تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۴
کد مطلب : ۱۵۱۴۸۶

هوای استان تا شنبه بارانی است/ یک کشته در جاده گچساران/ تحریم‌ها حاصل نامه‌های پنهانی

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /


 


بزرگداشت ۹ دی در لنده برگزار شد

همزمان با سراسر کشور و به مناسبت گرامیداشت سالروز بصیرت و هوشیاری و مقاومت ملت ایران در برابر فتنه در ۹ دی شعار مرگ بر فتنه‌گر بار دیگر در شهرستان لنده طنین‌انداز شد.

مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در سالن پوریای ولی شهرستان لنده برگزار شد.

 


 
قبل از آغاز برنامه‌ حاضران با سر دادن شعارهایی از جمله «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، مرگ بر فتنه‌گر و ...» یاد حماسه ۹ دی ۸۸ را گرامی‌ داشتند.

حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا با تبریک هفته وحدت و سالروز ۹ دی گفت: فتنه‌ای که در سال ۸۸ در این کشور رخ داده همه ارزش‌های انقلاب را نشانه رفته بود.

وی افزود: تفکر فتنه برای به فنا کشیدن آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب طراحی شده بود که بصیرت و هوشیاری ملت ایران آن را در ۹ دی خاموش ساخت.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده تصریح کرد: دشمنان قسم‌خورده این نظام از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون با توطئه‌های مختلف درصدد به زانو در آوردن مسئولان و ملت در برابر خواسته‌های نامشروع خود هستند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا یادآور شد: اما همانطور که در گذشته هم شاهد بودیم بصیرت و هوشیاری و آمادگی و انسجام و وحدت ملت اجازه دستیابی به این خواسته نامشروع را به آن‌ها نداده است.

وی خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ دل مردم و رهبری را به درد آورد ولی ۹ دی بارقه‌ای از نور امید و خوشحالی را در دل مردم تاباند و ملت با حضور معنادار خود در این روز فتنه و فتنه‌گران را محکوم ساختند.

مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی لنده گفت: ملت ایران در ۹ دی فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را که فرمودند؛ «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد» را به منصه ظهور رساندند.

الهی‌نیا افزود: ۹ دی همه دشمنان داخلی و خارجی نظام را مأیوس کرد و مرز حق و باطل را برای همه روشن ساخت.

 


 


 
طرح کتابت آیات قرآنی توسط سوادآموزان در کهگیلویه وبویراحمد اجرا شد
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: همزمان با سراسر کشور طرح کتابت آیات قرآنی توسط سوادآموزان در کهگیلویه وبویراحمد اجرا شد.
هادی زارع پور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در این طرح که همزمان با پنجمین روز هفته سوادآموزی به نام سوادآموزی و آموزش قرآن مجید اجرا شد، سوادآموزان آیات قرآن کریم را نوشتند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:در این طرح ۵ جلد قرآن کریم تهیه وبه بارگاه‌های ائمه اطهار(س)در نجف اشرف، کربلای معلی، مشهد مقدس، بارگاه ملکوتی امام خمینی(ره) ودفتر مقام معظم رهبری اهدا می‌شوند.
وی عنوان کرد: انس بیشتر سوادآموزان با آیات قرآن کریم و تقویت انگیزه سوادآموزان برای قرائت مستمر قرآن کریم از اهداف برگزاری این طرح بود.
زارع پور با بیان اینکه در این طرح سوادآموزان علاقمند وخوش خط به طور همزمان آیات قرآن را کتابت کردند، ابراز کرد: آیات نورانی ۲۱ سوره مبارکه فصلت تا آیه ۱۵ سوره مبارکه شورای سهمیه کتابت استان کهگیلویه وبویراحمد است.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد، معاون سوادآموزی  ومسئولان آموزش وپرورش بویراحمد در این آئین حضور یافتند.

