تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۳
کد مطلب : ۱۴۱۳۵۱

بانوی کتاب؛ حتی «دهراب‌پور» را خنداند / از معرفی نماینده اژدها تا طعنه به بزرگواری

۰
کبنا ؛ساختمان سالم آباد یاسوج «کتابخانه عمومی»، پرکارترین روز خود را دو نوبت صبح و عصر روز یکشنبه ۱ آذرماه ۹۴ تجربه کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح بیاد ماندنی یکشنبه ۱ آذرماه به گونه‌ای بود که همه با صدای بلند می‌خندیدند، حتی محمدرحیم دهراب‌پور مرد کهنه‌کار سیاست با صدای نسبتاً بلند می‌خندید.
 
*۶۰ نفر از کتابداران، پژوهشگران و فعالان عرصه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمد الهیاری معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حسین‌پور مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد، فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدکاظم نظری فرماندار بویراحمد، مدیرکل اجتماعی استانداری، چراغ‌زاده رئیس ستاد اقامه نماز استان، آرامش رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران، اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
* اما در این روز قبل از تجلیل، نامگذاری‌های در بزرگترین مکان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت، سالن آمفی‌تئاتر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی به نام شهید «عین‌الله دهراب‌پور»، سالن مطالعه برادران این کتابخانه به نام شهید «حسین رزمنده»، سالن مطالعه خواهران نیز به نام شهید «آمنه حیدری» نخستین بانوی شهید استان کهگیلویه و بویراحمد نامگذاری شد.
*تزئین محیط کتابخانه چشم هر رجوع کننده‌ای را به خود می‌گرفت.
* مراسم تجلیل از کتابداران نیز متفاوت‌ برگزار شد. علاوه بر مدیران استانی، کتابداران شهرستانی استقبال خوبی داشتند.
*زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم از همه تشکر کرد و قدر همه را دانست حتی اونهایی که گاهی حرف مخالفنش را می‌شنید و تاثیر می‌داد. او بیشتر از همه از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان استان قدردانی کرد.
او گفت: فضای همدلی، تعامل و همکاری مسئولان و نهادهای فرهنگی مرتبط با حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
قربانی گفت: با همکاری همه ۲۲۰ برنامه در طول هفته کتاب در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا کردیم. هم اکنون ۶۸ باب کتابخانه در کهگیلویه و بویراحمد که از این تعداد ۳۷ باب شهری، ۲۵ باب روستایی و شش باب نیز مشارکتی وجود دارد.
قربانی تصریح کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد ۲/۸ مترمربع فضای کتابخانه‌ای در این استان موجود است.
وی افزود: ۵۷۶ هزار و ۲۵۶ نسخه کتاب در کتابخانه‎های کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و سرانه کتاب در این استان بر اساس جمعیت بیش از ۶۰۸ هزار نفری سال ۹۰ استان نیز ۸۷ نسخه برای هر نفر است.
قربانی ادامه داد: در شش ماه اول امسال ۳۹۱ هزار و ۹۳۰ جلد کتاب در کتابخانه‎های این استان امانت داده شده که نسبت به مدت مشابه ۲۹ درصد رشد داشته است.
* بعد از صحبت‌های قربانی از فتاح محمدی مرد مهربان استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم به دلیل همراه همیشگی کتاب تجلیل شد.
*در این برنامه کتابداران نمونه و فعالان عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تجلیل شدند.
*در این آیین از خانواده‌های معزز شهیدان «عین‌الله دهراب‌پور» شهید شاخص دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد و خانواده شهید «حسین رزمنده» و «آمنه حیدری» نخستین بانوی شهید کهگیلویه وبویراحمد نیز تجلیل شدند.
*محمد الهیاری معاون توسعه  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم از در دست اجرا بودن بیش از ۱۰۰ کتابخانه با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصدخبر داد و گفت: این تعداد کتابخانه با تخصیص اعتبار لازم و مشارکت خیرین تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.
