تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۷
کد مطلب : ۱۴۱۴۳۱

حسنی: هدف ما جلب اعتماد مردم است

۱
۰
کبنا ؛مدیرکل سیاسی و انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری انتخابات انتقال قاعده‌مند قدرت سیاسی را در پی دارد.
DSC_0634
جلیل حسنی، در نشست شورای اداری چرام با بیان اینکه امیدواریم وضعیتی در کشور ایجاد شود که همه بتوانیم به تاثیرگذاری و نقش انتخابات در جامعه پی ببریم، به نقش انتخابات در جامعه اشاره داشت و اظهار کرد: حداقل نقش انتخابات این است که انتقال قاعده‌مند قدرت سیاسی را در پی دارد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: اگر نگرشی به قبل از سال ۵۷ داشته باشیم، همیشه ناظر به این هستیم که غیر از دوران مشروطیت که آن هم همزمان شد با جنگ و درگیری و به توپ بستن مجلس، این انتقال قدرت در تاریخ همراه با خون و خونریزی، غارتگری و جنگ و چپاول صورت گرفته است.
این مسئول با بیان اینکه انتخابات انتقال قانونمند و مسالمت‌آمیز قدرت سیاسی را در کشور ما در پی داشته است، گفت: به جای اینکه ما کنش سیاسی مردم را در مقابل نظام و حاکمیت قرار دهیم، انتخابات، این کنش را به درون نظام می‌آورد.
حسنی تصریح کرد: انتخابات، مخالفت‌هایی که ممکن است به سوی براندازی پیش رود را درون نظام به سوی انتقاد، اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هدایت می‌کند.
وی با بیان اینکه زندگی مسالمت‌آمیز و مدیریت یک جامعه در سطح کشور تنها از طریق مشارکت مردم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم نقش مردم را در تصمیم‌گیری‌ها پررنگ کنیم به نوعی همان امنیت را درون‌زا کرده‌ایم.
این مسئول سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: امنیت وقتی درو‌ن‌زا شد، پایدار خواهد ماند و نیاز به قوه قهریه در کنار خود ندارد.
وی افزود: یکی از اهرم‌هایی که می‌تواند امنیت را پایدار و نظام را تثبیت کند، درون‌زا کردن امنیت است و انتخابات یکی از اهرم‌هایی است که می‌تواند این کار را انجام دهد.
حسنی گفت: اگر مردم احساس کنند که در سرنوشت خود دخیل بوده و رای آنان به صورت مستقیم نافذ است، به یقین، خود رعایت می‌کنند که دست به اقدامات ناهنجار نزنند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، انتخابات را فرصتی مغتنم برای قدرت‌نمایی نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران دانست و گفت: انتخابات نماد وحدت ملی و همبستگی ملت است که همه سلایق و تفکرها و گروه‌های سیاسی در آن حضور دارند.
وی افزود: انچه برای ما به عنوان مجریان انتخابات مهم است، فراهم کردن بستری برای حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخابات سالم است.
این مسئول، ابراز کرد: ایرانی در وضعیتی جزیره ثبات و آرامش است که تروریست‌ها در تمامی دنیا باعث ناامنی، رعب و وحشت شهروندان شده و آتش جنگ در خاورمیانه روز به روز شعله‌ورتر می‌شود، تا آنجا که در قلب اروپا و دیگر کشورها به کشتار مردم دست می‌زنند.
حسنی با بیان اینکه هدف ما جلب اعتماد مردم به دولت و مجریان انتخابات است، عنوان داشت: باید با ایجاد زمینه فعالیت در گروه‌های مختلف، زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم.
 
 

مسئولان چرام در بحث انتخابات حتی به شوخی نباید سخن از قومیت بگویند
فرماندار چرام گفت: در بحث انتخابات هیچ مسئولی حتی به شوخی نباید سخن از قومیت بگوید.


نشست شورای اداری شهرستان چرام با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد و اعضای شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
ابراهیم فتاح‌پور در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ستاد انتخابات شهرستان چرام ارائه داد و اظهار کرد: صیانت از آراء مردم و برگزاری یک انتخابات سالم و قانونمند، یک اصل مهم در انتخابات است.

فرماندار چرام، تصریح کرد: برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه، موجب ارتقاء جایگاه نظام می‌شود.

وی افزود: همه ما به عنوان مجریان انتخابات وظیفه داریم به نحو شایسته و با دلسوزی کامل به انجام وظیفه بپردازیم و با ایجاد روحیه صمیمیت و همدلی در برگزاری انتخاباتی سالم و به نفع مردم بکوشیم.

این مسئول همچنین خطاب به مدیران و با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری در امر انتخابات هستند و کوچکترین بی‌توجهی در ارائه امکانات و عدم همکاری مشمول برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

فتاح‌پور در ادامه سخنان خود به جرائم انتخاباتی اشاره کرد و اظهار داشت: برخورد با جرائم انتخاباتی، پیشگیرانه، قاطعانه و به موقع خواهد بود.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام در ادامه به رعایت دقیق نظم اداری و ثبت و ارائه ماموریت و مرخصی مدیران اشاره کرد و خطاب به روسای ادارات و مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، گفت: حضور و عدم حضور مدیران در شهرستان رصد می‌شود، بنابراین مدیران باید قبلا در ماموریت‌ها و مرخصی‌های خود با فرمانداری هماهنگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث انتخابات هیچ مسئولی حتی به شوخی نباید سخن از قومیت بگوید، به اهمیت کار رسانه‌ها در بحبوحه انتخابات اشاره داشت و عنوان کرد: نگارش خبر در هدایت نگرش و هیجانات مخاطبان تاثیر به سزایی دارد، بنابراین خبرنگاران باید در عینی و واقعی بودن خبر تلاش کرده و از پرداختن به موضوعات زرد و بی‌محتوا بپرهیزند.

این مسئول اضافه کرد: مهمترین موضوع در فعالیت و مثمرثمر کردن یک رسانه، اعتماد مخاطب و اثر بومرنگی خبر است و رسانه‌ای موفق است که بتواند اعتماد مخاطب را جلب کند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تيزبين
Iran, Islamic Republic of
اره تو گفتی و ما هم باور کردیم!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1