تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۱۴۴۰۸۹

مدرسه توگبری چرام؛ هر چه سنگه مال پای لنگه

۱۷
۰
کبنا ؛
سیدمصیب افتخاری
امروز خبری را از سایت کبنا نیوز خواندم در خصوص روستای توگبری از توابع چرام. در نگاه اول ساده گذشتم مثل خیلی ها ولی کمی که تأمل کردم دیدم عمق فاجعه بیش از آن است که چیزی نگویم و سکوت را به هر دلیل اختیار کنم.
یادم آمد زمانی که وزیر آموزش و پرورش را عده ای می خواستند استیضاح کنند و جناب تاجگردون هم جزء مدافعین ایشان بودند و یادداشتی را تحت عنوان هر چی سنگه مال پای لنگه در سایت کبنا نیوز با افتخار منتشر کردند و گفتند: چند ماهی بود ورق استیضاح خورده شده بود. در این مدت با تعدادی از استیضاح کنندگان صحبت داشتم. دوست دارم برخی از اینا را تو این یادداشتم بگم تا عزیزان فرهنگی برخی دلسوزانشون رو بشناسن. اینا رو نوشتم تا پاسخی به برخی یادداشت‌های سطحی که نمیدونن کی به کیه و با یادداشتشون موضوع رو منحرف می‌کنند داده باشم.
… اینکه معلم و فرهنگیان مشکل دارند در آن شکی نیست ولی راهش چیه؟
واقعاً آقای فانی مظلوم بود. هیچ قرابتی با ایشان نداشتم و کسی حاضر نبود در این فضای سنگین در مقابل این جو سنگینی که ساخته بودند صحبت کند.
به برخی دوستان سیاسی که تحلیلی از محیط پیرامون ندارند، اینگونه به عرض برسانم که این استیضاح قبایی برای شما نداشت. کاسبانی داشته و دارد که اگر من صحبت نمی‌کردم و وزیر می‌افتاد تحلیل‌ها برعکس می‌شد. من از وزارت فانی توانستم در این شرایط بی‌پولی ۳۵ میلیارد تومان اعتبار بگیرم و مطالبات مناطق محروم این استان رو که سال‌ها مانده بود پرداخت کنیم. این پول ۷۵ درصد کل اعتبارات کشور بود. ما از این وزارت تونستیم حق‌وحقوق مناطق محروم رو حداقل بشناسانیم که کهگیلویه و بویراحمد محرومه و در صورت آمادگی استان، تمام مدارس روستاهای استان رو گازرسانی کنند و در این دو سال امکانات خوبی برای استان بگیریم. من حداقل در این دو سال ریا و دورویی از وزیر ندیدم. به ما دروغ نگفت.
شما معلمین بدانید ما وظیفه داریم از حق‌وحقوق شما دفاع کرده و البته اجازه نخواهیم داد از این‌همه احساسات پاک فرهنگیان سوءاستفاده شود. نمی‌گذاریم یک سنگ دیگر بر پای لنگ آموزش‌وپرورش زده شود و در مقابل هر جریان انحرافی هم ایستادگی خواهیم کرد، چرا که به تعهد و قسممان پایبندیم.
این گوشه ای از یادداشت مدافع وزیر بود. حالا من ماندم و چند سوال هرچند دانستن جواب هم کار سختی نیست اما برخی مواقع تکرار سوال، فهم سوال و رسیدن به جواب بهتر را در بر دارد.
دوست دارم دلسوزان آموزش و پرورش را بشناسم و بهشون بگم دلتون برای این چندتا بچه نمی سوزه، دلتون برای کی سوخته که می گید دلسوزیم؟ شاید دلتون برای آینده خودتون سوخته که دلسوزید؟!
دوست دارم بدونم کی یا بودن که نمی دونستن کی به کیه؟ شما که می دونستید کی به کیه حداقل به وزیر بگید اینجا هشکی به هیشکیه.
