تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۱۵۲۸۷۰

افتتاح چند پروژه در گچساران / جشنواره استانی بلوط در یاسوج / نمایشگاه کتاب

۵
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

یک نفر نیرو و یک خط تلفن تنها امکانات اداره بهزستی چاروسا است
رئیس بهزیستی چاروسا با بیان اینکه خدمات کارکنان بهزیستی به محرومین و معلولین نماد خدمت به جامعه است، گفت: تنها امکانات اداره بهزستی چاروسا یک نفر نیرو و یک خط تلفن است.
احمد آرین چهارشنبه شب در نشست صیانت از حقوق شهروندی با حضور مدیرکل امور اجتماعی استان با بیان اینکه باید مسئولان به حفظ صیانت از حق شهروندان در تمام اقشار توجه کنند، اظهار داشت: معلولیت را تنها نباید یک تجربه زیستی و پزشکی در نظر گرفت، چرا که بر همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی فرد تاثیر می‌گذارد و دید وی را نسبت به جهان پیرامون تغییر می‌دهد.
رئیس بهزیستی چاروسا عنوان کرد: در دین اسلام نیز تأکیدهای بسیاری نسبت به حفظ کرامت انسانی شده است و حفظ و صیانت از حقوق افراد وظیفه همه است.
وی افزود: سازمان بهزیستی از بدو تاسیس منشا خیر و برکات فراوانی برای اقشار محروم جامعه به‌خصوص توان‌خواهان بوده است.
رئیس بهزیستی چاروسا خاطرنشان کرد: خدمات کارکنان بهزیستی به محرومین و معلولین نماد خدمت به جامعه است.
آرین با بیان اینکه مسئولیت بهزیستی مطالبه‌گری برای صیانت از حقوق شهروندی است یادآور شد: باید همه گروه‌های اجتماعی از قبیل معلولین، سال‌خوردگان‌، نوجوانان و جوانان، بیماران خاص و مهاجرین را با تمام وجود لمس کرد و برای تامین و صیانت از حقوق شهروندی آنها کوشا باشیم.
وی بر مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای مراجعه آسان بیماران و معلولان تاکید کرد و افزود: شهرداری و دستگاه‌های اجرایی باید به این نکته توجه داشته باشند که باید سهولت عبور و مرور افراد بیمار، سال‌خورده و معلول را فراهم کنند.
این مسئول به کمبود امکانات در بهزیستی چاروسا اشاره و بیان کرد: بهزیستی چاروسا ۱۵ سال سابقه خدمت به مردم را دارد ولی متاسفانه از سال گذشته با انتقال نیروی‌های انسانی آن به دیگر مناطق با کمبود نیرو مواجه شد و امروز این اداره تنها فقط توسط یک نفر که هم خود مدیر است هم آبدارچی و هم نگهبان است اداره می‌شود که این جواب‌گوی تعداد زیاد معلول و بی‌سرپرست نیست.
رئیس بهزیستی چاروسا اذعان داشت: این اداره به دلیل نبود مکان فیزیکی هر چندماه یک‌بار تغییر مکان می‌دهد و مجبوریم هر روز تابلوی جلوی مکان قبلی نصب کنیم که مکان اداره تغییر کرد؛ که علاوه بر نبود مکان، نبود امکانات نیز شامل است و در این اداره که تنها یک خط تلفن و چند صندلی است که امیدواریم مسئولان استانی با توجه به قول‌های گذشته به قول خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه در چاروسا ۲۰۰ خانوار معلول، ۱۲۰ زن بی‌سرپرست و ۲۴ خانوار دو معلولی وجود دارد تبیین کرد: این تعداد معلول در ماه مبلغی بسیار اندک از بهزیستی دریافت می‌کنند که توانایی اداره زندگی خود را ندارند.


