تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۱۵۶۲۵۷

بانک‌های استان ضعیف هستند / عذرخواهی بخاطر ۶ روز قطع آب قلعه رئیسی / جذب ۸ میلیارد برای کشاورزی استان

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
۷۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد جذب شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در بخش کشاورزی ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی به این استان اختصاص یافت که تاکنون ۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان آن جذب شده است.
جعفر گوهرگانی در نشست شورای بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان ۱۹ طرح سرمایه در گردش را به صندوق توسعه ملی معرفی کرد، اظهار داشت: از این تعداد ۱۴ طرح به صورت صد درصد انعقاد قرار داد شد، چهار طرح در حال انعقاد قرار داد و یک طرح در حال تشکیل پرونده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مبلغ اختصاص یافته صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۷میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان آن جذب شده و سایر مبلغ تا پایان سال جذب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی از سال گذشته تا کنون مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان متقاضی دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی کرده است، عنوان کرد: تعداد ۲۸۳ طرح بخش کشاورزی برای دریافت ۱۴۱ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات مرحله دوم صندوق توسعه ملی معرفی شدند.
گوهرگانی افزود: این طرح‌ها شامل ۱۶ طرح گلخانه‌ای، ۲۵ طرح پرورش ماهی قزل‌آلا، ۵۹ طرح تأمین آب کشاورزی، ۲۸ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۱۴۵ طرح سرمایه در گردش است.
وی اظهار داشت: عملکرد بخش کشاورزی استان در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی خوب بوده و کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های برتر در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: امسال با توجه به سرمایه ثابت سه بانک موظف به اعطای تسهیلات به متقاضیان در بخش کشاورزی شدند.

بانک‌ها شرایط پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد را تسهیل کنند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های عامل استان شرایط پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد را تسهیل کنند.
سید غلامرضا متقی در نشست شورای بانک‌های استان کهگیلویه وبویراحمد، اظهار داشت: مبلغ ۲۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد کشور با استان تفاهم نامه امضا شد که از این مبلغ ۲۳ میلیارد و ۲۰۰میلیون با بانک‌های عامل تفاهم نامه امضا شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزود: این مبالغ برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان تعیین شعبه شده اند و تنها ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن هنوز تعیین شعبه نشده است.
وی با تقدیر از بانک‌های عامل استان برای همکاری با این نهاد، عنوان کرد: انتظار می‌رود بانک ملت همچون سایر بانک‌های عامل نسبت به جذب اعتبارات و تعیین شعبه اقدام کند.
متقی با بیان اینکه امید است بانک ملی و رفاه نسبت به پرداخت تسهیلات به تعیین شعبه اقدام کنند، تصریح کرد: در میزان جذب اعتبار از ۳۷ درصد به ۵۷ درصد در بهمن ماه امسال رسیدیم. ۸۵۸ وام سهمیه کمیته امداد استان برای پرداخت تسهیلات جهت بهسازی و بازسازی منازل مددجویان پرداخت می‌شود.