نیاز ۱۲ سد در دست مطالعه کهگیلویه و بویراحمد به اعتبارات بیشتر
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ سد در دست مطالعه کهگیلویه و بویراحمد به اعتبارات بیشتر جهت اتمام مطالعات نیاز دارند.
علی لطفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح‌های آب تأثیر بسیار زیادی در توسعه هر منطقه و استانی خواهد داشت، اظهار کرد: آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد به دنبال اجرا و تکمیل طرح‌های اولویت‌دار آب در استان است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان افزود: در سال‌جاری ۹۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های تامین آب استان اختصاص یافته است.
این مسئول با اشاره به تعداد ۵۰ طرح مورد مطالعه و در دست اجرای آب منطقه‌ای این استان بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به طرح‌ها در تکمیل شتاب دهیم نیاز به تخصیص اعتبارات بیشتری است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد یکی از طرح‌های مهم آب منطقه‌ای را طرح انتقال آب رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر ذکر کرد و گفت: برای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.
لطفی به مطالعه تعداد ۱۲ سد در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی ظرفیت استحصال اولیه این تعداد سد کوچک و بزرگ ۴۴۰ میلیون متر مکعب است.
وی افزود: در صورت اجرایی شدن این تعداد سد و ساختگاه، ۴۳ هزار هکتار از اراضی استان مشروب خواهد شد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به میزان اعتباری که سالانه برای اجرای طرح‌های مطالعاتی این سدها در نظر گرفته می‌شود اشاره کرد و گفت: این اعتبار سالانه کمتر از ۶ میلیارد ریال است.
لطفی با بیان نام این تعداد سد و ساختگاه تصریح کرد: سد مخزنی سقاوه، سیوکی، ممبی، سد کلوار، شبلیز، مارون ۲، آب نهر، دم چنار و آب نهر از جمله سدهای در دست مطالعه در استان هستند.
تجلیل از ۱۱۶ بازنشسته و ۳ شهید صنعت نفت گچساران
رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از برگزاری مراسم تجلیل از ۱۱۶ پرسنل بازنشسته و سه شهید این شرکت نفت خبر داد.
ساسان حبیبی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با گستردگی فعالیت در حوزه‌های از جنوب کشور در چند استان جنوبی یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی کشور به شمار می‌رود.
وی افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با جمعیت پرسنلی افزون بر ۷ هزار و ۵۰۰ نفر نقش بسیار زیادی در ایجاد رفاه و خدمات رفاهی در گچساران دارد.
رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، کارکنان این شرکت را سرمایه‌های ایران اسلامی در حوزه صنعت نفت دانست و گفت: با بازنشسته شدن این افراد صنعت نفت از نعمت تجربه و تلاش صادقانه آنها محروم می‌ماند اما افراد زیادی در کنار این سرمایه‌ها آموزش دیده و در حال خدمت هستند.
حبیبی‌نژاد با اشاره به تکریم و توجه ویژه به کرامات انسانی کارکنان در همه ادارات به ویژه صنعت نفت گچساران گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران همواره در راستای تکریم نیروهای بازنشسته خود اقدام به برگزاری جشن بزرگ تجلیل می‌کند.
وی با اشاره به برگزاری جشن تجلیل از بازنشستگان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با حضور مدیرعامل و دیگر مسئولان شهرستان در محل سالن آزادی این شرکت تصریح کرد: در این مراسم از ۱۱۶ بازنشسته صنعت نفت گچساران و سه شهید صنعت نفت گچساران با اسامی جمال انصاری، سیروس اشتری لرکی و نادعلی زراعتی که در جریان حملات هوایی دشمن بعثی به تأسیسات نفتی شهید شدند و با توجه به سوابق کاری بازنشسته به شمار می‌روند، تجلیل شد.