دوست دارم بدونم آقای فانی مظلومه یا اون سه تا دختر تکیده و پسرای سوء تغذیه ای؟
81862039-70344994
دوست دارم بدونم توی اون شرایط بی پولی چقدر از اون پول ۳۵ میلیارد تومنی، خرج میز و نیمکت شکسته این مدرسه سنگی( کره بردی) شده؟81862039-70344992
دوست دارم بدونم اون ۷۵ درصدی که کل اعتبارات کشور بوده حالا کجاست که بچه ها اینجور مضطرب به دوربین نگاه نکنن؟
دوست دارم بدونم کدوم حق و حقوق مناطق محروم رو شما به پایتخت نشین ها شناسوندید؟
81862039-70344995
دوست دارم بدونم گاز رسانی مدارس رو چکار کردید که این بچه ها هنوز هیزم می سوزونن و می لرزن؟
دوست دارم بدونم وسایل و امکاناتی که برای استان گرفتید کجا هستن چرا به این بچه ها ندادن؟
81862039-70344993
دوست داشتم وزیر و وزیرها، وکیل و وکیل ها به ما دروغ نگن، مثل آقای فانی که به شما دروغ نگفت.
دوست دارم همه با هم یک رو و بدون ریا بودیم مثل جناب وزیر که با شما یک روست.
دوست دارم این دانش آموزها هم لذت یک رویی بقیه آدم هارو احساس می کردن.
دوستدارم بدونم چطور از حق و حقوق فرهنگیان دفاع شده و وظیفه چی بوده؟
81862039-70344996
دوست دارم اون قسمی که نمایندگان بهش پایبندند رو فریاد بزنند و بدونم چیه؟
بعضی وقت ها باید به خودمون نگاه کنیم، به کارهامون نگاه کنیم، با خودمون خلوت کنیم، خدارو دعوت کنیم و بگیم خدا ما هم اشتباه کردیم.
حالا جناب تاجگردون بعنوان یک برادر به شما عرض می کنم عکس این مدرسه رو ببر برای آقای وزیر و به اون بگو هرچه سنگ مال پای لنگه، به ایشون بگو تو که دروغ نمی گی ریا هم نداری همه پول هارو توی شرایط بی پولی من بردم برای استانم که از محرومیت دربیاد ولی یادمون رفت توگبری چرام از قلم افتاد. بچه هاش چند روز دیگه سوز و سرمای زمستون استخون هاشون رو به درد می یاره و همایش هامو و وزیر کشون ها رو تعطیل کردم، که به وظیفه م عمل کنم ، چون قسم خوردم مظلومیت مردم رو فریاد بزنم. من نماینده ایرانم.
ای خدا این خدمت بی منت، چقدر شیرینه
نام شما

آدرس ايميل شما

lمحمد
Iran, Islamic Republic of
افتخاری نام درست نمی کنی با این ...
همشهری خودت
Iran, Islamic Republic of
حقیقت استواما بعد از انتخابات به کابوسی تبدیل خواهد شد.