افتتاح سالن چند منظوره ورزشی آب‌شیرین با اعتبار ۳ میلیارد ریالی
‌سالن چند منظوره ورزشی آب‌شیرین با اعتبار ۳ میلیارد ریالی با حضور مسئولان افتتاح شد.
صبح امروز و با حضور مسئولان استانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان شهرستانی سالن ورزشی چند منظوره ورزشی منطقه آب‌شیرین افتتاح شد.
در این آیین جها‌ن‌بخش ایزدپور مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این سالن ورزشی چند منظوره در کنار زمین چمن مصنوعی که قبلا افتتاح شده بود مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و جوانان آب‌شیرینی می‌توانند از مزایای هر دو فضای ورزشی در این مکان استفاده کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آغاز به کار ساخت این سالن ورزشی از سال ۹۲ بوده که اکنون در آستانه سی‌و‌هفتمین بهار آزادی و جشن سالگرد پیروزی انقلاب افتتاح می‌شود.
این مسئول گفت: اعتبارات هزینه شده برای این سالن ورزشی از محل اعتبارات ملی و استانی ۳۰۰ میلیون تومان بوده و در ابعاد ۲۵×۱۷ متر ساخته شده است.
ایزدپور در ادامه با تشریح برنامه‌هایی که در دهه‌فجر امسال در حوزه ورزش استان اجرا خواهد شد، اظهار کرد: امسال در دهه‌فجر برنامه‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون ورزشی و فرهنگی توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان در سراسر کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان از برگزاری مسابقات ورزشی همانند تکواندو، کاراته، کونگ‌فو، رزمی، دارت، تیراندازی ژیمناستیک و شطرنج در این ایام خبر داد.
برگزاری همایش‌های پیاده‌روی در این دهه از دیگر برنامه‌هایی بود که مدیرکل ورزش و جوانان استان به آن اشاره کرد و گفت: مردم استان تاکنون استقبال بسیار خوبی از همایش‌های پیاده‌روی داشته‌اند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح چند‌ پروژه ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای دهه‌فجر امسال است.

برگزاری نشست هم‌اندیشی ازدواج آسان و افزایش موالید یا حضور مربیان پرورشی بویراحمد
به همت معاونت پرورشی آموزش و پرورشی و بسیج فرهنگیان، نشست هم‌اندیشی ازدواج آسان و افزایش موالید یا حضور مربیان پرورشی بویراحمد برگزار شد.
صبح امروز و با حضور مربیان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و با همکاری بسیج فرهنگیان، نشست هم‌اندیشی ازدواج آسان و افزایش موالید برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان از کارشناسان فرهنگی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اکنون باید به درستی برای قشر جوان تبیین شود موضوع ازدواج آسان است.
وی گفت: همچنین در این بین خانواده‌ها نقش اساسی در اجرای این سنت حسنه الهی دارند که آموزش و پرورش می‌تواند به عنوان یک دستگاه بزرگ فرهنگی این موضوع را در جامعه به درستی تبیین کند.
اندرزیان بیان کرد: مقام معظم رهبری به یکی از مهم‌ترین موضوعات یعنی سبک زندگی اسلامی اشاره کردند که باید این فرمایشات را به عنوان برنامه و چراغ راه سرلوحه برنامه‌های فرهنگی قرار دهیم.
این کارشناس امور فرهنگی یکی از موضوعات مهم را در سبک زندگی اسلامی ازدواج آسان ذکر کرد و گفت: بسیاری از انحرافات و مشکلات و معضلات اجتماعی که با آن روبرو هستیم به دلیل سخت‌گیری در امر ازدواج است.
وی گفت: عدم توجه به افزایش موالید یکی از مخاطراتی است که آینده جامعه را با خطرات بسیار زیادی مواجه می‌کند.
در حاشیه این نشست سید نظام مرادی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه این معاونت برنامه‌هایی را در خصوص سبک زندگی اسلامی در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: به دنبال برگزاری باکیفیت این نشست‌های توجیهی هستیم تا بتوانیم از این طریق دستورات و فرمان مقام معظم رهبری را در خصوص سبک زندگی اسلامی خوبی تبیین کنیم.
مرادی از برگزاری سایر برنامه‌های بصیرتی و معرفتی و توجیهی در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: در زمینه پیشگیری از معضلات اجتماعی و آسیب‌های نوپدید برنامه‌هایی را اجرا کرده‌ایم و به دنبال برگزاری نشست‌های دیگری از این دست با حضور مربیان پرورشی و مدیران مدارس هستیم.
وی دعوت از کارشناسان خبره امور فرهنگی در این برنامه‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های معاونت پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد ذکر کرد و گفت: سعی بر این است که کارشناسان حوزوی و دانشگاهی را برای توجیه مربیان و مدیران در برنامه‌های خود دعوت کنیم.

