تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۱۴۸۳۰۵

بهرامی از دیپلماسی، ولایت فقیه و مردم سالاری می گوید

۱۲۰
۰
کبنا ؛آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگوی است با محمد بهرامی یکی از کاندیدهای احتمالی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا که از منظر شما خوانندگان گرامی می‌گذرد.
**نظر شما در مورد سیاست خارجی کشور و نقش بین المللی ایران چیست؟
bahrami
سیاست خارجی کشور ما پس از انقلاب عمدتاً بر اساس ارزش‌گذاری‌های اسلامی شکل گرفت و بر اساس رهنمودهای اسلامی تغییر ماهیت داد. از جمله: تاکید و اجرای استقلال سیاسی در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری - استقلال روابط خارجی سیاسی از روابط خارجی اقتصادی ایران - اهمیت دادن به عدالت سیاسی در روابط بین دولت‌ها - فاصله گرفتن استراتژیک از منافع قدرتهای‎ بزرگ سیاسی اشاره کرد. بنا براین ماهیت قدرت سیاسی در ایران عقیدتی است ، پس سیاست خارجی ایران عقیدتی است.
سـیـاسـت خـارجـی در انـدیـشه سیاسی رهبر معظم انقلاب نیز، استمرار سیاست های بنیانگذار جـمـهـوری اسـلامـی حـضـرت امـام خـمـیـنـی (ره ) اسـت . رهبری در بیان اصـول سـیـاسـت خـارجـی مـعـتـقـد بـه ادامـه خـط امـام و اصـل تغییرناپذیر ((نه شرقی، نه غربی )) است و بر این نکته تاکید دارند که مهم تـریـن اصـل در سـیـاسـت خـارجـی مـا، حـمـایـت از هـویـت نـظـام اسـلامـی و پـافـشـاری بر اصـول و ارزشـهـاسـت و سـه اصـل ((عـزت، حـکـمـت و مـصـلحـت )) را یک مثلث الزامی برای چارچوب ارتباطات بین المللی نظام جمهوری اسلامی می دانند که نباید هیچ گونه خدشه ای به آن وارد شود.
حـفظ استقلال و تکیه بر عزت اجتماعی لازمه سیاست خارجی است و جمهوری اسلامی با مـلت هـای دنـیـا و دولت هـای گـونـاگـون عالم ، بنای همکاری و تفاهم دارد؛ البته نه با زورگـوهـا و کـسـانـی کـه مـی خـواهـنـد هـمـه مـسـائل را بـا تـکـیـه بـر قـدرت خـودشـان حل کنند. ضمن اینکه مطابق قوانین مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ، مقام معظم رهبری که در راس هرم حکومت قرار دارد، بالاترین مقام برای اخذ تصمیمات کلان در سیاست خارجی نظام است.
جمهوری اسلامی ایران کشوری است با ملاحظات ملی  و فراملی (عمدتاً مربوط به جهان اسلام ). به عبارت دیگر، در اینجا هم منطق دولت ـ ملت و هم منطق دین یا به عبارتی ایدئولوژی حایز اهمیت است. قدرت امروز ایران در عرصه بین المللی و امنیت داخلی تا حدود زیادی مرهون همین سیاست های راهبردی خارجی است.
**نظر شما در مورد تروریسم و تحرکات اخیر منطقه ای چیست؟
حوادث تروریستی اخیر در عراق، افغانستان، سوریه، یمن، لبنان، نیجریه، فرانسه و... و نیز تروریست های داعش با هدف ایجاد موج اسلام هراسی در جهان تلاش می کنند خود را به اسلام نسبت دهند و این درحالی است که دین مبین اسلام با اقدامات تروریستی مخالف است. اسلام دین رحمت و صلح است و نباید اجازه داد این اقدامات بویژه در اروپا و آمریکا که محل زندگی شمار زیادی از مسلمانان است باعث افزایش اسلام هراسی شود. متأسفانه کودکان، زنان و افراد غیرنظامی بی گناه، قربانیان اصلی این اقدامات تروریستی بوده اند و برای مقابله با چنین جنایاتی یک عزم و اتحاد جهانی و واقعی ضروری است.
ما سالهاست که بر ضرورت مبارزه همگانی با پدیده شوم تروریسم در عرصه جهانی تاکید می کنیم. به عنوان کشوری که خود قربانی تروریسم بوده ایم، فعالیت های تروریستی و کشتار انسان های بیگناه را همواره محکوم کرده و با اینگونه فعالیت های تروریستی با جدیت مقابله می کنیم، چنانچه شاهد عزم جدی کشورمان در مقابل این پدیده شوم هستیم. از سوریه و لبنان گرفته تا یمن. همچنین باید از زحمات و تلاش های شبانه روزی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی در برقراری امنیت و حراست از کشور قدردانی کرد.
از آخرین سفر «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه به تهران هشت سال می گذرد. سفر اخیر پوتین به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری را چگونه ارزیابی می کنید؟
اولین پیام دیدار پوتین با مقام معظم رهبری را می توان بیان عمق و گستره روابط تهران - مسکو ملاحظه کرد و عرصه سوریه نماد این همکاری دو جانبه و همسویی مواضع و اشتراک منافع مبتنی بر احترام متقابل است تا حاصل آن اقدام مشترک و هماهنگ روسی - ایرانی برای مقابله با تروریسم و ریشه کن سازی آن در سوریه و سراسر منطقه باشد. دومین پیام این دیدار را باید در قدرت و عظمت ایران اسلامی ملاحظه کرد. این دیدار تاکیدی ضمنی بر این امر است که همکاری ایران و روسیه علاوه بر اینکه همکاری و رابطه ای راهبردی شمرده می شود، برای تضمین امنیت و ثبات منطقه یک ضرورت انکار ناپذیر است و بدون ایران، روسیه به تنهایی توان تضمین امنیت و ثبات منطقه ای را ندارد. این دیدار به دشمنان منطقه ای و بین المللی سوریه و محور مقاومت تاکید می کند که نه تنها جایی در معادلات حاکم بر سوریه ندارند، بلکه دیگر نشانی از آنها در معادلات منطقه ای نمی توان یافت و حضور چند ساله محور مقاومت در جنگ جهانی سوریه نه تنها آن را تضعیف نکرده، بلکه قدرتمندتر از گذشته کرده تا با هر خطری که این محور را تهدید می کند، مقابله و معادلات مورد نظر خود را بر آن تحمیل کند.
