تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۵۳۵۱۸

راه‌اندازی پتروشیمی و مرکز ام.آر.آی در دهدشت/ ۱۱۳ هزار کیلو گوشت فاسد/ ۳۹ شعبه اخذ رأی در لنده

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
مقدمات راه‌اندازی پتروشیمی دهدشت فراهم شده است
نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیر راه‌اندازی پتروشیمی دهدشت هستیم، گفت: مقدمات راه‌اندازی پتروشیمی دهدشت فراهم شده است.
خبرگزاری فارس: مقدمات راه‌اندازی پتروشیمی دهدشت فراهم شده است
حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دیشموک از تعریض جاده دهدشت و دیشموک خبر داد و گفت: رایزنی‌های لازم با وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته و در حال حاضر عملیات اجرایی آسفالت جاده دهدشت به دیشموک در حال اجرا است.
وی گفت: از دیگر مشکلات شهر دیشموک اظهار گلایه مردم این شهر در خصوص آب شرب ناسالم این شهر است که درصدد رفع این مشکل هستیم.
نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده گفت: آبرسانی به شهرهای دهدشت، لنده، سوق و چرام در ماده ۲۱۵ حل شده و در بودجه سال ۹۵ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بزرگواری گفت: اجرای سد کلات در بالادست کلات در حال بررسی و پیگیری است که این سد به نام «سد مارون ۲» مورد مطالعات کارشناسان قرار گرفت و به زودی اجرایی خواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: موضوع پتروشیمی دهدشت که سالیان طولانی به کما رفته با پیگیری‌های زیاد مقدمات راه‌اندازی آن در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری نمایندگان بعدی مشکل اشتغال خیلی از جوانان رفع خواهد شد.
معدوم‌سازی ۱۱۳ هزار کیلوگرم گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی بازرسی‌ و نظارت کارشناسان این اداره‌کل از ابتدای امسال تاکنون مقدار ۱۱۳ هزار و ۸۸۴ کیلوگرم مواد خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شد.
مسعود رجب‌زاده اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد تعداد سه باب کشتارگاه صنعتی طیور و تعداد یک باب کشتارگاه صنعتی دام و همچنین تعداد ۶ باب کشتارگاه نیمه صنعتی فعال وجود دارد.
وی افزود: با نظارت‌های بهداشتی و شرعی کارشناسان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و ۴۵ هزار کیلوگرم گوشت سفید بهداشتی از ابتدای سال تاکنون تولید شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی از سوی شهروندان در کنار نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ارتقاء بهداشت عمومی و امنیت غذایی مثمرثمر خواهد بود، افزود: از ابتدای سال‌جاری تعداد ۶۹۷ هزار و ۱۶۱ قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار شده است.
وی گفت: از این تعداد طیور کشتار شده، ۲۳ هزار و ۵۱۷ قطعه به دلیل لاغری مفرط و سایر عوامل مخاطره‌انگیز از چرخه تولید حذف شده است.
رجب‌زاده افزود: گوشت سفید پس از کشتار داخل بسته‌بندی‌های بهداشتی قرار می‌گیرد و در روی این بسته‌بندی به منظور اطمینان خاطر شهروندان از مصرف محصولات پروتئینی تاریخ تولید و انقضاء و کد رهگیری محصول درج می‌شود.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در طی این مدت تعداد ۱۵۴ هزار و ۳۵۶ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان مورد بازرسی بهداشتی دامپزشکی و همچنین نظارت‌های شرعی کارشناسان این اداره‌کل قرار گرفته که در این راستا مقدار ۱۱۳ هزار و ۸۸۴ کیلوگرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شد.
افتتاح ۲۷ مسکن مددجویی کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۲۷ مسکن مددجویی کمیته امداد در دهه فجر امسال خبر داد.
به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور برنامه‌ریزی مناسب در ایام‌الله دهه فجر، اولین جلسه کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی دهه فجر استان با حضور مدیرکل کمیته امداد استان و نمایندگان همه ادارات عضو در محل کمیته امداد استان برگزار شد.
مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: امیدواریم امسال ایام دهه فجر با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و بتوانیم با برنامه‌ریزی اصولی زمینه ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به جامعه هدف را فراهم آوریم.
سید غلام‌رضا متقی برگزاری جشن مشترک همه ادارات، دیدار با مسئولان ارشد استانی، بازدید از جامعه هدف ادارات مربوطه، بازدید از خانواده‌های شهدا (هر اداره چهار خانواده شهید) برگزاری مسابقات ورزشی بین کارکنان ادارات عضو را از برنامه‌های مشترک ادارات عضو عنوان کرد.
وی افتتاح ۲۷ مورد مسکن مددجویی، اجرای یکصد طرح اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، پرداخت ۲۰۰ فقره جهیزیه به مددجویان تحت حمایت را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در ایام دهه فجر برشمرد.
متقی همچنین اهداء ۱۰۰ مورد وام قرض‌الحسنه و برپایی کاروان خدمت‌رسانی در روستاهای مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های این کمیته عنوان کرد.
در ادامه هر یک از اعضای حاضر در جلسه و ادارات و سازمان‌های عضو، برنامه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح و بر برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های جشن پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند و مقرر شد عملکرد و برنامه‌های هر اداره به صورت مکتوب جهت جمع‌بندی و برنامه‌ریزی به کمیته امداد به عنوان دبیر کمیته همیاری تحویل شود.
راه‌اندازی دبیرستان دانشگاه با مشارکت دانشگاه یاسوج و آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مشارکت دانشگاه یاسوج و آموزش و پرورش استان دبیرستان دانشگاه در سال تحصیلی آینده راه‌اندازی می‌شود.
هادی زارع‌پور صبح امروز در نشست مشترک با رئیس دانشگاه یاسوج یکی از اهداف مشترک دانشگاه و آموزش و پرورش را حمایت از طرح‌های پژوهشی دانست و اظهار کرد: دانشگاه و آموزش و پرورش اهداف مشترکی دارند و تحقق این امر در گرو همکاری این دو دستگاه است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعطیلی دبیرستان دانشگاه گفت: این دبیرستان از چند سال گذشته تعطیل بود که از سال تحصیلی ۹۶-۹۵ با مشارکت دانشگاه یاسوج و آموزش و پرورش راه‌اندازی و دانش‌آموز می‌پذیرد.
این مسئول افزود: ایجاد دوباره این دبیرستان بستری مناسب برای استفاده از ظرفیت دانشگاه برای پرورش دانش‌آموزان است که امیدواریم در سال آینده راه‌اندازی شود.
زارع‌پور عنوان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه دو دستگاه با رسالت مشترک آموزشی، فرهنگی، نیروی انسانی به عنوان محور توسعه را تربیت می‌کنند.
وی گفت: تفاهمنامه‌ای که مابین دانشگاه و آموزش و پرورش منعقد شد در جهت راستای تعامل، همکاری و هم‌افزایی فعالیت‌ها است.
این مسئول به اقدامات آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های تحقیقاتی اشاره کرد و عنوان داشت: آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۲۵ اولویت تحقیقاتی به فرهنگیان استان ارائه می‌دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های مشترک دانشگاه و آموزش و پرورش استان، گفت: از برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک، طرح‌های پژوهشی و توانمندسازی دانش‌آموزان حمایت می‌شود.
محمودرضا رحیمی نیز در این نشست اظهار کرد: اقدامات آموزش و پرورش استان در حمایت از طرح‌های پژوهشی قابل تقدیر است.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در اجرای طرح‌های پژوهشی، علمی، آموزشی، کاربردی و توسعه‌ای آموزش و پرورش را حمایت می‌کنیم.
این مسئول افزود: برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و توازن رشته‌ای آن‌ها باید اصولی برنامه‌ریزی شود و در این خصوص دانشگاه آموزش و پرورش را یاری می‌کند.
رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: در جهت اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی و همکاری متقابل در این زمینه مجتمع آموزشی مشترک با تأمین نیروی انسانی ایجاد می‌شود.
