد و با دعوت از روزنامه‌نگاران و دیدار با خانواده‌های شهدا را از دیگر این ویژه‌برنامه‌ها ذکر کرد.
وی اهدای لوح تقدیر به خانواده شهدایی که در همسایگی مساجد و عضو هیئت امناء مسجد محله بوده‌اند، تجدید میثاق با شهدا و میهمانی لاله‌ها در آخرین پنج‌شنبه دهه فجر، پخش لحظه‌های پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد، دعوت از مسئولین برای سخنرانی پیرامون دست‌آوردهای انقلاب اسلامی توسط هیئت امنا، کانون و پایگاه‌های مساجد و آذین‌بندی مساجد، کوچه‌ها و محلات به مناسبت دهه فجر را از سایر این برنامه‌ها عنوان کرد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد دیگر این برنامه‌ها همزمان با دهه فجر را  پخش سخنان حضرت امام خمینی(ره) و سرود‌های انقلابی در لحظه‌های ورود امام به کشور در مساجد و برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع انقلاب برشمرد.


دریافت سه نشان ملی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از دریافت سه نشان ملی با مهر اصالت این استان در سه رشته صنایع دستی خبر داد.
محمود باقری در جمع خبرنگاران از افتتاح ۵۲ کارگاه صنایع‌دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد و افزود: میراث فرهنگی و صنایع‌دستی اقدامات خوبی در راستای حمایت از شاغلین صنایع دستی انجام داده است.
وی بیان کرد: با آموزش‌هایی که در ۱۵۰روستای استان انجام دادیم رتبه استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع‌دستی کشور به رتبه هفتم ارتقا پیدا کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از دریافت سه نشان ملی با مهر اصالت خبر داد و خاطرنشان کرد: از پنج پرونده معرفی شده به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سه رشته صنایع دستی شامل ساز و سنتور سنتی، سفره بافی و میخک و مهلو نشان ملی دریافت کردند.
باقری از افتتاح و کلنگ‌زنی پنج پروژه گردشگری استان طی دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: در دهه فجر امسال پنج پروژه داریم که از این تعداد یک پروژه کلنگ‌زنی اردوگاه تفریحی چشمه لگین راک با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان است و بقیه افتتاح می‌شوند.
وی ادامه داد: پروژه سوئیت‌های منطقه بندان سی‌سخت با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان افتتاح می‌شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح اردوگاه تفریحی امامزاده سید شمس‌الدین با اعتبار ۴۰ میلیون تومان را از دیگر پروژه‌های افتتاحی میراث فرهنگی در دهه فجر عنوان و اظهارکرد: افتتاح اردوگاه تفریحی شلال‌دان و سالن کنفرانس اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از دیگر پروژه‌های افتتاحی دهه فجر است.
باقری عنوان کرد: از اعتبارات یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بخش گردشگری استان در سال جاری طی شش ماه گذشته سال تنها ۹۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به اعتبارات سه حوزه صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در سال جاری و مدت مشابه سال قبل بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی حوزه میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در سال ۹۳ یک میلیارد و ۳۶ میلیون تومان بوده که ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت و اعتبارات این حوزه در سال جاری ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات حوزه گردشگری استان در سال گذشته را یک میلیارد و ۳۷۰میلیون تومان با تخصیص یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: اعتبارات بخش گردشگری استان در سال جاری یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بوده که در شش ماه ابتدای سال جاری ۹۰۰میلیون تومان آن تخصیص یافت.
باقری افزود: اعتبارات حوزه صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۲۸۰ میلیون تومان با تخصیص ۱۹۹میلیون تومان بوده که اعتبار سال جاری این بخش ۲۱۵ میلیون تومان بوده است.
وی اضافه کرد: یک میلیارد تومان تسهیلات جهت حمایت از شاغلان صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه اشتغال استان در نظر گرفته شد که تاکنون ۱۷۵میلیون آن را جذب کردیم.