وی تصریح کرد: هم اکنون فضای فیزیکی موجود کتابخانه‌های عمومی کشور حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع است.
الهیاری تعداد کل کتابخانه‌های عمومی کشور اعم از شهری، روستایی و مشارکتی را سه هزار و ۳۰۰ مورد با ۴۰ میلیون عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف اعلام کرد که از این تعداد کتابخانه، هزار مورد نیز به صورت مشارکتی است.
* این مسئول کشوری با بیان اینکه هم‌اکنون پنج مدیرکل زن در نهاد کتابخانه‌های عمومی در سطح استان‌ها مشغول هستند از توجه ویژه این نهاد به حوزه بانوان خبر داد و افزود: مدیرکل کتابخانه عمومی کهگیلویه و بویراحمد یکی از موفق‌ترین و فعال‌ترین مدیران کل در بین استان‌های کشور است.
وی تصریح کرد: ترغیب و تشویق خیرین، ایجاد فضای همدلی و تعامل مثبت و موثر فعالان عرصه فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان و مقامات اجرایی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از برنامه‌های ارزنده زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان است.
*پایان بخش برنامه‌های تجلیل، اجرای تئاتر توسط روج هنری استان کهگیلویه و بویراحمد بود، این نمایش دو نفره سالن را به خنده وا داشت. محمدرحیم دهراب‌پور که کمتر کسی از او خنده دیده بود، با صدای بلند می‌خندید. رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دهراب‌پور را همراهی می‌کرد. صدای خنده سالن را پر کرده بود، آنهایی که بیرون ایستاده بودند به داخل هجوم آوردند.
* آنهایی که در آخر سالن ایستاده نمایش این زوج هنری را دنبال می‎کردند، بیشتر از ردیف جلوی‌ها خنده بر لب داشتند.
*کتابخانه تخصصی نظام مهندسی استان با حضور الهیاری راه‌اندازی شد. هدایت امیری در این مراسم گفت: خانم قربانی همه را درگیر کتاب و فرهنگ کتابخوانی کرده است. مثل گذشته نیست که خبری از کتاب نباشد.
امیری تصریح کرد: شورای شهر یاسوج از هیچ کمکی برای ترویج فرهنگ کتاب دریغ نخواهد کرد.
این روزها را زینب قربانی برای کتابداران و مهمانان رقم زد.
* این نکته را نگفتم که پر تحرکی و پر تلاشی و انرژی مدیرکل کتاب، کارمندان اداره‌کل و البته رسانه‌ها را خسته کرده بود.
*کارگاه خلاقیت و نوآوری برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.
اما برنامه عصر مهم‌تر از برنامه صبح بود در این برنامه حضرت‌ آیت‌الله ملک‌حسینی شرکت کرد. رونمایی از نامگذاری کتابخانه مرکزی یاسوج به نام آیت‌الله سیدکرامت‌الله ملک‌حسینی (ره) سبب شد تا همه فارغ از مسائل سیاسی بیایند. در این مراسم دهراب‌پور، مندنی‌پور و علی‌محمد دانشی نیز آمده بودند.
DSC_0578
*قربانی در این مراسم آیت‌الله ملک‌حسینی را افتخار کهگیلویه و بویراحمد و عشایر جنوب ایران دانست و گفت: این نامگذاری با درایت استاندار استان و کسب اجازه از بیت معظم آن مرحوم انجام گرفت.
این مسئول گفت: این کتابخانه در فضایی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع بنا نهاده شده است. تعداد ۴۷ هزار جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد و ۷ هزار عضو فعال کتابخوان در این کتابخانه داریم.

 
* خسرو باقری پدر صنعت کهگیلویه و بویراحمد، لهراسب باقری مدیرعامل دنا صنعت یاسوج، حسن وکیلی، بانک رسالت، بانک تجارت و بانک مهر اقتصاد ایران او را در ساخت تابلویی جدید کتابخانه یاسوج به نام آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) همکاری کردند.