در واقع دیدار رئیس جمهوری روسیه به عنوان یکی از دو ابرقدرت حاکم بر عرصه بین المللی با مقام معظم رهبری، اذعان به اهمیت نگرش و دیدگاه منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران است و معادلات جدید منطقه بدون توجه به خواسته ها و منافع جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت راه به جایی نخواهند برد و این اقتدار تنها به لطف حکمت و تدبیر رهبر انقلاب، خون شهدا، ایستادگی و پایمردی ملل مظلوم منطقه از جمله ملت ایران و سوریه و استمرار راه شهیدان حاصل شده است.
و نکته ی مهم دیگر، نوع رفتار دیپلماتیک خاضعانه و فروتنانه ی پوتین بود. اوج احترام و عزت طرف قدرتمند روسی در ملاقات با ولی امر مسلمین جهان، قابل ملاحضه بود.
**نظر شما در مورد جایگاه رهبری و اصل مترقی ولایت فقیه چیست؟
از منظر قانون اساسی نقش رهبری، هدایتگری و تبیین خطوط کلی حرکت نظام و نظارت بر اجرای آنهاست و تحقق آنها وظیفه هر بخشی در حوزه مربوطه است. بر این اساس، وظایف وا ختیارات مقام معظم رهبرى در ارتباط با مسائل کلى کشور و سیاست گذارى ‏هاى کلان آن است و معظم اله دستورالعمل‏ها و رهنمودهاى لازم را ارائه و بر حسن اجراى سیاست هاى کلى نظارت دقیق و مستمر دارند. درباره مشکلات و نارسایى هاى موجود در جامعه، به مسؤولان تذکرات و هشدارهاى لازم را مى دهند و از طریق آنان مسائل را پیگیرى مى‏کنند. عده‏اى سعى مى‏کنند ولایت فقیه را به معناى حکومت مطلقه فردى معرفى کنند! که دروغی بیش نیست. ولایت فقیه - طبق قانون اساسى ما نافى مسؤولیت ‏هاى ارکان مسؤول کشور نیست. مسؤولیت دستگاه‏هاى مختلف و ارکان کشور، غیرقابل سلب است. ولایت فقیه، جایگاه مهندسى نظام و حفظ خط و جهت نظام و جلوگیرى از انحراف به چپ و راست است. این اساسى‏ترین و محورى‏ترین مفهوم و معناى «ولایت فقیه» است. بنابراین ولایت فقیه نه یک امر نمادین و تشریفاتى محض و احیاناً نصیحت کننده است. نه نقش حاکمیت اجرایى در ارکان حکومت را دارد؛ چون کشور مسؤولیت اجرایى، قضایى و تقنینى دارد و همه باید بر اساس مسؤولیت خود کارهایشان را انجام دهند و پاسخگویى مسؤولیت‏هاى خود باشند. آیت الله خامنه ای رهبری کاریزما و فراتر از مرزهای ایران است.  این موضع خود را از منظری در علاقمندی سایر مسلمانان و ملت های منطقه به ایشان نشان می دهد و از جهت دیگر در اثرات راهبردها و نظراتشان در تحولات منطقه ای و بین المللی. جالب است که حتی کسانی که در ایدئولوژی در مقابل  و تضاد با دکترین جمهوری اسلامی و شخص رهبر انقلاب قرار دارند هم نمی توانند حتی در میان مواضع خصمانه خود از اعتراف به مدیریت، هوشمندی و قدرت ایشان جلوگیری کرده و آن را کتمان کنند.
**نظر شما در مورد جریان هسته ای کشور چیست؟
دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری هسته ای و بومی کردن این دانش روز بشری که در توسعه و پیشرفت کشور نقش بالایی ایفا خواهد کرد، افتخار بزرگی است که با تلاش اندیشمندان و متخصّصان داخلی نصیب ملت ایران شده. تـلاش بـرای حـفـظ و نـهـادیـنه کردن موقعیت به دست آمده در عرصه فناوری هسته ای با تـوجـه بـه شـرایـط مـنـطـقـه ای و بـیـن المـللی ، از جـمـله مـهـم تـریـن عوامل چالش ساز برای ایران محسوب می گردد. فـن آوری هـسـتـه ای ، چرخه سوخت و امکان غنی سازی هسته ای یکی از اساسی ترین نیازها و مایه عزت و آبرو و حق مسلم ملت ایران است و هیچ کس اجازه ندارد این حق را از ملت ما سلب کند. دانش هسته ای کشور، بومی و در جهت مقاصد صلح آمیز است و جمهوری اسلامی ایـران بـر اسـاس مـبـانـی دیـنـی و فـقـهـی ، هـیـچ گـاه قائل به استفاده از سلاح های کشتار جمعی نیست.
آمـریـکـایی ها با تکیه بر قدرت رسانه ای خود، تلاش گسترده ای را در پیش گرفتند تـا ایـران اسـلامـی را در بـرابـر یـک جبهه جهانی قرار داده و با این بهانه که جمهوری اسـلامـی بـا وجـود ذخـایـر غـنـی انـرژی فـسیلی نیازی به انرژی اتمی ندارد و به همین دلیـل فـعـالیـتـهـای هـسته ای آن دارای مقاصد غیر صلح آمیز است، با ایجاد فشارهای بین المـللی و انـجـام تـهـدیـدات نـظـامـی ، مـسـئولان کـشـور را بـه عـقـب نـشینی هسته ای مانند کشورهایی چون آرژانتین و لیبی مجبور کنند. مـقـام مـعـظـم رهـبری مسئله هسته ای را یکی از مسائل مطرح سیاست خارجی می دانند و معتقدند جـمـهـوری اسلامی ایران عقب نشینی از مساله هسته ای را که خواسته عزم ملی و حق طبیعی ملت ایران است به معنای شکستن استقلال کشور می داند که هزینه بسیار گزافی برای ملت ایران خواهد داشت.
