تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۵۸۰۰۶

نگرانی از آمار خودکشی در بویراحمد / جشن بزرگ انقلاب در گچساران / افتتاح کتابخانه‌های عمومی / تعطیلی کشتارگاه‌های غیربهداشتی استان / زنگ انقلاب در مدارس

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
آمار خودکشی در بویراحمد نگران‌کننده است
فرماندار بویراحمد گفت: متاسفانه آمار خودکشی در شهرستان بویراحمد نگران‌کننده است و باید چاره‌ای اندیشیده شود و راه مقابله و پیشگیری از این آسیب را در دستور کار قرار دهیم.
محمدکاظم نظری در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت خودکشی در شهرستان بویراحمد با اشاره به شاخص‌های اجتماعی در سطح جامعه و گرفتار شدن افراد در دام این آسیب‌ها اظهار کرد: مسئولان تمامی نهادها و سازمان‌های مربوطه باید با همکاری همدیگر آسیب‌ها را شناسایی و نسبت به کاهش آن اقدام لازم را اعمال کنند.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه در بهزیستی ستادی به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی تشکل شد که تاثیر به‌سزایی در کاهش آسیب‌ها خصوصا بحث خودکشی داشت، گفت: طی چند سال گذشته این ستاد منحل شده و متعاقب آن میزان خودکشی‌ها نیز بالا رفته است.
نظری با اشاره به دستور کار جلسه و وضعیت نگران‌کننده خودکشی در شهرستان بویراحمد اذعان کرد: متاسفانه شکل خودکشی به تناسب سایر تغییرات تغییر کرده و وضعیت کنونی در سطح شهرستان بسیار نگران‌کننده بوده لذا باید چاره‌ای در این خصوص اندیشید.
وی با بیان اینکه در گام اول مقابله با خودکشی‌ها و دیگر آسیب‌های اجتماعی ابتدا باید آمار و اطلاعات دقیقی داشته باشیم، گفت: باید آمار دقیقی از تعداد خودکشی‌ها داشته باشیم و اطلاعات و داده دستگاه‌های مربوطه در این خصوص جمع‌آوری و نتیجه نهایی ارائه شود.
این مسئول گفت: متاسفانه آمار خودکشی در شهرستان بویراحمد نگران‌کننده است و باید چاره‌ای اندیشیده شود و راه مقابله و پیشگیری از این آسیب را در دستور کار قرار دهیم.
رئیس شورای اداری شهرستان بویراحمد در این جلسه با اشاره به حساسیت بسیار بالای آسیب‌های اجتماعی خصوصا مقوله خودکشی اذعان کرد: دستگاه‌هایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی که آماری از تعداد خودکشی‌ها دارند تا پایان بهمن‌ماه این آمار را به دبیرخانه کارگروه آسیب‌های اجتماعی واقع در بهزیستی ارائه دهند.
نظری ادامه داد: به منظور مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان باید از تمام ظرفیت مراکز مشاوره و دستگاه‌های مرتبط استفاده کرد چرا که رشد آسیب‌ها خود تهدید بزرگی برای جامعه محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید از حاشیه شهرها و روستاهای اقماری غافل شد چرا که برخی عوامل در این حوزه‌ها خود تهدید و آسیب جدی برای جامعه محسوب می‌شوند لذا باید برای حاشیه شهرها برنامه‌ریزی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته بباشیم.
هادی ولایتی رئیس کمیته امداد شهرستان بویراحمد با اشاره به آمادگی کامل این نهاد حمایتی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اذعان کرد: به اعتقاد ما ریشه همه آسیب‌ها فقر بوده و فقر تنها به معنای فقر مادی و اقتصادی نیست بلکه فقر فکری، اجتماعی و ... خود به عنوان آسیب‌هایی برای جامعه محسوب می‌شوند.
رئیس کمیته امداد شهرستان بویراحمد تعداد خانوارهای تحت حمایت این نهاد را ۹ هزار و ۸۰۰ خانوار عنوان کرد و گفت: از این تعداد قریب به ۴ هزار زن سرپرست خانوار هستند.

