تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : ۱۵۲۱۶۶

خادمی: پروژه‌های زیادی در بخش کشاورزی به اتمام رسیدند

۳
۰
کبنا ؛آئین تجلیل از ۴۵ کشاورز نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
پروژه‌های رها شده زیادی در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به اتمام رسیدند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام و رها شده بخش کشاورزی این استان گفت: از سال ۸۱ و ۸۲ تاکنون پروژه‌های زیادی در حوزه کشاورزی رها شده بودند، که در این دولت به بهره‌برداری رسیدند.
khadmi
سیدموسی خادمی ظهر امروز در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه این استان، سازمان جهاد کشاورزی را از مهم‌ترین دستگاه‌های توسعه‌ای نامید و اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با جایگاه والایی که دارد می‌تواند نقش مهمی در توسعه، اقتصاد و اشتغال ایفا کند که در این استان تاکنون اینگونه بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بخش کشاورزی، ۹۰ درصد بار بر دوش بخش خصوصی است، افزود: با تعاملی که مسئولان و متولیان امر با جامعه کشاورزی دارند، امیدواریم که این استان در چندین محصول مهم به قطب کشاورزی در کشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: پروژه‌های زیادی از سال ۸۱ و ۸۲ در بخش کشاورزی این استان رها شدند که در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیدند و این جای امیدواری است.
وی گفت: تعریف سیاست‌های راهگشا و جهت‌گیری‌های تولید، استفاده از تکنولوژی و ابزارهای نوین، تحقیق و پژوهش و توجه به بحث بازار محصولات تولیدی از مسائلی هستند که جدیت در آن‌ها می‌تواند به ارتقا بخش کشاورزی در این استان کمک شایانی کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه این مسائل باید در کنار هم دیده شوند، تصریح کرد: یکی از راه‌های نفوذ ما به بازارهای جهانی تولید محصولات سالم و ارگانیک است که باید در این استان جدی گرفته شود.
خادمی گفت: با توجه به آب و هوای بسیار خوب و متنوع و نبود صنایع آلاینده، کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند در زمینه تولید محصولات ارگانیک صاحب برند و حرف در کشور و حتی دنیا شود که در این زمینه از متولیان امر انتظار بیشتری می‌رود که بتوانند به آنچه از ابتدای دولت مدنظر بود، برسیم.
مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی را از دیگر رسالت‌های سنگین سازمان جهاد کشاورزی دانست و بیان کرد: در این استان باید با حساسیت بیشتری اجازه ندهیم که اراضی کشاورزی به دست سودجویان بیفتد.
وی توضیح داد: بدتر این است که در دشت‌هایی که هزینه‌های زیادی برای تأمین آب آن‌ها شده بخواهیم به راحتی با تغییر کاربری‌ها موافقت کنیم.
وی محدودیت کمی اراضی و شیبدار بودن آن‌ها را موجب غیرفنی و پرهزینه کردن کشاورزی دانست و اضافه کرد: این تغییر کاربری اراضی کشاورزی نه عاقلانه است و نه با قوانین موجود سنخیتی دارند.
 
جعفر گوهرگانی در آیین تجلیل از ۴۵ کشاورز نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد در زیربخش‌های مختلف با یاد کردن از ۵۰ شهید گلگون کفن جهادی، اظهار کرد: کشاورزی در این استان با شروع به کار دولت تدبیر امید و با درایت و حمایت استاندار روی غلتک افتاده و دارای برنامه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ابتدای مسئولیت برنامه‌ای چهار ساله را در ۲۷ شاخص مهم و با پایه سال ۹۲، تدوین کردیم که یک سال بعد از آن در عمده این شاخص‌ها، حتی فراتر از برنامه گام برداشتیم.
متولی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، تحقق برنامه و رسیدن به مرز تولید یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سال را طی یک برنامه ۲ تا سه سال، موجب خودکفایی کامل و صادرات بخشی از این تولیدات به خارج از استان و خارج از کشور دانست.
وی با بیان اینکه در چند شاخص این برنامه چهار ساله نیز کاستی‌هایی داریم، اضافه کرد: امیدواریم در چند سال باقیمانده از برنامه چهار ساله بتوانیم این نقاط ضعف ر ابرطرف کنیم.
گوهرگانی تصریح کرد: با حمایت‌های استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کارهای بسیار خوبی در این استان شروع شده که به عنوان مثال عملکرد این سازمان در شاخص تبدیل اراضی دیم به آبی و اجرای شیوه‌های نوین آبیاری در کشور شاخص است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش، بانک کشاورزی را همراه و پشتیبان این بخش دانست و توضیح داد: با همکاری بانک کشاورزی در این سال‌ها اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی و خط اعتباری مکانیزاسیون جذب شد.
وی از در دست اقدام بودن چندین مجتمع گلخانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: با توسعه فضای گلخانه‌ای در این استان، به عنوان مثال تولیدات سبزی و صیفی به فراتر از هفت هزار تن و گل‌رز هلندی به بیش از ۱۳ میلیون شاخه در سال رسید که رشد بسیار امیدبخشی داشته‌اند.
گوهرگانی ابراز داشت: علاوه بر رشد کمی در تولیدات کشاورزی این استان، کیفیت محصولات نیز افزایش چشمگیری داشته به طوری که در تولید گل شاخه بریده نه تنها در کمیت به نسبت مساحت استان مقام اول هستیم بلکه کیفیت بالای این گل‌ها موجب شده تا بازارهای خوبی برای این نوع تولیدات وجود داشته باشد.
وی تأکید کرد: در دهه فجر و هفته دولت آینده چندین پروژه مهم در بخش‌های مختلف کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید.
gohargani
به گزارش کبنا نیوز، در پایان این مراسم از ۴۵ کشاورز نمونه در بخش‌های زراعت، دام، باغبانی، شیلات و سایر زیرگروه‌های کشاورزی تجلیل شد.
-----------------------------
خبر: کریم بنام
------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

لنده
Iran, Islamic Republic of
ما که ندیدیم آبرسانی آبلش چه شد متاسفم
دگمبزون
Iran, Islamic Republic of
ای گوهر گانی خدا آیشناست و بس
خامی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیران و نمایندگان پر تلاش استانمان
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1