**اهداف نظام را در چه چیزهایی می دانید و نگاه شما به نظام اسلامی ما چگونه است؟
هـدف نـظـام اسـلامـی، هـدف و راهـی اسـت کـه دین ما یعنی اسـلام معین کرده.  نه در آن ظلم هست و نه تـجـاوز بـه حقوق انسانها و نه بی اعتنایی به تجاوزاتی که مردم ظالم نسبت به مردم مـظـلوم روا مـی دارنـد. هـدف جـمـهـوری اسـلامـی ، سـعـادت بشر و عزت و خوشبختی و بهروزی امت اسلام است.
اسـلامـی کـه امـروز در ایـران ارائه شـده بـر خـلاف اسـلام طـالبـانـی و نـیـز اسـلام امریکایی یا هضم شده در فرهنگ غربی، اسلامی است که دارای روشنفکری، پایبندی به عـقـایـد اسـلامـی، نوآوری و پویایی است و بر اساس آن یک نظام و دولت متکی بر مردم شـکـل گـرفته و در طول سالیان گذشته با وجود همه فشارها از مسیر اصلی خود خارج نـشـده، بـنـابـرایـن بـرای مـسـلمـانـان جـهـان بـسـیـار جـذاب و قابل الگو برداری است و این برخلاف خواسته قدرتمندان عالم است.
ما نیز خود را فرزند و جزئی از نظام دانسته و با کسانی که نظام را به رسمیت نمی شناسند عمیقا و قلبا مشکل داشته و آنها را تایید نمی کنیم. همه باید بدانیم که ما هر چه داریم از برکت همین نظام و انقلاب است.
**دیپلماسی ایران در مورد تحریم ها و  برجام را چگونه ارزیابی می کنید؟
پیشرفت هسته ای ایران در زمان اعمال تحریم ها جای تردیدی باقی نمی گذارد که زور و اجبار غرب، عامل مهمی در سوق دادن جمهوری اسلامی به سمت خود کفایی در تکنولوژی هسته ای بوده است. پدیده مشابهی در جریان جنگ ایران و عراق رخ داد. پیش از این درگیری، ایران به تسلیحات غربی وابسته بود. اما در دوران جنگ و پس از آن، با وجود افزایش تحریم ها، ایران صنعت دفاعی عظیمی را بنیانگذاری کرد و در تولید سلاح به خودکفایی رسید. ایران هم اکنون موشک های دور برد ساخته و حتی ماهواره نیز به فضا فرستاده است.
غرب خود را علیه نفوذ در ایران تحریم کرد. واقع تحریم ها، جهت تجارت بین المللی ایران را از غرب به شرق تغییر داد.
مقامات آمریکایی می دانند که تحریم ها مردم عادی را تحت تاثیر قرار داده و به این ترتیب بذر نفرتی دراز مدت در دل ایرانیان علیه آمریکا، وجود دارد. اکنون واضح است که ایالات متحده در استفاده از تحریم ها برای برانگیختن همکاری ایران، موفق نبوده است. توسعه تکنولوژی هسته ای یک مساله افتخار و غرور ملی برای ایرانیان است. اکثریت ایرانیان از برنامه های هسته ای کشور دفاع می کنند.
نباید از تلاشهای مجموعه دولت تدبیر و امید و جناب رئیس جمهور و دکتر ظریف نیز غافل شد که انصافا زحمات زیادی در این رابطه متحمل شدند. اما حالا باید دید طرفهای مقابل ما چقدر به عهد و پیمان شان پس از برجام وفادار خواهند ماند.
بدون شک برجام، در دراز مدت تاثیرات شگرفی بر مسائل اقتصادی ما خواهد داشت. اما باید مواظب طرف مقابل هم بود.
** درباره اقتصاد مقاومتی چه نظری دارید؟
امروزه جمهوری اسلامی در حوزه‌ های اقتصادی خود با مسائل یا مفاهیمی مواجه است که به هیچ عنوان تاکنون چه در عرصه‌ی نظر و چه در عرصه‌ی عمل و تجارب بشری مشابه و مابه ‌ازای واقعی نداشته است. بنابراین خود انقلاب اسلامی مکلّف به نوآوری و ابتکار و نظریه‌ پردازی و الگوسازی در این عرصه‌های جدید اقتصادی است. هر کشوری که عَلم استکبارستیزی را برپا کند نیازمند چنین الگوهایی است. یکی از این مفاهیم، اقتصاد مقاومتی است. اگر تمام دانش انباشته و کتاب‌های مرسوم اقتصادی دنیا را مطالعه کنید، نظریه یا تجربه‌ای مدون و مکتوب درباره‌ی اقتصاد مقاومتی نخواهید یافت و از آن‌جا که این امر تاکنون سابقه نداشته، چگونگی واکنش به آن هم امری بدیع است.
برای مفهوم اقتصاد مقاومتی در همین مدت زمان کم، تعاریف متفاوتی ارائه شده که هر کدام از جنبه ای به این موضوع نگاه کرده اند. در این میان، تعریف جامع و کامل از اقتصاد مقاومتی را خود رهبر فرزانه انقلاب ارائه داده اند. ایشان فرمودند: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.  با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی کردن اقتصاد کشور و مشارکت آحاد مردم در فعالیت های اقتصادی، ایران از ظرفیت ها و امکانات فراوانی برخوردار است که در راس این ظرفیت ها نسل جوان تحصیلکرده کشور است که لازم است با توجه به این ظرفیت مهم، تدابیر موثری برای مشارکت دادن مردم و جوانان در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور اندیشیده شود.
همواره در برخی از مسائل کلان کشور اختلاف دیدگاه وجود دارد و از گفتمان واحدی در حل مسائل اصلی که اقتصاد کشور مبتلا به آن است، برخوردار نیستیم. باید برای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به اجماع نظر برسیم و آن را مبنا قرار داده و به عنوان گفتمانی واحد در عمل آن را دنبال کنیم.
