تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۱۵۱۶۵۱

پاسخی به اظهارات «رضاتوفیقی» در نشست اصلاح‌طلبان

۵۵
۰
کبنا ؛سعید آتشبار

متن صحبت‌های سیدضیاء رضاتوفیقی [کلیک کنید] در همایش اصلاح‌طلبان بویراحمد و دنا بازتاب‌های زیادی داشت که یکی از خوانندگان به سخنان او نیز واکنش نشان داد.DSC_0278

وجودی که شش سال از حوادث و اغتشاشات سال ۸۸ گذشته است، همچنان بحث و تحلیل پیرامون ضد جمهورترین شورش میلیشیایی خواص منتقم و متوهم  در فضای فکری و سیاسی و رسانه‌ای را شاهد هستیم. به طور خاص در بزنگاه هایی چون انتخابات و یا در مقاطع حساسی چون انتصابات، فراست و معرفت شناسی عمیق رهبر حکیم انقلاب در معیار قراردادن فتنه به عنوان شاخص و خط قرمز برای ورود به رقابت‌های سیاسی و حضور در جایگاه‌های مدیریتی و قانون‌گذاری، موجبات بروز کنش و واکنش‌های اهالی سیاست را فراهم کرده است.

آیا این شورش بی‌سابقه‌ی قبیله گرایان سیاسی در تاریخ ۳۷ ساله‌ی جمهوری اسلامی علیه منتخب ملت بوده است یا انتخابگران (مردم)؟ آیا مسببین و حامیان و مؤثرین به یک اندازه مقصر و سهیم بودند؟ سر و اساس این شورش نخبگان استبدادی از حیثیات جامعه شناختی، معرفت شناسی و روانشناسی چیست؟ برائت از فتنه گران به چه معناست؟ و انواع سؤالات دیگر که البته در این مقال فرصت پاسخ و ارائه ی تحلیل پیرامون این موضوع نیست و توان این حقیر نیز جوابگوی پرداختن به همه ی ابعاد موضوع نمی‌باشد و صرفآ جهت درگیر کردن ذهن مخاطب بااین موضوع و ایجاد جرقه ای برای کنکاش و جستجوی بیشتر در فضایی امن برای روشن شدن جهات مختلف حرکت انتقام جویانه ی زنجیره ی به هم پیوسته ی مخالفین جمهور و ولی آنها می باشد.

چندی پیش یکی از نخبگان جریان سیاسی اصلاح طلب در استان کهگیلویه و بویراحمد (رضاتوفیقی) پیرامون دفاع از مطالبات و رأی و خواسته‌ی مردم و کرامت انسانی و آزادی و ارائه ی تعریفی از فتنه و برائت از منظر تفکر اصلاح طلبی اظهاراتی را فرمودند که ضرورت نگارش این یادداشت را برایم ایجاد کرد.

آن بزرگوار اظهار داشتند فتنه گران کسانی هستند که به خواست مردم، رأی مردم و مطالبه ی مردم توجهی ندارند. جانا سخن از زبان ما می گویید. خواست و مطالبه ی مردم در ۲۲ خرداد ۸۸ را با مدیریت خواص اشراف گرای تحمیل گر و با کمک هژمونی رسانه های غربی و ارسال اعتبارات هنگفت مصوب کنگره ی آمریکا و غفلت و بازی خوردن برخی از مردم تهران شمالی را وقعی ننهادند و رأی اکثریت توده‌های مردمی را برنتافتند و عظیم ترین شورش اشراف و طبقه ی خواص فربه شده ی از بیت المال توده های بی سواد عوام  جمهوری اسلامی را علیه جوات ممات ۲۴ میلیونی به راه انداختند و بی سابقه ترین بی ادبی و بی احترامی را با ژست مهندس راستگو و اخلاق محورشان و با قیافه های حق به جانب پر رویشان به ولی نعمتان و صاحبان حقیقی جمهوری اسلامی روا داشتند و بی ادبانه این توده های عزیز بزرگوار را عوام و بی سواد و فریب خورده ی پوپولیستی نام نهادند.

معتقدم برخلاف برخی روایت ها ی جریانات سیاسی که تمام بزنگاه ها و نقاط عطف را صرفآ حرکتی علیه اسلامیت و نهادهای مشروعیتی نظام تحلیل می کنند، فتنه ۸۸ بیش از هرچیز و بیش از آنکه شورشی علیه منتخب ملت باشد، یورشی کینه ورزانه علیه مردم و خواست آن ها در راستای جلوگیری از چرخش نخبگانی قدرت و روی کار آمدن جریان خواص استعلاخواه برترجوی بی خاصیت جمهوری اسلامی است.