اعتبار لازم برای جابه‌جایی مخازن سوخت شهر یاسوج وجود ندارد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه وجود مخازن سوخت در شهر یاسوج مشکل آفرین است، گفت: متأسفانه اعتبار لازم برای جابه جایی این مخازن وجود ندارد.
سید موسی خادمی  در جمع خبرنگاران در رابطه با مشکلات مخازن سوخت شهر یاسوج، اظهار داشت: این گونه تاسیسات در اغلب شهرهای کشور وجود دارد و زمانی که شهرها هنوز توسعه پیدا نکرده  بودند این گونه تاسیسات ایجاد شده که اکنون به لحاظ امنیتی، شهرسازی و  کاربری مرغوب زمین با فضای شهر ناسازگار است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: به لحاظ مشکلات امنیتی این مخازن به طور قطع در بلند مدت باید از حوزه شهری خارج شوند.
وی با بیان اینکه در مصوبات کمیته پدافند غیرعامل وجود این مخازن در سطح شهر خطر آفرین اعلام شدند، بیان کرد: این جابه جایی لازم به اعتبارات بالایی است که در نگاه مجموعه وزارت نفت نیز وجود دارد ولی هنوز اعتباری برای این موضوع پیش بینی نشده است.
خادمی عنوان کرد: در برنامه‌ کوتاه‌مدت باید به گونه‌ای مدیریت کنیم و ابزار کار را به کار ببریم که اگر مشکلی در مخازن سوخت پیش آمد شهر دچار مشکل و آسیبی نشود.
وی با بیان اینکه بخشی از این برنامه انجام شده و بخشی در حال انجام است ، تاکید کرد: وجود این مخازن به لحاظ اصولی، پدافند غیرعامل، زیبایی‌های شهری و تعیین کاربری‌های مناسب ایراد دارد.
وی تصریح کرد: باید با تامین منابع مالی نسبت  به جابه جایی این مخازن در سطح شهر یاسوج اقدام شود.
سهم استان کهگیلویه‌وبویراحمد از اعتبارات صندوق توسعه ملی جذب شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عملکرد مدیران در جذب اعتبارات، گفت: سهم این استان از اعتبارات صندوق توسعه ملی جذب شود.
سید موسی خادمی در نشست شورای بانک‌های استان کهگیلویه وبویر احمد خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: پول صندوق توسعه ملی که سهل الوصول ترین تسهیلات برای جذب اعتبارات است مدیران استان ما حتی در جذب ۴۰۰ میلیون تومان آن نیز عاجز و ناتوان هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با انتقاد از عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران عامل بانک‌ها در زمینه جذب اعتبارات، گفت: اگر قادر به انجام این کار نیستید به مردم اعلام می‌کنیم که در جذب اعتبارات ضعیف عمل کردیم.
وی با بیان اینکه فلسفه وجودی صندوق توسعه ملی برای کمک به افراد است، بیان کرد: اگر تاکنون یکی از بانک‌های عامل استان ۱۸۷ میلیارد وام پرداخت کرده به طور قطع به صورت مضاربه‌ای و با درصد بالا بوده است.
خادمی با اشاره به اینکه برخی از مدیران بانک‌ها فلسفه کاری سیستم خود را فراموش کرده‌اند، عنوان کرد: شان نزول بانک کشاورزی کمک به کشاورزان و بانک صنعت کمک به صنعت استان است اگر بانک نمی‌تواند این کارها را انجام دهد آنها را تعطیل کنند.
وی ابراز کرد: هدف از تشکیل بانک‌های دولتی به خاطر کارهای ویژه و کمک به مردم است و شما به مثابه یک مدیر دولتی باید در این زمینه تلاش کنید.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: متاسفانه همه مدیران بی خیال و منتظر برپایی یک جلسه در استانداری هستند و هیچ حرکتی در راستای توسعه استان نمی‌کنند.
وی با انتقاد از بی توجهی مدیران در زمینه جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: تا شنبه هفته آینده باید اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان جذب شود.
خادمی افزود: اگر نسبت به این کار اقدام نشود به طور قطع استان بدنام و سال آینده سهم کهگیلویه وبویراحمد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی کاهش پیدا می‌کند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند، خواستار پرداخت به موقع تسهیلات از سوی بانک‌های عامل به این افراد شد.
وی با تقدیر عملکرد مثبت بانک کشاورزی در جذب اعتبارات،گفت: انتظار می‌رود جذب اعتبارت استان تا پایان بهمن ماه به ۸۰ درصد برسد.