در برنامه عصر بزرگان فرهنگی بویراحمد از جمله کی عطا بویراحمدی آمده بودند. کی‌عطا در وصف آیت‌الله ملک حسینی(ره) صحبت کرد.
*مجری برنامه به دلیل اشتباهی که نکرده بود مورد غضب قرار گرفت به طوریکه قلبش به درد آمد.
DSC_0570
* هفته پرکاری را کارکنان و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی پشت سر گذاشتند، تقوی «همسر»، آیسن «دختر»، شاهرخ و پژمان برادران خانم مدیرکل نیز آمده بودند. آنها در این هفته کمتر «قربانی» را دیده بودند.
تقوی کاملاً مردی آرام و همراه و همیار خانمش بود، او این روزها مسئولیت فرزندانش را در خانه و بیرون از خانه به دوش می‌کشد.
DSC_0757
DSC_0688
* علی مندنی‌پور از چهره‎‌های شاخص اصلاح‌طلب بویراحمد نیز در این مراسم آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) را فخر استان دانست و در اهمیت نامگذاری اماکن به نام بزرگان استان سخنانی را بیان داشت.
DSC_0561
مندنی‌پور نیز از قربانی تشکر کرد.
* حضرت آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی در این برنامه از بانیان جلسه سپاسگزاری کرد. آیت‌الله از اینکه همه آمده بودند رضایت داشت.
* خسرو باقری نیز در این مراسم از آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) خاطره‌ای بیان کرد او البته هم نقدی به نمایندگان زد و گفت: یکی از نمایندگان اژدها و دیگری آرام و بی‌حرف است او طعنه‌ای هم به بزرگواری زد.
*نشستن هادی‌ زارع‌پور و اردشیر یاری کنار هم خیلی جالب بود آنها همانند دو برادر عمل می‌کنند.
*در این آیین از کتاب «رستم ایل» نوشته محسن حیدری‌راد از نویسندگان کهگیلویه و بویراحمد و با موضوع معرفی «محمد بهمن بیگی» بنیانگذار آموزش و پرورش عشایر کشور رونمایی شد.
* به جزء یک نفر که پیش معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از خانم قربانی انتقاد کرد، بدون استثناء همه از او تعریف و تمجید کردند.
بانوی کتاب بالاخره همه را به خنده وا داشت و همه را درگیر کتاب کرد. البته هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم روزی ساختمان سالم آباد یاسوج که سال‌ها سکوت و آرامی را تجربه کرده بود به یکباره محل اقدامات فرهنگی و رفت و آمدهای مهم مسئولان کشوری و استانی، خیرین و کتاب دوستان شود.
*شب، الهیاری و قربانی در برنامه تلویزیونی نگاه روز شبکه دنا حضور یافتند.
*پایان این جلسه با عکسی که از قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همسر او گرفتم، خاص شد.
DSC_0006 DSC_0015 DSC_0031 DSC_0036 DSC_0053 DSC_0057 DSC_0069 DSC_0072 DSC_0090 DSC_0097 DSC_0118 DSC_0121 DSC_0125 DSC_0126 DSC_0143 DSC_0148 DSC_0152 DSC_0159 DSC_0168 DSC_0181 DSC_0182 DSC_0184 DSC_0186 DSC_0189 DSC_0193 DSC_0208 DSC_0213 DSC_0216 DSC_0219 DSC_0220 DSC_0221 DSC_0225 DSC_0235 DSC_0245 DSC_0254 DSC_0257 DSC_0259 DSC_0260 DSC_0265 DSC_0269 DSC_0272 DSC_0275 DSC_0284 DSC_0285 DSC_0287  DSC_0292 DSC_0296 DSC_0301 DSC_0303 DSC_0308 DSC_0311  DSC_0328 DSC_0330 DSC_0333 DSC_0336   DSC_0346 DSC_0353 DSC_0355 DSC_0357 DSC_0359 DSC_0361 DSC_0365 DSC_0367 DSC_0373 DSC_0379 DSC_0389
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود بر روح شهید عین الله دهراب پور و برادران وفادارش حاج محمدرحیم و دکتر کیان دهراب پور
همشهری
Iran, Islamic Republic of
نامگذاری ها بجا بود هم نام کتابخانه به نام آیت الله ملک حسینی و هم سالن اجتماعات به نام شهید دهراب پور
همشهری
Iran, Islamic Republic of
نامگذاری ها به جا بود هم نام کتابخانه به نام آیت الله ملک حسینی و هم سالن اجتماعات به نام شهید دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
نامگذاری ها به جا بود هم آیت الله ملک حسینی و هم شهید دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
با سلام
حاج دهراب پور انسان بزرگیست قضاوت در خصوص او و خندیدن و نخندیدن او مشکل.