هوای کهگیلویه و بویارحمد تا شنبه بارانی است
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ورود یک سامانه بارشی تازه، هوای استان تا روز شنبه بارانی خواهد بود.
ولی بهره مند افزود: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی و با ورود موج دوم بارش در روز جمعه شاهد ناپایداری هایی به صورت بارش باران، گاهی رعد و برق، مه آلودگی خواهیم بود.
وی اظهار کرد: همچنین در مناطق سردسیری و کوهستانی، بارش ها به صورت برف خواهد بود.
بهره مند بیان کرد: این موج تا روز شنبه در استان فعال خواهد بود و از روز شنبه به تدریج از جو استان خارج خواهد شد.
وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر با بیشینه دمای ۴/۱۹درجه سانتیگراد گرم ترین و یاسوج با کمینه دمای ۴- درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان بودند.
تصادف در جاده گچساران به گناوه یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت
مسئول ایستگاه های آتش نشانی شهر دوگنبدان گفت: تصادف در جاذه گچساران به بندر گناوه یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت.
کامبیز افشین پور افزود: در این سانحه رانندگی که ساعاتی پیش در هشت کیلومتری روستای دژسلیمان ازتوابع گچساران رخ داد، دو دستگاه خودرو پراید و سمند با هم برخورد کردند.
وی اظهارکرد: در این حادثه راننده ۳۷ ساله خودرو پراید در دم جان باخت.
افشین پور تصریح کرد: مصدوم این تصادف پس از امداد و نجات اولیه با همکاری فوریت های پزشکی به بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان منتقل شد.
کارشناسان علت این تصادف را انحراف به چپ خودرو پراید اعلام کردند.
مسئول ایستگاه های آتش نشانی شهر دوگنبدان گفت: حوادث امسال در این شهر ۱۵ کشته و ۲۳ مصدوم داشت.
افشین پور افزود: این افراد در سوانح جاده ای، غرق شدگی ها،آتش سوزی های واحدهای مسکونی کشته و مصدوم شدند.
شهرستان نفتخیز گچساران در ۱۵۷ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

ضرورت تجهیز خودروها به زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد
معاون راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خواستار تجهیز خودروها به زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی این استان شد.
علی‌شیر محمدی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد با همه امکانات در خدمت هم‌استانی‌ها و مسافران و میهمانانی است که قصد سفر و یا عبور از این استان را دارند، اظهار کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان از مدت‌ها قبل تمهیدات لازم را برای چنین روزهایی اندیشیده بود.
وی گفت: راهداران در راهداری‌های مستقر در گردنه‌ها و جاده‌های برف‌گیر و صعب‌العبور با همه توان در خدمت به هم‌استانی‌ها و مهمانان این استان هستند که لازم است قبل از هر چیز قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
این مسئول با تأکید بر این که رانندگان در محورهای کوهستانی باید همه جوانب امر را در نظر داشته باشند اولین و مهم‌ترین موضوع را تجهیز خودروها به زنجیر چرخ برشمرد.
محمدی افزود: بیشتر از ۲۱۸ نیروی راهداری استان در قالب ۵۲ اکیپ و ۲۳ پایگاه ثابت و سیار صورت شبانه‌روزی آماده رفع هر گونه مشکلی از جمله بازگشایی مسیرها هستند.
وی از وجود تعداد ۴۵ گردنه برف‌گیر در استان خبر داد و گفت: راهداران به کمک سایر نیروهای امدادی در هر ساعت از شبانه‌روز خدمات راهداری به عابران از محورهای برف‌گیر و صعب‌العبور استان ارائه می‌دهند.

حضور شبانه‌روزی پلیس‌راه در ۴ گردنه برفگیر کهگیلویه و بویراحمد
رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد از حضور شبانه‌روزی پلیس‌راه در چهار گردنه برفگیر این استان خبر داد.
منوچهر سیاهپور امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل بارندگی درخواست می‌شود که مسافرت‌های غیر ضرور در محورهای کوهستانی استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر انجام شود.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دلیل احتمال بارش برف در محورهای کوهستانی استان رانندگان خودروهای خود را مجهز به زنجیر چرخ کنند.
سیاهپور با بیان اینکه نظارت‌ها و کنترل‌های جاده‌ای در محورهای استان به خصوص مناطق کوهستانی به خوبی در حال انجام است، افزود: از رانندگان درخواست می‌شود که رعایت همه جوانب را داشته باشند و خودروهای آن‌ها به همه ملزومات سفرهای زمستانه از جمله زنجیر چرخ، برف‌پاک‌کن، بخاری و سایر وسایل دیگر مجهز باشد.
وی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که رانندگان در چنین مواقعی لازم است انجام دهند همراه داشتن مقداری خشکبار و همچنین تجهیز به لباس‌های گرم و زمستانه است.
رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر در حال اجرای طرح ترافیکی زمستانه در استان هستیم و در چهار گردنه باباحسن در محور یاسوج به اقلید، گردنه مله‌شوره در محور یاسوج به شیراز، گردنه میمند در محور یاسوج به اصفهان و گردنه مورگاه در محور یاسوج به بابامیدان به صورت شبانه‌روزی اکیپ‌های ما در راهداری‌ها مستقر هستند.