شیر شب
Iran, Islamic Republic of
دکتر !!! افتخاری شما یه درس استاتیکی دستته جون همین جوونارو تو شیشه کردی وای به روزی ک بخای نماینده شی
مهر بون
Iran, Islamic Republic of
بابا توی شهر شما دوتا خیر پیدا نمی شود مشکل این بچه ها را حل نماید اگر پیدا نشد از طرف نماینده محترم حودتان پی گیری کنید حتما حل خواهد شد این موضوع چه ربطی به تاجگردون بدبخت دارد
دانشجو 59
Iran, Islamic Republic of
اره واقعا به خودت و کارای گذشته ات نگاه کن و خدا رو در نظر بگیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عملکرد تاجگردوون غیر قابله انکاره بی شک بهترین نماینده شهرستان گچ بوود میز نیمکت دانشگاه ازاد وضعیتی نداره چه برسه به این روستا.در ضمن اقای تاجگردووون نماینده گچسارانه چرام خوودش نماینده داره اگه هم کاری برا استان کنه از دلسوزی کرده.اقای افتخاری شما درشان این نیستین که بخوواین تاجگردوون تقد کنید ایشوون با عملکرد خووبش در سطح کلان کشور و مجلس نشوون داد که نماینده شایسته ای بوووده.مردم گچساران نه کار سیاست دارن نه برجام دارن نه میدونم این چی گفت اون چی گفت موضع گیری سیاسی دارن.مردم گچساران. نماینده ای میخووان که پیرهن چرکین این مرز بووم عوض کنه .با کار های عمرانی که صوورت بگیره .کافیه یه نگاهی به گچساران ۴ سال پیش کنید و الان هم نگاهش کنید.ایشالا با همت دکتر تاجگردوون بحث اشتغال هم حل میشه اون ادمایی که خودشون زدن به نفهمی خدمتشوون عرض کنم تحریم کمره ایران شکووند طوری شد که شرکت نفت گدا شد توان دادن پول کارمنداشو نداشت .قطعه ای خراب میشد بخاطره تحریم نمیشد قطعه جایگزین کرد بعد چه انتظار دارید یه شرکت خصوصی یا کارخانه راه بیووفته .حرف های عوام فریبانه نزنید چهره ی ملی یه مملکت تخریب نکنید خودتوون هم میدونید که خیلی ضعیف تر از اوونی هستین که بخواین با تاجگردوون رقابت کنید ازش ایراد بگیرین .هرکس به غیر از ایشوون بخوواد بره مجلس تا راه محلس یاد بگیره ببینه صندلیش کجاست ۴ سالش تمام شده ولی تاجگردوون با اقتدار رییس کمیسیوون برنامه و بودجه شد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
گچساران و باشت دیگه کاری به سیاسی بازی نماینده ندارن .میخواد چپ باشه راست باشه بالا باشه پایین باشه هرکس بتوونه برا این مرز بووم کار کنه مردم تو سر میزارنش نمونش دکتر تاجگردوونه .
iهمشهری
Iran, Islamic Republic of
شمافعلاکارای بنگاه راانجام بدین شماراچه به سیاست
محمدحبیبی دوست
Iran, Islamic Republic of
درودبردکترافتخاری
فارغ التحصیل
Iran, Islamic Republic of
فقط دنبال منفعتی نویسنده محترم و البته کینه از نوشته هایت می بارد و به همین خاطر اصلا بر دل نمی نشیند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید برای جناب تاجگردون تاسف خورد ،با اینهمه تبلیغ که میکنه ،اونوقت این باید وضع مدارس باشه
Iran, Islamic Republic of
افتخاری مه هنی گپ گپوایزنی
سونامي
Iran, Islamic Republic of
خوش به حالشون ، سادگی نهایت عشقه. اما حیف تر اینکه .... به اسم شما خود شیفتگی کرده
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
به خداوندی خدا همه می دانند تو کار رو واسه رضای خدا نمی کنی تو الان با این حرفای نا حساب داری خودت رو مطرح میکنی بابا جمع بساطتت رو از خدا بترس واسه حرفام به گذشته ات نکاه کن
گشین58
Iran, Islamic Republic of
معنی این حرفاتو خودت هم نمی دونی .....جناب مهندس اگر نمی دانی بدان دهدشت خودش نماینده داره ..... این مطالبی که نوشتی چه ربطی به تاجگردون داره ..... متاسفم برات
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
من واقعا از مسولان سایت کبنا نیوز تعجب میکنم که چرا تریبون خود را در اختیار چنین ... قرار داده اند
این همه انسان فرهیخته تو استان هست چرا مطالب این آقا رو نشر میدهید؟
ایشون بهتره به جای نظریه پردازی فکری به حال و روز خودش کنه
چرام سرای من
Iran, Islamic Republic of
چقد شیوا و تاثیر گذار .احسنت بر شما دکتر عزیز
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1