وی استفاده از پایان‌نامه‌های فرهنگیان و بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی آنها، توسعه فعالیت المپیادهای علمی دانش‌آموزان و کمیته‌های پژوهشی را از فعالیت‌های مشترک با آموزش و پرورش عنوان کرد.
شناسایی ۷۴ واحد صنفی متخلف در چرام
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه از شناسایی ۷۴ واحد صنفی متخلف در شهرستان چرام خبر داد.
سید باقر افشین از شناسایی ۷۴ واحد صنفی متخلف در شهرستان چرام خبر داد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه، اظهار کرد: در راستای کنترل بازار و جلوگیری از بروز تخلفات با راه‌اندازی گشت‌های مشترک، ۷۴ واحد صنفی متخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه عمده این واحدها، واحدهای خبازی بودند که کم‌فروشی داشتند، عنوان داشت: ۱۴ واحد میوه و تره‌بار نیز در سطح شهرستان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شد که برخورد قانونی لازم صورت گرفت.
این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به عرضه میوه شب عید، ابراز کرد: در سال گذشته قریب به ۹۰ تن میوه شب عید از طریق مباشرین در سطح کهگیلویه، چرام و لنده توزیع شد.
افشین با بیان اینکه جایگاه‌هایی در سطح شهرستان تعیین شد و این میوه‌ها با قیمت مصوب توزیع و در اختیار مردم قرار گرفت، گفت: عید امسال دو مورد متخلف در این خصوص داشتیم که برخورد لازم صورت گرفت و تشکیل پرونده انجام شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با اشاره به این مطلب که تفاوت قیمت میوه از ابتدای طرح نوروز تا انتها، بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود قیمت از روز اول چنان مناسب باشد که همه بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
راه‌اندازی مرکز درمانی ام.آر.آی در دهدشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از تجهیز مرکز درمانی ام‌.آر‌.آی بیمارستان دهدشت خبر داد و گفت: تجهیزات مرکز درمانی ام.آر.آی دهدشت خریداری شده و به زودی به بیمارستان دهدشت انتقال داده می‌شود.
رضا چمن اظهار کرد: افتتاح ساختمان جدید زایشگاه دیشموک که در زمینی به مساحت ۴۳۰ مترمربع و در دو طبقه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید، یکی از اقدامات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در راستای خدمت‌رسانی به مردم این منطقه بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به افتتاح و راه‌اندازی زایشگاه دیشموک گفت: با افتتاح این مرکز در دیشموک دیگر نیاز به انتقال مادران باردار به مناطق و شهرستان‌های دیگر نیست.
وی افزود: افتتاح زایشگاه دیشموک نقش بسیار مهمی در تأمین سلامت مادران و کودکان این منطقه دارد و به طور مشخص در بحث ترویج زایمان ایمن و طبیعی در این منطقه موثر خواهد بود.
چمن از تجهیز مرکز درمانی ام‌.آر‌.آی بیمارستان دهدشت خبر داد و گفت: تجهیزات مرکز درمانی ام.آر.آی دهدشت خریداری شده و به زودی به بیمارستان دهدشت انتقال داده می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از خواسته‌های مردم و مسئولان شهر دیشموک بحث دندانپزشکی خواهد بود که قول می‌دهم دندانپزشکی و یونیت دندانپزشکی در مرکز درمانی دیشموک به زودی راه‌اندازی شود.
ورود بیش از هزار گردشگر خارجی به کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هشت ماهه سال جاری یک‌هزار و ۶۸۰ گردشگر خارجی به این استان سفر داشته است.
محمود باقری در کارگروه گردشگری با اشاره به پتانسیل خوب کهگیلویه و بویراحمد در جذب گردشگر گفت: ۲۳۸ بنای ارزشمند تاریخی، ۷۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ هزار اثر شناسایی شده و دو موزه باستان‌شناسی در استان وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزان ورود گردشگر خارجی به استان در سال جاری گفت: براساس آمار ارائه شده در هشت ماهه سال جاری یک‌هزار و ۶۸۰ گردشگر خارجی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده و در هتل‌ها و امکان تفریحی استان اقامت داشتند که در سال گذشته تعداد گردشگران خارجی استان یک هزار و ۲۰ نفر ثبت شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری ۲ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۷۴۰ نفر به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند که نسبت به سال گذشته رشد ۱۱ درصدی نشان می‌دهد.