تکرار تاریخی تنها گذاشتن علی زمان خیال باطل دشمنان است/فتنه ۸۸ ما را بصیر کرد
امام جمعه کبگیان با اشاره به اهداف فتنه ۸۸ گفت: ملت ایران در حماسه ۹ دی به دشمنان فهماندند که تکرار تاریخ و تنها گذاشتن علی زمان خیال باطل آنها بوده و با بصیرت و هوشیاری از آرمان‌های انقلاب دفاع خواهند کرد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌ در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی، گفت: گرمای وجود و حضور مردم در ۹ دی سرمای خشک و طاقت‌فرسای فتنه ۸۸ را از بین برد.
وی افزود: مسئله‌ مهمی که امروز در دنیای اسلام شاهد آن هستیم، ضرورت حفظ  وحدت و یکپارچگی است.
سخنران مراسم ۹ دی لنده تصریح کرد: ما در کشوری به سر می‌بریم که شعار نورانی و قرآنی وحدت در آن طنین‌انداز شده و این مسئله برای ما مهم و اساسی است.
امام جمعه کبگیان با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام رمز موفقیت مسلمانان حفظ وحدت بوده است، تبیین کرد: همیشه عده‌ای در صراط حق و عده‌ای در مسیر باطل هستند و مسئله ظلم و استکبار و در صحنه بودن، بصیرت داشتن یک مسئله‌ تاریخی بوده و مختص به فتنه ۸۸ نیست.
وی متذکر شد: انبیا و اولیای الهی در مسیر حق بودند و ظالمین و کفار در مسیر باطل و تقابل این دو وجود داشته، اما ظلم، کفر، استکبار، بی‌بصیرتی، فتنه و فتنه‌گر نتوانستند بر آنچه که اراده الهی است سیطره پیدا کنند.
امام جمعه کبگیان در ادامه با تعریف واژه بصیرت، تبیین کرد: بصیرت، شناخت زمان، شناخت نیاز، شناخت آدمیت، شناخت دوست و دشمن، شناخت وسیله‌ تفرقه، حضور و آگاهی، حق‌طلبی و ایستادن بر روی اصول برای رسیدن به سعادت است.
عمرانی یادآور شد: اگر به سیره و منش رسول رحمت و مهربانی نگاه کنیم و مسئله بصیرت و آگاهی را نه در بعد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فلسفی بلکه در بعد تاریخی بررسی کنیم می‌بینیم در زمان پیامبر اکرم(ص) نمونه‌های خواص با بصیرت همچون حمزه سیدالشهدا و خواص بی‌بصیرت همچون ابولهب وجود دارد.
وی افزود: آنچه که باعث عزت حمزه سیدالشهدا شد ایستادگی در دفاع از نبی و ولی خدا بود و می‌بینیم که بصیرت در زمان امیرالمؤمنین یک مسأله اساسی برای جامعه اسلامی بوده است.
سخنران ۹ دی در لنده با اشاره به ابعاد فتنه ۸۸ گفت: فتنه ۸۸ را به سه گروه تقسیم می‌کنند؛ خواص بی‌بصیرت، خواص بابصیرت و  ساکتین فتنه و فتنه‌گران که این فتنه با سکوت آنها در کشور شعله‌ورتر شد.
وی با بیان اینکه برخی از به کار بردن کلمه فتنه ناراحت می‌شوند، عنوان داشت: برخی بر ما خرده می‌گیرند که این همه کلمه فتنه را به کار نبرید، اما باید بگوییم ما کلمه فتنه را به کار خواهیم برد، چراکه ولی و امام ما گفته، چون نایب امام زمان ما بر آن تأکید داشته‌اند.
امام جمعه کبگیان تصریح کرد: مسأله فتنه موضوعی بوده که تمام استکبار در یک طرف ایستاد تا نظام اسلامی ما را از بین ببرند.
وی افزود: خاموش نشستن و ساکت ماندن برای تنهایی علی زمان خیال باطلی است که دشمنان نظام در سر می‌پرورانند.
عمرانی با اشاره به نمونه تاریخی بصیرت‌داران و بی‌بصیرت‌ها، گفت: وقتی حضرت علی‌ ابن ابیطالب(ع) را به مسجد بردند برای بیعت با استکبار زمان، اولین کسی که شمشیر کشید زبیر ابن عوام بود که شمشیر به دفاع از حق کشید، اما در طول تاریخ با حوادث زمانه تغییر کرد و سیف‌الاسلام به مقابله با حق و علی(ع) ایستاد.
وی افزود: این مهم نشان می‌دهد که پست‌ها، زن‌ها، تعلقات و تملقات دنیایی و فرزند و مال موجب بی‌بصیرتی خواص در طول زمان می‌شود.