هرگاه مردم به جریان و فکر موافق و همراهشان اقبالی می کنند، دمکراسی و رأی مردم و مطالبات مردم را در تمام رسانه ها و تریبون هایشان فریاد می زنند و تفسیر و استنباطی  غلط از همراهی مردم دریافت می کنند، همانگونه که رأی ۲۰ میلیونی به محمد خاتمی را رای به تغییرات بنیادین در ساختار سیاسی و حکومتی نظام و رفرمی بنیادگرایانه جهت یورش به چهارچوبهای حکومتی و باورهای دینی مردم قلمداد کردند، فی الواقع در مواجهه ی با آرای مردم دو اشکال و خطای جدی وارد است: نخست اینکه در صورت اقبال مردم به آن ها از دمکراسی و جمهوریت و خواسته های مردم حرف می زنند و درصورت ادبار مردم علیه جمهوریت شورش می کنند و آن ها را عوام بی سواد و توده ها و جوات ممات می نامند و دوم اینکه درصورت اقبال مردم، تلقیشان از همراهیشان حرکت در مسیر تغییرات بنیادین در ساختارسیاسی و تضعیف موقعیت و جایگاه ولی فقیه و دست کاری در باورهای مذهبی و اعتقادیست. این نگاه به جمهور نگاهیست نفسانی و متوهمانه. همان توهمی که اختلاف فاحش ۱۳ میلیون با ۲۴ میلیون را نمی بیند. یعنی تفسیر واقعیت بر مبنای خواهش های نفسانی و توهم نه بر اساس خود واقعیت. و اگر واقعیت مطابق با میل و خواسته ی ما بود پس عجب واقعیتی است و زیبا و دلنشین از روشنفکران غربزده تا نوشته‌های ادبی و نظریه‌های علوم انسانی در وصف دمکراسی نغمه سرایی می کنید و اگر خلاف آن اتفاق بیفتد صدها مطلب و شعر و رمان در نقد ونخریب و فحاشی به حاکم شدن نظر توده و عوام به رشته ی تحریر در می آورید و بهترین تعبیر را خانم فائزه دارند که «گاهی رأی مردم دردسرساز می شود….»

بنابر این بیش از آنکه با منتخب مردم مشکل داشته باشند با خود مردم و انتخابشان و  اینکه دست رد به سینه ی جماعت اشراف منتقم زده اند، مشکل دارند. و این سؤال همچنان برایم بی جواب باقی مانده است که این حضرات  به کدامین قبله اند؟ در دهه ی ۸۰ اسلامیت نظام و باورهای جمهور رانشانه گرفته اند و در دهه ی ۹۰ جمهور نظام  و رأیشان را؟ و این چه تناسبی با شعار خط امامیشان دارد؟ ما امام را با صحیفه می شناسیم نه با خاطرات ستون فقرات و ساپورتر مصلحت سنج فتنه. ماامام را با جمهوری اسلامیشان می شناسیم.

تمام آبرو ونفوذ و وجاهتشان و یال و کوپال و عزتشان را از صدقه سری شهدا و امام وانقلاب دارند و بعد تمام هستی و امکانات خویش را برای وتوی جمهوریت و ایجاد شک و ریب در اذهان مردم به کار می بندند و با شورش علیه جمهوریت و تحریم رأی مردم، بزرگترین تحریم اقتصادی تاریخ جمهوری اسلامی را بر مردم تحمیل کردند.

از تهران تا تل آویو، از قم تا بی بی سی، از سروش تا گوگوش و از روشنفکر مدعی وطن پرستی تا تئوریسین مفسر نهج البلاغه و سلطنت طلب و خاندان پهلوی و برخی خواص چپ و راست داخلی در یک صف و باانگیزه های متفاوت و با هدف واحد با ترکیب ناموزون ولی اتحادی استراتژیکی با وجود حداقل اشتراکات در مبارزه ی با جمهوری اسلامی به توافق رسیدند و به خون شهدای فتنه و توده های مردم دستشان الوده شد.