 دولت در ارائه بودجه "چنددوازدهمی" معقولانه رفتار کند
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت:از طرق مختلف از دولت خواسته شده که بودجه چند دوازدهمی را هرچه سریعتر به مجلس ارائه کند.
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران با اشاره به ضرورت لایحه بودجه چند دوازدهمی دولت به مجلس گفت: ارائه بودجه چند دوازدهمی چندین بار از سوی ریاست مجلس به دولت تأکید شده است.
وی افزود: تاکنون به طرق مختلف از دولت خواسته شده تا بودجه چند دوازدهمی را تقدیم مجلس کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه متذکر شد: معتقدم دولت باید معقولانه به موضوع ارائه بودجه چنددوازدهمی به مجلس نگاه کند و این بودجه را هرچه سریعتر در اختیار مجلس بگذارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وی در ادامه در رابطه با تشکیل جلسات کمیسیون تلفیق در مجلس گفت: جلسات دو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ و برنامه ششم بعد از تعطیلات و برگزاری انتخابات آغاز خواهد شد.

استقرار واحد مدیریت بحران در شبکه بهداشت و درمان چرام
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام از استقرار واحد مدیریت بحران در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد.

مسعود احتشامی با اشاره به بحث مدیریت بحران در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، اظهار کرد: مدیریت واحد بلایا و حوادث در شبکه بهداشت و درمان ایجاد شده که این واحد در شهرستان چرام نیز مستقر است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام با اشاره به کیفیت و اولویت برنامه‌ها در این واحد، عنوان داشت: با عملیاتی کردن برنامه‌ها، حداقل کاری که در این زمینه می‌توانستیم انجام دهیم را شروع کردیم.
وی به اقدامات شبکه بهداشت و درمان چرام در زمینه مدیریت بحران پرداخت و خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در بحث افزایش ایمنی و تامین تجهیزات واحدهای بهداشتی و درمانی صورت گرفته است به گونه‌ای که واحدهای ما در مواقع بلایا کمترین صدمه را دیده و بتوانند خدمات مطلوبی ارائه دهند.
احتشامی با بیان اینکه ارزیابی سازه‌ای و غیرسازه‌ای در شبکه بهداشت و درمان چرام انجام شده است، ارزیابی سازه‌ای را مربوط به اسکلت و مقاومت ساختمان ذکر کرد و گفت: در بحث مقاوم‌سازی، اولویت‌ها را مشخص کردیم که بحث آموزش به خانواده‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله آنها بود.
این مسئول به آموزش و توانمندی نیروهای شبکه بهداشت و درمان نیز اشاره داشت و ادامه داد: در روستاها نیز هر خانوار روستایی، یک پرونده در خانه بهداشت در زمینه مادر، نوزاد و کودک و بیماری‌ها دارد که فرم بلایا هم در این پرونده ادغام شده است.
وی، افزود: نیروهای ما در روستاها با توجه به پتانسیل حادثه‌ای که در هر منطقه به وجد می‌آید، آموزش دیده‌اند که آموزش آنان به خانوارها کلیشه‌ای نباشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام در ادامه به مشکلات این اداره اشاره کرد و با بیان اینکه آمبولانس‌های فرسوده از مشکلات اولویت‌دار ما هستند، تصریح کرد: آمبولانس‌های ما در جاده‌ها امکان تردد ندارد و می‌طلبد با توجه به وضعیت هر منطقه، به آن منطقه آمبولانس اختصاص دهند.
احتشامی، اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان چرام جهت خدمت رسانی و کمک به بیماران در مناطق کوهستانی و برف گیر با کمبود آمبولانس کمک‌دار مواجه است.