برگزاری راهپیمایی محکومیت آل‌سعود توسط نمازگزاران جمعه در کهگیلویه و بویراحمد
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری راهپیمایی محکومیت آل‌سعود توسط نمازگزاران جمعه در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه‌ای ذکر کرده است: مسلمانان جهان با حفظ وحدت و اتحاد و انسجام دینی و اسلامی خود هرگز نخواهند گذاشت خون روحانی مبارز و مجاهد فی‌سبیل‌الله آیت‌الله نمر به هدر برود و سران مستبد آل‌سعود تاوان این جنایت هولناک خود را به زودی پس خواهند داد.
در این اطلاعیه آمده است: شهادت آیت‌الله شیخ النمر، باعث شکل‌گیری حرکت انقلابی مردم مسلمان عربستان تا سرنگونی آل سعود و موجب دمیدن روحیه ایستادگی، مقاومت و بیداری و جاری ساختن خون تازه‌ای در شریان و پیکر اسلام خواهد شد و صدای زنگ مرگ رژیم منحوس سعودی را به صدا درخواهد آورد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد این اعدام را وحشیانه و غیر مشروع و فاقد هرگونه وجاهت قانونی و نشانه آشکار از ترس و وحشت و استیصال فرو خورد رژیم دیکتاتور و دست نشاند آل‌سعود از جریان حقیقی بیداری اسلامی و شکست‌های پی در پی و مفتضحانه در بحرین، یمن و عراق دانسته و تاکید می‌کند صدای حق‌گویی آیت‌الله شیخ نمر هرگز با شهادتش خاموش نخواهد شد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن عرض تسلیت این فاجعه هولناک و ضایعه جبران‌ناپذیر به محضر حضرت ولی‌عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» و خدمت مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و تمامی مراجع و علمای دینی و حوزه های علمیه و مسلمانان جهان، برای علو درجات آن شهید گرانقدر طلب رحمت و غفران واسعه الهی کرده و به اطلاع عموم مردم همیشه در صحنه و انقلابی استان می‌رساند مراسم راهپیمایی در محکومیت اعدام این روحانی مجاهد بعد از نماز جمعه مورخ ۱۸/۱۰/۱۳۹۴ همزمان با سراسر کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد از میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌گردد، بنابراین از آحاد مردم استان جهت شرکت در این راهپیمایی دعوت به عمل می‌آید.

افتتاح طرح گازرسانی به باباکلان گچساران با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی
با حضور مسئولان، پروژه گازرسانی به منطقه باباکلان گچساران افتتاح شد.
صبح امروز و با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی گازرسانی به منطقه باباکلان گچساران افتتاح شد.
ناصر دلفریان در این مراسم اظهار کرد: شرکت گاز گچساران در راستای توزیع گاز به نقاط مختلف گچساران و باشت اقدامات و کارهای خوب و قابل قبولی انجام داده است.
رئیس شرکت گاز گچساران افزود: گازرسانی به مناطق و روستاهای فاقد گاز در دستور کار این شرکت قرار دارد و تاکنون نقاط زیادی در گچساران و باشت گازدار شده است.
این مسئول با اشاره به عملیات گازرسانی به روستا باباکلان این شهرستان تصریح کرد: روستای باباکلان از جمله مناطق فاقد گاز در حوزه گچساران بوده که امروز با پیگیری مسئولان شاهد افتتاح گازرسانی به این روستا هستیم.
رئیس شرکت گاز گچساران گفت: با نصب ۳۰۰ علمک‌ گاز، مردم این روستا از نعمت گاز برخوردار شدند.
وی گفت: پروژه گازرسانی به منطقه باباکلان گچساران با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال تعداد هزار و ۴۴۰ نفر در قالب ۳۶۸ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.
رئیس شرکت گاز گچساران گفت: مشخصات فنی این پروژه اجرای حدود ۱۴ هزار متر خط تغذیه چهار اینچ در فاز اول و اجرای حدود ۲۱ هزار و ۳۲۰ متر شبکه فلزی و پلی‌ایتلن همراه با ساخت ایستگاه ‌‌TBC با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب در ساعت فاز دوم است.