اقتصاد مقاومتی باید بن مایه و الگوی اصلی اقتصاد کشور باشد. باید در تمام برنامه ها و سیاست گذاری های کشور، اقتصاد مقاومتی را در سطح ملی دنبال کنیم.
اقتصاد مقاومتی هم باید در برنامه ششم توسعه، هم در برنامه های بودجه سالانه و هم در سند چشم انداز مورد توجه قرار گیرد. باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی سند چشم انداز را نیز مورد بررسی قرار دهیم و در صورت لزوم آن را تکمیل کنیم.
**به عنوان کسی که شاید در جایگاه نمایندگی مجلس قرار بگیرد، چه نگاهی به قانون اساسی دارید ؟
شالوده و جوهره قانون اساسی ما را آموزه های اسلامی تشکیل می دهد که با محیط ایران و واقعیت های تاریخی، اقلیمی، هویت و ژئوپلیتیک آن تطبیق داده شده است. این موضوع در مقدمه قانون اساسی نیز به صراحت و تاکید آمده است. افزون بر این به نص اصل چهارم قانون اساسی و ظهور و دلالت بسیاری دیگر از اصول قانون اساسی، کلیه قوانین و مقررات نیز باید بر اساس موازین اسلامی باشد. اساس کار در جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تحقق آرمان های اسلامی است. بنابراین در یکایک کارهای برنامه ریزی و سیاست های کلان کشور در امر توسعه، این مهم باید مورد توجه قرار گیرد و هیچ فشار سیاسی و خارجی و نیز هیچ ضرورت اجتماعی نباید موجب صرف نظر کردن از آرمان های اسلامی شود.
**نقش دین در اداره جامعه و مردم سالاری دینی را چگونه ارزیابی می کنید؟
کارآمدی دین در اداره جامعه باید به نوعی اثبات شود تا پایین ترین سطح جامعه هم این مهم را درک کند.
محوریت دین در اداره جامعه ارکانی دارد از قبیل مردم سالاری دینی، گسترش عدالت یکپارچه و همچنین توسعه فرهنگ اصیل و ریشه دار اسلام در تفکرات افراد جامعه با استفاده از علم روز. مردم سالاری دینی در گرو نقش آن در اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است. توجه به این نکته که مسئولان باید به نحوی عمل کنند که هر فرد در اجتماع احساس کند که در برنامه های کلان کشور نقشی موثر دارد یک امر مهم برای بقای هر نظام سیاسی است. تک تک عناصر امت واحده اسلامی باید خود را موثر و پر نقش در برنامه ریزی های مملکتی حس کنند و لمس کنند که مسئولان حکومت اسلامی را خود و با توجه به تقوا و منش دینی شان انتخاب می کنند.
توسعه مردم سالاری دینی را می توان یک امر تخصصی دانست. یک راهکار برای توسعه مردمسالاری دینی توجه به  انتخابات شوراها و حتی شورای محله ها، مجلس و مجلس خبرگان و ریاست جمهوری است.
باید مسئولانی که از سوی مردم انتخاب می شوند یادشان نرود که مردم ولی نعمتشان هستند و پس از کسب سمت و پست جدید به خواب غفلت فرو نروند  توسعه مردمسالاری دینی از ارکان «اثبات کار آمدی دین در اداره جامعه» است.
اهمیت به توسعه مردم سالاری دینی در اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه موثر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

گرگ علی
خش اومی ککا
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جناب بهرامی ما به تو افتخار میکنیم و عاجزانه خواهش میکنیم ک این دور ثبت نام کنید و با اقتدار پیروز شوید به کمک ما مردم ظلم دیده
بن زرد
Iran, Islamic Republic of
کاش دور قبل دقت میکردیم اما خداروشکر این دور حمایت همه جانبه از طرف ما میبینید
دوست
Iran, Islamic Republic of
این شعارها فقط برای تأیید صلاحیت است و بس. تو توی جلسه ای گفتی در جریان فتنه مقصر اصلی اصوالگرایان بودند و میرحسین موسی و کروبی از حق خودشون دفاع کردند. حالا قهمیدیم که فقط میخواستی نظر اصلاح طلبان روجلب نمایی.
سفلی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی.. به یاری خداوند متعال و لطف مرد فهیم شهرستانهای بویراحمد و دنا در راه خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف موفق و پیروز خواهید بود...یاعلی
بیراحمد دومن
Iran, Islamic Republic of
بهرامی بهترین گزینه خودت بودی نمیدونستیم
استاد
Iran, Islamic Republic of
یادته چند سال پیش گفتی جریان اصلاحدطلبی دیگه جایگاهی در کشور نداره و یک جریان تمام شده است
Iran, Islamic Republic of
سلام بر تخریبگر بزرگ
مطلع
Iran, Islamic Republic of
ایندفعه حداکثر پانزده هزار رای میاری
Iran, Islamic Republic of
هر کسی رو باید از طرفداراش شناخت . اطرافیانتو نگاه کن . ..
جنترمن
Iran, Islamic Republic of
به جان احمدی نزاد بهرامی خودش این سوالها را جواب نداده من کاملا شناخت روش دارم
امیر
Iran, Islamic Republic of
صحبت ها و عملکردهای جناب مهندس بهرامی با هم سازگاری ندارند
مخصوصا دیدگاه ایشان در مورد اقتصاد مقاومتی و نحوه اداره شهرداری در زمان اداره ایشان کاملا در مقابل هم هستند.
بهتره که ایشون بیشتر در مورد تیم های لیگ برتری فوتبال ایران حرف بزنن تا مسائل مهم و حساسی چون مسائل بیین المللی یا اقتصاد مقاومتی
سپاس
Iran, Islamic Republic of
قارون من کیسه وش نیکنی
پیاتخت طبیعت
Iran, Islamic Republic of
بهرامی شما دنبال چی هستی بابا رآی نمیاریییییی . اومدی ثبت نام کنی اما بدترین و ناجوانمردانه ترین راه رو رفتی بدون خودت زمین میخوری راااااای نمیارییییی بروووووووو
همشهری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه شما سیاست نددرین از روز اول اقدام به تخریب حاجی کردی بدون تدا خودش جوابتو میده ...