نام‌نویسی ۵۰۰ نفر برای دوره آموزشی طرح طلایه‌داران امر به معروف در بویراحمد
مسئول طرح طلایه‌داران شهرستان بویراحمد از نام‌نویسی ۵۰۰ نفر برای دوره آموزشی طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان خبر داد.
حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده عصر امروز در حاشیه سومین دوره آموزشی طرح طلایه‌داران معروف در یاسوج بر احیاء و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید و اظهار کرد: باید این امر مقدس را در جامعه همگانی کرده تا در سایه آن دیگر فرایض نیز اجرا شوند.
مسئول طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد با اشاره به نقش برجسته مردم در اجرای موفق این فریضه، افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی جهت اجرای مطلوب این امر در جامعه موثرتر خواهد بود.
وی یادآور شد: این بارها ثابت شده که هرجا با مشارکت مردم کاری انجام گرفته یا از مردم کمک خواسته شده نتیجه قابل قبول تر و موفق تر بوده است.
فرمانده پایگاه بسیج طلاب شهرستان بویراحمد با اشاره به این که ثبت‌نام طرح طلایه‌داران به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر از شهریور ماه سال جاری بدون محدودیت در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است، گفت: دوره جدید ثبت نام این طرح از ۲۷ دی ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.
وی نقش مردم در این طرح را برجسته عنوان کرد و بیان داشت: با عمومی کردن این فرهنگ در جامعه جلوی بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی گرفته می‌شود.
فتاح‌زاده از برگزاری چهارمین دوره آموزشی طرح طلایه‌داران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر جهت شرکت در دوره جدید نام‌نویسی کرده‌اند که پس از اتمام زمان ثبت‌نام افراد به هیئت گزینش معرفی می‌شوند.
وی گفت: پس از تایید هیئت گزینش، افراد در گروه‌های ۴۰ نفری تقسیم و دوره آموزشی مخصوص برای آنها برگزار می‌شود ضمن این که برگزاری دوره منوط به تایید افراد توسط هیئت گزینش استان است.
فتاح‌زاده ضمن دعوت عموم مردم جهت ثبت‌نام در این طرح گفت: متقاضیان جهت ثبت‌نام در طرح طلایه‌داران می‌توانند همه روزه بعداز ظهرها به آدرس یاسوج، پایین‌تر از سه راه بیمارستان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد مراجعه کنند.

نوسانات برقی علت اصلی قطع ۶ روزه آب شهری قلعه‌رئیسی بود
رئیس آب و فاضلاب شهری قلعه‌رئیسی گفت: نوسانات برقی علت اصلی قطع ۶ روزه آب شهری قلعه‌رئیسی بود.
رضا قلی ارغا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکل اصلی قطع ۶ روزه آب شهری قلعه‌رئیسی نوسانات برقی بود، اظهار داشت: دستگاه اتوترانس روستای بلویری هفته گذشته به دلیل رعد و برق که برای افزایش ولتاژ برق چاروسا به بهره‌برداری رسیده بود سوخته شد.
رئیس آب و فاضلاب شهری قلعه‌رئیسی عنوان کرد: سوخته شدن اتوترانس سبب شد تا پمپ برقی آب منبع قلعه‌رئیسی سوخته شود و مردم این شهر ۶ روز بدون آب سپری کنند.
وی افزود: منبع آب ذخیره هم خالی شده بود و این به یک مشکل اساسی تبدیل شد تا مردم را مجبور کند تا از بشکه و تانک‌های آب در سطح شهر استفاده کنند.
ارغا با عذرخواهی از مردم به دلیل اتفاقی که رخ داد، متذکر شد: وقوع این مشکلات در سطح تمام شهرها عادی است اما مردم باید آمادگی و منبع ذخیره‌ای در منازل داشته باشند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.
رئیس آب و فاضلاب شهری قلعه‌رئیسی یادآور شد: همچنان نوسانات برق در این شهر ادامه دارد و امیدواریم اداره برق تلاش کنند تا این مشکل برطرف کند.
وی با بیان اینکه مردم باید نسبت به پرداخت قبوض آب خود اقدام کنند، توضیح داد: اگرچه به استناد مقررات، شرکت اجازه قطع موقت و حتی دائم انشعاب مشترکینی که در پرداخت به موقع قبوض خود تعلل می‌کنند را دارد، اما همیشه سعی بر آن بوده که اقدامی قهری صورت نپذیرد و انتظار بر این است همه شهروندان عزیز با پرداخت به موقع آب بهای خود ما را در خدمت به مردم بیش از پیش یاری دهند.
ارغا با اشاره به تأمین اعتبارات شرکت آبفای منطقه از محل آب بها، پرداخت به موقع قبض از سوی مشترکین را اقدامی در راستای استمرار خدمت رسانی با کیفیت به همشهریان عنوان کرد.