پروژه‌های گازرسانی و مجتمع آبرسانی به روستاهای موگرمون در لنده افتتاح شد

با حضور نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد پروژه‌های گازرسانی و آسفالت جاده‌های روستایی و مجتمع آبرسانی به روستاهای موگرمون درلنده افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

شیرمحمد راستاد عصر جمعه در افتتاح و بهره‌برداری از پروژه بهسازی آسفالت در بخش موگرمون با اشاره به ضرورت رسیدگی به راه‌ها گفت: راهداری یکی از مهمترین و شاید اصلی‌ترین وظایف اداره راه و شهرسازی بوده که همه‌ساله با توجه به توان و امکانات خود آن را انجام می‌دهد.
وی افزود: توسعه راه‌های شهری و روستایی راهی برای توسعه و پیشرفت بوده که از آن به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه نیز یاد می‌شود.

معاون توسعه و ساخت راه‌‌های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای راه‌های روستایی بسیار گسترده بوده که متأسفانه در گذشته در خصوص راهداری آنها اقدام جدی انجام نشده است.

راستا در ادامه یادآور شد: شهرستان لنده هم دارای روستاهای مختلف و پراکنده بوده که همه آنها دارای راه ارتباطی هستند اما یکی از برنامه‌هایی که در چند سال اخیر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته توسعه و ترمیم راه‌های روستایی برای جلوگیری از مهاجرت بوده است.

وی خاطر نشان کرد: پروژه بهسازی آسفالت در بخش موگرمون نیز در همین راستا بوده که با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال شروع شده است.

معاون توسعه و ساخت راه‌‌های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر اجرایی شده و بیش از ۱۳۰۰ خانوار در چندین روستا از آن بهره‌مند شدند.











*مجتمع آبرسانی موگرمون ۳۷ روستا را از نعمت اب سالم بهره‌مند می‌کند

 فیض‌الله پاسره عصر جمعه در حاشیه افتتاح فاز دوم مجتمع آبرسانی موگرمون گفت: بهره‌مندی عموم مردم از آب آشامیدنی سالم یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های متولی و شرکت آبفای روستایی است.

وی افزود: دستیابی به این هدف مهم و اساسی جز با تلاش مجموعه عوامل اجرایی، تخصیص اعتبارات و حمایت جدی از دستگاه‌های متولی اجرایی نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در همین راستا ردیف‌های بودجه‌ای تحت عنوان مجتمع‌های آبرسانی به روستاها اختصاص یافته است.

پاسره یادآور شد: سهم آبفای روستایی از اعتبارات تملک دارایی، ملی، صندوق توسعه ملی ۴۷ میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌شود که این مورد باعث رشد و ارتقاء توانمندی در استفاده از آب آشامیدنی سالم شود.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان لنده منابع آبی کم بوده ولی به لطف خداوند یک منبع آبی قوی در منطقه موگرمون وجود دارد که می‌تواند مشکلات ناشی از کمبود آب در شهرستان را جبران کند.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سفره آب در این منطقه به شکلی بوده که در زمستان فوران می‌کند و در تابستان بسیار پائین می‌رود و همین امر مشکلات فراوانی را برای تأسیسات به وجود آورده است.

پاسره گفت: در همین راستا از محل اعتبارات ملی اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال جهت احداث و حفر چاه عمیق در این منطقه اختصاص یافته بود.








*تا پایان ۹۶ همه روستاهای استان از نعمت‌ گاز برخوردار می‌شوند

 هوشنگ صیدالی عصر جمعه در مراسم افتتاح گازرسانی به ۷ روستای شهرستان لنده گفت: تأمین سوخت در روستاها و شهرها بر عهده وزارت نیرو بوده و به تناسب آن را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی افزود: بر اساس سیاست‌ها و شاخص‌های موجود امر گازرسانی و یا هر سوخت دیگر در حوزه وزارت نیرو از طریق شرکت‌های زیرمجموعه توزیع و پخش خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نفت و گاز دو سوخت عمده در سطح استان بوده که بنا به ضرورت تعدادی از روستاها در اولویت گازرسانی قرار گرفته و تعدادی هنوز هم از نفت به عنوان سوخت استفاده می‌کنند.