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
رآی ما به حاجی با صلابت نه توی بی کفایت.....
وثوق
Iran, Islamic Republic of
بهرامی میشه بگی سیاست چنتا نقطه داره ؟؟؟؟؟ تو دانشگاه هم رفتی ؟؟؟؟؟
سید
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر بهرامی مردیست از جنس مردم که همیشه در کنار مردم بوده و جهت مرتفع نمودن مشکلات مردم اقدام بموقع نموده است....مردیست که با تفکر روشن,تعامل با مردم و عملکرد عالی اصلاحات عملگرا را به همه نشان دادند.....
شهر.
Iran, Islamic Republic of
حونی اغا همشو با تو نیستن بهرامی تو لیاقت مجلس رفتنو نداری . زارع نماینده ماست خودتو کوچیک کردی بیشتر خودتو کوچیک نکن
میرزا
Iran, Islamic Republic of
میگماااااا اسفالت ۳ سانتیتو هنو روش مانور میری ؟؟؟؟؟ راستی پرونده ... چی شد چیکارش کردی ؟؟؟؟؟ ههههههههه رآی نمیارییییی
کوچکی
Iran, Islamic Republic of
انتخابات امرو ز دیروز و فردا از ان ملتیست که زجر کشیدن تو با تخریب نماینده دیگر میخوای خودتو بالا بکشی بدون خودت خودتو خراب کردی بهت رآی نمیدم نه من نه خانوادم
بسطام
Iran, Islamic Republic of
بهرامی جان تو هنوز اونقد بزرگ نیستی که بخوای نماینده مردم باشی فعلا کارای خرده انجام زوده واست نماینده مجلس شدن
شیرودی
Iran, Islamic Republic of
۷ اسفند بازهم انقلابی دیگر یا زهرااااااااا
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
بهرامی تو اهل سیاست نیستی خودت گند زدی به تمام ارمانت . .از اقتصاد چه میدونی ؟؟؟؟؟پرونده ...هنو هست راستی اون سه سال چی شد ؟؟؟؟
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
یه کم دیگه از .زمان شهرداریت مونده بیا .کن و برو خوش اومدی
بابایی
Iran, Islamic Republic of
از سیاست حرف زدی اما سیاست مدار نیستی از اقتصاد حرف زدی اما اونکاره هم نیستی
رضایی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی شیر مایرت ولمو کن تو چه ایگی کو تو بره من هونت بشین اوف
تقی نژاد
Iran, Islamic Republic of
بله شما درست میفرمایین ولی شما در حدی نیستین که اینهمه حرف قلمبه میزنین
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
تا خون در رگ ماست... ؟ کی ؟؟؟ چی ؟؟؟؟ کیلو چند ؟؟؟؟ ها ؟؟؟ اینجا کجاست ؟؟؟؟ بهرامی کیه ؟؟؟ عخییییییی ..توییی بیا عمو بشین مه بیکاری وقتی دونی هیشکی نیخوات
بهرامی
Iran, Islamic Republic of
از دوستان نزدیکش میگفت خودشم دیگه ناامید شده و لیدراشم یا ولش کردن یا بخاطر چیز دیگه ای کنارشن
فوتبال
Iran, Islamic Republic of
بهرامی در حق ما خیلی ظلم کردی واقعا جای خجالت داره .....
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
محمد بهرامی در سطح کلان کشوری داری قدرت زیادی است و با رهبران اصلاحات رابطه دوستانه ای دارد .میتوان گفتن ایشون بهترین گزینه اصلاحات در بویراحمد و دنا است
بهرامی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی ککات هم وت رآی نیه گپ گپو نزن .
سجادی
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع قهرمان امسالم خودت کنار مائی
عطااله
Iran, Islamic Republic of
حرف زدن مهندس بهرامی از اقتصاد مقاومتی مثل حرف زدن ابوبکر بغدادی از دموکراسی یه
طايفه آغا
Iran, Islamic Republic of
با تو دیگه چی میدونی از سیاست خارجی خدا میدونه دور قبل تورو هدایت خواه آورد توی صحنه انتخابات والا مالی نبودی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بهرامی رای نیاری بیخود گپ ول نزن امسال انقلابی دیگه صورت میگیره بحدا تا الان نماینده ای مث حاج زارع نداشتیم و نخواهیم داششت ۷ اسفند مشت سنگینی میخوری بهرامی تخریبگر
بويراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
توی ای چهارسال بویراحمد از لحاظ عمرانی پیشرفت کرد رنده باد زارعی قهرمان
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۷ اسفند حماسه ای دیگر یا زهراااااااااااا رای من و رای تو حاج زارع کسی که مربوط به یه طیفه نیست حاج زارع ازان کل بویراحمد و دناست ایشالا ۷ اسفند نشون همه میدیم...
ارجمند
Iran, Islamic Republic of
بابا ما هرچه به این آقا میگیم تو شکست میخوری واین دور هم زارع پیروزه به خرجش نمیره باید حداقل دو دور دیگه باشی تا بتونی حرف برای گفتن داشته باشی به نظر من این دور هم زارع خودش هست
بویراحمد
Asia/Pacific Region
استاد بهرامی سیاست شما متین است اما اکنون نیاز است ک میدان را برای اهلش خالی کنید تا اصلاحات سرشکسته نشود
ابی
Iran, Islamic Republic of
بهرامی بی لیاقت استعفا استعفا
کبنا
Iran, Islamic Republic of
کبنا جون خوت مه بیکاری گروتته یو کیه که باش مصاحبه کردی؟؟؟ کو یو نیتره خوشه جمع کنه ایهمه گپ گپو ایزنه بخدا نه مال ای گپله
نیما
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من ادم سیاسی سیاسی نسیتم
ولی هر ادمی با خوندن این متن بالا میفهمه که نوع نگاه مهندس بهرامی عزیز بیشتر به اصول هستش تا به اصلاح.