امام جمعه کبگیان با اشاره به ساکتین فتنه گفت: در فتنه ۸۸ آنهایی که باید همراهی می‌کردند و عمارگونه به روشنگری می‌پرداختند، ماندند و روشنگری نکردند و امروز به عنوان ساکتین فتنه معروف شدند.
وی یادآور شد: ساکتین فتنه کسانی‌ هستند که باید مانند عمار برای علی زمان می‌بودند، اما توفیق نیافتند و به عنوان ساکتین فتنه که رهبر معظم انقلاب فرمودند برخی از خواص در فتنه ۸۸ مردود شدند.
امام جمعه کبگیان با بیان ضرورت عبرت‌آموزی از تاریخ، افزود: تاریخ برای این نیست که بخوانیم و بگوییم، برای عبرت است که بدانیم کجاییم و کجا باید باشیم و کجا نباید باشیم.
وی در ادامه به بهره‌برداری‌های سیاسی از ۹ دی اشاره کرد و گفت: مسأله انتخابات و فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی و ... مسأله حزبی و گروهی نیست؛ مسأله نظام، مسأله دفاع از حیثیت نظام، آرمان‌ها، آزادی‌خواهی، امامت و ولایت است و نباید از این مهم و حماسه‌ ۹ دی بهره‌برداری سیاسی شود.
امام جمعه کبگیان با اشاره به کسانی که دم از همراهی با ولایت می‌زنند، اما در فتنه ۸۸ به بیراهه رفتند و ساکت ماندند، گفت: دومین نکته تاریخی در بصیرت خواص این بود که بودن با پیامبر و همراهی با امام نشانه بصیرت نیست، کما اینکه قائم مقام امام با بی‌بصیرتی کنار گذاشته شد.
عمرانی ادامه داد: وقتی امام ما می‌گوید اگر دیدید دشمن برای شما کف و سوت می‌زند و شما را تشویق و ترغیب می‌کند بدانید یک جای کار شما ایراد دارد، اضافه کرد: در فتنه ۸۸ خواص دیدند رسانه‌های بیگانه و دشمنان نظام چکار کردند و مسأله تقلب را چند ماه قبل از انتخابات کلید زدند، اما بصیرت نداشتند.
امام جمعه کبگیان یادآور شد: مراقب باشیم و بدانیم خواص ما آنهایی هستند که وقتی زمان به آنها نیاز دارد باشند؛ خواص امثال مقداد هستند.
وی افزود: مردم بصیر و آگاه ایران در حماسه ۹ دی پاسخ این حرکت فتنه‌انگیز را به خوبی دادند.
امام جمعه کبکیان با اشاره به حمایت‌ برخی خواص از فتنه گفت: با وجود گذشت چندین سال از حماسه ۹ دی برخی خواص هنوز دیدگاه‌هایی دارند.
وی در ادامه متذکر شد: آنهایی که می‌خواهند انقلاب اسلامی را با سوت زدن خاموش کنند و فکر می‌کنند ما دست از ولایت بر می‌داریم و عمارگونه در صحنه نخواهیم ماند و این نظام را دو دستی تقدیم استکبار خواهیم کرد، کور خوانده‌اند.
امام جمعه کبگیان افزود: استکبار با همه قدرت در فتنه ۸۸ به میدان آمد و اجازه تعرض داده نشد، امروز ما با عبرت از گذشته اجازه نفوذ را به دشمن نخواهیم داد.
عمرانی با اشاره به برخورد و رأفت نظام نسبت به فتنه‌گران و سران فتنه، گفت: امروز شاهد رأفت نظام هستیم و باید به کسانی که این فتنه را در کشور به راه‌ انداختند، بگوییم شما طبق قانون اساسی این کشور به میدان رقابت در انتخابات آمدید، اگر قانون اساسی نظام را قبول ندارید چطور می‌خواستید آن را اجرایی کنید؟
وی بر ضرورت حفظ بصیرت در جامعه تأکید و تشریح کرد: امروز بصیر بودن، در صحنه بودن، با ولی بودن، با علی بودن بسیار مهم است و باید بدانیم انتخابات مجلس خبرگان رهبری جدی و مجلس شورای اسلامی گلوگاه است.
امام جمعه کبگیان افزود: در انتخابات برای رأی دادن بابصیرت‌ها را انتخاب کنید و به کسانی که نظام برایشان مهم است، رأی بدهید.
وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ ما را ساخت و آب‌دیده کرد و حق و باطل را از هم جدا کرد، گفت: اگر برخی فکر می‌کنند تاریخ تکرار خواهد شد و یا قرن‌ها بعد در کتاب‌ها خواهند نوشت تا بچه‌های ما بدانند و بخوانند که یک بار دیگر یک علی دیگر در تاریخ تنها ماند به لطف خدا اجازه نخواهیم داد و این تکرار نخواهد شد.


