تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۴۱۵۱۴

قالب کردن ساختمان بی‌کیفیت به مردم یاسوج / ناظرین کجای کار هستند؟

۵
۰
کبنا ؛رئیس اداره کنترل و نظارت شهرداری یاسوج از برخورد جدی و عدم صدور پروانه ساخت برای متخلفان ساخت و ساز در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
ذبیح‎اله رمضانی با بیان این که کنترل ضوابط فنی و شهرسازی در ساخت و سازها از اصول مهم مهندسی بوده که مهندسان ناظر باید نسبت به این موضوع دقت بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: براساس تبصره ۷ ماده ۱۰۰ شهرداری مهندسان ناظر ساختمانی موکلف هستند نسبت به عملیات اجرایی ساختمانی که به مسئولیت آنان احداث می‌شود، از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه و نقشه‌ها و محاسبات فنی ضمیمه آن به طور مستمر نظارت کرده و در پایان‌کار مطابقت ساختمان با پروانه و نقشه و محاسبات فنی را گواهی کنند.
وی با اشاره به معرفی مهندسان ناظر متخلف به نظام معماری و ساختمانی افزود: هرگاه مهندس ناظر بر خلاف واقع گواهی کند و یا تخلف را بموقع به شهرداری اعلام نکند و موضوع منتهی به طرح در کمیسیون مندرج در تبصره یک ماده صد قانون شهرداری و صدور رای بر جریمه یا تخریب ساختمان گردد، شهرداری مکلف است مراتب را به نظام معماری و ساختمانی منعکس کند.
رمضانی تصریح کرد: شورای انتظامی نظام مذکور موظف است مهندس ناظر را در صورت ثبوت تقصیر برابر قانون نظام معماری و ساختمانی حسب مورد با توجه به اهمیت موضوع به ۶ ماه تا سه سال محرومیت از کار و در صورتی که مجدداً مرتکب تخلف شود که منجر به صدور رای تخریب به وسیله کمیسیون ماده صد گردد به حداکثر مجازات محکوم کند.
مسئول واحد کنترل و نظارت شهرداری یاسوج با تاکید بر وظایف مهندسان ناظر گفت: مهندسین ساختمان باید با توجه به اخلاق حرفه ای به این مهم توجه کافی داشته و به نحو احسن به وظیفه خود عمل نموده تا ضمن رعایت ضوابط فنی و شهرسازی عملاً دست عده ای سودجو و فرصت طلب که راه بساز و بفروش را پیشه کرده و نسبت به احداث ساختمان های غیره فنی اقدام می‌کنند و به مردم می فروشند کوتاه شود.
وی در مورد کیفیت پایین برخی ساختمان‌ها که توسط بساز بفروش‌ها ساخته می‌شود اظهار داشت: متاسفانه عدم توجه به این نظارت و رعایت ضوابط فنی باعث می‌شود سرمایه ملی جامعه با ساخت و ساز غیره فنی از بین رفته و مردم نیز متحمل خسارات غیر قابل جبرانی شوند.
رمضانی با بیان اینکه نظرات و پیشنهادات مهندسین ناظر باعث می‌شود تا ضمن اینکه ضوابط فنی در ساخت و ساز رعایت شود هزینه‌های ساخت در بعضی از قسمتهای ساخت و ساز پایین آمده و از هزینه های اضافی جلوگیری گردد افزود: مهندسین ناظر باید نسبت به ساختمانهای تحت نظارت خود با حساسیت بیشتری اقدام نموده و بموقع و پس از هر مرحله کار گزارشات مرحله ای خود را به شهرداری و نظام مهندسی اعلام کنند.
مسئول واحد کنترل و نظارت شهرداری یاسوج افزود: مهندس ناظر می‌بایست در صورتی‌که مالکی خلاف مفاد پروانه، نقشه و دفترچه‌های محاسباتی تایید شده عملیاتی را انجام دهد ضمن تذکر به مالک مراتب را به شهرداری و نظام مهندسی اعلام تا شهرداری نسبت به تعطیلی کارگاه اقدام کند.
رمضانی بیان کرد: عدم گزارش به موقع مهندس ناظر سبب ایجاد تخلف برای وی گردیده و در صورتیکه موضوع به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شود پرونده مهندس ناظر نیز باید به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی جهت بررسی ارجاع شود و لازم است شهروندان با مهندسین ناظر همکاری لازم را داشته باشند و به تذکرات آنان درخصوص رعایت ضوابط فنی توجه نموده تا خدای ناکرده برای اینگونه ساختمان‌ها مشکلی ایجاد نشود.
رمضانی در ادامه به برخی برخوردها با عدم رعایت ضوابط فنی و شهرسازی در پرونده های ساختمانی اشاره کرد و گفت: ساختمانی که این ضوابط را رعایت نکرده باشد در لیست سیاه شهرداری ثبت و به کمیسیون ماده ۱۰۰ جهت صدور رای تخریب ارجاع داده می شوند.
وی با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی برای اینگونه املاک پروانه ساخت صادر نمی‌شود، افزود: خرید و فروش ساختمان‌های بدون ضوابط اجرایی خلاف بوده و مشاورین املاک باید نسبت به این موضوع دقت بیشتری داشته و باید در زمان خرید و فروش به مدارک فنی و پروانه ساخت املاک توجه کافی کنند تا سبب ضرر و زیان مردم نشود./ تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما

مهندس عمران
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
۲ تا سکه طلا با یه... بده .. کار تمومه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ساخت و سازهای نا ایمن یک بحث اصلی باید باشد اگر شهرداری عمل کند کار خوبی است نمی دانم چرا برخی اینقد ضعیف هستند که همه و همه چیز را سبک می شمارند مرد حسابی مهندس عمران؟؟؟؟؟؟ بجای مسخره بازی خخخخخخخخخخخ پیشنهاد دهید واقعا متاسفم فکرت
ahmad
Iran, Islamic Republic of
خدایی ببین نظارت شهرداری را به کیا سپردن ، کسانیکه شهرداری را نابود کننده ساخت وساز کردن، خدا به دادمون برسه!!!!!!!!!!!!
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای رمضانی که به فکر حقوق شهروندان است وناظرین را ملزم به انجام وظیفه در برابر مردم مینماید
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1