برگزاری جشن بزرگ انقلاب در گچساران
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشن بزرگ انقلاب در گچساران و منطقه کریک بویراحمد برگزار خواهد شد.
عیسی گرجی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، از برگزاری جشن بزرگ انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان در دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: این جشن با حضور همه اعضای کانون‌های پرورشی برگزار خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این جشن در شهرستان گچساران و منطقه کریک یاسوج با حضور اعضای مراکز پرورشی این شهرستان‌ها برگزار می‌شود، افزود: جشن انقلاب در گچساران ۱۷ بهمن و در کریک ۱۸ بهمن برگزار خواهد شد.
این مسئول نقش دانش‌آموزان و نوجوانان در مبارزات روزهای انقلاب اسلامی را برجسته دانست و گفت: دانش‌آموزان دیروز نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشتند و انتقال پیام آنها به نسل جدید لازم و ضروری است.
وی بر انتقال پیام انقلاب به کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان امروز تأکید کرد و گفت: باید آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) برای این نسل اجرا و تبیین شود.
گرجی‌زاده به برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری این جشن اشاره و یادآور شد: اجرای سرود، برگزاری مسابقه، اجرای نمایش، قصه‌گویی و شعرخوانی از مهم‌ترین برنامه‌های این جشن است که توسط مربیان و اعضاء کانون برگزار خواهد شد.
وی تعداد مراکز پرورشی استان را ۱۸ مرکز عنوان کرد و افزود: ۱۱ مرکز ثابت، پنج مرکز روستایی و دو مرکز پستی در سراسر استان وجود دارد که در ایام دهه فجر به صورت همزمان برنامه‌های این ایام را برگزار خواهند کرد.
این مسئول نواختن زنگ انقلاب را در تمام مراکز پرورشی استان از ویژهبرنامه‌های روز ۱۲ بهمن عنوان کرد و بیان داشت: زنگ انقلاب در روز ۱۲ بهمن با حضور مسئولان استانی به صورت نمادین در یکی از مدارس مرکز استان نواخته خواهد شد.
گرجی‌زاده فضاسازی و آذین‌بندی، برگزاری مراسم لاله‌ها، برگزاری ایستگاه نقاشی، معرفی کتاب‌های انقلاب، برگزاری مسابقه ادبی روزهای روشن و حضور اعضاء کانون‌ها در راه‌پیمایی روز ۲۲ بهمن را از مهم‌ترین برنامه‌های مراکز ۱۸ گانه کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: چندین تفاهمنامه به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی با تشکل‌های مردم‌نهاد منعقد شده که این کارگاه‌ها در بویراحمد، گچساران و کهگیلویه برگزار می‌شوند.
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی صبح امروز در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان بویراحمد که با موضوع خودکشی برگزار شد، اظهار کرد: خودکشی در تمامی جوامع وجود دارد و سالانه تعداد بسیار بالایی در سطح جهان اقدام به خودکشی می‌کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمار خودکشی که توسط دستگاه‌ها ارائه می‌شود یکی نبوده و هر سازمانی بر اساس آمار و اطلاعات سازمانی خود آمار خودکشی را مشخص می‌کند، گفت: به‌منظور مقابله و پیشگیری از آسیب خودکشی اقدامات بازدارنده خوبی صورت گرفته است.
میرمحمدی با اشاره به نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اذعان کرد: برخی ثمن‌ها بر اساس وظایف خود به حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا می‌کنند که تاکنون در این راستا اقدامات خوب و شایسته‌ای از سوی تشکل‌ها با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.
این مسئول در ادامه تاثیرپذیری سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مهم خواند و گفت: در حال حاضر چندین تفاهمنامه به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی با تشکل‌های مردم‌نهاد منعقد کردیم که فعلا این کارگاه‌ها در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه برگزار می‌شوند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عوامل موثر در بروز آسیب خودکشی اشاره کرد و گفت: عوامل متعددی از جمله عوامل فرهنگی، اجتماعی، اختلافات خانوادگی، خشونت‌های خانگی، فقر، بیکاری، اعتیاد، فشارهای روحی و روانی، سوء‌استفاده‌های جنسی، ازدواج‌های اجباری و ... منجر به خودکشی می‌شود.
وی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر خود می‌تواند از عوامل مهم در بروز خودکشی باشد، گفت: موضوع اعتیاد خصوصا مصرف مواد صنعتی باعث شده که فرد توانایی عقلی خود را از دست دهد و در حالت گیجی و غیر عادی اقدام به خودکشی کند.
میرمحمدی با تاکید بر اینکه ما به عنوان مسئول باید فقر و بیکاری را از بین ببریم تا زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد، گفت: با از بین رفتن برخی عوامل موثر در بروز خودکشی از جمله فقر و بیکاری می‌توان میزان خودکشی را کاهش داد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: آسیب‌ها باید اولویت‌بندی شوند و برنامه‌ریزی لازم صوت گیرد تا بتوان بر اساس اولویت‌ها برنامه‌های بازدارنده آن را اجرایی کرد.

