تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۱۵۳۶۶۲

اداره‌ای فاقد چارت سازمانی / میزان بارش در استان / بهره‌برداری از ۱۰ واحد صنعتی بزرگ

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
۵۰ برنامه متنوع ویژه دهه‌فجر در بویراحمد اجرا می‌شود
معاون توسعه ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بیش از ۵۰ برنامه متنوع فرهگی و ورزشی در دهه فجر در شهرستان بویراحمد برگزار می‌شود.
احمد حکمتی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد دهه فجر با اشاره به فرا رسیدن سی وهفتمین سال تولد انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان استان وظیفه دارد همگام با دیگر دستگاه‌ها و نهادها نقش خود را در معرفی انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن به خوبی ایفا کند.
معاون توسعه ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: دهه فجر فرصتی مناسب جهت آشنایی جوانان با انقلاب و آرمان‌های آن بوده و این وظیفه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه است که هر کدام با توجه به امکانات خود ظرفیت‌های بالقوه را شناسایی و آنها را به کار بگیرند.
وی با بیان این که مردم همواره و در همه صحنه‌های انقلاب نقش محوری داشته و همراه نظام بوده‌اند، گفت: اکنون نیز انتقال پیام انقلاب باید با کمک مردم  به خصوص ورزشکاران و از طریق آنها به نسل جدید و آینده انتقال داده شود.
این مسئول با تاکید بر حضور و شرکت مردم در برنامه‌های دهه فجر، اذعان کرد: اداره ورزش و جوانان استان نیز در راستای گرامیداشت این ایام برنامه‌های متنوعی را با همکاری اعضای کمیته این دهه برنامه‌ریزی کرده است.
حکمتی از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه دهه فجر سال جاری در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی و ورزشی ویژه این ایام در شهرستان بویراحمد برگزار می‌شود.
معاون توسعه ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری همایش پیاده‌روی، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، دیدار با خانواده ورزشکاران پیش کسوت، برگزاری مسابقات ورزشی و تجلیل از ورزشکاران برتر را از جمله برنامه‌های مهم این ایام عنوان کرد.

میزان بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بارش باران امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تمام ابستگاه های هواشناسی و باران سنجی این استان افزایش یافته است.

ولی بهره مند  میزان بارش در سال زراعی امسال در یاسوج را تاکنون حدود ۳۵۶/۷ میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال زراعی سال گذشته حدود ۹۰/۹میلی متر افزایش نشان می دهد.
وی میزان بارندگی اخیر در یاسوج را ۲۱/۹میلی متر ذکر کرد.
بهره مند میزان نزولات جوی شهر دهدشت در سال زراعی جاری را حدود ۳۸۳/۹میلی متر ذکر کرد و گفت: این میزان نسبتبه مدت مشابه سال زراعی گذشته نیز ۱۹۲/۶ میلی متر افزایش یافته است.
وی میزان بارندگی دو روز گذشته دهدشت را ۳۷/۷ میلی متر بیان کرد.
بهره مند تصریح کرد: میزان بارش باران سال زراعی جاری در دوگنبدان ۲۳۲/۳ بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ میلی متر افزایش دارد.
وی میزان بارندگی در سال زراعی امسال در شهر سی سخت را حدود ۳۳۳میلی متر اعلام کرد و گفت: میزان بارندگی در این شهر در مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۰/۵ میلی متر بیشتر شده است.
وی اظهار کرد: میانگین بارش شهر لیکک در سال زراعی جاری تاکنون ۳۵۶میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی ۹۳-۹۴ بیش از ۱۹۹ میلی متر بیشتر است.
بهره مند میزان بارندگی های امسال در ایستگاه های چرام، لنده و تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر را به ترتیب۳۳۴،۴۲۹و۲۸۳ میلی متر ذکر کرد.
وی میزان افزایش بارندگی های امسال در لنده را ۱۷۴ میلی متر، چرام،۱۳۷میلی متر و امامزاده جعفر را ۱۳۴ میلی متر بیان کرد.
استان حدود ۷۰۰ هزار نفری کهگیلیوه وبویراحمد دارای هشت شهرستان و بیش از ۱۷شهر است که شهرهای یاسوج و سی سخت جزو مناطق سردسیری این استان هستند.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحت یک درصدی از خاک ایران دارای هشت درصد منابع آبی کشور به میزان حدود ۱۱٫۵ میلیارد مترمکعب آب های جاری ،میانگین بارش سالانه ۵۹۵ میلیمتری و وجود رودخانه های خروشان و پرآب، اما به سرزمین تشنه در کنار این همه منابع عظیم آبی مشهور است.
خشکسالی و کم بارشی در سال زراعی گذشته موجب بروز مشکلات و چالش های فراوانی در این استان شده بود.
به دلیل دیم بودن ۷۰درصد از کشت زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بارندگی در این استان اهمیت زیادی برای کشاورزان دارد.

نمایندگی منابع طبیعی لنده فاقد چارت سازمانی است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از گذشت چند سال از شهرستان شدن لنده هنوز چارت سازمانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده به تصویب نرسیده است.