توزیع ۴ هزار قلک احسان دانش‌آموزی در مدارس چرام
رئیس کمیته امداد امام خمینی چرام از اجرای طرح احسان دانش‌آموزی با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین دانش‌آموزان و بازاریان این شهرستان و توزیع ۴ هزار قلک در این راستا خبر داد.
علی‌حسن مظاهری از اجرای طرح احسان دانش‌آموزی با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین دانش‌آموزان و بازاریان این شهرستان و توزیع ۴ هزار قلک در این راستا خبر داد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی چرام، اظهار کرد: کمیته امداد در جهت اجرای طرح احسان دانش‌آموزی و به منظور آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ انفاق و نیکوکاری اقدام به توزیع ۴ هزار قلک پلاستیکی دانش‌آموزی در بین دانش‌آموزان شهرستان چرام کرده است.‌
وی با بیان اینکه طرح احسان دانش‌آموزی در راستای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت از طریق کمیته امداد، آموزش پرورش، سازمان‌های دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان در آستانه سال جدید برگزار می‌شود، گفت: توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد متکی به حضور گسترده مردم است.
این مسئول، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان چرام و فرهنگ‌سازی که از طریق این نهاد در خصوص ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری صورت گرفته است، توزیع قلک‌های طرح احسان دانش‌آموزی بین دانش‌آموزان مقاطع مختلف از اول دی ماه شروع شده و تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
مظاهری تصریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده از طریق واحد فرهنگی کمیته امداد و آموزش و پرورش شهرستان جهت تامین پوشاک، نوشت‌افزار و سایر امکانات تحصیلی، رفاهی دانش‌آموزان تحت حمایت و نیازمندی که در مناطق محروم و کم برخوردار هستند، هزینه و توزیع خواهد شد.

روند اعطای وام بهسازی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد اصلاح شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند اعطای وام بهسازی مسکن در این استان ضعیف است و باید اصلاح شود.
ابراهیم فرزانه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از مجموع ۱۷۱ میلیارد تومان وام بازسازی و بهسازی مسکن به استان حدود ۳۰ میلیارد تومان آن بلاعوض است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه زمان زیادی برای جذب این اعتبار نداریم، گفت: بانک‌های عامل حداقل در جهت عقد قرارداد برای جذب و پرداخت این مبلغ اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه قرار است ۲ هزار و ۲۵۱ وام به واحدها جهت بهسازی پرداخت شود، عنوان کرد: روند اعطای وام بهسازی در کهگیلویه وبویراحمد ضعیف است.
فرزانه با اشاره به اینکه ۳ هزار واحد مسکونی در شهرستان گچساران نیازمند اعطای وام جهت بازسازی هستند، ابراز کرد: جهت بهسازی واحدهای مسکونی روستایی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که مبلغ ۵ میلیون از آن بلاعوض است.
وی با اشاره به اینکه تا کنون ۶۳ وام توسط بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است، تاکید کرد: انتظار می‌رود همه مسئولان بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی جهت جذب این اعتبار همکاری لازم را داشته باشند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد: بانک های استان ضعیف عمل کردند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران عامل بانک‌ها نباید نسبت به جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی بی‌تفاوت باشند و منتظر تشکیل یک جلسه در استانداری باشند بلکه باید روزی چند بار با مدیران دستگاه‌ها جلسه برگزار کنند و نهایت تلاش را برای جذب اعتبارات انجام دهند.
نشست شورای بانک های استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با انتقاد استاندار از بانک های کم کار همراه بود.
،این نشست که در سالن شماره یک استانداری کهگلویه و بویراحمد تشکیل شد ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی توسط بانک های استان بیان کرد:برای جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی آسانترین راه است که متاسفانه بانک های ما در این زمینه بسیار ضعیف عمل می کنند.
موسی خادمی خطاب به مدیران بانک های صنعت و معدن ،کشاورزی گفت:شان نزول و ایجاد بانک‌های صنعت‌ ومعدن رونق‌بخش معدن استان، بانک کشاورزی رونق‌بخش کشاورزی و بانک توسعه تعاون رونق‌بخش تعاونی است اما وقتی این بانک‌ها نتوانند تسهیلات لازم را جذب و این صنایع را رونق دهند بهتر است تعطیل شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران عامل بانک‌ها نباید نسبت به جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی بی‌تفاوت باشند و منتظر تشکیل یک جلسه در استانداری باشند بلکه باید روزی چند بار با مدیران دستگاه‌ها جلسه برگزار کنند و نهایت تلاش را برای جذب اعتبارات انجام دهند.
وی بیان کرد: میزان طرح‌های معرفی شده بخش کشاورزی ۲۰۰ میلیارد تومان است که بانک‌های رفاه و توسعه تعاون با همکاری بخش کشاورزی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف هستند ظرف دو هفته آینده اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی را جذب کنند تا نام استان خراب نشود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در ملاقات‌های عمومی که با مردم دارم تعداد زیادی از مردم به دنبال دریافت وام برای ایجاد مشاغل هستند که بانک‌ها با جذب اعتبارات آن را در اختیار افراد قرار دهند، که اگر در این بخش عملکرد مناسبی نداشته باشیم سال آینده اعتبارات صندوق توسعه ملی به استان اختصاص داده نمی‌شود.
خادمی در ادامه سخنان خود بیان کرد:برای بهسازی و بازسازی مسکن اعطای تسهیلات ویژه در دستور کار دولت قرار دارد که تاکنون بانک ها فقط ۵۰ درصد پرداخت کرده اند که تا ۱۵ اسفند باید صد درصد تسهیلات جذب و پرداخت شود.

کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات کشاورزی صندوق توسعه ملی جزء استان‌های برتر است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان جزء استان‌های برتر در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی است.
جعفر گوهرگانی در نشست شورای بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخش کشاورزی استان ۱۹ طرح سرمایه در گردش را به صندوق توسعه ملی معرفی کرد که از این تعداد ۱۴ طرح به صورت صد درصد انعقاد قرار داد شد، چهار طرح در حال انعقاد قرار داد و یک طرح در حال تشکیل پرونده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مبلغ اختصاص یافته صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۷میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان آن جذب شده و سایر مبلغ تا پایان سال جذب می‌شود.
وی بیان کرد: بخش کشاورزی استان از سال گذشته تاکنون مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان متقاضی دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی کرده است.
این مسئول تصریح کرد: تعداد ۲۸۳ طرح بخش کشاورزی برای دریافت ۱۴۱ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات مرحله دوم صندوق توسعه ملی معرفی شدند که این طرح‌ها شامل ۱۶ طرح گلخانه‌ای، ۲۵ طرح پرورش ماهی قزل‌آلا، ۵۹ طرح تأمین آب کشاورزی، ۲۸ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۱۴۵ طرح سرمایه در گردش است.
گوهرگانی اضافه کرد: عملکرد بخش کشاورزی در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی خوب بوده و کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های برتر در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پرسیان
United States
باسلام خدمت مخاطبان کبنانیوز
به بزرگان توپ انداختن توی زمین دیگران دردی را درمان نمی کند خدمت مسئولان محترم اجرایی آب فاضلاب عرض کنم در کنار این پمپاژ پمپاژ های. آب فای روستایی وجود دارد هیچگونه مشکل خاصی ندارند. برق همان برق می باشد که در آخرین نقطه هم پمپاژ های. آب فاضلاب روستایی در حال بهره برداری هستند و مشکل برق ندارند خواهشا شما مشکل پمپ سوخته را گردن برق نگذارید ودنبال حل مشکلات پمپاژ خود باشید
فرخنده
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این که اولین بار نیست که آب اینجوری قطع میشه
مردم قلعه ریسی عادت دارن به این چیزا از جمله آب رفتن - برق قطع شدن و ...
درد مردم معظل بیکاری است بیاید بیکاری جوانان را حل کنید
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1