تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۱۵۳۷۸۹

مسابقات ‌قرآن دانش‌آموزان استان / ادارات بویراحمد در هزینه‌های خود مانده‌‌اند

۴
۰
کبنا ؛عصر امروز نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
‌همکاری ‌ادارات کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از همه دستگاه‌ها و ادارات استان خواست تا در برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزان استان که در یاسوج برگزار می‌شود همکاری و مساعدت لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.
فتاح محمدی در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرستان بویراحمد و در شهر یاسوج در مرحله استانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات باید به بهترین نحو برگزار شود.
وی میزبان بودن مرکز استان را مهم عنوان کرد و گفت: دستگاه‌ها و ادارات مختلف باید در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند تا مسابقات را با شکوه‌تر از قبل برگزار کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ظرفیت‌های مرکز استان برای برگزاری مسابقات بسیار بیشتر از شهرستان‌های دیگر است بنابراین باید این مسابقات باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.
این مسئول یکی از ظرفیت‌های خوب برگزاری مسابقات قرآنی را خیرین ذکر کرد و گفت: برای مثال می‌توان از خیرین معروف کشوری که تاکنون کمک‌های خوبی به آموزش و پرورش کرده‌اند از جمله آقای قلم‌چی برای تأمین هزینه‌های مسابقات قرآنی استفاده کنیم.
محمدی به سایر ظرفیت‌ها برای کمک به برگزاری در خور شأن  مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: نشستی با بانک‌ها و مؤسسات مالی برگزار شود و ما نیز در آن شرکت خواهیم کرد تا از این ظرفیت برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات قرآن استانی استفاده کنیم.
وی برگزاری مسابقات قرآنی را در شهرهای مختلف استان اقدامی پسندیده برای حاکم کردن فرهنگ قرآنی در سراسر کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: اقدام خوبی که صورت گرفته این مسابقات دیگر به صورت متمرکز در مرکز استان برگزار نمی‌شود بلکه همه استان در برگزاری آن سهیم هستند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با آموزه‌های قرآنی موجب کم شدن و رخت بستن معضلات اجتماعی خواهد شد.
‌زمان و مکان ‌برگزاری مسابقات ‌قرآن دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد
در نشست شورای آموزش و پرورش، زمان، مکان و هزینه برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.
در این نشست که یکی از دستور کارهای آن موضوع برگزاری مسابقات قرآن مرحله استانی دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد بود هادی زارع‌پور به تشریح نحوه برگزاری این مسابقات در سال جاری تحصیلی پرداخت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان این که استان در سی و سومین دوره این مسابقات در سطح کشور درخشش خیره کننده‌ای داشت، اظهار کرد: در سال قبل تعداد ۹۰ برگزیده استانی داشتیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این تعداد شرکت کننده استانی در کشور درخشش خوبی داشتند به نحوی که ۴۹ نفر از آن‌ها در مسابقات کشوری حائز مقام و رتبه شدند.
زارع‌پور گفت: در مجموع بیش از ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان ما در سال قبل در کشور صاحب مقام و رتبه شدند در حالی که توانستیم بسیاری از استان‌های دارای عنوان مانند قم و اصفهان را با سابقه و پیشینه‌ای که در مسابقات داشتند، پشت سر بگذاریم.
DSC_0096
این مسئول گفت: برای مثال قهرمان قهرمانان مسابقات نهج‌البلاغه از استان ما بود که افتخاری بزرگ برای کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در سال گذشته مسابقات استانی در شهر باشت برگزار شد که یکی از باشکوه‌ترین مسابقات دانش‌آموزی قرآن و عترت و نهج‌البلاغه را در طول تاریخ برگزاری این مسابقات در شهرستان باشت داشتیم.
وی از برگزاری این مسابقات در سال جاری در شهرستان بویراحمد مرکز استان و شهر یاسوج به مدت ۶ روز خبر داد و گفت: در سال گذشته هزینه مسابقات را از طریق دستگاه‌های دیگر و همچنین کمک خیرین تأمین کردیم که امیدواریم امسال نیز دستگاه‌ها و خیرین برای برگزاری مسابقات در مرکز استان ما را یاری کنند.
زارع‌پور با بیان این که هزینه برگزاری مسابقات به ریز برآورد شده است، افزود: در کل آن چه که ما احصا کرده‌ایم و به آن نیاز داریم مبلغ ۲۹۳ میلیون تومان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مسابقات امسال در فروردین‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: به دلیل برگزاری انتخابات و در راستای عدم تداخل این مسابقات با انتخابات، فروردین سال آینده را زمان برگزاری مسابقات قرار دادیم.
بسیاری از ادارات بویراحمد در هزینه‌های جاری خود مانده‌‌اند
فرماندار بویراحمد گفت: در شرایط فعلی بسیاری از ادارات بویراحمد در هزینه‌های جاری خود مانده‌‌اند.
محمدکاظم نظری در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با ابراز خوشحالی از برگزاری مسابقات قران و عترت و نهج‌البلاغه مرحله استانی در شهرستان بویراحمد اظهار کرد: به همین منظور جلسه مقدماتی را با حضور مسئولان مربوطه برگزار کردیم.
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: امسال سال ویژه‌ای برای همه ادارات و دستگاه‌ها به شمار می‌رود چرا که محدودیت‌های زیادی داریم و بسیاری از ادارات در هزینه‌های جاری خود مانده‌اند.
مسئول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد در همین خصوص تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و ادارات این شهرستان به دستگاه‌های خدمات‌رسان بدهکارند.
وی گفت: با همه این مشکلات به دنبال برگزاری باشکوه مسابقات قرآن و عترت و نهج‌البلاغه مرحله استانی ویژه دانش‌آموزان در این شهرستان هستیم و از ظرفیت همه دستگاه‌ها و ادارات خود استفاده می‌کنیم.
نظری خاطرنشان کرد: از امکانات لجستیک ادارات می‌توان استفاده کرد اما دستگاه‌ها و ادارات از نظر ریالی قادر به کمک نیستند که امیدواریم از محل منابع متمرکز، فکری برای هزینه‌های این مسابقات شود.
DSC_0114 DSC_0082 DSC_0079 DSC_0067  DSC_0048 DSC_0026 DSC_0027
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شرکت کننده درمسابقات قرآن
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی در سراسر استان بسیار خوب و با امکانات مناسب و کیفیت مطلوب اجرا میشود که سپاس قدردانی از مسوولان امر را داریم.
امیدوارم امسال یاسوج میزبان خوبی باشه و مسولان استان برای تبلیغ قرآن و عترت کوشا باشن و با همدلی و همزبانی و وحدت شاهد ترویج روز افزون احکام اسلامی و دینی باشیم.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
حاجی بالی بختت
////بی آوردی رئیس بویراحمد می آدم قحطی بی.
په ینه خه نیابت وش بگی پی خلت راس!
روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
تورا به همون قران اول به معلیمنت بگو قران یاد بدهند و شما نظارت داشته باش بعد مسابقه برقرار کن حاجی عزیز .واقعا اموزش زیر سوال رفته مردم دیگه اعتمادی به معلمین ندارن .اخه معلمی که همیشه توی خیابان در وقت اداری قدم میزنه اموزشش کجاست سری به اداره باشت بزن
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
آقای زارع ومسئولین استان کهگیلویه وبویراحمد نقش جامعه القرآن در موفقیت دانش آموزان بی نظیر است.مربیان این موسسه واقعاً تاثیر گذار هستند در سراسر استان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1