صیدالی در ادامه با اشاره به گازرسانی به هفت روستای شهرستان لنده افزود: پروژه گازرسانی به روستاهای بخش موگرمون از توابع شهرستان لنده از جمله مهمترین پروژه‌هایی بوده که در سال ۹۴ توسط شرکت گاز به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شده که بیش از ۸ میلیارد ریال آن در حوزه شبکه‌گذاری و ۲ میلیارد ریال دیگر در زمینه نصب علمک هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره‌برداری از این پروژه بیش از ۱۹۱ خانوار در هفت روستا از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

صیدالی افزود: روستاهای پر جمعیت شهرستان لنده از جمله قیام، چهار راه و ... در دستور کار بوده و در حال مطالعه طرح آن می‌باشیم.

وی خاطر نشان کرد: هیچ روستایی از برنامه ‌گازرسانی ما خارج نبوده و تا پایان سال ۹۶ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مشکلات مردم نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که مردم از آن گلایه دارند بحث استعلام از بنیاد مسکن بوده که طبق قانون باید انجام بگیرد و در صورت تفویض اختیار به دهیاری‌ها نیاز به استعلام از بنیاد مسکن وجود ندارد.










بی‌توجهی اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد به تیم‌های اعزامی
نایب‌رئیس هیئت ووشوی استان کهگیلویه و بویراحمد از بی‌توجهی اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد به تیم‌های اعزامی مسابقات کشوری به شدت انتقاد کرد.

نسرین بام‌نشین با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از استعدادهای ناب ورزشی است، اظهار کرد: اما بی‌توجهی به این استعدادها موجب شده تا نتوانیم از این ظرفیت بسیار بزرگ خدادادی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه استان در دو قسمت آقایان و بانوان در رشته‌های رزمی توان درخشش در سطوح کشوری و حتی بین‌المللی را دارد، تصریح کرد: اما باید مسئولان توجه بیشتری به ورزشکاران داشته باشند.
نایب‌رئیس هیئت ووشوی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از رویه‌ عدم حمایت از تیم‌های استانی به مسابقات کشوری گفت: وضعیت به گونه‌ای شده که ورزشکاران مجبورند موبایل و یا هر وسیله دیگر را برای حضور در مسابقات و تأمین هزینه بفروشند که مایه تأسف است.
بام‌نشین تصریح کرد: از چندین ماه پیش ورزشکاران ما برای اعزام به مسابقات کشوری در اردو به سر می‌برند و امروز که برای اعزام آن‌ها از اداره‌کل ورزش و جوانان استان مدد می‌خواهیم از بی‌پولی سخن می‌گویند.
وی با بیان این که از وعده‌ها خسته و آزرده شده‌ایم، اظهار کرد: آقایان وعده می‌دهند که تیم را فعلا با هزینه خودتان بفرستید تا هزینه‌ها را بعداً بپردازیم اما هیچ‌گاه این موضوع اعتماد نخواهیم کرد.
نایب‌رئیس هیئت ووشوی استان گفت: باید به آقای مدیرکل گفت که ممکن است آقایان حاضر در اردو بتوانند با فروش موبایل خود به مسابقات اعزام شوند اما در این بین خانم‌ها که منبع درآمدی ندارند چه باید بکنند.
وی به وضعیت نادیا اعتمادمقدم یکی از قهرمانان هم‌استانی در رشته ووشو اشاره کرد و گفت: نادیا قهرمان بزرگ ما وقتی این وضعیت را مشاهده کرد عطای حضور در تیم استان را به لقایش بخشید و از تیم استان البرز وارد مسابقات کشوری شد.
بام‌نشین تصریح کرد: تیم را با اتوبوس عادی به مسابقات اعزام کردیم چرا که بچه‌ها معتقد بودند برای هزینه کمتر با اتوبوس عادی سفر می‌کنیم و رنج سفر را به جان می‌خریم.
وی عدم اعتلای ورزش استان را به دلیل همین وعده‌های تو خالی دانست و گفت: آقایان مسئول چگونه انتظار دارند که استان با این وضعیت قهرمان ملی داشته باشد و مدال‌آور داشته باشیم.