عزت‌الله بهشتی‌فرد با اشاره به اهمیت و جایگاه منابع طبیعی در آینده کشور گفت: منابع طبیعی یک موهبت الهی بوده که حفاظت و حراست از این میراث ارزشمند وظیفه عموم مردم و مسئولان در سطوح مختلف است.
وی افزود: مسئولان با برنامه‌ریزی صحیح زمینه و بستر لازم جهت بهره‌مندی اقشار مختلف مردم از این موهبت الهی‌ را فراهم می‌سازند و مردم هم با استفاده صحیح از آن مسئولان را در حفاظت و حراست از این موهبت همراهی می‌کنند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لنده استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرستان لنده از جمله معدود شهرستان‌های باسابقه استان بوده که از ظرفیت و پتانسیل خوبی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برخوردار است.
بهشتی‌فرد در ادامه به وضعیت نمایندگی منابع طبیعی در شهرستان لنده اشاره و یادآور شد: با توجه به اینکه هنوز چارت سازمانی اداره منابع طبیعی لنده به تصویب نرسیده این اداره زیر مجموعه شهرستان کهگیلویه اداره می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: امکانات و تجهیزات اداری و خودرویی و حتی نیروی انسانی آن نیز متناسب با نمایندگی در بخش‌ها بوده که از این جهت مشکل خاصی وجود ندارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به شایعاتی در خصوص  تصویب چارت سازمانی اداره لنده اشاره و گفت: تا کنون هیچ ابلاغ و یا نامه رسمی در این خصوص به دست ما نرسیده است.
بهشتی‌فرد افزود: یک دستگاه خودرو در خصوص شهرستان لنده خریداری شده که به زودی تحویل نمایندگی در این شهرستان خواهد شد و تمام تلاش ما بر این است که امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای حفاظت و حراست از منابع طبیعی و امکانات اداری در اختیار همکارانمان در این شهرستان قرار گیرد.
بهره‌برداری از ۱۰ واحد بزرگ صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال آینده ۱۰ واحد بزرگ صنعتی و معدنی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
داریوش دیودیده در بازدید از واحدهای صنعتی فعال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۴۰ واحد صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۵۰۰ واحد آن فعال است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۳۰ واحد راکد صنعتی استان ظرف دو سال اخیر فعال و به چرخه تولید اضافه شدند.
وی بیان کرد: ۱۰ واحد بزرگ صنعتی از جمله کارخانه سیمان مارگون و آجر دهدشت اوایل سال آینده در استان به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این واحدها برای ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.
این مسئول با اشاره به تعطیلی شرکت فولاد یاسوج گفت: مشکلات این شرکت در ستاد تسهیل استان بررسی و دوره شش ماه استمهال به این شرکت داده شده، ضمن اینکه تلاش صنعت معدن استان رفع مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی است.
این مسئول بیان کرد: برخی از واحدهای صنعتی نیازمند حمایت و مشارکت بانک‌ها هستند که نیاز است بانک‌های استان با ملاطفت بیشتری با بخش صنعتی استان همکاری داشته باشند.
دیودیده تصریح کرد: به زودی یارانه‌های ۱۰ درصدی از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به واحدهای صنعتی استان تزریق می‌شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ایجاد خوشه‌های کسب و کار در استان موجب پایداری مشاغل کوچک می‌شود.
مدیرکل صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به همراه اصحاب رسانه از کارخانه‌های بهنوش یاسوج، آرد باقری، شرکت‌های آرایشی و بهداشتی سینره و شرکت زردبند یاسوج دیدن کردند.

بخشش قاتل گچسارانی با وساطتت سپاه ناحیه گچساران
فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: با وساطت سپاه این شهرستان و رایزنی‌های صورت گرفته، خانواده مقتولی در گچساران قاتل فرزند خود را بخشیدند.

جهانگیر انصاری با اشاره به برگزاری مراسمی در راستای کاهش نزاع‌های دسته جمعی به همت سپاه مقاومت ناحیه گچساران اظهار کرد: همایش کاهش نزاع‌های دسته جمعی به همت سپاه و در محل حسینیه بهبهانی‌های مقیم گچساران با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.
وی افزود: در این همایش که با حضور اعضای شورای تأمین، امامان جماعت مساجد، معتمدان و ریش‌سفیدان طوایف باهمراهی اقشار مختلف مردم برگزار شد، سخنرانی‌های در خصوص اهمیت آرامش و امنیت همچنین کراهت و آسیب‌های نزاع‌های دسته جمعی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی، شخصیتی و اقتصادی صورت گرفت.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به اهمیت استفاده از همایش‌های کاهش نزاع‌های دسته جمعی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت افراد موثر و متنفذ در جامعه در راستای کاهش و اصلاح نزاع‌های دسته جمعی از موثر‌ترین راه‌ های پیشگیری  بوده در به همین دلیل از علماء، معتمدان محلی ، ریش‌ سفیدان طوایف عوت شده بود.
انصاری با اشاره به برگزاری این همایش و استفاده از ظرفیت آن در بخشش قاتل گچسارانی گفت: هدف دیگر این همایش اصلاح و برقراری صلح بین دو خانواده بود که ۸ سال پیش طی درگیری قتلی بین آنها رخ داده است.
وی یادآور شد: با وساطت ناحیه مقاومت بسیج گچساران، علما، مسئولان و ریش‌سفیدان موفق به برقراری صلح و آشتی میان دو خانواده شدیم.
انصاری در پایان عنوان کرد: در این مراسم خانواده مکاریان که از بهبهانی‌های مقیم گچساران هستند به احترام جمع حاضر در همایش، قاتل فرزند خود را بخشیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نوربخش صالحی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به خانواده مکاریان و خدا فرزندشان را بیامرزد
جبار
Iran, Islamic Republic of
سعی کنید اول حوزه علمیه به لنده بدید ،قطعا مشکلات اقتصادی،اداری،اشتغال به امیدخداحل میشه
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1