همه ی فشارها، جوسازی ها و شورش ها برای تحمیل وتوی جمهوریت بر محور اسلامیت نظام یعنی ولی فقیه بود، در حالی که ولی جمهور به عنوان مدافع همیشگی جمهوریت زیر بار هیچ گونه بدعت و فشار خواص تمامیت خواه و بی منطق نمی روند و ولی فقیه هوشیار سینه سپرترین مسئول در مقابل پر رویی و بی آبرویی عده ای اشراف متظاهر به صدق و اخلاق می شوند و چه زیبا جمهور بی ادعای عاشق ولی در نهم دی ظرفیت های تاریخی خود را پای یادگار امام روح الله، ولی فقیه زمان امام خامنه ای خرج می کنند. در واقع ولی فقیه در مقابل زیاده خواهی های مستبدین نخبه ی ذی نفوذ از حقوق جمهور دفاع می کنند و جمهور در رویارویی با حمله به اصل ولایت فقیه از امام خویش. و چه همبستگی و استحکام بی نظیری در ۸ ماه فتنه رقم خورد. قصد داشتند جمهور را در مقابل ولی قرار دهند و مقابل رأی جمهور ایستادگی کنند ولی به خواست خدا و درایت رهبری و تیزهوشی مردم ولی و جمهور بیش از پیش به پشتیبانی و حمایت از هم برخاستند.

یک تار موی عوام بی سواد توده ی زیلایی را بر تمامی جاه و  مکنت و هستی خواص بی منطقی که در مصاحبه ی با شیکه بی بی سی دولت فخیمه انگلیس عدم اقبال مردم لرستان به دامادشان و مردم اذرباییجان به فرزندشان را دلیل بروز تقلب در انتخابات دهم می دانند و  جریان خواص اشراف گرا، ایشان را روشنفکرترین زن ایرانی می نامند، عوض نمی کنیم.

دست های پینه بسته ی پیرمرد تمبی و سرپاریاب را با تمام جغرافیای زندگی مکنت بار خواصی که ولی و جمهور را با فشار از پایین و چانه زنی از بالا رنجور ساختند معاوضه نمی کنیم. فتنه ۸۸، حرکتی در جهت به محاق راندن جمهور و تضعیف ولی جمهور بود.

ما کرامت انسانی را در تأکیدات امام روح الله(ره) بر عدم حمله به مناطق مسکونی عراق در جنگ هشت ساله می دانیم، ما کرامت انسانی را در تحول انفسی و باطنی اسیر عراقی را دراثر برخورد مهربانانه و انسانی بسیجی بی ریای شلمچه و مجنون تجربه کرده ایم. ما کرامت انسانی را در دفاع غیرتمندانه جوان حزب اللهی و بسیجی از ناموس بانوی مظلوم مسلمان هم وطن در کف خیابان تهران در مقابل تهاجم بی شرمانه ی سوء استفاده کنندگان از فضایی که همان خواص استعلا خواه بی ادب و پرروی ۳۷ ساله جمهوری اسلامی ایجاد کرده اند، می دانیم.

ما  کرامت انسانی را در ملاطفت وسعه صدر و صبر بی نظیر رهبر حکیم انقلاب در  مقابل دیکتاتوری بی سابقه ی خواص محصور در حصر حداقلی و رئوفانه جمهوری اسلامی می دانیم.

مهندس و  دروغگوی بزرگ که درتشییع  جنازه ی انسان زنده ای شرکت می کند، کرامت انسانی را به سخره گرفته است. کرامت انسانی را آنهایی خدشه دار کردند که هرگاه با اقبال جمهور نظام مواجه نمی شوند بی ادبانه ترین تعابیر را نثار مردم مظلوم و بی فریاد می کنند که این ها عوام هستند و نمی فهمند و از توده بیش از این توقعی نمی رود.

چگونه است که فریاد  کرامت انسانی و حقوق بشر خواص مستبد در کشته شدن چهار نفر از مردم صدهزار نفری ایذه در  تظاهرات ” رأی من کو” و  آرامسازی درگیری های انتخاباتی فیروزآباد فارس با چهار کشته و  فروکش کردن درگیری شهر سی هزار نفری سمیرم را با با هشت قربانی و عملیات آرامسازی سبزوار را با سی و پنج زخمی و دوازده شکستگی استخوان  و یک کشته در زمان خاتمی و آرام کردن اغتشاشات قزوین را با هشت کشته  در زمان بزرگ ساپورتر جنبش سبز که با تمام توان لجستیکی و خانوادگی به جنگ با جمهوریت امده بودند، بلند نشد؟ شما که کشتن مردم در موارد فوق را به جرم تقاضای استانی شدن و اعتراض به نتایج انتخابات، خلاف اصول دمکراتیک و حقوق بشر و کرامت انسانی نمی دانید ومنشور حقوق بشر از مفسر نهج البلاغه ای برون مرزیتان مانیفست نمی‌شود، بر اساس کدام منطق فکری دفاع از جمهوریت نظام و مبارزه با قبیله گرایی سیاسی خواص مستبد و دفاع ولی از جمهوریت را در اثر اغتشاشات خیابانی و حوادث مشابه موارد ذکرشده ی دوران خاتمی و هاشمی در سال ۸۸ را خلاف اصول دمکراتیک و حقوق بشر می دانید؟