چاپ کتاب «شهدای ایل» در کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده سپاه ناحیه عشایر کهگیلویه و بویراحمد از چاپ کتاب شهدای ایل در این استان خبر داد و گفت: کتاب ۴۰۰ شهید عشایر توسط کنگره سرداران شهید استان به چاپ می‌رسد.
به نقل از روابط عمومی سپاه کهگیلویه و بویراحمد، علی ستوده‌نیا، فرمانده سپاه ناحیه عشایر کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، ۱۶ بهمن‌ماه از چاپ کتاب شهدای ایل در این استان خبر داد و گفت: کتاب ۴۰۰ شهید عشایر توسط کنگره سرداران شهید استان به چاپ می‌رسد.
وی با بیان اینکه این کتاب‌ها‌ در اجلاسیه شهدای استان که مهر‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد، افزود: بخشی از این کتاب در خصوص وصیت‌نامه شهدای عشایر، مصاحبه با خانواده این شهیدان و آثار به جای مانده از شهدای حوزه عشایر است.
فرمانده سپاه ناحیه عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹۵ درصد شهدای استان شهدای حوزه عشایر هستند، اضافه کرد: امسال کتابچه هفت شهید شاخص حوزه عشایر توسط کنگره سرداران و شهدای استان گردآوری و به چاپ رسید.
ستوده‌نیا یادآور شد: در جشن بزرگ انقلاب ویژه دانش‌آموزان عشایر که ۲۱ بهمن در سربیشه گچساران برگزار می‌شود، از نویسندگان کتاب شهدای عشایر استان قدردانی خواهد شد.

سند توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حال تدوین است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کنار سند توسعه صادرات غیرنفتی، سند توسعه گردشگری استان در حال تدوین است.

محمود باقری به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: دو مراسم ویژه بغض بهار (ویژه ایام شهادت حضرت فاطمه(س)) در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و بویراحمد و جشن امید را سال جاری اجرا کردیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۱۳ برنامه متنوع در ۱۳ فروردین در ۱۳ منطقه بویراحمد در سال جاری خبر داد و گفت: کوچ عشایر را در اردیبهشت‌ماه با حضور ۶ استان کشور در پارک جنگلی برگزار کردیم.
باقری در ادامه چاپ کتاب چهار فصل دو زبانه به تعداد ۴ هزار جلد، تاسیس و صدور پروانه بهره‌برداری هشت دفتر خدمات سفر و شناسایی ۴۸ منزل ویژه بوم‌گردی را از دیگر برنامه‌های اجرایی شده میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد.
این مسئول تصریح کرد: به منظور ساماندهی منازل ویژه بوم‌گردی تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شود تا این منازل را بهسازی و ساماندهی کنند و با ورود گردشگران به این مناطق روستایی از آن‌ها استفاده کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ۶  جلسه کارگروه گردشگری و سه جلسه ستاد خدمات سفر استان در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از خروجی مهم این جلسات واگذاری منطقه گردشگری گردنه شلال‌دان به بخش خصوصی بوده است.
باقری در ادامه تصریح کرد: در هشت ماه سال جاری هزار و ۷۰۰ نفر گردشگر داخلی و ۷۰۰ نفر گردشگر خارجی سال گذشته وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
وی از ورود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: در کنار سند توسعه صادرات غیرنفتی، سند توسعه گردشگری در حال تدوین است.
این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه اگر فضای شهرهای استان را ساماندهی کنیم با ورود گردشگر به استان درآمدزایی خوبی عاید استان می‌شود، گفت: میانگین هزینه کرد هر گردشگر ۳۳ هزار تومان بوده که این میزان در استان به ۲۲ هزار تومان رسیده است.
باقری تعداد جاذبه‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد را ۳۰۰ جاذبه گردشگری عنوان کرد و گفت: به منظور جذب گردشگر و ارائه خدمات مطلوب باید زیرساخت‌های لازم گردشگری فراهم شود که از این تعداد جاذبه گردشگری در استان تنها ۵۰ مرکز مقدمات اولیه زیرساختی آن‌‌ها فراهم است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: با همکاری و همراهی هرچه بیشتر ادارات و نهادها می‌توان از اقتصاد گردشگری در استان استفاده کنیم.

