تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۱۵۲۳۳۲

دعوت دو کهگیلویه و بویراحمدی به اردوی تیم ملی /برگزاری کلاس مربیگری ویژه بانوان

۰
کبنا ؛خبرهای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد /
دو بانوی فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمد به اردوی تیم ملی دعوت شدند
نایب رئیس هیات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ناهید علیزاده و بیتا طاهری دو بانوی فوتبالیست این استان به اردوی تیم ملی فوتبال بانوان زیر ۱۴ سال دعوت شدند. varzsh
اقدس نوربخش افزود: سومین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال بانوان زیر ۱۴ سال از ۱۲ دی ماه ۹۴ در کمپ تیم های ملی در تهران آغاز شده و تا ۱۵ همین ماه نیز ادامه دارد.
وی بیان کرد: از کهگیلویه و بویراحمد ناهید علیزاده و بیتا طاهری در این اردو حضور دارند.
نوربخش هدف از برگزاری این اردو را گزینش بازیکنان برتر برای حضور در اردوهای اصلی تیم ملی فوتبال بانوان زیر ۱۴ سال به منظور شرکت در فستیوال بانوان زیر ۱۴ سال آسیا اعلام کرد.
وی اظهار کرد: به دلیل وجود ظرفیت ها و توانمندی های چشمگیر بین بانوان فوتبالیست کهگیلویه و بویراحمد امید است که شاهد حضور این دو بانوی ورزشکار استان در تیم ملی فوتبال بانوان و مسابقات آسیایی باشیم.
نوربخش عنوان کرد: در چند سال گذشته رشته های ورزشی فوتبال و فوتسال در کهگیلویه و بویراحمد و بین بانوان این استان به جایگاه اصلی خود رسیده است.
وی ابراز داشت: این امر موجب شده که علاوه بر شبنم بهشت بازیکنانی چون مرضیه توفیقی نسب نیز در تیم ملی فوتسال بانوان حضور داشته باشند.
بیش از ۲۴ هزار ورزشکار ساماندهی شده آقا و خانم در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.
قضاوت داوران کهگیلویه و بویراحمدی در لیگ دسته یک فوتسال کشور
رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد از قضاوت لیگ دسته یکم فوتسال کشور توسط داوران کهگیلویه و بویراحمدی خبر داد.
پرویز موسوی ضمن تقدیر از کمیته داوران فوتبال کشور در سپردن داوری بازی‌های حساس به داوران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: داوران فوتبال و فوتسال استان در سال‌های گذشته با قضاوت‌های خوبی که در لیگ‌های مختلف از خود نشان داده‌اند توانستند جایگاه خوبی را در سطح داوران کشور داشته باشند.
رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که داوران شایسته‌ای در استان وجود دارد، افزود: خداداد افشاریان، صفدر احمدی، غلام آموزگار و مرحوم شجاعت محمدی از جمله داورانی هستند که در گذشته با قضاوت‌های خوب خود نام استان کهگیلویه و بویراحمد را در کشور مطرح کردند.
وی با اشاره به این‌که روح‌الله شریفی و محمد راهی از داوران شاخص لیگ برتر فوتبال کشور هستند، از بازگشت آرمان قنبرزاده، داور ملی لیگ برتر فوتسال کشور جهت داوری بازی لیگ دسته یکم کشور در هفته جاری خبر داد.
این مسئول ضمن ابراز خرسندی از بازگشت قنبرزاده بعد از یک سال دوری از میادین داوری، حضور وی را به عنوان نماینده استان در قضاوت بازی‌های کشوری جزء افتخارات ورزش استان عنوان کرد.
وی از حضور داوران کهگیلویه و بویراحمدی در بازی حساس لیگ دسته یکم فوتسال کشور خبر داد و تصریح کرد: آرمان قنبرزاده و مهدی صفایی، داوران کهگیلویه و بویراحمدی، بازی حساس تیم‌های ارژن شیراز و استقلال ماهشهر از هفته پنجم لیگ دسته یکم باشگاه‌های کشور را قضاوت خواهند کرد.
موسوی تبیین کرد: این بازی روز چهارشنبه، ۱۶ دی‌ماه ساعت ۱۶ در سالن ابوالفتحی شهر شیراز برگزار می‌شود.
برگزاری کلاس‌های مربیگری ویژه بانوان در کهگیلویه و بویراحمد
معاون امور بانوان ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کلاس‌های متعدد مربیگری ویژه بانوان تا پایان سال در استان خبر داد.
اقدس نوربخش با اشاره به موفقیت‌هایی که بانوان کهگیلویه و بویراحمدی تاکنون در دو رشته ورزشی فوتبال و فوتسال داشته‌اند، اظهار کرد: طی یک سال گذشته تعداد زیادی از ورزشکاران هم‌استانی به اردوی تیم‌های ملی دعوت شده‌اند.