کتابخانه‌های عمومی خیرساز در کهگیلویه و بویراحمد دهه فجر افتتاح می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو باب کتابخانه عمومی خیرساز در این استان در ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.
زینب قربانی  اظهار داشت: افزایش و توسعه کتابخانه‌های عمومی در کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی در این استان است.
وی از در دست اجرا بودن تعدادی پروژه ساخت کتابخانه عمومی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در نقاط مختلف استان اکنون در دست ساخت است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح دو باب کتابخانه عمومی در این استان خبر داد و گفت: دو باب کتابخانه عمومی در شهرستان گچساران به بهره‌برداری می‌رسد.
قربانی افزود: این دو باب کتابخانه عمومی در گچساران خیرساز بوده و با مشارکت بانک پاسارگاد و با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه این دو کتابخانه عمومی در کوی کارکنان و بهارستان در گچساران احداث شده است، عنوان کرد: این دو کتابخانه عمومی در ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۵۶ کتابخانه عمومی شهری و روستایی به صورت نهادی و مشارکتی در سطح این استان فعالیت دارند.
قربانی افزود: اکنون بیش از ۴۱ هزار نفر مرد و زن در کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد عضویت دارند.

۶۴ پروژه استانداردسازی مدارس در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۴ پروژه استانداردسازی مدارس در این استان اجرا شد.
جهان محرابی اظهار داشت: استانداردسازی مدارس در کهگیلویه و بویراحمد از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این استان است.
وی از تجهیز تعدادی مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی خبر داد و افزود: ۶۴ پروژه استانداردسازی مدارس به سیستم گرمایشی در سطح این استان اجرا شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای اجرای استانداردسازی و تجهیز این تعداد مدرسه به سیستم گرمایشی در استان ۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
محرابی عنوان کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر تعداد ۱۱ پروژه آموزشی در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای این تعداد پروژه آموزشی در سطح استان حدود ۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: در ایام الله دهه مبارک فجر ۷ مدرسه پیش ساخته در این استان نیز افتتاح می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این دهه مبارک فجر ۵ مسجد و یک سالن ورزشی نیز در این استان به بهره‌برداری می‌رسند.
برگزاری دوره آموزش قرآن برای تمامی معلمان دوره ابتدایی استان
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری دوره آموزش قرآن برای تمامی معلمان دوره ابتدایی استان پیش‌بینی شده است.