سند توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حال تدوین است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کنار سند توسعه صادرات غیرنفتی، سند توسعه گردشگری استان در حال تدوین است.

محمود باقری به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: دو مراسم ویژه بغض بهار (ویژه ایام شهادت حضرت فاطمه(س)) در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و بویراحمد و جشن امید را سال جاری اجرا کردیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۱۳ برنامه متنوع در ۱۳ فروردین در ۱۳ منطقه بویراحمد در سال جاری خبر داد و گفت: کوچ عشایر را در اردیبهشت‌ماه با حضور ۶ استان کشور در پارک جنگلی برگزار کردیم.
باقری در ادامه چاپ کتاب چهار فصل دو زبانه به تعداد ۴ هزار جلد، تاسیس و صدور پروانه بهره‌برداری هشت دفتر خدمات سفر و شناسایی ۴۸ منزل ویژه بوم‌گردی را از دیگر برنامه‌های اجرایی شده میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد.
این مسئول تصریح کرد: به منظور ساماندهی منازل ویژه بوم‌گردی تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شود تا این منازل را بهسازی و ساماندهی کنند و با ورود گردشگران به این مناطق روستایی از آن‌ها استفاده کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ۶  جلسه کارگروه گردشگری و سه جلسه ستاد خدمات سفر استان در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از خروجی مهم این جلسات واگذاری منطقه گردشگری گردنه شلال‌دان به بخش خصوصی بوده است.
باقری در ادامه تصریح کرد: در هشت ماه سال جاری هزار و ۷۰۰ نفر گردشگر داخلی و ۷۰۰ نفر گردشگر خارجی سال گذشته وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
وی از ورود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: در کنار سند توسعه صادرات غیرنفتی، سند توسعه گردشگری در حال تدوین است.
این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه اگر فضای شهرهای استان را ساماندهی کنیم با ورود گردشگر به استان درآمدزایی خوبی عاید استان می‌شود، گفت: میانگین هزینه کرد هر گردشگر ۳۳ هزار تومان بوده که این میزان در استان به ۲۲ هزار تومان رسیده است.
باقری تعداد جاذبه‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد را ۳۰۰ جاذبه گردشگری عنوان کرد و گفت: به منظور جذب گردشگر و ارائه خدمات مطلوب باید زیرساخت‌های لازم گردشگری فراهم شود که از این تعداد جاذبه گردشگری در استان تنها ۵۰ مرکز مقدمات اولیه زیرساختی آن‌‌ها فراهم است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: با همکاری و همراهی هرچه بیشتر ادارات و نهادها می‌توان از اقتصاد گردشگری در استان استفاده کنیم.
آغاز چهل و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در گچساران
مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد از ۲۴ بهمن‌ماه در گچساران آغاز به کار می‌کند.

سید ظهیرالدین پورالحسینی اظهار کرد: چهل و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد مانند سایر شهرهای ایران از ۲۴ بهمن‌ماه در گچساران برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره از ۲۲ بهمن در تهران آغاز و در ادامه در دیگر استان‌ها نیز در روزهای دیگر برگزار می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: در این جشنواره فیلم‌هایی در حوزه‌های آموزشی، تربیتی و علمی برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی گچساران پخش می‌شود.
پورالحسینی بیان کرد: فیلم‌های این دوره از جشنواره در گچساران در چهار سانس اکران شده که یک سانس آن به خانواده‌های دانش‌آموزان اختصاص دارد.
وی در پایان یادآور شد: در راستای برگزاری مطلوب این جشنواره در گچساران هفت کمیته شامل روابط عمومی، مخاطبین، فنی و پخش، ارزشیابی، پشتیبانی ،علمی و حراست تشکیل شده است.


پروژه گازرسانی به ۲ شهر و ۸۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد از فعال و در دست اجرا بودن پروژه گازرسانی به دو شهر و ۸۰ روستای استان خبر داد.