خواص در فتنه ۸۸ علیه جمهوریت شورش کردند، قواعد بازی سیاسی را به هم زدند، قانون را رعایت نکردند، به ملت دروغ گفتند، دیکتاتوری سیاسی را بر مردم تحمیل کردند و به گفته ی حسن هیکل طبقه ی بورژوازی اشراف جمهوری اسلامی موجبات بی آبرویی نظام و تقلیل حوزه ی تأثیر جمهوری اسلامی  را در صحنه بین الملل موجب شدند و تحریم بی سابقه ای را برکشور وارد کردند و هنوز می فرمایید چرا برائت بجوییم؟

برائت جستن به معنای بیزاری از فکر و سلیقه ی سیاسیتان نیست، بلکه برائت از حمایت های بی دریغ دشمنان قسم خورده و معاندین نظام و شعارهای ساختارشکن و بی ادبانه و پاره کردن عکس امام و تضعیف جمهوریت و ولایت فقیه نظام است. دروغگوی بزرگ و شیخ ساده لوح و اسپانسر ستون مصلحت  حاضر نشدند حتی از حمایت های صریح امریکا و اسراییل و سلطنت طلب ها و شیمون پرز و مسعود رجوی هم برائت بجویند.چرا؟برائت مفهومش همراهی با مردم و تأکید بر اختلاف درونی بودن مسائل پس از انتخابات و زدن تودهنی محکم بر طرفداری دشمنان شفاف جمهوری اسلامی از حرکت اغتشاشی خواص مستبد است.

مواردی را در مورد علامه مصباح فرمودند که این حقیر حدود دو سال قبل یادداشتی با عنوان نقد اندیشه ها یا ترور شخصیت ها در سایت استان به رشته تحریر در اوردم و مفصل به خدمات و مجاهدت های قبل از انقلاب و بعد از انقلاب ایشان پرداختم که خوانندگان عزیز را به مطالعه ی این یادداشت سفارش می کنم ولیکن اجالتا ایشان اغلب بیانیه های ضد رژیم را امضا کرده اند و نقش اصلی را در فعالت های نشریات بعثت و انتقام ایفا می کردند و در دفاع از مبانی دینی و اعتقادات مردم از تهمت های رسانه های همسو ی حضرتعالی هراسی نداشتند و عرصه را خالی نکردند.

عجبا! که آنجنابان از مطالبه مردم و  رأی مردم و حق مردم حرف می زنند و دغدغه ی کرامت انسانی دارند. شما ها هنوز باید جواب پس بدهید و متهم هستید و حق ندارید طلبکارانه از نظام مطالبه ای داشته باشید؟

امیدوارم با واکاوی و با بازخوانی مبانی، جهان بینی و اهداف جریان فکریتان، آسیب ها و ظرفیت هایی که قابلیت ایجاد تهدید و فرصت سوزی  در راه حرکت ملت به سمت آرمان های بلند امام وانقلاب را دارند از پیش پای خویش بردارید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مردی خودتو معرفی کن
درد رضا توغپفیقی من سرتون
چرام
Iran, Islamic Republic of
فقط سناتور
فقط موحد
Iran, Islamic Republic of
اونی که پشت سررضاتوفیقی خواییده اقای هاشمی نیست رییس اموزش و پرورش بویر احمد.این تا بیدار بشه میبینه که کاه به کاه رفته دون به دون
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی حاج مهدی
Iran, Islamic Republic of
در صورتی که لاهوتی و منطقیان تایید نشوند اجماع روی سیف السادات است
نورالدین
Iran, Islamic Republic of
تو برو خودتو اصلاح کن نمیخواد دیگران و نقد کنی اگه میتونستی حرف بزنی این ///
زنده باد عدالت و آزادی اندیشه
Iran, Islamic Republic of
زنده باد اصلاحات


