تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۱۵۲۶۹۱

ضرورت دخالت آیت‌الله ملک‌حسینی به موضوع ردصلاحیت‌ها

۸
۰
کبنا ؛رحیم بنام
margoon-malk-(47)

نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بخش عمده‌ای از جامعه را به بهت فروبرد. صلاحیتی که انتظار می‌رفت آن‌گونه که از مفاهیم نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشت می‌شود جهت جلوگیری از ورود افراد دارای فسق و فجور، ناپاک، ناصالح و معاند نظام به مجلس باشد، اما عمدتاً مسائل سیاسی را لحاظ کرد که شامل اختلافات سلیقه‌ای و نه بنیادی سیاسی می‌شوند.
اگر خوب به محیط پیرامون خود نگاه کنیم دشمنانی را می‌بینیم که به فرمایش بزرگان این نظام تا دندان مسلح شده‌اند و چنان اختلافات بنیادی با مبانی نظام و انقلاب اسلامی دارند که در مقابل آن، دعوای اصولگرا و اصلاح‌طلب «اختلاف سلیقه‌ای» بیش نیست.
داعشی‌ها و تکفیری‌ها روی طالبانی‌ها را سفید کردند و به نام دین بزرگ‌ترین ضربه‌ی تاریخ بشری را به دین وارد می‌کنند و اسلام آمریکایی هم که قطعاً واژه‌ی نام‌آشنایی برای همه‌ی ماست! دولتهای سلطه‌جویی چون آمریکا و انگلیس به همراه دست‌نشانده‌هایی چون عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از هیچ فرصتی برای اعمال فشار فروگذار نمی‌کنند. در این شرایط وتحلیل درست از اوضاع به راحتی می‌توان درک کرد که اصولگرا و اصلاح‌طلب فرزندان این نظام هستند که برای حل مسائل راه‌حل‌های متفاوتی ارائه می‌دهند و هیچ پدری فرزند خود را از خانه به‌در نمی‌کند حتی اگر بداند که راه‌حل ارائه‌ شده توسط او به بیراهه هم می‌برد چه برسد به اینکه یک راه رسیدن به هدف ارائه کرده‌باشد!
جریان سیاسی اصلاح‌طلب که در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند شاهد رد صلاحیت گسترده‌ی نیروهای خود توسط هیات محترم نظارت استان‌ها بوده‌است و متاسفانه این گستردگی مرز ۹۰درصدی رد صلاحیت را رد کرده‌است.
در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز می‌توان گفت حتی یک گزینه هم برای انتخاب مردم در این طیف سیاسی باقی نمانده‌است! اما آنچه نگارنده را مجاب به نوشتن این سطور کرده است نه تعلقات خاطر سیاسی و اصلاح‌طلبی است بلکه یک نکته‌ی غیرقابل اغماض است:
رقابت درون گروهی اصولگرایان با خودشان قطعاً نتیجه‌ای جز دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای و شعله‌ور شدن اختلافات خطرناک قومی در این استانی که همواره از ظهور و بروز همین مسائل زخم‌ها خورده‌است، نخواهد داشت. چرا که آن‌ها یا اجماع می‌کنند و یک‌نفر را معرفی می‌کنند که در آن‌صورت انتخابات مفهومی نخواهد داشت و یا اجماع نمی‌کنند و با وضع موجود رقابت می‌‌کنند که در این‌صورت مردم ناگزیر مبنا را نسبت «قومیتی» قرار می‌دهند و این شیوه‌ی خانمان‌سوز را در انتخاب پیش می‌گیرند. اتفاقاً همین نکته می‌تواند ضرورت دخالت بزرگمردان این استان را بیش از پیش نمایان کند.
و اینجاست که نباید از وجود سرمایه‌ی معنوی استان غافل ماند؛ حضرت آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی شخصیتی است که در راه پدر بزرگوارشان قدم گذاشته‌اند و همواره حق‌طلبی را مبنای زندگی خود قرار داده‌اند. او که در سخنرانی اخیرش در مراسم یادبود «شیخ نمر» اعضای تصمیم گیر را به نام خدا قسم داده بود که مبادا کسی را که در فتنه نقشی نداشته‌است، فتنه‌گر بنامند و مبادا کسی را که حقش نامزدی انتخابات است و یا حقش رای آوردن است، از این حق بواسطه‌ی خیال‌بافی و توهم محروم کنند.
اما حضرت آیت‌الله؛ گو اینکه خط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری را که قطعاً مورد نظر شما هم بوده، همان‌طور که اعلام فرمودید، بسیار عقب‌تر آمده و اگر معظم له مرزبندی خود را با بیگانگان قرار دادند الان خط مرزی به خانه آمده‌است! خط قرمز الان یک جریان سیاسی که قطعاً با تایید نظام و مقام معظم رهبری به فعالیت خود ادامه می‌دهد، قرار داده‌شده‌است و یک‌جا هر کو که حتی اگر اشتباهاً در برگه‌ی ثبت‌نام خود طیف سیاسی‌اش را اصلاح‌طلب عنوان کرد، رد صلاحیت شده‌است.
اینک و در این برهه‌ی تاریخی از زمان مطالبه‌ی بخش عمده‌ای از مردم استان ورود آیت‌الله ملک‌حسینی به این مساله هست! و آن‌ها می‌خواهد بدون یاس و سرخوردگی، نشاط سیاسی خود را به رخ دشمنان این نظام بکشند و بر کسی پوشیده نیست که ایشان بیش از هر کس دیگری دغدغه‌ی نظام و ولایت فقیه را دارند که خود نماینده‌ی ولی فقیه در استان هستند. این بخش بزرگ از مردم استان از نماینده‌ی خود در مجلس خبرگان رهبری می‌خواهند که از ورود ابرهای تیره و شوم قوم‌گرایی بر سر این استان جلوگیری کند و می‌گویند الان دیگر کار از قسم دادن گذشته‌است و می‌پرسند آیا در جریان اصلاح‌طلبی که در همین نظام، فعالیت سیاسی می‌کند کسی نیست که دغدغه‌ی اسلام و نظام را داشته باشد که عمدتاً با همین عنوان یعنی عدم التزام عملی به اسلام و عدم التزام به نظام و یا عدم التزام به ولایت‌فقیه رد صلاحیت شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فردا...
Iran, Islamic Republic of
چی میگی شما آقا؟هیچکس نمونده؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر منظورت افشین پوره باید بهت اطلاع بدم که آقای امان الله افشین پور یک دوره هم تا به امروز طرف اصلاحات نبوده.همش به اصولگراها رای میداده.
خانواده افشین پور اصلاح طلب هستند اما آقای دکتر امان الله افشین پور کاندیدای ردصلاحیت شده سال ۹۴ ، هرگز تا به امروز اصلاح طلب نبوده اند.