این مسئول وجود صنایع دستی متنوع، رودخانه‌های وحشی، جاذبه‌های طبیعی، وجود آب و هوای مناسب و ... را از ظرفیت‌های استان برشمرد و افزود: وجود بیش از ۵۴ قله بالای ۴ هزار متر ارتفاع با قابلیت کوهنوردی، وجود امامزادگان واجب‌التعظیم در استان و قرار گرفتن کهگیلویه و بویراحمد در کنار استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان می‌تواند موجب افزایش گردشگری استان شود.
باقری با اشاره به درآمد پایین استان از صنعت گردشگری گفت: میزان درآمد گردشگری کشور از حضور گردشگران خارجی ۹۷۰ دلار بوده در حالی که میزان درآمد استان از گردشگر خارجی ۴۵۰ دلار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرانه درآمد گردشگری ۳۱ هزار تومان است، افزود: این در حالی است که سرانه درآمد استان از حضور گردشگران داخلی ۲۲ هزار تومان است.
وی بیان کرد: میزان درآمد استان از گردشگری داخلی۵۷ میلیارد تومان بوده که براساس برنامه‌ریزی انجام شده در افق ۱۴۰۴ درآمد گردشگری استان ۱۲۰ ملیارد تومان پیش‌بینی شده است.
این مسئول تصریح کرد: میزان درآمد استان از گردشگر خارجی یک میلیون و ۴۸۰ دلار بوده که در افق ۱۴۰۴ میزان درآمد استان از گردشگر خارجی ۹۴ میلیون دلار پیش‌بینی شده است.
باقری با اشاره به نقش صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال گفت: به ازای هر تخت اقامتی ۴ الی ۵ فرصت شغلی ایجاد می‌شود که سالانه امکان ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در صنعت گردشگری وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره ملی برف کهگیلویه و بویراحمد افزود: این جشنواره روزهای ۱۵ و ۱۶ بهمن در پیست اسکی کاکان یاسوج برگزار می‌شود.
نصب ۵۷۰۰ انشعاب آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
معاون امور مشترکین آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال جاری بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ انشعاب آب در سطح استان نصب شده است.
علی حسینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مدت سپری شده از سال جاری بیش از ۲ هزار انشعاب فاضلاب و ۵ هزار و ۷۸۰ انشعاب آب در سطح شهرهای استان به فروش رسیده است، اظهار کرد: بخش اعظم این انشعابات مربوط به شهر یاسوج است.
معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: از میان انشعابات به فروش رسیده فاضلاب بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ فقره انشعاب مربوط به شهر یاسوج است.
حسینی با اشاره به اینکه مشترکین آب و فاضلاب باید قبل ساخت و ساز نسبت به خرید حق انشعاب اقدام کنند، بیان کرد: نصب انشعاب بدون مجوز شرکت آب و فاضلاب جرم بوده و با کسانی که اقدام به این کار کنند برخورد قانونی خواهد شد.
معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نصب انشعاب‌های آب و فاضلاب به صورت قانونی و با مجوز علاوه بر آنکه باعث جلوگیری از هزینه‌های جانبی مانند رفع شکستگی و جریمه انشعاب غیرمجاز خواهد شد، دوام بیشتری نیز خواهد داشت.
تحصیل ۱۵ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در مدارس غیردولتی
مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تحصیل بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در مدارس غیردولتی این استان خبر داد.
دارا رامشگر صبح امروز در همایش نقش شوراهای آموزش و پرورش در تحقق اهداف تعلیم و تربیت اظهار کرد: آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در راستای بهبود و توسعه آموزش و پرورش اقدامات خوب و موثری انجام داده است.
مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تشکیل شوراهای آموزش و پرورش نقش مهمی در جهت توسعه آموزش دارد، گفت: بیش از ۱۲ درصد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.
وی تصریح کرد: اهمیت و جایگاه مشارکت مردم در نظام آموزشی مورد تایید همه کارشناسان بوده و باید به آن توجه شود.
رامشگر گفت: ۱۵ هزار و ۲۱۱ دانش‌آموز در بیش از ۱۵۰ آموزشگاه در دوره‌های ابتدایی و متوسطه مدارس غیردولتی استان تحصیل می‌کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: ۴۵ درصد از پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری سال گذشته از دانش‌آموزان مدارس غیردولتی بودند.
مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۵۴ نشست استانی، شهرستانی و منطقه‌ای داشتیم که بیش از یک‌هزار و ۹۱ مصوبه به تصویب رسید و بیش از ۸۸ درصد این مصوبات اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام گرفته، در سال جاری بسیاری از مدارس کهگیلویه و بویراحمد هوشمند‌سازی شدند، افزود: بیش از ۳۴۰ کلاس درس مدارس غیردولتی و هیئت امنایی کهگیلویه و بویراحمد هوشمندسازی شدند.
کارگاه تخصصی احصاء و بهبود فرایندها در اداره بهزیستی لنده برگزار شد
با حضور کارکنان اداری، کارشناسان و مسئولان مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت اداره بهزیستی، کارگاه تخصصی احصاء و بهبود فرایندها در اداره بهزیستی لنده برگزار شد.
در راستای تعالی و بهبود خدمات اداره بهزیستی قبل از اجرای طرح کلان دولت در واحدهای اداره بهزیستی کارگاه آموزشی ـ تخصصی احصاء، اصلاح و بهبود فرایندها در اداره بهزیستی لنده برگزار شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در آئین راه‌اندازی و آغاز به کار کارگاه آموزشی با اشاره به اهداف سازمان بهزیستی گفت: کیفیت‌بخشی و بهبود شرایط خدمات‌رسانی به مددجویان و معلولان تحت حمایت این نهاد از مهمترین اهداف راه‌اندازی کارگاه‌های تخصصی احصاء، اصلاح و بهبود فرایندها می‌باشد.
نورعلی کاظمی با بیان اینکه سیاست سازمان بهزیستی مهیا ساختن شرایط خدمات‌رسانی به مددجویان و معلولان می‌باشد افزود: در این کارگاه آموزشی ضمن توجه به ابعاد خدمات‌رسانی به گروه‌های هدف سعی می‌شود کارکنان و مسئولان و کارشناسان مراکز وابسته و تحت نظارت سازمان نسبت به برنامه‌های این سازمان توجیه شوند.
کاظمی یادآور شد: در این کارگاه آموزشی ۳۰ نفر از مجموعه هدف کارگاه آموزشی شرکت داشته که به مدت چهار ساعت در سالن اجتماعات اداره بهزیستی دوره‌ها و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
وی در ادامه افزود: آگاهی‌بخشی به مجموعه خدمات‌رسان می‌تواند به بهبود کیفیت و کمیت خدمات کمک کرده و بستر لازم برای جذب کمک‌ها و حمایت‌های سازمان را به همراه داشته باشد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده تصریح کرد: در پایان این کارگاه و دوره آموزشی گواهینامه معتبر از سوی سازمان برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.
پیش‌بینی ۳۹ شعبه اخذ رأی در لنده
فرماندار شهرستان لنده گفت: در راستای برگزاری انتخابات در شهرستان ۳۹ شعبه اخذ رأی تعیین شده است.
محمد مرادی با اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات در توسعه و پیشرفت کشور گفت: انتخابات یکی از عرصه‌های مهم و سرنوشت‌ساز در کشور بوده که با مشارکت مردم برگزار می‌شود.