افزایش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۹ ماهه سال جاری مصدومان حوادث رانندگی در استان ۱۰٫۸۴ درصد افزایش داشته است.
کامروز امینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری دو هزار و ۹۶۵ پرونده مصدومیت حوادث رانندگی در استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۰٫۸۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. از این تعداد دو هزار و ۷۹ نفر مرد و ۸۷۶ نفر زن هستند.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از افزایش دو درصد فوتی‌های حوادث رانندگی در استان خبر داد و افزود: ۱۴۸ نفر از مردم در ۹ ماهه سال جاری در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که فوتی‌های حوادث رانندگی نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۲٫۷۸ درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: از این تعداد فوتی حوادث رانندگی ۱۱۵ نفر مرد و ۳۳ نفر زن هستند ضمن اینکه ۱۳۵ مورد از تصادفات منجر به فوت در برون شهر‌ها رخ داده است.
این مسئول با اشاره به افزایش مصدومین حوادث کار در استان گفت: ۲۰۳ پرونده مصدومیت حوادث کار در استان تشکیل شد که از این تعداد ۱۹۰ نفر مرد هستند، ضمن اینکه سقوط از بلندی به دلیل عدم رعایت استاندارد در حین کار عامل اصلی افزایش مصدومین حوادث کار است.
امینی بیان کرد: پزشکی قانونی مرکز استان و سایر شهرستان‌ها با مشکلات نیروی انسانی مواجه بود که با اقدامات انجام شده کمبود نیروی پزشک و پرسنل پزشکی قانونی حل شده و یا در حال حل شدن است.
مدیرکل پزشکی قانونی با اشاره به افتتاح سالن تشریح پزشکی قانونی شهرستان کهگیلویه در دهه فجر امسال گفت: مرکز معاینات و آزمایشگاه در پزشکی قانونی شهرستان کهگیلویه پیش‌بینی شده که برای راه‌اندازی این مراکز نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.
وی با بیان اینکه سالن تشریح برای شهرستان گچساران در نظر گرفته شده و به زودی چند نفر به پرسنل این مرکز اضافه می‌شود، گفت: ساختمان پزشکی قانونی مرکز استان در مجاورت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج دارای پیشرفت ۶۵ درصدی است و حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نخستین جشنواره استانی «بلوط» در کهگیلویه و بویراحمد
مسئول سازمان بسیج علمی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین جشنواره استانی «بلوط» به همت سازمان بسیج علمی این استان خبر داد.
صادق خرسندیان صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جشنواره استانی علمی و پژوهشی «بلوط» در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره یکی از جشنواره‌های سراسری سازمان بسیج علمی کشور است که در هر استان برگزار می‌شود.
مسئول سازمان بسیج علمی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که جشنواره بلوط در ۵ بخش برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در بخش‌های علمی، پزشکی، نمایشگاه فرآورده‌ها و تولیدات استان‌ها از بلوط و صنایع دستی برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را تهیه مقالات علمی و به دست آوردن نتیجه علمی در خصوص فواید و اثرات درخت و میوه بلوط، توجه به حفاظت و احیاء جنگل‌های بلوط و بیان خواص دارویی این گیاه بیان کرد.
خرسندیان، تحقیق در مورد انواع نان، شیرینی، گز، شیره، شکلات و خوراک دام تهیه شده از بلوط، تشویق به ساخت انواع کارهای دستی و هنری و دستگاه صنایع تبدیلی برای فرآوری از بلوط را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.
مسئول سازمان بسیج علمی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جنگل‌ها و منابع طبیعی، حیات و وسیله بقاء مردم هستند و نیاز است که توسط افرادی دلسوز حمایت و حفاظت شوند تا بتوان استفاده مطلوبی از آنها کرد.
وی ضرورت برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی توانمندی‌های علمی، فرهنگی و هنری بسیجیان پژوهش‌گر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: با برگزاری چنین برنامه‌هایی فضایی علمی ایجاد و افراد نخبه شناسایی و به کار گرفته می‌شوند.
این مسئول با اشاره به این که سازمان بسیج علمی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه فتح استان این جشنواره را برگزار می‌کند، یادآور شد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ۳۰ دی‌ماه سال جاری است.
خرسندیان زمان برگزاری اختتامیه جشنواره بلوط را اواخر سال جاری عنوان کرد و خاطرنشان شد: مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره ۱۵ تا ۲۱ اسفند در یاسوج برگزار خواهد شد.