حاج دهراب پور گنجینه ایست پر از تجربه و درد . درد برای هم نوع دردر برای جامعه درد برای محرومین درد برای بی عدالتی درد برای مردمی که موقع انتخابات عزیر میشوند و کارها که از آسیاب افتاد به بوته فراموشی سپرده میشوند.
کوثر
Iran, Islamic Republic of
باسلام.
عرض ادب و احترام و خسته نباشید خدمت خانم قربانی عزیز و زحمت کش که واقعا باعث افتخار بانوان و همچنین افتخار استان هستند.باید به اطلاع عزیزان برسانم نه تنها خانم قربانی درحال خدمت به استانمان هستند بلکه همسر ایشون،جناب آقای تقوی عزیز،استاد و همکار بنده هم از جان و دل مایه میگذارند برای خدمت به استانمان.
خداقوت زوج زحمت کش و دوست داشتنی.آرزوی موفقیت و پیروزی برا ی شما دارم و از خداوند منان خواهان پیشرفت روز افزون شما عزیزان هستم.
جانباز
Iran, Islamic Republic of
از خانم قربانی به جهت یاداوری فرهنگ شهادت به خصوص دو شهید والمقام شهید عین الله دهراب پور و شهید حسین رزمنده تشکر و تقدیر میشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود همایش خوبی بوده فقط یکم باید .ب میدادن خدمت جناب ... اخه توسالن افتاب نیست عینک دودی هم که زده
Iran, Islamic Republic of
انشاالله همیشه خندان باشد
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
ای آقایی که به حاج آقابزرگواری طعنه میزنی خیلی کمبودداری .این رابدان حاج آقابزرگواری مردی شریف مردمی ومحبوب است .
بروبجای طعنه معامله توانجام بده.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برای متصدیان این سایت خیلی دور از انتظار است که تنها صدا و تبلیغ افراد خاص و ...منجر شده است......خیلی بعید است که این سایت با آن همه سابقه ی خوب مدتی ست به بیراهه رفته است.... لطفا تجدیدنظر و به مسیر درست و .... حرکت نمایید...، تعریف و تمجید کمکی به برخی افراد نخواهند نمود.... یک یا دونفر این کامنت ها را گداشته و..،،
جليل
Iran, Islamic Republic of
چه تیتر بی ربط و بی مسمایی!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تشکر از سایت کبنا نیوز که مایه افتخار رسانه ای استان میباشد
Iran, Islamic Republic of
خانواده شهدا چشم و چراغ این مملکتند
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند روح شهید دهراب پور و اقعا انسان بزرگی بود از همه جهات اخلاقی و علمی و سیاسی
نترس
Iran, Islamic Republic of
مگه دهرابپورچه چیزی ازدیگران کم داره.اآتفافاخیلی ریلکس باحال..ولله طوری گفتی انگاری دهرابپورهمیشه خشنه.اتفاقادلسوزی برای مردم باعث شده که خیلی کم بخنده.خداکمکش کنه.