زنده باد موسوی


زنده باد تاجگردون


زنده باد رضاتوفیقی
Iran, Islamic Republic of
اسم ایشون را کنار بزرگان بویراحمد مثل
موسوی
تاجگردون
روشنفکر
زارعی
منطقیان
خواجوی
افشین پور
و...... نیاورید
شیخ علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت مدیریت محترم کبنا نیوز
لطفا ذکر کنید منبع اصلی یادداشت رو.
با تشکر دنانیوز
همشهری
Europe
برادر عزیز این همه داستان بی اساس چرا به هم میبافی .اقای ///شما بزرگترین ضربه رابه همه چیز از اعتقادات گرفته تاملیت وپولهای بی زبان نفت تامسکن مهر که خیلی هارایکشبه میلیاردر نمود.کمی منصف باشید ومطالعه کنید
Iran, Islamic Republic of
کبنا فکر کنم با تندروها لابی کردی؟؟؟ خبری است؟؟؟؟
کهگلویه
Iran, Islamic Republic of
زنده باد خاتمی زنده باد تاج گردون
حماسه سازان بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تقدیم به همه شهدا و شیرمردان بویراحمدی راه استقلال و آزادی وطن
شعری تقدیم به سید باقر موسوی سردار و سالار بزرگ بویراحمد

سردار ملی سردار
بگو خوابی یا بیدار

سردار ملی سردار
بگو خوابی یا بیدار

چشمای ما پر آهه
تفنگ نقره بردار

اسب سفیدو زین کن
زلزله در زمین کن

لر دلیر ایران
علاج آخرین کن

تو تو شیر بویراحمد
تو تو عاشق ایران
تو تو شیر بویراحمد
تو تو عاشق ایران

وای وای وای

ای کوه آتش
تویی فرزند آرش

دلیرمرد ایرانی
بکش آن تیر ترکش
ستارخان باقرخان امیرکبیر مرد بودن
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه بعضی ساده لوحان و دغل بازان سیاست امروز:

ستارخان هیچ وقت کسی را رد صلاحیت نکرد تا بشه قهرمان آذربایجان
باقر خان هیچ وقت کسی را رد صلاحیت نکرد تا بشه قهرمان آذربایجان
امیر کبیر هیچ وقت با رد صلاحیت رقیبش امیرکبیر ایران نشد.

امثال ستارخان و باقرخان و امیرکبیر در مبارزه شجاع و در مدیریت با تدبیر و در صف اول اصلاح طلبان دوران مشروطه و قاجار بودند.

این سه بزرگمرد و مبارز دوران قاجار با نامردی و دغل بازی و خنجر از پشت مخالفین آنها از صحنه حذف شدند و گرنه در مبارزه رودرو کی نمیتوانست باقرخان و ستارخان و امیرکبیر را شکست دهد.

الانم تنها مرد شجاع و با تدبیر و اصلاح طلب حاضر در انتخابات سید باقر موسوی است که هم باقرخان بویراحمد است هم ستارخان بویراحمد است هم امیرکبیر بویراحمد هیچ وقت رقیبش را رد صلاحیت نکرد اما /////// تا کسانی دیگر ردای نمایندگی را بر دوش خود کنند.باقر خان بویراحمد همیشه در انتخابات آزاد که صلاحیتش تایید شده پیروز بوده.

درود بر سردار و سالار آذربایجان و درود بر امیرکبیر ایران
درود بر سردار و سالار بویراحمد و امیر کبیر بویراحمد
درود بر سید باقر موسوی سردار و سالار بویراحمد
روشن
Iran, Islamic Republic of
ساده یل سیچه باور ایکنیت اینا اصلاح طلبن اینا پاشون و تهران باز وابو اصول گرا ویبن اینا فقط و اسم اصلاح طلب سو استفاده ایکنن تا خهونه من دل مردم جا بزنن. تا رای بیارن
بهلول
Iran, Islamic Republic of
بیش از ده روز است که از صحبتهای جناب رضا توفیقی میگذرد و آقای آتشبار با دوستانش ده روز صرف کردن تا به چهار کلمه بسیار ساده جناب رضا توفیقی پاسخ بدن آنهم پاسخی که به طنز و مسخره بیشتر شبیه تا یک پاسخ .
یک فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
خود نویسنده یادداشت کاملا میدونه که صحبتهای استاد رضا توفیقی در آن همایش صد در صد منطبق با واقعیت بوده وهست
Iran, Islamic Republic of
آقا کی این مطالب را برات دیکته کرده. دراین ۱۵روز خیلی خود ودوستان بهتون فشار اومد..نه اینکه طرفداری از رضاتوفیقی و...میکنم ولی دلم مبخاد لاقل آزادمرد وخودت باشی نه درخدمت دیگران
پیام به اساتید منطقیان و لاهوتی
Iran, Islamic Republic of
پیامی مهم و تاریخی به استاد منطقیان و استاد لاهوتی و طرفدارانشان:



منطقیان و طرفدارانش ۳۵۰۰۰ رای دارند و استاد لاهوتی و طرفدارانش ۳۵۰۰۰ رای دارند.حدود ۲۰۰۰۰ رای هم مستقل هستند اما متمایل به اصلاحات.
پس جمعا اصلاحات کهگیلویه بزرگ ۹۰۰۰۰ رای دارد.