رضائيان
Iran, Islamic Republic of
آقای بهرامی اینو بدون ایندور اگه خدای نکرده وارد مجلس بشی کاری نمیتونی بکنی تاجگردون قطعا همه چیزرو ازت خواهد گرفت چون باهاش ملاقات کردی واز همین الان معلومه گوشت توی دستش هست حالا اگه زارع بره چون تمام چم خم مجلس توی دستش هست ووزرا میشناسنش وهم رئیس جمهور موفقت تر عمل میکنه واحتمال اینکه رئیس یا نائب رئیس کمیسیون صنایه باشه خیلی زیاد هست واین یک پیشرفت برای استان خواهد بود ولی حضرتعالی اگه بخوای وارد یکی از کمیسیونها بشی بعید میدونم بتونی کمیسیون در خور توجه ای رو واردش بشی چون اون زرنگی زارع رو نداری که بین ابرقدرتهای صنعت تونسط وارد کمیسیون صنایع بشه پس برو که خدا جای دیگه نان شمارو حواله خواهد کرد
سامان
Iran, Islamic Republic of
بیانیات مهندس بهرامی بسیار شیوا و شنیدنی بود
فقط نمی دونم ایشون چرا این اصول و نوع نگاهشون رو در زمان مدریت در شهرداری مشاهده نکردیم
دهقان
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهد یک متن از این حرفها رو بهرامی نگفته بلکه براش آماده کردن ایشون اصلا بلد نیست حرف بزنه
رشيدي
Iran, Islamic Republic of
امسال نه سال پاریه زارعی زارعیه
شجاعيان
Iran, Islamic Republic of
با اومدن فروزان تودیگه پیش طایفه آغا دیگه جایی نداری بهرامی جان بای بای
محمد سام
Iran, Islamic Republic of
در متن بالا هیچ وحدت و همگرایی سیاسی من ندیدم
فقط یه سری حرف های تکراری بود
که مشخص بود از هر گونه ابتکار و حرف نو تهی بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
تتت
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر ضد ولایت فقی
اكبريان
Iran, Islamic Republic of
من یک سوال از آقای بهرامی دارم چرا بعضی از بازیکنان فوتبال شهرداری میگن با ما قرارداد ۸۰میلیون بسته شدولی کلا ۵۰ میلیون دریافت کردن اون ماب التفاوت چی شد کی در این بین نفع برد واون ۳۰میلیون تومان کجا رفت
رضا
Iran, Islamic Republic of
جالب بود
بیشتر یک لطیفه سیاسی بود
آريوبرزن
Iran, Islamic Republic of
آریوبرزن اگه میدونست یکی مثل بهرامی میخواد از اسمش استفاده کنه مطمئن باش سر از خاک بر میداشتو میگفت من آریوبرزن دیگه ایرانی نیستم یکی مثل تو دست از سرم بردار
هدايتي
Iran, Islamic Republic of
ما که فقط میگیم امیر کبیر بویراحمد ولا غیر زارعی یک کلام
Iran, Islamic Republic of
اخ تا قیومت سی رابط خارجی تو خو نترسی شهردارینه سر و سامون بیی اومیی در رابط با سیاست خارجی نظر بیی . نیتری مردم داری کنی
سیکه خته خوب نشون بیی بی ابرو مردم بازی ایکنی
اخ وبخت بیراحمی که تو ایخی کاندیدش وابی
آینده نگر
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر
Iran, Islamic Republic of
به امید پیروزی دکتر بهرامی. یا علی
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر بهرامی
حقوقدان
Iran, Islamic Republic of
درود بر راه روشن فردا...ان شالله که در این انتخابات موفق خواهیم بود
Iran, Islamic Republic of
سه اصـل ((عـزت، حـکـمـت و مـصـلحـت )) مبانی سیاست خارجی رییس دولت اصلاحات بود برادر نه خط مشی رهبر معظم انقلاب ...
بیو در مورد همون تیم شهرداری صحبت کن نه مال ای گپلی
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
کو تو نه اصلاحطلبی ایما چطور وت حالی کنیم
معلم اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه قدرشناس باش و از بهرامی حمایت کن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
دکتر بهرامی یک اصلاح طلب ناب محمدی است ایشان تنها کسی بود که به جرات مدیریت ستاد انتخاباتی دکتر عارف را بر عهده گرفت وهمه ما قدرت وعملکرد ایشان را لمس کردیم
سهیلا ..
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس برای این دیار بهرامی نمیشود بنده به ایشان اعتقاد دارم
Iran, Islamic Republic of
راستی راننده حاج هدایت خواه گواهینامه پایه یک داره یا دو؟
اسدی
Iran, Islamic Republic of
مرگ ببر منافق
مرگ بر دروغگوویان
مارگون
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج زارع
Iran, Islamic Republic of
جنابی که هر روز با هر خبری از نماینده فعلی با عنوان امیر کبیر یاد میکنی خواهشا این کار را نکن التماس میکنم نگو دیگه خدا میداند این اسم چقدر براش زحمت کشیده شد لطفا تاریخ را مطالعه کن بیاید تا عناوین بزرگ را اینقدر کوچک و بی ارزش نکنیم , ایران با عظمت و بزرگ است این القاب و عناوین یک شبه بدست نیامده اند که به این راحتی خراب شوند تورا خدا فقط یک عمل قابل توصیف از نماینده نام ببر تا ما هم بدانیم و کمتر اعذاب بکشیم , روی زخم مردم نمک نباش اگر میخواهی از کسی تعریف کنی چیزی بگو که در حد واندازش باشه شاید در این بین به شما چیزی رسیده باشه مثلا اسفالت کاری یا خاکبرداری ... دلیل نمیشه که این حرفهای بی پایه و اساس را بزنی
میرزا
United States
بهرامی جان دوره قبلی همه میدونن استاد هدایت خواه بزرگ بانی و باعث تایید صلاحیت شما شد شک نکن این دوره تایید نخواهی شد با اون پرونده چند کیلویی شهرداری یاسوج. از طرفی مطالب بالا فقط بهت دیکته شده چون از نزدیک میشناسمت و بار علمی و وزن سیاسی پایینی داری و به طور کلی هر چقدر هم زور بزنی این کاره نیستی برادر. از طرفی با اومدن الماس بویراحمد دکتر نیکبخت شکست سختی در انتظار همه شماهاست. پیشنهاد میکنم تا وقت باقیست بیا با دکتر نیکبخت بیعت کن قطعا از این طریق سود بیشتری خواهی برد.