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی و بینی و بین الله وجدانت را قاضی قرار بده این همه ... برای آدمی که نهایت کارش گور است می ارزد؟ غیر ارزش هنری سایت کبنا را خیری می کنی و مردم را به خودت کم اعتماد ... خداوکیلی خوب فکر کن
طاهری مارگون
Iran, Islamic Republic of
گزینه ای بهتر از حاج زارعی نیست . حاج زارعی امیر کبیر بزرگ
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم قربانی. مثل همیشه گل کاشتی
براتی
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور قابل احترام است چون زحمات زیادی برای حل مشکل مردم کشیده
داجس
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام به همه ی عزیزان
نمیدانم چه برسر ما آمده است کتا بخانه ای که بیش از یک دهه از ساخت آن میگذرد و بنام کتابخانه ی مرکزی یاسوج شناخته شده و همه ما به این نام میشناسیم چرا باید هزینه گزافی برای تغییر نام وساخت تابلویی شود
آیا نمیشد این همه هزینه را برای تجهیز یک کتابخانه ای دیگر استفاده کرد ویا ساخت یک کتابخانه ای کوچک در روستایی دور افتاده شود تا فقر فرهنگی وعلمیی که داریم کم وکمتر شود چرا ما مسئولینی داریم که کوچکترین اهمییتی به جوانان نداده ونمیدن چرا نباید...
Iran, Islamic Republic of
زنده باد حاج محمد رحیم دهراب پور مرد پاکدست و صادق استان
رک رک
Iran, Islamic Republic of
برید برای تجلی نام الله شفاف و بی ریا کارکنید با نام بزرگان نان نخورید و کاری کنید که بماند نه کاری کنید که بمانید. یادبگیریم بقا به هرقیمتی نه.
Iran, Islamic Republic of
خدمات خانم قربانی قابل تقدیر است
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
من ار نزدیک شهید عین الله دهراب پور را از نزدیک می شنام به خدا یک نابغه بود که اگد تقدیر خدا بر این بود که ایشان اکنون زنده باشد قسم می خورم یکی از بزرگان کشور بود صد حیف که الان وجود فیزیکی ایشان در کشور خبری ازش نیست و صد شکر که به بالاترین حقش یعنی مقام شهادت نایل آمد
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور مرو کهنه کار سیاست، عبارت جالبی بود ار سایت کبنا نیوز ، واقعا" حاج محمد رحیم دهراب پور با سلامت نفسش توانست به خوبی پاسداشت افکار برادر شهیدش عین الله دهراب پور باشد
Iran, Islamic Republic of
به نظر من خانم قربانی جزء سه مدیرکل نمونه استان میباشد و جای تقدیر دارد
Iran, Islamic Republic of
خانم قربانی میتواند حتی به عنوان رییس کتابخانه های کشور هم بدرخشد
Iran, Islamic Republic of
کاش چند مدیرکل پرتلاش مثل خانم قربانی داشتیم.
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم قربانی
Iran, Islamic Republic of
خانم قربانی نماینگر یک خانم توانمند است
Iran, Islamic Republic of
حاج دهرابپور نبودش در شورای شهر یاسوج کاملا مشخص است حیف از این شهر و حیف ار نبود حاج دهرابپور در شورای شهرش
Iran, Islamic Republic of
اداره کل کتابخانه ها طی دو سال اخیر از فعالترین ادارات بوده که جای تشکر دادرد.
Iran, Islamic Republic of
کتاب و کتابخوانی در مدت مدیریت خانم قربانی رنگ و بوی دیگری گرفت
Iran, Islamic Republic of
{نظر آیت الله دستغیب و وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد درباره شهید دهراب پور }شهید عین الله دهراب پور در سال ۱۳۴۵ در شهرستان بویراحمد متولد شد. وی پنج سال دوره ابتدایی را به صورت جهشی در سه سال با معدل عالی و دوره راهنمایی را در خرداد ۱۳۵۸با معدل ۱۹٫۷۶به عنوان رتبه اول شهر یاسوج به پایان رساند.