هوشنگ صیدالی  با اشاره به اجرای پروژه‌های مهم گازرسانی در سطح مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۲۵ روستا برای سال آینده و ۲۵۳ روستا برای سال ۹۶ در صورت تامین اعتبار در دستور کار شرکت گاز قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در حال حاضر اجرای عملیات گازرسانی به دو شهر قلعه‌رئیسی و دیشموک و ۸۰ روستای استان فعال بوده که اتمام عملیات گازرسانی به این مناطق اعتباری بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در بر خواهد داشت.
صیدالی در ادامه سخنان خود به پروژه‎های گازرسانی در دست اقدام شرکت گاز در سطح مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: کار گازرسانی به ۵۱ روستا بویراحمد با جمعیتی افزون بر هزار و ۵۲۴ خانوار و شبکه‌گذاری ۸۱ هزار متر و اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال در دست اقدام است.
این مسئول به تفکیک ۵۱ روستای شهرستان بویراحمد پرداخت و گفت: گازرسانی به مجموعه روستاهای لوداب با ۱۹ روستا و ۸۷۹ خانوار و شبکه‌گذاری ۲۲ کیلومتر و اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گازرسانی به روستای هفت چشمه مارگون با ۷۴ خانوار به متراژ ۱۳ کیلومتر با ۷٫۵ میلیارد ریال، روستای چشمه جیوری با ۳۷ خانوار با ۲۲ متر شبکه‌گذاری با اعتبار ۱٫۵ میلیارد ریال و گازرسانی به روستاهای جوکار با ۳۰ روستا و جمعیت ۵۴۴ خانوار با شبکه‌گذاری ۲۴ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های در دست اجرا عنوان کرد.
صیدالی در ادامه از در دست اقدام بودن پروژه گازرسانی به چهار روستای شهرستان دنا با ۱۵۹ خانوار با ۹ هزار و ۹۳۲ کیلومتر شبکه‌گذاری و اعتبار ۶ میلیارد ریالی خبر داد.
این مسئول پروژه گازرسانی شهرستان گچساران را شامل چهار روستا ۱۷۸ خانوار و شبکه‌گذاری ۳۳ هزار و ۳۸۸ متر با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: روستای خربل با ۲۳ خانوار و هفت هزار و ۲۲۸ متر با اعتبار سه میلیارد ریال و روستاهای انجیر سیاه، آب توت و آب جیرک با ۱۵۵ خانوار با ۱۳ کیلومتر شبکه‌گذاری و ۱۴ میلیارد ریال کار گازرسانی این مناطق در حال اجرا است.
وی در ادامه تصریح کرد: ۱۷ روستای شهرستان باشت با ۴۱۵ خانوار با ۳۵ هزار متر و اعتباری افزون بر ۴۲ میلیارد ریال بوده که این روستاها به تفکیک شامل گازرسانی به ۱۴ روستای پشت کوه باشت با ۲۵۹ خانوار و شبکه‌گذاری ۲۱ کیلومتر و اعتبار ۲۲ میلیارد ریال و سه روستای آبدهگاه کلگه و کلاگون با ۱۵۶ خانوار ۱۴ کیلومتر شبکه‌گذاری و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار بوده است.
صیدالی ادامه داد: کار گازرسانی به چهار روستا شهرستان کهگیلویه با ۲۲۶ خانوار و شبکه‌گذاری ۲۳ هزار و ۸۰۰ متر و اعتباری قریب به ۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود اذعان کرد: علاوه به پروژه‌های در دست اجرا کار مطالعه ۴۵ روستای استان را در دستور کار قرار دادیم.
این مسئول در ادامه ۱۶ روستای شهرستان بویراحمد که کار مطالعات گازرسانی آن‌ها در دستور کار است را شامل الله‌آباد، پاسگاه ژاندارمری تنگ سرخ، تنگ خشک، تنگ مشکان، تنگ سرخ، چشمه چنار تنگ سرخ، گنجگان سفلی، چشمه پهن گنجگان، گنجگان علیاء، باوری چشمه قنات دلی خمسیر، دم تنگ باوری، دره گودرزی، مرد خدا، میرغضب و ولی‌آباد دلی خمسیر عنوان کرد.
وی اذعان کرد: کار مطالعات گازرسانی به ۱۱ روستای شهرستان بهمئی شامل اسلام‌آباد بابا احمد، خارستان، سرطوف کت، دوپرنظری، تیرداری، زورآزما، گدارتختی، نارسون، بابا احمد، نی‌کن و کت در دست بررسی است.
صیدالی از در دست مطالعه گازرسانی ۱۰ روستای شهرستان باشت متشکل از بیدک علیاء، تلخاب سفلی بیدک، چهار راه گشین، ده کهنه نظری، کوشک ظفری، پزین، تلخاب علیاء، سلطان‌آباد، شهرک پاقلات و دمیه خبر داد و گفت: کار مطالعات گازرسانی روستاهای آب ریگون و گناوه گچساران و دوراه غماشکه، پشت چاه، دزدک، سرتل دینگو، کله‌گه، گل چهره‌آباد سادات محمودی شش روستای شهرستان دنا در دست اقدام است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در پایان طول شبکه‌گذاری در استان را سه هزار و ۲۴۷ کیلومتر با ۹۸ هزار و ۵۰۰ علمک با ۱۵۷ هزار و ۷۲۲ اشتراک و ۱۵۷ هزار خانوار با ۴۸۸ هزار نفر عنوان کرد.