استاد لاهوتی و منطقیان انسانهای بزرگی هستند.
اگر تمام انتخابات ۶ دور گذشته را با دقت بررسی کنید خواهید دید طیف منطقیان تاثیر گذار اصلی نبوده اند البته تاثیر زیادی دارند اما در نتیجه انتخابات تاثیر کمتری داشته اند.
همیشه این طیف استاد لاهوتی بوده که در نتیجه اثرگذارتر بوده است.
علت تاثیر بیشتر استاد لاهوتی بخاطر سادات بودن ایشان است.



اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ توجه کنند که ۴ دور موحد نماینده بوده و ۲ دور بزرگواری یعنی ۶ دور نماینده کهگیلویه بزرگ از سادات منطقه بوده.


دور قبل صد درصد رستاد بازنده میشد چون دوستان منطقیان و رستاد تاثیر سادات و طرفداران استاد لاهوتی را دست کم گرفتند و بخیال خودشان با تکروی به تنهایی برنده میشوند.
اما دیدیم که رستاد ۳۰۰۰۰ رای فقط آورد که رای منطقیان بود.
اشتباه رستاد و منطقیان این بود که طیف استاد لاهوتی را کنار گذاشتند و استاد لاهوتی چون ناراحت شدند در انتخابات قبلی سکوت کردند که منجر به پیروزی بزرگواری شد.


در واقع استاد لاهوتی با ناراحتی از منطقیان و با سکوت خودش راه را برای انتقال آرای بخش زیادی از سادات به سمت بزرگواری هموار کرد و رستاد نتوانست آرای سادات را جذب کند.


دوستان اصلاح طلب کهگیلویه بزرگ توجه کنید در کهگیلویه به علت تضاد قومیتی بین بهمئی طیبی بویراحمدی دشمن زیاری و ....... تنها یک گروه است که شانس بیشتری برای پیروزی دارد و حمایت بیشتر اقوام را دارد و آن سادات هستند.


اصولگرایان همیشه با سیاست عمل کردند و همیشه کاندیدای اصولگرایان کهگیلویه از سادات بوده از موحد و بزرگواری تا الان که دکتر تقوی آمده.


اصلاح طلبان کهگیلویه اگر با استاد لاهوتی و سادات متحد شدید برنده میشوید و گرنه هر کی هم از طیف منطقیان کاندیدا بشه فایده ندارد و باخت او حتمی خواهد بود.