شهید دهراب پور در همان سال تنها دانش آموز شهر یاسوج بود که با پذیرش در دبیرستان نخبه پرور دانشگاه شیراز که مهمترین مرکز علمی جنوب کشور با بهترین و زبده ترین دانش آموختگان پزشکی و استادان دانشگاهی بوده است مسیر موفقیت های علمی خود را سپری کرد.
وی پس از دریافت مدرک دیپلم با بهترین معدل بجای نشستن بر کرسی رشته پزشکی در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور یافت.شهید والامقام این مسیر را در وصیت نامه اش هم به وضوح ترسیم کرده که مهمترین آزمون، آزمون الهی و بهترین دانشگاه مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
شهید دهراب پور با وجود سن پایین ازهوش و استعداد سرشار، ذوق و هنر وافر، تقوی و خلوص کم نظیر، شجاعت، شهامت مثال زدنی، شور و شعور انقلابی برخوردار بود این ویژگی ها از وی اسطوره ای دوست داشتنی و فراموش نشدنی در یادها به جا گذاشت.
وی همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در حالی که در دانشگاه مشغول به تحصیل بود پس از عزیمت به جبهه و مجاهدت های فراوان در عملیات بیت المقدس مجروح شد.شهید دهراب پور پس از مداوا و مجروح شدن در عملیات های بعدی وی از مبارزه با استکبار منصرف نشد تا اینکه در تابستان ۱۳۶۲ در عملیات والفجر دو منطقه حاج عمران به آرزوی دیرینه اش رسید و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
شهید دهراب پور در سال ۹۳ به عنوان شهید شاخص دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و مستند این شهید والامقام از شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب؛ نماینده محترم مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس احمد ابن موسی شاه چراغ شیراز شخصا" در مراسم همزمان چهلم عین الله دهراب پورو سالگرد شهید سید نادر یوسفی در مسجد صاحب الزمان یاسوج حضور یافتند و در این مراسم سخنرانی فرمودند. آیت الله دستغیب با شناختی که از عین الله و سید نادر و دوستان آن ها در طی چهار سال حضور در پای درس های اخلاق ایشان در مسجدالرضای شیراز داشتند، در مورد مراتب علمی و جانفشانی های این دو شهید داد سخن دادند و در بخشی از سخنرانی خود گفتند: «شهید عین الله دهراب پوراز شخصیت های بزرگ و از پرچم داران علمی و فرهنگی جامعه دانشگاهی ما بوده است...»*
دکتر کامران باقری لنکرانی؛ از همدوره های شهید عین الله دهراب پور در دبیرستان نمونه توحید شیراز و فوق تخصص گوارش و کبد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخشی از نوشته خود آورده اند: «نوادری بودند که هم در عرصه علمی می درخشیدند و هم دغدغه هایی فراتر از خود و آینده خود داشتند.
شهید عزیزمان عین الله دهراب پور، از زمره این ستاره های نادر بود. در عرصه علمی، او را باید یکی از برترین دانش آموختگان مدرسه نمونه توحید دانست که خود این مدرسه نیز در آن مقطع، برترین دبیرستان کشور بود که هیچ مدرسه ای با آن نمی توانست رقابت کند. این شهید عزیز در سن ۱۰ سالگی دوره راهنمایی را آغاز کرد و در ۱۷ سالگی در کنکور دانشگاه قبول شد و در همه این مراحل، بالاترین رتبه ها را کسب نمود. فهم و ذکاوت او چنان بود که هم دبیران و هم همکلاسی ها را متحیر می کرد... با همه این ها، دهراب پور حقیقی ما تنها یک نابغه علمی نبود. او یک پارچه شوق بندگی بود. من هنوز نماز های ظهرگاهی او را در حیاط دبیرستان به یاد دارم که چه عاشقانه و چه بی سر و صدا با خدا مناجات می نمود. مناجاتی که هنوز به آن غبطه میخورم. دست هایش را چنان خاضعانه به درگاه خدا دراز می کرد که گویی این نوجوان موحّد، محضر خدا را می بیند. به مستحباتی پایبند بود که برخی از ما حتی آن ها را نمی شناختیم و شاید اکنون نیز نمی شناسیم. اما این عشق به خدا او را منزوی نکرد، بلکه میدان دار عرصه های دفاع از دین خدا بود. حضورش در همه میدان هایی که انقلاب اسلامی را در آن در مخاطره می دید از سر تکلیف و با دغدغه مندی و خالصانه و اثرگذار بود.»