کلنگ‌زنی مجتمع آب‌رسانی منطقه باباکلان در آینده نزدیک
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ‌زنی مجتمع آب‌رسانی منطقه باباکلان در آینده نزدیک خبر داد.
صبح امروز سیدموسی خادمی در مراسم افتتاح گازرسانی به منطقه باباکلان گچساران اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز شاهد افتتاح پروژه گازرسانی در دورترین مناطق استان هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دوره گذشته در استان روستاهای که از نعمت گاز برخوردار بودند انگشت شمار بودند اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تعداد ۴۶۰ روستا در استان گازرسانی شده است.
وی بیان کرد: مشکلات و صعب‌العبور بودن مناطق در کهگیلویه و بویراحمد مانع خدمت‌رسانی به مردم این مناطق نشده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوشبختانه امروز شاهد تحولی عظیم در گازرسانی به مناطق محروم استان هستیم و مسئولان همه تلاش خود را در راستای گازرسانی به این مناطق به کار می‌گیرند.
خادمی با بیان این که همان گونه که مدیرعامل شرکت گاز گفتند این پروژه یکی از سخت‌ترین پروژه‌های گازرسانی بود، افزود: سعی شد که گازرسانی منطقه باباکلان مطابق با استاندارد‌ها صورت گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای هر علمک ۱۴ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: با همه شرایط سخت این منطقه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی گازدار شد.
خادمی با اشاره به نگاه ویژه دولت به مناطق محروم تصریح کرد: اگر دولت در روستاها و مناطق محروم هزینه کند در آینده همه این هزینه‌ها تبدیل به فرصت خواهد شد.
این مسئول گفت: توجه به روستاها از اولویت‌های دولت است چرا که این مناطق در آینده کانون رشد و توسعه خواهند بود.
وی از ارائه خدمات به این منطقه سخن به میان آورد و افزود: یکی دیگر از خدمات به منطقه باباکلان بهسازی و افتتاح کتابخانه است که در حال حاضر در حال انجام است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلنگ‌زنی مجتمع آب‌رسانی باباکلان در آینده کار بسیار بزرگی است که با اجرای این پروژه آب شرب این منطقه به طور کامل تأمین می‌شود.

توزیع شیر رایگان بین ۱۶۰ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی
کارشناس مسئول تغذیه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۰ هزار دانش‌آموز و پیش‌دبستانی در مدارس این استان شیر رایگان استفاده کردند.
صبح امروز به همت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تعدادی از مربیان بهداشت از کارخانه تولید شیر بازدید کردند.
در حاشیه این بازدید جهانگیر هدایتی به نقش و اهمیت شیر در رشد کودکان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر اهمیت شیر به خوبی در مدارس ما تبیین شده است.
کارشناس مسئول تغذیه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید فرهنگ استفاده از شیر در مدارس به خوبی نهادینه شود چرا که مصرف شیر ضامن سلامتی آنها دانش‌آموزان است.
وی تصریح کرد: به همت آموزش و پرورش استان برنامه‌های آموزشی خوبی در مدارس و با دعوت از اولیاء برگزار کردیم و در خصوص استفاده از مصرف شیر بحث و گفت‌وگو شد.
هدایتی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۰ هزار دانش‌آموز و پیش دبستانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد از ۳۴ نوبت شیر رایگان استفاده کردند.
کارشناس مسئول تغذیه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیر به دو صورت پاستوریزه در دنا ـ بویراحمد ـ گچساران ـ باشت و مارگون و استریلیزه برای دیگر شهرستان‌ها و مناطق استان برای دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
وی با بیان این که هر دانش‌آموز در هفته ۲ تا ۳ نوبت شیر دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: تمامی دانش‌آموزان شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد از تغذیه با شیر رایگان بهره‌مند شدند.