محقق
Iran, Islamic Republic of
بهرامی سال ۸۴و ۸۸ و ۸۲و ۸۶ به کی رای دادی جان خودت راستشو بگو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای اکبری می دونی برق کارخانه اسفالت حاجی شما ۳ سال کنتور نداشت می دونی چقدر میشه
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان زود ثبتنام کن. که زارع آبرو سیمو نهلشته د.
Iran, Islamic Republic of
بویر احمد و دنا به امید تو به پای صندوق می ایند.
درود فراوان بر تو مرد بزرگ
فوق لیسانس بیکار.کوچه آسفالت
Iran, Islamic Republic of
بعضیا.... غیراز بازاریابی واسه کارخانه آسفالتشون دیگه کاری انجام ندادن.
بهرامی بیا ک مردم ظلم دیده منتظرتن
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
زارعی این دوره کوچکترین رقیب برای هر کاندیدیست.
فقط دکتر بهرامی میتواند از حق ما دفاع کند
پشمانم
Iran, Islamic Republic of
پشیمانم رفتم به حاح زارع رای دادم.
آبروی استان در خطره....زارعی جان التمااااست میکنیم کنار بکش.بزار یه آدم کتر بلد بیاد.
دکتر بهرامی ما مردم یاسوج دوستت داریم.میدانم بقیه هم منتظرتن.
درود بر دکتر
لیدر
Iran, Islamic Republic of
من یکی از لیدر های اقای حاج زارع بودم که از زمانی ایشان وارد عرصه انتخابات شد تا سال گذشته همراهشون بودم اما الان شخصی لایق تر از دکتر بهرامی را برای نمایندگی ندیدم و ایشان را با جان و دل همراهی میکنم جناب دکتر بهرامی امید وارم که با یاری هرهان صدیق خودتون بتوانید در ۷ اسفند پیروز میدان باشید و ی خواهش از شما دارم اون اینکه اگه انشاه الله صندلی سبز بهارستان سهم شما شد انشاء الله فکر وعده هایی و صحبت هایی که قیل از موفقیت کرده اید و داده اید باشید که مردم ما مردمی صادق هستن .پس در ابتدای راه هستید سعی کنید بیشتر به فکر عمل باشیت تا وعده دادن که مردم بویر احمد و دنا شما را حمایت قاطع میکنن و اینجانب تا انجایی که در توانم هست شما را یاری می کنم به امید پیروزی در ۷ اسفند با شعار (یا مهدی ادرکنی )
پایتخت طبیعت
Iran, Islamic Republic of
آهای آقایون طرفدار زارع،مثل اینکه زا ع بود که سه دوره درانتخابات شرکت کرد و رای نمیاورد،بخدا این دوره هم که با چنگ ودندون تونست خودشو برسونه به مجلس بیسوادا،صدقه سری مردم ساده بویراحمدودنا بودکه واقعا براثردلسوزی به او رای دادن تاسکته نکنه،انشاالله این دوره مردم بویراحمد ودنا به جناب دکتربهرامی رای میدن ،به کوری چشم بدخواهان
پزشک
Iran, Islamic Republic of
کاری به صحبتفهایف بهرامی ندارىم که هدفش تایید صلاحیته یا اثبات خط و مشی سیاسیش حالا خودش گفته یا بهش دیکته کردن
جالبتر از همه چیز کامنت نویس غلوم کبیره که مثله نمایندش بیسواده و کم حافظه و بی استعداد هم هست، با نگارش ضعیف و تکراری معلومه که همه رو یکی مینویسه
یه جوری حرف میزنه اینگار یادش رفته زارعی نتونست از رو نوشته هم بخونه
(جوری میگه کمیسیون صنایه(ع) اینگار صنعت مملکت رو انگشت حاجی آسفالتیش میچرخه
میگه وزرا و رییس جمهور میشناسنش اینگار نخست وزیر بوده( مشاور وزیر هم ... حسابش نمیکنه و گچساران رو کردن مرکز استان)

امیرکبیر (بلانصب) میگن اینگار حاجیشونو توی حمام فین رگشو زدن
رضا
Iran, Islamic Republic of
راه نجات شهرستان های بویراحمد و دنا در برن رفت از این رکود و بدبختی دو کلمه هست.
محمد بهرامی
نجفی
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج زارع...
فقط حاج زارع میتونه مجلس رو رها کنه بره .
فقط حاج زارع میتونه بویراحمد.
فقط حاج زارع میتونه از ایران خودرو و سایپا دفاع کنه...
فقط حاج زارع...
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی اصلاح طلب جوان. انشاالله در هفتم اسفند جشن پیروزی خواهیم گرفت. یا علی مدد
پایتخت طبیعت ایران
Iran, Islamic Republic of
در بین کاندیدهایی که برای انتخابات امثال میخوان ثبت نام کنن دکتر بهرامی از همه توانمند تر هستش. ایشون میتونند دو شهرستان بویراحمد و دنا رو از این وضعی که هست نجات بده. به امید پیروزی راه روشن فردا
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
فردی که در جایگاه شهرداری توانایی توسعه عمرانی٬ ورزشی٬ گردشگری٬ اشتغال زایی و جسارت رویارویی با استاندار وقت را داشت میتواند در جایگاه نمایندگی این دو شهرستان و چه بسا کل استان رو از عقب افتادگی نجاتی دایمی دهد...
بهرامی شما تحت حمایت کسانی هستید که به عملکرد رای میدهند.