تحریم‌های آمریکا حاصل نامه‌های پنهانی فتنه‌گران در سال ۸۸ است
استاد حوزه و دانشگاه در جمع مردم قلعه‌رئیسی گفت: فتنه‌گران در سال ۸۸ حتی به آمریکا نامه نوشتند و تحریم‌های فلج‌کننده را به وجود آوردند.
حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان در جمع مردم شهر قلعه‌رئیسی به مناسبت ۹ دی در مصلای این شهر با گرامیداشت این روز اظهار داشت: ملت ایران اسلامی در حماسه ۹ دی فارغ از هر جناحی در برابر توطئه دشمنان خارجی و داخلی ایستادند و ثابت کردند که همواره پای اعتقادات خود هستند.
وی افزود: این موضوع برای همگان روشن شده که تا زمانی پای اعتقادات و ارزش‌های دینی در میان باشد ملت ایران اسلامی از انجام هیچ کاری برای دفاع از اسلام و نظام دریغ نخواهند کرد به طوری که پس از فتنه سال ۸۸، ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی به میدان آمده و از ولایت دفاع کردند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شعارهایی که بعد از انتخابات ۸۸ داده شد آن شعارها برنامه‌ریزی و قبل از انتخابات هم سر داده می‌شد، تاکید کرد: فتنه سال ۸۸ علیه اصل ولایت و رهبری بود و آن فتنه ۲۰ سال برنامه‌ریزی شده بود تا سال ۸۸ اتفاق افتاد.
اندرزیان خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ با حمایت مستقیم آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه هر مسئولی ولایت فقیه را قبول نداشته باشد آن مسئولیتی را که دارد غصبی است، یادآور شد: تنها راه نجات افراد و گروه‌های مختلف سیاسی در گرو ولایت فقیه و رهبری است.
معاون سابق فرهنگی دانشگاه یاسوج اذعان داشت: تمام فتنه‌ها و اغتشاشاتی که در سرتاسر جهان رخ می‌دهد زیر سر آمریکاست که باید مواظب باشیم؛ گوش فرا دادن به بیانات مقام معظم رهبری و قرار گرفتن در خط ولایت فقیه تنها راه مقابله با دشمن است.
اندرزیان به روز ۹ دی اشاره کرد و گفت: در این روز ماندگار و تاریخی ملت ایران اسلامی با حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی حماسه‌ای دیگر آفریدند و استکبار جهانی و دشمنان نظام را مأیوس و ناامید ساختند.
وی در ادامه افزود: حماسه یوم‌الله نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در صحنه، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خیلی‌ها در فتنه ۸۸ به خون شهیدان خیانت کردند، گفت: ولی شهدا چنان به آنها سیلی زدند که هیچ موقع توانایی بلند شدن را ندارند.
اندرزیان یادآور شد: مدیریت و روشنگری‌های نافذ رهبر معظم انقلاب و حماسه‌آفرینی ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی در تظاهرات سراسری ۹ دی از عوامل اصلی شکست و رسوایی فتنه سال ۸۸ است.
وی در پایان اضافه کرد: بیشتر فتنه‌گران در سال ۸۸ به آمریکا نامه نوشتند و خواستار تحریم‌های فلج‌کننده برای ایران شدند.

