تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۵۳۳۸۷

۳۳۰۰ کارگر در کهگیلویه و بویراحمد خانه‌نشین شدند

۷
۰
کبنا ؛


کمبود نقدینگی و رکود اقتصادی سبب ایجاد مشکلاتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور شده و این رکود اقتصادی دامن واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز گرفته است.kargaran (7)

راکد بودن و تعطیل شدن واحدهای تولیدی و صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد سبب بیکار شدن تعداد بسیاری از کارگران شده و متأسفانه این تعطیلی کارگران بسیاری را در این استان خانه‌نشین کرده است.
رکود اقتصادی و کمبود نقدینگی سبب تعطیلی یک سوم واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد شده و متأسفانه این رکود نان را از سفره کارگران بسیاری در این استان گرفته است.
منابع مالی و تسهیلات بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در این استان به دلیل رکود اقتصادی، اظهار داشت: قدرت وام دهی در این استان پایین بوده و این مشکلاتی را برای برای بخش تولید در این استان ایجاد کرده است.
سید موسی خادمی با اشاره به اینکه متأسفانه منابع بانکی و تسهیلات بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است، افزود: از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات ما این بوده که حجم سپرده در این استان متأسفانه کم بوده است.
وی با بیان اینکه منابع بانکی و تسهیلات بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است، گفت: کمیته رفع موانع تولید با هدف رونق تولید و حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی مرتب در استان برگزار می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سعی می‌کنیم که واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال و تعطیل شده در این استان حمایت و به چرخه تولید بازگردند.

خادمی با اشاره به نقش و تأثیر جذب سرمایه‌گذاران در رونق اقتصاد و اشتغال در این استان، اظهار داشت: رونق اقتصاد و اشتغال در این استان در گرو جذب سرمایه‌گذاران است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا سرمایه‌گذاران به استان جذب شوند، افزود: باید تلاش کنیم واحدهای صنعتی و تولیدی در این استان تقویت و توسعه یابند.
وی بیان کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی به اقتصاد و بخش اشتغال این استان آسیب وارد می‌کند و ضربه می‌زند.
خادمی بر لزوم حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و گفت: حمایت از فعالیت‌های تولیدی سبب ایجاد اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری در سطح استان می‌شود.
وی تأکید کرد: ضروری بوده که زمینه راه‌اندازی و تقویت واحدهای صنعتی و تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.
۲۵۰ واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شد
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: متأسفانه وجود برخی مشکلات سبب تعطیلی تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی در این استان شده است.
داریوش دیودیده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۳۰ واحد تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، افزود: در حال حاضر یک سوم واحدهای تولیدی در این استان تعطیل هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۳ درصد از واحدهای تولیدی تعطیل و ۶۷ درصد از واحدهای تولیدی فعال هستند.
کمبود نقدینگی و رکود از عوامل تعطیلی ۲۵۰ واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وجود مشکلات اقتصادی در کشور از مهم‌ترین مشکلات تعطیلی واحدهای تولیدی در این استان بوده است.
دیودیده افزود: کمبود نقدینگی، کمبود منابع مالی و بانکی و رکود اقتصادی از عوامل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
وی بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی راکد شده و تعطیل شده در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و گفت: ضروری بوده که واحدهای تولیدی در این استان حمایت و تقویت شوند.
دیودیده عنوان کرد: به طور قطع تقویت واحدهای تولیدی سبب رونق اشتغال در سطح این استان می‌شود و انتظار می‌رود که مسئولان در این زمینه همکاری کنند.
بیکار شدن ۳۳۰۰ کارگر در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تعطیلی ۲۵۰ واحد تولیدی
معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز، اظهار داشت: تعطیلی واحدهای تولیدی در این استان سبب بیکار شدن تعداد بسیاری از کارگران این واحدها شده است.
سید حسین حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ درصد از واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل است، افزود: تعطیلی واحدهای تولیدی در این استان، بیکار شدن ۳ هزار و ۳۰۰ کارگر را به همراه داشته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۵ تا ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده و ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به عوامل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی در این استان اشاره کرد و گفت: رکود اقتصادی و کمبود نقدینگی و کمبود منابع مالی از مهم‌ترین عوامل تعطیلی واحدهای تولیدی در این استان است.
حسینی با تأکید بر اینکه فعال شدن واحدهای تولیدی تعطیل شده در کهگیلویه و بویراحمد در گرو حمایت مسئولان بوده است، افزود: از بین بردن مشکل کمبود نقدینگی و منابع مالی و تسهیل در تسهیلات می‌تواند سبب فعال شدن واحدهای تولیدی در استان شود.
وی گفت: ما مرتب از واحدهای تولیدی در سطح استان بازدید و به صورت کارشناسی گزارشی از مشکلات آن‌ها به ویژه تأمین نقدینگی آن‌ها تهیه و این گزارش‌ها را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان مطرح می‌کنیم.
حسینی تصریح کرد: فعال شدن واحدهای تولیدی تعطیل شده در استان می‌تواند برای ۳ هزار و ۳۰۰ کارگری که بیکار شده‌اند، اشتغال ایجاد کند.
حدود ۸۰ واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز، اظهار داشت: کمبود نقدینگی و شرایط تحریم و رکود سبب ایجاد مشکلاتی برای برخی واحدهای صنعتی در این استان شده است.
سهراب بنام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و زیرساخت‌های آن‌ها هم فراهم است، افزود: اکنون ۲ شهرک صنعتی در این استان وجود دارد که با وجود بستن قرار داد و واگذاری زمین سرمایه‌گذار حاضر به سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها نیست.
وی به مهم‌ترین مشکلات در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش از مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی در این استان است.
رکود اقتصادی عامل تعطیلی واحدهای صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ واحد صنعتی در این استان وجود دارد و ما از سال گذشته تاکنون ۲۰ واحد صنعتی راکد شده را فعال کردیم.
بنام با اشاره به اینکه از ۴۰۰ واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد بخشی از آن در حال حاضر متناسب با شرایط کشور و نبود نقدینگی و رکود غیرفعال است، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از واحدهای صنعتی در این استان تعطیل هستند.
وی افزود: رکود اقتصادی، شرایط تحریم، مشکلات بانک‌ها در ارائه تسهیلات از جمله عوامل تعطیلی واحدهای صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تمام تلاش تیم اقتصادی این استان این بوده که وضعیت واحدهای صنعتی تعطیل شده و غیرفعال در این استان بهبود یابد.
بنام با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد فراهم است، افزود: متأسفانه سرمایه‌گذاران غیربومی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این استان نشان نمی‌دهند.
--------------------------------------
گزارش: احسان طالبی - تسنیم
------------------------------------


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چشم مسئولین روشن
GH
Iran, Islamic Republic of
پس انقلاب صنعتی چیشد
Iran, Islamic Republic of
مقصر هدایتخواه و احمدی نژادن چون هشت سال سر کار بودن نه یه وقت فکر کنید زارعی و روحانی مقصرند ها
جليل
Iran, Islamic Republic of
تبریک به نمایندگان پر تلاش استاندار با تدبیر خصوصا امیر کبیر ///!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ماشاله به استاندار ماشاله به عضو کمیسیون صنعت مجلس ( زارع)
هومان
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای زارع
امید
Iran, Islamic Republic of
اثرات نماینده زارع در کمیسیون صنایع و معادن
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1