همشهری مقیم تهران
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت سرکار خانم قربانی مدیرکل باهوش و باسواد نهاد کتابخانه های عمومی استان.
از این حرکت ارزشی و بسیار خوب سرکارخانم قربانی و مدیران استانی نهایت تشکر و سپاس میشود: انصافا ایشان از مدیران نمونه، زحمتکش، دلسوز، باهوش و بادرایت میباشند و در بحث فرهنگ سازی، فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار موفق عمل کردند و در ادامه روند مسئولیتشان از خداوند منان آرزوی توفیق و سربلندی دارم.
با تشکر
احمد
Iran, Islamic Republic of
در استان ما هر کس برای فامیلاش کامنت مثبت میگذارد شایسته سالاری معنایی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
جناب داجیس
اون موقع که شهید دهراب پور بین دانشگاه پزشکی و بورس خارج از کشور و دانشگاه کربلا ،دانشگاه کربلا رو انتخاب میکرد جنابعالی کجا تشریف داشتی .
البته تو دلسوز نیستی تو از این میسوزی که این کتابخانه به اسم شهید دهراب پور گذاشتن .
Iran, Islamic Republic of
ایول اداره کل کتابخانه ها
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خدا بر شهیدان و انسانهای وارسته و شایسته
و سلام بر سرکار ختانم قربانی و جناب آقای حیدری، بسیار ممنون و سپاسگذاریم از خانم قربانی و آقای حیدری بخاطر نامگذاری سالن کتابخانه مرکزی بنام شهید سرافراز شهید حسین رزمنده
سپاس و درود فراوان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خدا بر شهیدان و انسانهای وارسته و شایسته
و سلام بر سرکار ختانم قربانی و جناب آقای حیدری، بسیار ممنون و سپاسگذاریم از خانم قربانی و آقای حیدری بخاطر نامگذاری سالن کتابخانه مرکزی بنام شهید سرافراز شهید حسین رزمنده
سپاس و درود فراوان
شهروند
Iran, Islamic Republic of
باسلام از هیئت تحلیلی سایت کبنا نیوز کمال تشکر و قدر دانی را داریم.بزرگی و عظمت نام حاج دهراب پور نه فقط در رسانه بلکه در بین اذعان مردم هم می درخشد.شمایی که چند سالی است از برکت نام همین بزرگ مرد به جایی رسیده ای و حال گون منافعت در خطر افتاده دست به تخریب ایشان میزنی بدان که در مدت زمان خیلی کمی به دلیل ظرفیت کمی که داشتی خودتان را رو کردید.برید خدارا شکر کنید که این دو سه سال چیزی از ضعف هاو غارتهایتان نگفت والا از این حدکمی که هستید پایین تر بودید.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
برادان شهید عین الله دهراب پور، حاج محمدرحیم دهراب پور و دکتر کیان دهراب پور مایه فخر استان هستند.
در جواب داجس
Iran, Islamic Republic of
کاش این همه که از روی غرض صحبت میکنی کمی انصاف داشتی و واقعیت را میدیدی خانم مدیرکل با این کارش نام کتابخانه ها را زنده کرد ایت الله ملک حسینی و شهید دهراب انساتهایی هستن که موجب افتخار استان هستند و البته باید بگویم خانم مدیرکل هیچ پولی بابت تابلو نداده و همه را از خیرین جمع کرده پس دست از این دشمنی ها بردار
کتابدار بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم قربانی واقعا ما به داشتن چنین مدیرکلی افتخار میکنیم و ارزو میکنیم روزی در جایگاه بالاتر کشور ببینیمتون
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1