ابتدا اطلاعات کسب کنید لطفا...
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این خانواده سید شجاع.
احسنت
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما و ایت الله ملک حسینی
ما هم منتظر تجدید نظر هستیم.
کهکیلویه
Iran, Islamic Republic of
برنده این اتتخابات در کهکیلویه ققنوس اصلاحات دکترحاجتی ترحم بور است .درتمام انتخاباتهای گذشته کهگیلویه ثابت شده است هرکه را سادات احمدی رضاتوفیق درکهکیلویه از اوحمایت کردند اوبرنده انتخابات است ,خواه اصول گرای موحد وبزرگواری باشد خواه ترحم بور اصلاح طلب .امیدواری حاج عدل از همین آرا وبرنامه ریزی آنان بود زمانی که ثبت نام ترحم بور را شنید ترس اصلیش آغازشده بودبعد ترس از عدم صلاحیت

-نظرتان درباره این دیدگاه چیست؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر افشین پوررررر
اصلاح
Iran, Islamic Republic of
دکتر افشین پور پزشکی ولایت مدارومتدین ومتواضع
....
Iran, Islamic Republic of
درود بر افشین پور اصلاح طلب؛تنها اصلاح طلب گچساران
جانباز
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم.درود خدا برایت الله فقید سید کرامت الله ملک حسینی و بیت مکرمش.خصوصا فرزنذ خلفش ایت الله سید شرف الدین ملک حسینی دامت برکاته.رهنمود های جنابعالی همواره کارگشای مشکلات استان بوده و هست.برایتان ارزوی توفیق و سلامتی داریم.با تشکر
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1