وی افزود: حضور و مشارکت مردم در انتخابات برگرفته از روح مردم‌سالاری دینی در کشور بوده که با شکل‌گیری انقلاب اسلامی در کشور ما جان تازه‌ای گرفته است.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان لنده تصریح کرد: مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود گامی برای ایجاد بستر و زیرساخت لازم توسعه و پیشرفت همه‌جانبه بوده و در ۳۷ سالی که از عمر انقلاب گذشته نمود آن را به خوبی مشاهده کردیم.
مرادی یادآور شد: در سال همدلی و همزبانی باید با ایجاد وحدت و همدلی بستر لازم برای حضور مردم را در انتخابات فراهم سازیم و بدانیم هرجا که لازم باشد ملت شریف ایران با حضور خود مسئولان را یاری خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتخابات از جمله تعیین مکان‌ها و شعبه‌های اخذ رأی و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در سطح شهرستان در حال انجام است.
فرماندار شهرستان لنده گفت: بیش از ۳۹ شعبه اخذ رأی در شهرستان لنده پیش‌بینی شده که ۱۸ شعبه آن ثابت و ۲۱ شعبه آن سیار می‌باشد.
مرادی افزود: آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی با شکوه در سطح شهرستان وجود دارد.
 
پایین بودن درآمد کهگیلویه و بویراحمد از صنعت گردشگری
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: درآمد استان از صنعت گردشگری پایین است که این موضوع باید بررسی شود.
پژمان نیک‌اقبالی امروز در نشست کارگروه گردشگری اظهار کرد: علی‌رغم ظرفیت‌های خوب گردشگری استان، این صنعت مهم در اقتصاد مردم کهگیلویه و بویراحمد نقشی ندارد که باید این موضوع بررسی شود.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های گردشگری سرانه درآمد استان از گردشگری پایین است که سرانه ۳۱ هزار تومانی که برای گردشگر داخلی مشخص شده در استان ما ۲۲ هزار تومان است.
وی بیان کرد: آمار‌ها بیانگر افزایش گردشگر داخلی و خارجی در استان است و حتی حضور گردشگر داخلی در استان نسبت به گذشته رشد ۱۱ درصدی داشته، اما این افزایش هیچ‌گونه تأثیری در اقتصاد مردم استان ندارد.
این مسئول با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به سال جدید نیازمند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف استان هستیم، گفت: با توجه به پایین بودن قیمت نفت و برخی شرایط که در سطح کشور حاکم است دولت نمی‌تواند زیرساخت‌های گردشگری ایجاد کند بلکه توسعه گردشگری نیازمند حضور بخش خصوصی است.
نیک‌اقبالی بیان کرد: در سال‌های گذشته پول‌های زیادی به منظور ایجاد هتل و اماکن اقامتی در استان هزینه شد اما هیچ‌گاه هتلی ایجاد نشد.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در افق ۱۴۰۴ حضور ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور پیش‌بینی شده که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز بخش گردشگری، می‌توانیم سهم خوبی در ورود گردشگر خارجی به استان داشته باشیم.
وی اضافه کرد: صنعت گردشگر نقش مهمی در افزایش درآمدهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دارد و سنگ‌اندازی‌های دولت آمریکا در ممنوعیت صدور ویزا برای سفر به ایران و سایر مشکلاتی که ایجاد شده نشانگر مهم بودن صنعت گردشگری است.
این مسئول با مهم خواندن صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال پایدار گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی خود در جلسات کارگروه گردشگری حضور داشته باشند تا برنامه‌ریزی خوبی برای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد انجام شود.
نیک‌اقبالی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان افزود: سرمایه‌گذاران برای ایجاد مکان‌های گردشگری در شهرها از شهرداری، در روستاها از دهیاری و خارج از حوزه شهر و روستا از بخشداری‌ها مجوز دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری اراضی زراعی نیازمند اجازه سازمان جهاد کشاورزی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

0
Iran, Islamic Republic of
کاش منابع خبرها را هم می نوشتید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
گچساران
Iran, Islamic Republic of
تبریک به مردم عزیز دهدشت (به همین راحتی ام آر آی بهشون دادند، تاجگردون چقدر منت گذاشت سر ما).
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1