این مسئول گفت: از این تعداد دعوت شده به اردوی تیم ملی تعدادی نیز برای حضور در تیم ملی و شرکت در بازی‌های بین‌المللی دعوت شده‌اند که ورزشکاران هم استانی توانستند حتی در عرصه بین‌المللی نیز افتخارآفرینی کنند.
وی از درخشش بانوان ورزشکار کهگیلویه و بویراحمد در تیم‌های مختلف استانی و ملی تقدیر و اظهار داشت: بانوان استان استعدادهای زیادی در همه رشته‌های ورزشی دارند.
نایب‌رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بانوان استان افزود: اگر بانوان ورزشکار استان به خوبی حمایت شده و مشکلات و کمبودهای آنها در حوزه تامین مربی و مکان تمرین حل شود، شاهد توسعه بیشتر ورزش استان و حضور بانوان هم‌استانی در تیم ملی خواهیم بود.
وی به حضور بانوان ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی در تیم‌های ملی و لیگ برتر کشور اشاره و تصریح کرد: رشته فوتبال و فوتسال در بین ورزش‌های بانوان استان به جایگاه اصلی خود رسیده و ورزشکاران توانمندی در این رشته دارد.
این مسئول با عنوان این که شبنم بهشت و مرضیه توفیقی‌نسب از بازیکنان تیم ملی و لیگ برتر فوتبال و فوتسال کشور هستند، ادامه داد: ناهید علیزاده و بیتا طاهری از دیگر ورزشکاران فوتبالیست استان هستند که هم‌اکنون در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال در تهران حضور دارند.
مسئول امور ورزش بانوان کهگیلویه و بویراحمد به افتخار‌آفرینی بانوان ورزشکار استان در رشته‌هایی مانند جودو، اسکیت، فوتبال، اسکی، هاکی، هندبال، ووشو، کاراته و فوتسال اشاره و ادامه داد: بانوان جهت پیشرفت و کسب مقام‌های قهرمانی بیشتر برای استان نیازمند حمایت و توجه مسئولان ورزش هستند.
نوربخش یکی از اقدامات دیگر را برگزاری کلاس‌های مربیگری برای بانوان استان ذکر کرد و از برگزاری کلاس‌های آموزش مربیگری درجه D و داوری درجه سه ویژه بانوان در استان تا پایان جاری خبر داد.
وی گفت: امیدواریم با برگزاری این دوره‌ها ظرفیت‌های برتر شناسایی و با به کارگیری آنها شاهد حضور بانوان ورزشکار استان بر روی سکوهای قهرمانی بین‌المللی باشیم.
برگزاری نخستین دوره مربیگری ورزش زورخانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین دوره مربیگری ورزش پهلوانی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
ابرهیم شاه‌قطبی با بیان این که ورزش پهلوانی یکی از دیرینه‌ترین رشته‌های ورزشی در ایران بوده است، اظهار کرد: ورزش پهلوانی مرکب از ارزش‌های اخلاقی مانند افتادگی، گذشت، پاکی، انسانیت، ایثار و مردانگی است.
سرپرست هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکل این ورزش نبود حامی مالی است، افزود: به عنوان سرپرست هیئت این رشته نهایت تلاش خود را جهت توسعه و پیشرفت این ورزش کرده‌ام.
وی، برگزاری دوره‌های آموزشی مرشدی، مربیگری و داوری، برگزاری مسابقات استانی، فعال کردن زورخانه‌ها در استان و شرکت در رقابت‌های کشوری را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام و انجام شده هیئت برای این ورزش عنوان کرد و گفت: به دلیل کمبود اعتبار مالی تبلیغات جهت ترویج فرهنگ پهلوانی در کهگیلویه و بویراحمد مقدور نبوده و مردم آشنایی چندانی با این رشته ندارند.
این مسئول در ادامه از برگزاری نخستین دوره آموزش مربیگری درجه سه با حضور مدرس رسمی کشوری در یاسوج خبر داد و بیان کرد: این دوره با حضور ۲۵ نفر از ورزشکاران این رشته از شهرستان‌های یاسوج، دهدشت، دنا و گچساران در روزهای دهم و یازدهم دی ماه در زورخانه مولای متقیان شهر یاسوج برگزار شد.
سرپرست هیئت زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیر کل ورزش و جوانان استان در برگزاری این دوره، اذعان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره پس از گذراندن امتحان تئوری و عملی به عنوان مربی درجه سه به شهرهای خود برگشته و به ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته آموزش خواهند داد.
وی گفت: این دوره توسط غلامرضا آقاباقری، مدرس رسمی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور برگزار و ورزشکاران شرکت‌کننده در این دوره ‌با اصول اولیه وسایل میل، کباده، سنگ، چرخ و میل بازی این رشته ورزشی به صورت تئوری و عملی آشنا شدند.
شاه‌قطبی یادآور شد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای یکی از رشته‌های ورزشی اصیل ایرانی است که امروزه میان مردم و مسئولان کمرنگ شده و احیا و توسعه آن نیازمند حمایت و مساعدت مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1