پس دنبال سادات بگردید و گزینه سید داشته باشید اگر سید نبود دنبال کسی باشید که مورد حمایت سادات هم باشد.مثل بهرام تاجگردون در اوایل انقلاب که مورد حمایت هم منطقیان بود هم استاد لاهوتی و سادات از وی حمایت کردند و ۲ بار نماینده کهگیلویه و گچساران شد.
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هر پا برهنه ای از راه می رسد درباره اصلاحات نظر میده
صادق
United States
خاطرات آقای هاشمی را نمیتوان به خوب و بد تقسیم کرد. یا همه خاطراتش بد هست و یا همه راست و خوب....
به قول متن خودت، نمی توان این خاطرات را اگر برای ما خوب بود بگبم خوبه و اگر بد بود بگیم بد هست.
از جنس مردم
Iran, Islamic Republic of
نویسنده متن اینگونه صحبت ها بعد چندسال از حوادث ۸۸ زیاد جالب نیست و بهتر است بفکر وحدت ملی باشیم و دنبال مسایلی که خود حاکمان حکومت هم نتونستن حل کنند نرویم،بهتر است بجای طرفداری از جریانی خاص و سخن گفتن از زبان دیگران را رها کرده وبگذارید خود مردم قضاوت کنند و چگونه تصمیم بگیرند که تاریخ مملکت خود رو بسازند.
Iran, Islamic Republic of
فتنه ۸۸برگرفته از دیدگاه اشرافی بود که تاب نداشت از قشره غیره اشرافی کسی عرض اندام کند را ببیند شما نگاه کنید ///یا همان علی جناب خاکسری که ÷رچمدار راست بود با //در حمایت از نماینده سرمایه داری که همان موسوی هست چنان باهم متحد میشوند که انگار نه اینکه هردو ریاست دوجناح مخلف را داشته اند متاسفانه اشراف جمهوری اسلامی نمخواهند منویات امام و رهبری که عامه مردم تصمیم گیر جامعه هستند را جاری شود همش دنبال حکومت قشر مرفه و اشرافی بر عامه مردم هستند مردم اگاهند و مقابله میکنند بر تفکرات اشرافی
دانشجو سادات
Iran, Islamic Republic of
درود بر سیف اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
سیف السادات دهدشت بلده اصلان
Iran, Islamic Republic of
مرد اصلاحات کهگیلویه سید قادر لاهوتی ....
مخالف
Iran, Islamic Republic of
شماها چی که تا میخواین خودتونو توجیه کنین از شهدا و یا مردم زیلایی مایه میذارید. هیچ کدوم از اینا به شما نیاز ندارند. شما مواظب کلاهتون باشید باد نبرش
ایل زیلایی
Iran, Islamic Republic of
شماها چی که تا میخواین خودتونو توجیه کنین از شهدا و مردم زیلایی مایه میذارید. هیچ کدوم از اینا به امثال شما نیاز ندارند. شما مواظب کلاه خودتون باشین که باد نبرش. زنده باد اصلاح طلب
اسپلوت
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده شما چند روز وقت صرف این سخنان بچه گانه و طنز آمیز کردی با اطرافیانت که بوتتونی یه خط از حرفای رضاتوفیقی امیر کبیر استان رو جواب بدی خخخخخخخخخخخ
البته حق داری هرکس میخواد اسم رسمی به هم بزنه میاد تو گود و خودی نشون میده
مندلي
Iran, Islamic Republic of
هر//از راه میرسه میخواد در مورد اصلاحات و بزرگان اصلاحات نظر بدن بگن مااااااااااااااا هم هستیم/خخخخخخخخخخخخخ
برو بچه جون//
دالتون
Iran, Islamic Republic of
تو کی هستی که بخوای نظر بدی در مورد رضاتوفیقی امیر کبیر ایران
د بير
Iran, Islamic Republic of
نویسنده این مطلب آتشبار؟؟چند سالته بیا عمو بهت یه شکلات بده
بچه تو هنوز نمیدونی کدوم دست چپ راستته چیزو چه به چیز خوری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز سایت رو بچه بازی نکن که هر بچه ای بخواد ویز ویز کنه برای سایت افت داره
وگرنه رضاتوفیقی توجه به این بچه ها نمیکنه و میخنده اصلا به حساب نمیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب علیبازی چرا کامنت های قبلی رو به اشتراک نمیزاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات کروبی موسوی خاتمی آبروگذاشته براتون اصلاحات اصلاحات راه انداختین
فرهنگیان
United Arab Emirates
رضا توفیقی /////// تمام معنا
ناظر
Iran, Islamic Republic of
این چه نویسنده ای هست که اینقده به خودش و موضعش اطمینان نداره که اسمی ازش نیست!!!
عمله
Iran, Islamic Republic of
آتشبار !!!،خب معلومه از کجا میسوزی
ثریا
Iran, Islamic Republic of
................... بهتر از اینه ک از احمدی نژاد حمایت کنی!!!!جناب آتشبار
گل محمد
Iran, Islamic Republic of
طرف نمیتونه مشکلات خودشو حل کنه،میاد بیانیه میده!!!همه میدونن ک شما از چه قماشی هستین!!!
عصبانی
Iran, Islamic Republic of
به خوا اگر وعدل هم رای بیم وسیف رای نیم سیف د چنه که حالو جم کن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=23087

حضرت امام خامنه‌ای با یادآوری کارهای خوب و تلاش‌های شبانه‌روزی دولت خاطرنشان کردند: در ۸ سال اخیر همه احساس و درک کردند که رئیس‌جمهور محترم و همکاران ایشان، با تحمل سختی‌ها، نسبت به همه‌ی دولت‌ها و دوره‌های دیگر، کارهای بسیار پرحجم و پرشتابی انجام می‌دهند که این واقعیت، نکته‌ی برجسته و قابل تقدیری است.
رهبر انقلاب با اشاره به خودداری دولت از استفاده از امتیازات «مسئولان دیگر کشورها» تأکید کردند: بی‌اعتنایی به امتیازات، کار بی‌وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ این دولت است و همه‌ی کسانی که در صدد قضاوت هستند، باید به این نکات باارزش توجه کنند.

http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=23087
مهدی
Iran, Islamic Republic of
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=23087