مهندس
Iran, Islamic Republic of
درود به روان و وجزان پاکت
درود بر تو ای ابر نردی که نام شهیدان زنده گردانیدی
درود بر تو ای خادم خوب و شایسته
درود بی کران
از اعماق عشق واقعی یک ملت سراز یر شده و امیحته با عطوفت
انشاالله تو را در کاخی سفید بر فراز اسمان دیده ام
خداوندگار عالم یار و یاورت باشد
بدرود
mohammad
Iran, Islamic Republic of
پشیمانم پشیمانم ب زارع رای دادم من.
کاش دور قبلی ب جوونها گوش داده بودیم. اینبار جبران میکنیم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
این وضعیت اشتغال و این وضعیت بیکاری و اقتصادی حق ما مردم بویراحمد و دناست. این تاوان انتخاب اشتباه آقای زارعی است.
پایتخت طبیعت ایران
Iran, Islamic Republic of
در بین تمام کاندیدهایی که در این دور میخوان ثبت نام کنن دکتر بهرامی از همه توانمند تر هستند و ایشون هستند که میتونند دو شهرستان بویراحمد و دنا رو از این شرایط خارج کنند. به امید پیروزی راه روشن فردا
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
ب فاطمه زهرا قسم مو تیرتاجیم زارع ککامه اما با تمام وجود رای وه بهرامی ایوم
بیو طبیب دردلم دوباره طو گروهتمه
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی و ایل بزرگ اقایی دکتر جان به امید خدا این دور مشت سنگینی تو دهن حاجی و کسایی که مثل جوجه دورشن میزنیم زارعی که چوپان بود حالا واسه ما ادعای نمیایندگیش میشه حاجی جون چوپانی بیشتر بهت میاد تا نمایندگی
شجاعی
Iran, Islamic Republic of
حاج زارعی جون برو .. کن عامو تو کجا مجلس کجا
ای اقایی در حال تخریبی ...!
Iran, Islamic Republic of
هی شما که در اینجا ده پونزده تا کامنت گداشتی میدونم در گروه کمپین انتخاباتی ... یک طوری به حسابت برسم فقط کافیه یک بار دیگه تخریب کنی
اخی اخی
Iran, Islamic Republic of
هیشکه مث بهرامی نیابو
شهر من سی سخت رای من بهرامی
Iran, Islamic Republic of
بخدا حق با ایشونه واقعا شرمندشیم ک به حق رای ندادیم دور قبل
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر
تامرادی سرافراز
Iran, Islamic Republic of
لایق ترین و توانمند ترین انسان بهرامیه واسه بویراحمد و دنا
پایتخت طبیعت
Iran, Islamic Republic of
انشالله این دوره،به کوری چشم بدخواهان ،جناب دکتربهرامی به مجلس میرود
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی
حیف
Iran, Islamic Republic of
حیف این همه سیاست و قدرت که ما گول خوردیم و بهش رای ندادیم من که این دور پشتش هستم
حسن
Iran, Islamic Republic of
آب زنید راه را
دکتر بهرامی عاجزانه خواستار حضور شماییم
سین
Iran, Islamic Republic of
اطمینان داشته باشید مردم دیگر به لکه ننگ بویراحمد آقای زارعی رای نخواهند داد و پشیمانی خود را اعلام خواهند کرد.
بابکانی
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالی صحبت کردید دکتر بسیار عالی و زیبا
دارشاهی
Iran, Islamic Republic of
درود بر امیر کبیر بزرگ دکتر بهرامی
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
ازمانیکه هر نماینده ای بر طبل قوم وقبیله وطایفه میکوبد اولین اسیب را خود نماینده میبرد
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
بهرامی واقعا طرفدارانت طایفه گرا هستن و فکر میکنن خودشان از همه بالاتر هستن واقعا شاید دیگاه شما هم اینجوریه !!!نه آدم طایفه گرا رای نمیاره
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
ترس از اسم بهرامی,سایه بهرامی و خود بهرامی موجب شده که مخالفان با ادبیات خیلی بد و مخربانه صحبت کنند.....
در حد بهرامی نیستید حتی اون ....
بهرامی مثل بعضیا قول دروغ نمیده و با احساسات مردم بازی نمیکند....
درود بر امید نسل جوان جناب دکتر محمد بهرامی
جها
Iran, Islamic Republic of
ایندو بهرامی کمترازدوازده هزارمیاره ضمناخودم دفعه قبل باهاش بودم الان نه
armin shojaei
Iran, Islamic Republic of
اقای زارعی شما نمره انضباتتون ۲۰شد تو مجلس بنظرمن تو همون خانه مجلس بشین مثل بچه ها ساکت باشی بهتره تا دوباره بخوای ثبت نام کنی چون توسوادت بیشتراز یه بچه ابتدایی نیست بخدا قسم ما خجالت میکشیم بگیم همچین نماینده ای داریم
Romania
تکلیف جی پی اس شهرداری باید مشخص بهش بعد در مورد بهرامی حرف بزنیم . مجلس که بچه بازی نیست هر کی پا شه بیاد
armin shojaei
Iran, Islamic Republic of
اقای زارعی شما بدرد شهر ما نمیخوری تو سوادت خیلی کمه و نمیتونی کاری واسه جوانان ما بکنی شما نمره انضباتت تومجلس ۲۰شد این نشانه عملکرد ضعیف شما در خانه مجلس هست
محمد خوبانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی
لیدر
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا نظر من را تایید نکردید
محمدی
France
عجب مصاحبه ای وجدانا" کیف کردم
Iran, Islamic Republic of
پرونده شهردار ی تمام نشده میخاد نماینده مجلس بشه
محسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نیک بخت
Iran, Islamic Republic of
از اقای بهرامی بپرسید کجا و دز کدام دانشگاه درس خوانده ای
و با ان همه ..... از قدرت در زمان شهرداری و ..... گونه وووووووو؟؟؟؟؟؟؟///
Iran, Islamic Republic of
قارون دوره قبل اگه حمایت بویر احم سفلی نبود همون چند هزار رای را هم نمیاوردخرزامون بی.....
مهمان
United States
با درود خدمت دکتر بهرامی و آرزوی موفقیت برای ایشان که انسانی شایسته هستند. توانایی دفاع از حقوقدمردم را در مجلس دارند.
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1