واکسیناسیون بیش از یک‌میلیون قطعه انواع طیور در گچساران
سرپرست دامپزشکی گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر یک‎‌میلیون و ۲۲ هزار قطعه انواع طیور در گچساران واکسیناسیون شده است.

احمد عبدی‌زاده با بیان اینکه دامپزشکی گچساران در راستای تأمین امنیت غذایی شهروندان این شهرستان اقدام به واکسیناسیون دام و طیور کرده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۴۱۵ هزار رأس دام سبک و سنگین روستایی و عشایری در گچساران واکسینه شده است.
وی افزود: از این تعداد یک‌هزار و ۵۴۴ رأس دام بزرگ و ۴۱۳ هزار و ۶۴۱ رأس نیز دام کوچک شامل گوسفند و بز واکسینه شده است.
سرپرست دامپزشکی گچساران تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون از تعداد سه‌هزار و ۵۵۰ مورد بازرسی شده در اماکن تولید، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی افزون بر ۱۴ هزار و ۱۴۵ کیلوگرم انواع فراورده خامی غیربهداشتی کشف شده است.
عبدی‌زاده از واکسیناسیون یک میلیون و ۲۲ هزار قطعه انواع طیور در گچساران خبر داد و عنوان کرد: این تعداد قطعه توسط بخش‌های خصوصی و دولتی در گچساران واکسینه شده است.

اجرای عملیات گازرسانی به چهار روستای گچساران
رئیس شرکت گاز گچساران گفت: اجرای عملیات گازرسانی به چهار روستای فاقد گاز حوزه گچساران در حال انجام است.

ناصر دلفریان اظهار کرد: گازرسانی به روستاهای فاقد گاز گچساران و باشت از جمله اقدامات قابل قبول شرکت گاز این شهرستان است.
وی افزود: در حال حاضر عملیات گازرسانی به چهار روستای جدید گچساران در دستور کار قرار گرفته که این گازرسانی ۱۷۸ خانوار را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
رئیس شرکت گاز گچساران تصریح کرد: روستاهای خربل، انجیرسیاه، آب توت و آبچیرک، چهار روستای تابع گچساران بوده که عملیات گازرسانی به این روستاها در دست اقدام است.
دلفریان بیان کرد: متراژ شبکه‌گذاری به این روستاها ۳۳ هزار و ۸۸ متر بوده و اعتبار این پروژه نیز افزون بر ۱۷ میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به روستای خربل با ۲۳ خانوار در دستور کار قرار گرفته است، گفت: برای گازرسانی به این روستاها از هفت‌هزار و ۴۲۸ متر شبکه گازرسانی با اعتباری افزون بر سه میلیارد ریال استفاده شده است.
دلفریان ادامه داد: آبچیرک، آب‌توت و انجیرسیاه سه روستای دیگر گچساران هدف شرکت گاز با ۱۵۵ خانوار بوده که عملیات گازرسانی به این روستاها به طول ۱۳ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس شرکت گاز گچساران یادآور شد: علاوه بر چهار روستای یاد شده، عملیات گازرسانی به دو روستای گناوه و آبریگون نیز در دست مطالعه قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1