هادی زارع‌پور با اشاره به برخی فعالیت‌های قرآنی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن یکی از طرح‌های قرآنی این اداره بوده که در این خصوص کتاب‌های نیز آماده شده است.
وی افزود: افزون بر ۶ هزار و ۴۹ نفر در سال گذشته این طرح را به صورت آزمایشی در ۵۲ مدرسه گذرانده‌اند که امسال این طرح در همه مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت را از دیگر برنامه‌های قرآنی این اداره عنوان کرد و گفت: این طرح در چهار مرحله مدرسه، شهرستان، استان و کشوری برگزار می‌شود که در سال گذشته در مرحله مدرسه‌ای هفت‌هزار و ۲۱۹ نفر در این مسابقات حضور داشتند.
زارع‌پور ادامه داد: در مرحله شهرستانی ۳۵ هزار و ۱۴۸ نفر، در مرحله استانی یک‌هزار و ۲۵۰ نفر و در مرحله کشوری ۹۰ نفر برگزیده اعزام شدند که ۴۹ نفر رتبه اول، دوم و سوم کشوری را به خود اختصاص دادند.
وی افزود: این موفقیت بعد از انقلاب اسلامی در سطح استان و در مرحله کشوری بی‌نظیر بوده است.
زارع‌پور با اشاره به برگزاری ۶۷۳ محفل انس با قرآن در سطح مدارس، مساجد و خوابگاه‌های شبانه‌روزی در سال گذشته، افزود: طی توافقنامه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی مقرر شد تمامی معلمان ابتدایی دوره آموزش قرآن را بگذرانند که این کار در مناطق سردسیری تمام شده و در حوزه گرمسیری نیز در دست اجرا است.


همایش "نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی" در گچساران برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران از برگزاری همایش "نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی" در این دانشگاه خبر داد.
اسدالله ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گچساران، اظهار داشت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، علمی، مذهبی و ورزشی و سرگرمی ویژه ایام الله دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران برگزار می‌شود.
وی از برگزاری همایش "نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران خبر داد و افزود: این همایش در روز ۱۶ بهمن‌ماه در این دانشگاه برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران خاطرنشان کرد: مراسم شب شعر و خاطره با موضوع انقلاب اسلامی در ایام الله دهه مبارک فجر در این دانشگاه برگزار می‌شود.
ملک‌زاده از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرستان گچساران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر خبر داد.
وی عنوان کرد: تحریر کتابت قرآن کریم توسط دانش‌آموزان مدارس سما در یک ساعت، برگزاری جشن بزرگ گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی و رهبری از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در ایام الله دهه مبارک فجر است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران افزود: در دهه مبارک فجر همایش پیاده‌روی از بوستان شهدای گمنام شهر تا شهدای گمنام این دانشگاه برگزار می‌شود.

اعزام ۱۳۰ دانش‌آموز بویراحمد به مناطق عملیاتی جنوب
جانشین سپاه ناحیه بویراحمد از اعزام ۱۳۰ دانش‌آموز این شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد.
حسین انوری، جانشین سپاه ناحیه بویراحمد روز گذشته، ۱۰ بهمن‌ماه در مراسم اعزام ۱۳۰ دانش‌آموز بویراحمد به مناطق عملیاتی جنوب، گفت: این دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی شلمچه، اروندکنار، یادمان شهدای هویزه و خرمشهر دیدن می‌کنند.
وی با بیان اینکه در طول اردوی راهیان‌نور تعدادی از رزمندگان اسلام به‌عنوان راویان دفاع مقدس آنان را همراهی می‌کنند، افزود: در راهیان‌نور دانش‌آموزان دختر پایه‌های دوم و سوم متوسطه دوم حضور دارند.
بنا بر این گزارش، همچنین، نظام مرادی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بویراحمد نیز بیان کرد: تاکنون هزار و ۶۰۰ نفر از شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده‌اند.
یادآور می‌شود، تا پایان سال تحصیلی بیش از۹۰۰۰ دانش‌آموز از استان کهگیلویه و بویراحمد عازم مناطق عملیاتی جنوب می‌شود.
ممنوعیت راه‌اندازی هرگونه کاروان تبلیغاتی توسط دواطلبان انتخابات
فرماندار بویراحمد از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست تا از راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی خودداری کنند.

