تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۱۵۸۳۲۰

حمایت از موسیقی سنتی در کهگیلویه

۳
۰
کبنا ؛رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه این اداره از موسیقی محلی شهرستان حمایت می‌کند گفت: موسیقی سنتی از فرهنگ بومی شهرستان است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
kazme
به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، ایرج کاظمی‌جو  در نشست ستاد خدمات اجرایی شهرستان اظهار داشت: سفرهای نوروزی فرصت مغتنمی برای عرضه فرهنگ بومی در عرصه‌های مختلف است.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان این‌که پیشرفت فرهنگی وابسته به شناسایی فرهنگ بومی است افزود:اما با کمال تأسف می‌بینیم که فرهنگ بومی ما در ورطه فراموشی است.
کاظمی‌جو، توجه به توسعه و حفظ ورزش‌های بومی،موسیقی محلی و ادبیات آیینی را یک ضرورت دانست و با بیان این‌که صحبت کردن با گویش لری برای فرزندان افت کلاس شده است گفت: ورود فرهنگ مدرن نباید بهانه‌ای برای فراموشی فرهنگ بومی شود.
این مسئول تصریح کرد: سرنوشت ادارات فرهنگی به هم گره خورده است و رخدادهای فرهنگی که اجرا می‌شود باید طوری باشد که از نظر کمی و کیفی به ارتقای سطح فرهنگ شهرستان کمک کند.
کاظمی‌جو مقابله با فرهنگ‌های تهاجمی و ضد ارزش در مقابل فرهنگ هر منطقه را نیازمند تقویت آداب، رسوم و فرهنگ بومی دانست و گفت: موسیقی سنتی شهرستان ما ریشه در فرهنگ بومی دارد و باید به توسعه و رونق این بخش کمک شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: این اداره به نوازندگان موسیقی محلی در زمینه دریافت مستمری حمایت‌هایی دارد و می‌طلبد میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این راستا یاریگر این قشر باشند.
کاظمی‌جو تصریح کرد: عوامل موسیقی بومی که در حوزه فرهنگ و هنر دارای شناسنامه هستند حمایت می‌شوند./فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه با کوته فکری در استان موسیقی سنتی و اصیل استان در حال نابودی

کامل هست . کاش از استان های چهارمحال و فارس و بوشهر درس یاد میگرفتیم .
مطلع
Iran, Islamic Republic of
عجیبه ..موسیقی ما الن در وضعیت بسیار مطلوبی ست....در حال حاضر گروه موسیقی استان از میان گروههای برگزیده ایران در فیلیپین جهت اجرا دردانشگاههای انجا به سر میبرد.در سال گذشته نیز در اروپا به اجرا پرداخته و تاکنون پنج دوره موسیقی فجر ملی برگزار کرده است و ....موارد بسیار دیگر......کمی بااطلاعات صحبت کنید...درظمن دستگاههای فرهنگی محل صدور مجوز ونظارت میباشند......بزرگان هنر ایران در کدام انجمن فعالیت کرده و معرفی شده اند..هیچ.....
مطلع
Iran, Islamic Republic of
درحال حاضر واز پنج سال پیش گروههای استانهای فارس و چهار محال و...در رقابت با ما حرکت کرده وعقب مانده اند...هرسال به استان ما جهت شرکت در جشنواره موسیقی فجر پیگیر میشوند ما الان بیش از ده لیسانس موسیقی و۷اموزشگاه رسمی موسیقی داریم و بیش از ۳۰ نوازتده حرفه ای در استان
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1