حضرت امام خامنه‌ای با یادآوری کارهای خوب و تلاش‌های شبانه‌روزی دولت خاطرنشان کردند: در ۸ سال اخیر همه احساس و درک کردند که رئیس‌جمهور محترم و همکاران ایشان، با تحمل سختی‌ها، نسبت به همه‌ی دولت‌ها و دوره‌های دیگر، کارهای بسیار پرحجم و پرشتابی انجام می‌دهند که این واقعیت، نکته‌ی برجسته و قابل تقدیری است.
رهبر انقلاب با اشاره به خودداری دولت از استفاده از امتیازات «مسئولان دیگر کشورها» تأکید کردند: بی‌اعتنایی به امتیازات، کار بی‌وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ این دولت است و همه‌ی کسانی که در صدد قضاوت هستند، باید به این نکات با ارزش توجه کنند.

http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=23087
Iran, Islamic Republic of
آقای رضاتوفیقی ازطیفی میباشدکه حامی غرب وآمریکاه میباشد. پردازنده ایم میگویم مرگ آمریکا وحامیان او
Iran, Islamic Republic of
آقای رضاتوفیقی هم ...... تشریف دارند وگرنه صراحتا درخصوص تاجگردون اعلام موضع میکردند
ریاضی
Iran, Islamic Republic of
درود بر این قلم و ما یسطرون
مردم لر و ترک و همه اقوام اول حفظ کیانمان را می خواهند و باید شبهه بر طرف شود و با حاج فولادی میسر است همه با هم اصولگرا و وطن دوستان همه طوایف با هم ریشه استعمار را بخشکانیم
رضا از سفیدار
Iran, Islamic Republic of
تو که جرات نمیکنی اسمتو بنویسی چرا مطلب مینوبسی؟ تو دیگه کی هستی که میخوای درباره ی مهندس ونخست وزیر جنگ نظر بدی؟ جمع کن
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
درود بر رضاتوفیقی بزرگ مرد اصلاحات وزجر کشیده اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
کامنت گذارعزیزشماره ۲۷بنده خداهمون بالا اسم وفامیلیشونوشته .
خانقلی خان
Iran, Islamic Republic of
به گمانم وعده پستی یا چیزی بهت دادن که اینقد لفظ قلم مینویسی ، مرد عمل رضاتوفیقی بزرگ
اسپلوت
Iran, Islamic Republic of
در جواب کامنت۲۴ زهی خیال باطل
به گفته دوست بالایمون رضاتوفیقی نخست وزیر جنگه////////

همینکه شما دشمن داخلی تشریف دارین برای هفت پشتمون بسه
اخه جوجه تو بگی آمریکا چطوری نوشته بشه
پس گوش کن
۱/رضاتوفیقی فرزند ارشد حجت الااسلام و مسلمین سید محمدنبی رضاتوفیقی۲/برادر شهید محمد لطیف رضاتوفیقی۲/خود ایشون جانباز بدونه اینکه از بنیاد شهید چیزی بگیره۳/خانواده بسیار مذهبی و با خدا۴/سرشناس و محبوب بین تمام اقشار۵/دارای چندین هکتار زمین=با طلا در صحرای کلاچو که به ارث رسیده به ایشون و همینطور دست به دست فرزند به فرزند
آخه گلابی تو به من بگو ببینم کسی که همه چیزش رو در این راه داد چه نیازی به آمریکا داره
تنها اینو میدونم این چیزی که تو ازش دم میزنی و بهش اعتقاد هم نداری برات نون اور بوده پس جناب کامنت۲۴خااااااااااااااااااااااموش
كريم بنزما
Iran, Islamic Republic of
درود بر رضاتوفیقی وزیر جنگ
اصلاح طلب پیرو خط امام(ره)
Iran, Islamic Republic of
سلام

همه اصلاح طلبان باید تلاش کنند وحدت و حفظ اصول انقلاب و دفاع از قانون اساسی و اصل ولایت فقیه میراث بزرگ امام راحل و دیگر آرمانهای امام سر لوحه کار اصلاح طلبان قرار گیرد.باید همه ملتزم به قانون و مجری های قانون اهم از ستاد انتخابات و شورای نگهبان باشیم و اگر انتقادی داریم با دلیل و منطق و استدلال بیان کنیم.
نباید گذاشت اختلافات جزیی بین یاران انقلاب بزرگتر شود.
باید حرمت همه کاندیدها را حفظ کرد و زحمات خوب همه نمایندگان سابق چه اصلاح طلب و چه اصولگرا ذکر شود و نقد عملکرد نمایندگان سابق با انصاف و حفظ حرمت آنان صورت گیرد.هر چی باشد همه نمایندگان سابق و فعلی برای این استان زحمت کشیده اند.
صدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید ضیا
United States
وای ازدست تو خدایی از رو نمیری هی میپری اینور واونور اسم میخوای سیف را بشناسونی بابا اینکه رد صلاحیت ست تو استان به تهران هم نمیرسه دیگه ول
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1