شورایی شدن رهبری خلاف قانون اساسی است
امام جمعه دیشموک گفت: عده‌ای فتنه ۸۸ را بهانه تقلب در انتخابات می‌دانستند و امروز هم بحث شورایی‌ شدن رهبری که خلاف قانون اساسی است را مطرح می‌کنند.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ۹ دی با بیان اینکه خداوند بر مؤمنین منت گذاشت و از جنس خودشان، هادی و راهنمایی برای‌شان قرار داد، اظهار کرد: حمد و سپاس مخصوص خداوندی است که نسل ما را از امت پیغمبر (ص) بنا نهاد.
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه، امت مسلمان از لشکریان پیغمبر (ص) به حساب می‌آیند، تصریح کرد: امت اسلام سربازان این لشکر عظیم نبوی هستند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، گفت: شما هر روز می‌بینید که تعداد این شهدا زیادتر می‌شود و این از نشانه‌های حضور در سایه شناخت و بصیرت است.
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه خیلی‌ها باسواد هستند ولی بصیرت ندارند، افزود: بصیرت در سایه تقوا به‌دست می‌آید.
محمودی‌اصل با بیان اینکه، هر کسی لیاقت داشتن حکمت و بصیرت را ندارد، خاطرنشان کرد: خداوند به هر شخصی که لیاقت و شایستگی‌اش را داشته باشد، بصیرت می‌دهد.
وی، شهادت، فداکاری، آمادگی سیاسی، نظامی و روحی را از دیگر واژه‌های عجین شده با سربازان و لشکریان پیغمبر (ص) عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش، زحمت و خسته نشدن از خصوصیات بارز این افراد می‌باشد.
امام جمعه دیشموک، ولایتمداری را از ویژگی‌های مهم امت صادق و نه امت منافق دانست و گفت: حامیان ولایت کسانی هستند که در زیر چتر ولایت قرار دارند.
وی گفت: خستگی، استکبار، تفرقه، تنش سیاسی و ناامیدی از واژه‌هایی هستند که هیچ‌گونه همگونی با روحیات امت پیغمبر ندارد.
محمودی‌اصل با بیان اینکه نفوذ در زمان پیامبر باعث انحراف امت در زمان امام حسین (ع) شد که منجر به شهادت فرزند وی شد، گفت: جریان نفوذ در همه ادوار تاریخ وجود داشته است.
وی گفت: فتنه یکی دیگر از واژه‌هایی است که همگونی با سربازان امت پیغمبر ندارد و فتنه یعنی اینکه شخص یا اشخاصی تلاش کنند با استفاده از شیوه‌های شیطانی، فضا را متشنج و مردم را گمراه کنند.
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه فتنه هم مانند نفوذ پیشینه‌ای طولانی دارد، گفت: فتنه ۸۸ شباهت با جنگ‌های جمل، صفین و نهروان داشت و ابتدا با شعار "الله اکبر" وارد شدند.
وی اضافه کرد: در فتنه سال ۸۸ عهد و پیمان با رهبری شکسته شد با وجود اینکه اطاعت از ولایت فقیه در دین و قرآن ما آمده است ولی عده‌ای نمی‌خواهند این را بفهمند.
وی گفت: فتنه ۸۸ را با بهانه تقلب در انتخابات آغاز کردند و امروز هم بحث شورایی‌ شدن رهبری که خلاف قانون اساسی است را مطرح می‌کنند.
وی گفت: عده‌ای که وجودشان در این کشور بحران‌زا است وقتی در قدرت نیستند، تشنج به راه می‌اندازند که شاید به قدرت برسند.
امام جمعه دیشموک متذکر شد: عده‌ای وقتی در انتخابات رای نمی‌آورند بحث تقلب در انتخابات را وسط می‌کشند و انتخابات را ناسالم جلوه می‌دهند ولی اگر پیروز شدند انتخابات را سالم می‌پندارند و این اصلا کار درستی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1