محمد کاظم نظری، از انتخابات هفتم اسفندماه به عنوان رویداد مهم سیاسی کشور در سال ۹۴ یاد کرد و گفت: رویکرد تمامی مسئولان اجرایی و دست‌اندرکاران انتخابات حضور حداکثری و برگزاری انتخابات سالم است.
وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم به منظور برگزاری انتخابات سالم اتخاذ شده و صندوق‌های رای در دو شهرستان بویراحمد و دنا مشخص شدند، گفت: قطعا با همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌ها و عوامل اجرایی در سطح شهرستان انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری برگزار خواهیم کرد.
فرماندار بویراحمد در ادامه با اشاره به حربه‌های دشمنان علیه انقلاب و نظام اذعان کرد: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی همواره در مناسبت‌های مختلف قصد دخالت و تشویش اذهان عمومی را دارند که خوشبختانه ملت بیدار و آگاه ایران اسلامی با هوشیاری تمام و با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای سیلی محکمی به دشمنان می‌زنند.
وی از آمادگی کامل ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده و آگاهی مردم غیور و همیشه در صحنه شهرستان بویراحمد بار دیگر در هفتم اسفندماه برگ زرین دیگری به افتخارات این خطه از سرزمینمان اضافه شود.
نماینده ارشد دولت در شهرستان بویراحمد با اشاره به سخنان رهبری در خصوص انتخابات و تاکید معظم‌له بر این مهم که انتخابات حق‌الناس است، تصریح کرد: تمامی مدیران و دست‌اندرکاران ستاد انتخابات باید بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.
نظری در ادامه با اشاره به تبلیغات زود هنگام داوطلبین انتخابات اذعان کرد: با توجه به جلسات حضوری که با کاندیداهای دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی داشتیم همواره از آن‌ها خواسته شد تبلیغات آن‌ها در چارچوب قانون باشد و از هرگونه تبلیغات زودهنگام جلوگیری کنند.
فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد با داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی بعضا مشاهده شده کاروان‌های تبلیغاتی راه‌اندازی شده، گفت: کاندیداهای انتخابات از راه‌اندازی هرگونه کاروان تبلیغاتی در سطح شهرها و روستاها خودداری کنند.
این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی تخلفات و تخریب تبلیغاتی علیه کاندیداها مشاهده می‌شود، گفت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود از درج هرگونه مقاله تخریبی علیه نامزدهای انتخابات خودداری کرده و در شرایط کنونی مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند.
نظری در پایان با تاکید بر اینکه تمهیدات امنیتی لازم برای برگزاری انتخابات سالم لحاظ شده است، گفت: انتخابات هفتم اسفندماه در امنیت کامل برگزار می‌شود.