کمبود اعتبار از مهم‌ترین مشکلات حوزه فرهنگی و ورزشی است
معاون فرهنگی امور جوانان ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که کار فرهنگی نیازمند هزینه است، گفت: کمبود اعتبار از مهم‌ترین مشکلات حوزه فرهنگی و ورزشی کهگیلویه و بویراحمد است.
رحمت‌الله شاکری در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور موثر جوانان در جامعه، اظهار کرد: جوانان رکن اساسی هر جامعه‌ای بوده و توجه به آنها از ضروریات است.
معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور و مشارکت جوانان در همه حوزه‌ها، افزود: جوانان استان ما استعدادهای خوبی در همه زمینه‌ها به خصوص فرهنگی و هنری دارند اما به دلیل برخی مشکلات و عدم حمایت نمی‌توانند به درستی از توانایی خود استفاده کرده و آنها را به نمایش بگذارند.
وی کسب مقام‌های برتر در حوزه فرهنگی، مشارکت عمومی و تشکیل سازمان‌های مردم نهاد توسط جوانان را از جمله فعالیت‌های این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: حوزه فرهنگی امور جوانان ورزش استان علی‌رغم مشکلات موجود تاکنون در بسیاری از موارد موفق بوده و توانسته استان را در ردیف برترین‌های کشور نگه دارد.
این مسئول کمبود اعتبار را از مهم‌ترین مشکلات حوزه فرهنگی و ورزشی دانست و بیان داشت: کار فرهنگی نیازمند هزینه است و اگر حوزه فرهنگی در برخی از بخش‌ها سرعت عمل کمتری دارد به دلیل نبود اعتبار است.
وی ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان خواستار توجه و اعتبار بیشتر به این حوزه شد و گفت: ایده‌های خلاق جوانان ما در بساری از موارد به دلیل نبود حامی مالی تنها در ذهن مانده و به مرحله اجرا و تولید نمی‌رسند.
معاون فرهنگی امور جوانان ورزش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره فرارسیدن ایام دهه فجر، ابراز کرد: پیروزی انقلاب اسلامی برگ زرین تاریخ ایران است که باید با همکاری همه دستگاه‌های دولتی و مردمی گرامی داشته شده و برنامه‌ای در خور آن اجرا شود.
شاکری برنامه‌ریزی برای گرامیداشت دهه فجر را مهم‌ترین برنامه حوزه فرهنگی ورزش و جوانان دانست و تبیین کرد: در صورت تأمین اعتبار سعی خواهیم کرد با همکاری سمن‌ها و تشکل‌های مردمی برنامه‌های متنوع و شادی را برای دهه فجر در سراسر استان برگزار کنیم.


۲۰ دی آخرین مهلت ثبت‌نام ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب یاسوج
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ دی ماه آخرین مهلت ثبت‌نام ناشران برای حضور در نمایشگاه ملی کتاب یاسوج است.
رضا دهبانی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران از برپایی نمایشگاه ملی کتاب یاسوج خبر داد و اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه ملی کتاب یاسوج ۱۲ بهمن امسال در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در چند سال اخیر نمایشگاه ملی کتاب استان به خوبی و با حضور پررنگ مردم و ناشران برگزار شد و تلاش ما در سال جاری هم دعوت از ناشران برگزیده برای شرکت در نمایشگاه است.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام از ناشران برای حضور در این نمایشگاه آغاز شده گفت: ناشران علاقمند می‌توانند برای حضور در پانزدهمین نمایشگاه کتاب ملی یاسوج  تا ۲۰ دی ماه به پایگاه الکترونیکی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به آدرس www.icfi.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.
این مسئول با بیان اینکه این نمایشگاه با مشارکت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۲ تا ۱۸ بهمن ماه جاری در یاسوج برگزار می‌شود، افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد برای برپایی باشکوه این نمایشگاه همکاری کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما

نفوذی
Iran, Islamic Republic of
طبق آخرین خبرهایی واصله از ستاد ///ایشان به همه لیدرهای خود سپرده که از ساعت ۷ش..../////////////د از ورود /از جمله ///به ستاد جلوگیری شود و خود را به //چپ بزنند که اینها را اصلا نمیشناسند
محمد
Iran, Islamic Republic of
ب نازم تاجگردون ک ب فکر همه نقاط شهری وروستای دیار خویش.زندباد تاجگردون زنده باد اصلاحات زنده باد ایرانی
کوهسرک دیار اصلاح طلبان بی مدعا
Iran, Islamic Republic of
انشاالله مردم باباکلان جواب این خدمت بزرگ را روز ۷اسفندیارای خودبه دکترتاجگردون خواهندداد زنده بآد اصلاحات زندهب اد خ
اتمی اسوه اصلاحات .زنده بآد تاجگردون کوربآدچشم حسودان ک متحجران
رضااز کوهسرکا
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون مطمن باش که دیگر روی صندلی سبز مجلس نخواهی نشست .زنده بآد فولادی زنده باد راه فولادی،
عالیشاه
Iran, Islamic Republic of
برید کلاتونو بندازید بالا که تاجگردون نمایندتونه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1