تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۱۵۳۷۵۲

اجازه تضعیف شورای نگهبان را نمی‌دهیم / شناسایی ظرفیت زنان استان

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
تهیه طرح شناسایی ظرفیت زنان روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تهیه طرح شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندسازی زنان روستایی استان شد.
فتاح محمدی ظهر امروز در کارگروه امور بانوان و خانواده با بیان اینکه اسلام نگاه یکسانی به هویت انسان دارد، گفت: خدمات ارائه شده به زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی داشته و با قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در طول چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بستر لازم برای حضور زنان در جامعه فراهم و زنان همواره نقش مهم و فعالی در سطح جامعه داشتند.
وی از برنامه‌ریزی برای توانمند کردن زنان مناطق روستایی استان خبر داد و اظهار کرد: طرح جامع شناسایی ظرفیت و توانایی زنان در جوامع روستایی تدوین شود که در این طرح ظرفیت‌ها و آسیب‌‌های جامعه زنان کهگیلویه و بویراحمد انجام شود.
این مسئول تصریح کرد: این طرح نیازمند اعتباری است که انتظار می‌رود برای تصویب و اجرای این طرح مبلغی اختصاص داده شود.
ایجاد مشاغل خانگی برای شناسایی ظرفیت زنان روستایی کشور
مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ایجاد مشاغل خانگی برای شناسایی ظرفیت زنان روستایی کشور در دستور کار است.
فاطمه اشرفی ظهر امروز در کارگروه بانوان اظهار کرد: جامعه زنان روستایی و عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و ... نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت‌های خوبی دارند اما جای کار و فعالیت همچنان در استان وجود دارد.
مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: عمده‌ترین شاخص توسعه‌نیافتگی، در روستاها و مناطق روستائی است که از این رو تقویت مشاغل خانگی در افزایش ظرفیت اقتصادی و اجتماعی زنان روستایی مؤثر است.
وی تصریح کرد: حمایت از مشاغل خانگی در مناطق روستایی به نحوی که موجب تضعیف بنیان خانواده نشود در دستور کار است.
این مسئول با بیان اینکه گسترش صنایع دستی در بین جامعه زنان روستایی باعث ایجاد مشاغل خرد و صنایع کوچک می‌شود، گفت: صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت مطرح شدن در سطح ملی و منطقه‌ای را دارد.
اشرفی از ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی زنان استان در سال آینده خبر داد و افزود: نمایشگاه تولیدات صنایع دستی زنان روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت سال آینده در استان برگزار می‌شود که برگزاری این نمایشگاه در معرفی محصولات و همچنین خود استان کهگیلویه و بویراحمد نقش دارد.
وی سیاست دولت را حمایت همه جانبه از مشاغل روستایی دانست و افزود: حمایت از مشاغل روستایی برای بالا بردن منابع اقتصادی روستائیان برنامه‌ریزی و ابلاغ شده که مسئولان استانی موظف به اجرای آن هستند.

بسیج دانشجویی با روشنگری خود اجازه تضعیف شورای نگهبان را نخواهد داد
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیج دانشجویی در عمل به وظیفه خود، با روشنگری اجازه تضعیف شورای نگهبان را نخواهد داد.
شهرام مهدوی‌مطلق امروز در نشست هم‌اندیشی بسیج دانشجویی و بسیج دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت قیام ۱۹ دی‌ماه مردم قم با اشاره به بیانات دیروز رهبری در جمع مردم قم گفت: نباید فراموش کرد که مسئله نفوذ در خیمه تصمیم‌گیری نظام مثل مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و حتی در قضیه برجام مطرح شده است که باید مراقب و هوشیار بود.
وی گفت: این روزها در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای تبلیغاتی معاند مطالبی علیه شورای نگهبان و مسئله نظارت استصوابی مطرح شده است که متاسفانه همین حرف‌ها در کشور هم شنیده می‌شود که یقینا تضعیف و جوسازی علیه شورای نگهبان بسیار خطرناک خواهد بود.
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جوسازی و تضعیف شورای نگهبان و زیر سؤال بردن آن آغاز یک نوع فتنه‌گری است و همه می‌دانند که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که تضعیف و توهین به شورای نگهبان برای اسلام و انقلاب خطرناک است.
وی گفت: شورای نگهبان تا به حال تحت تاثیر این جوسازی‌ها قرار نگرفته و از این پس نیز تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.
مهدوی‌مطلق با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی حساسیت موضوع را درک خواهد کرد، افزود: با روشنگری در جامعه دانشجویی اجازه تضعیف این مرکز مهم که به تعبیر مقام معظم رهبری جایگاه حفظ حق‌الناس است را نخواهیم داد.
وی با اشاره به رأی مردم که حق‌الناس است، افزود: حق‌الناس برای شورای نگهبان مقوله‌ای بسیار مهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس
Iran, Islamic Republic of
در بویر احمد چند ماهی است که عده ای از طرفداران و حامیان کاندیدا های مطرح از واژه (عزت بویر احمد)استفاده وسعی دارند محبوبیت بیشتری در بین مردم بدست اورند. در حالیکه یکی از آنها (سید باقر موسوی) چند سالی است از صحنه کارزار سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد بدور بوده است.
اما کاندیدا دیگر آقای هدایتخواه؛ اگر بخواهیم عملکرد ۸ ساله او را در مجلس مورد بررسی قرار دهیم وضعیت او نسبت به نمایندگان دیگر از نظر همراهی دولت و مجلس و سایر قوا بهتر از دیگران بود. اما متاسفانه این همراهی سودی برای شهرستان بویر احمد نداشت. زیرا او نماینده‌ای است که فقط بیشتر به بحثهای نظری و شناختی و فرهنگی می پردازد تا به کارهای عمرانی و اقتصادی برای مردم حوزه اش. اصولا او اهل نظر در مباحث فرهنگی وحوزه نظری والاهیات است.
.اگر بخواهیم عملکرد اقای زارع را مورد تجزیه وتحلیل قرار دهیم بایداز روی انصاف موقعیت او را از نظر همراهی دولت ومجلس فروش نفت و وضعیت اقتصادی دولت نسبت به زمان اقای هدایتخواه مقایسه کنیم. دولت که از لحاظ سیاسی به او همراه نبوده است اما او کارهای عمرانی واقتصادی زیادی را در استان پیگیری و اجرا کرده است. شاید به دلیل عدم همراهی دولت اقای تاج گردون از نظر چینش مدیران سبقت گرفته باشد ولی از لحاظ کارکرد اقتصادی دست کمی از تاج گردون ندارد
درپایان از مردم شریف بویراحمد می خواهیم که باید به هوش باشند کسی از حس ناسیونالیستی انها استفاده نکند و گول تبلیغات تحریک کننده احساسات طایفه گرایی وقبیله گرایی و ناسیونالیستی را نخورند و نگذارند کسانی از کلید واژه عزت بویر احمد برای بدست اوردن نداشتهای خود و قدرت از دست رفته شان استفاده کنند ..وعده ما ۷ اسفند ۹۴
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1