کشتارگاه‌های غیربهداشتی کهگیلویه‌و‌بویراحمد تعطیل می‌شود
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: کشتارگاه‌های غیربهداشتی کهگیلویه و بویراحمد که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند تعطیل می‌شود.
عبدالله بهمنش در نشست بررسی وضعیت کشتارگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امنیت یکی از محورهای توسعه هر کشوری است، اظهار داشت: امنیت غذایی یکی از مهمترین موارد امنیت است.
وی با اشاره به اینکه شعار سازمان دامپزشکی تأمین امنیت غذایی مردم از مزرعه تا مصرف است، افزود: کشتارگاه‌ها یکی از نقاط مهم در تأمین امنیت غذایی هستند که بسیاری از مسائل بهداشتی می‌تواند در این مراکز رعایت شده و یا تبدیل به معضل شوند.
بهمنش با بیان اینکه سه نوع کشتارگاه در استان از لحاظ مالکیت وجود دارد، یادآور شد: یک نوع از این کشتارگاه‌ها مانند کشتارگاه یاسوج دولتی است و تحت نظارت اداره پشتیبانی امور دام فعالیت می‌کند.
وی افزود: نوع دیگر کشتارگاه‌ها مانند کشتارگاه بهمئی به بخش خصوصی تعلق داشته و دیگر کشتارگاه‌ها تحت نظارت شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به اینکه طبق قانون، شهرداری‌ها یکی از متولیان بهداشتی کشتارگاه‌ها هستند و سازمان دامپزشکی باید بر رعایت بهداشت نظارت کند، از شهرداری‌ها انتظار می‌رود همانگونه که به دیگر موارد مانند جمع‌آوری زباله از سطح شهرها توجه دارند به بحث بهداشت مواد غذایی مردم نیز توجه ویژه داشته باشد.
بهمنش تأکید کرد: شهرداری‌ها نباید به کشتارگاه تنها به عنوان یک منبع درآمدزایی برای تأمین نیازهای روزانه خود نگاه کنند.
وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی بر اساس قانون ضابط قضایی است، گفت: در این راستا باید به مردم اطمینان دهیم که کشتارگاه تحت نظارت شرعی و بهداشتی فعالیت می‌کند.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازرسی مجدد از کشتارگاه‌های استان در اردیبهشت سال آینده، اظهار کرد: از خرداد ماه سال آینده نسبت به تعطیلی کشتارگاه‌هایی که مسائل بهداشتی را رعایت نکنند اقدام می‌شود.
بهمنش سیستم فاضلاب، اتاق پیش سرد و خودروی حمل گوشت را سه اولویت سازمان دامپزشکی برای نظارت بهداشتی اعلام کرد و گفت: کشتارگاه هایی که قوانین بهداشتی را در خصوص این سه عامل رعایت نکنند تعطیل می شوند.
وی افزود: سیستم فاضلاب کشتارگاه از لحاظ زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است و یکی از عوامل شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اهمیت اتاق پیش سرد را به دلیل نقش آن در کنترل بیماری‌هایی مانند بیماری تب کریمه کنگو دانست و گفت: کشتاری که انجام می‌شود باید حداقل به مدت ۲۴ ساعت در اتاق پیش سرد در دمای زیر ۴ درجه سانتیگراد نگهداری و سپس وارد بازار شود تا خیال مصرف کننده از لحاظ بیماری‌هایی مانند تب کریمه کنگو راحت باشد.
بهمنش همچنین به اهمیت بهداشتی بودن خودروی حامل گوشت اشاره داشت و بیان کرد: اعتباراتی در رابطه با خرید خودروی حامل گوشت برای شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر پیش بینی شده است که شهرداری‌ها باید در خصوص جذب این اعتبارات اقدام کنند.

زنگ انقلاب در ۲۵۰۰ آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
همزمان با لحظه تاریخی ورود امام به میهن زنگ انقلاب در دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود.
به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، ۱۰ بهمن‌ماه در همایش تشریح برنامه‌های دهه فجر اظهار کرد: همزمان با لحظه تاریخی ورود امام به میهن زنگ انقلاب در دو هزار و  ۵۰۰ آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود.
وی با بیان اینکه این آئین از ساعت ۹ صبح در مدارس استان آغاز و در ساعت ۹:۳۳دقیقه زنگ گلبانگ انقلاب نواخته می‌شود، برگزاری جشن‌های مدرسه‌ای انقلاب با محوریت دانش‌آموزی، تجدید پیمان با شهدا با حضور در گلزار شهدا، نشست‌های پرسش و پاسخ، برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب، برگزاری مسابقات علمی، هنری و ورزشی را از مهمترین برنامه‌های مدارس در ایام الله دهه مبارک فجر اعلام کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ویژگی‌های خاص بنیانگذار کبیر انقلاب، اضافه کرد: امام خمینی(ره) فردی با ابعاد دینی، اخلاقی، علمی، فلسفی و با‌ برخورداری از خلوص، صبر، شجاعت و پایداری انقلاب اسلامی را هدایت تا با حضور مردم به پیروزی رسید.
زارع‌پور با بیان اینکه چون کار امام رنگ خدایی داشت و دوستی ایشان در دل مردم قرار گرفت و‌ همراه وی شدند، بیان کرد: دشمن‌شناسی امام خمینی(ره) از دیگر ویژگی‌های برجسته ایشان بود که با شناخت و با برخورداری از شجاعت و مقاومت در برابر آنان ایستاد.
وی یادآور شد: مردم‌شناسی و مردم‌باوری امام باعث شد تا با اتکا به خداوند متعال و وحدت خون هزاران شهید استقلال آزادی جمهوری اسلامی را به ثمر رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1