تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۴۰۱۹۸

وزیر کار در گچساران / از کلنگ‌زنی پروژه پلی‌کلینیک تخصصی تا خرید از کتابخانه

۱۱
۰
کبنا ؛ 

وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی با حضور در گلزار شهدای گچساران ضمن غبارروبی و عطرفشانی مزار شهدا با آرمان‌های شهیدان تجدید بیعت کرد.



kar
 علی ربیعی صبح امروز برای یک برنامه کاری یک روزه وارد شهرستان گچساران شد.

ربیعی با حضور در گلزار شهدای شهرستان گچساران با آرمان‌های شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهیدان نهضت انقلاب اسلامی به تعداد ۶ شهید والامقام در شهر گچساران تجدید میثاق کرد.

در این آیین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که استان ما در هشت سال دفاع مقدس با توجه به وسعت و جمعیت آن در کشور مقام اول را در ایثارگری و تعداد شهیدان و جانبازان داشته است، اظهار کرد: این استان یک‌هزار و ۸۰۰ شهید والامقام با توجه به جمعیت بسیار کم خود در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد.

سید مصطفی مهدی گفت: این استان به نسبت جمعیت خود تعداد بسیار زیادی جانباز با درصدهای مختلف جانبازی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی در این سفر یک روزه برنامه‌های در دو شهر گچساران و یاسوج خواهد داشت.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در یاسوج دیدار خواهد داشت.

بر پایه این گزارش، دیدار با اعضای سازمان‌های مردم نهاد و دیدار با اتحادیه‌های تعاونی از دیگر برنامه‌های سفر وزیر تعاون به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

کلنگ‌زنی پروژه پلی‌کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی گچساران با حضور وزیر تعاون و هیئت همراه در این سفر یک روزه انجام می‌شود.

همچنین دیدار با کارگران و بازنشستگان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان گچساران خواهد بود.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اعلام حمایت از فراخوان کتابگردی اعلام کرده است روز پنجشنبه در گچساران به کتابفروشی می‌رود.



 اجرای طرح یکسان سازی بهترین راهکار برای حمایت از کارگران است
دبیراجرایی خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح یکسان سازی حقوق ومزایا بهترین راهکار برای حمایت از کارگران است.
علیرضا جنتی در همایش کارگران که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گچساران در حال اجراست، افزود: کارگران حجمی و قراردادی در سخت ترین شرایط با صداقت و پشتکار در حال فعالیت اقتصادی هستند اما از کمترین حقوق و مزایای کارگری بهره مند نیستند.
وی با انتقاد بر تحمیل قراردادهای موقت که از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز ،محابرات، آب و برق به کارگران بسته شده است، تصریح کرد: نابرابری در ارایه خدمات به کارگران با عدالت اجتماعی به عنوان مهمترین هدف نظام مردم سالاری دینی همخوانی ندارد.
وی با اشاره به وجود ۱۴هزار نفر کارگر عضو خانه کارگر در این استان ابراز داشت: کمترین اعتراضی از سوی کارگران باعث اخراج آنها از کارخواهد شد.
وی بی توجهی کارفرما نسبت به مشکلات جامعه کارگری را از مهمترین گلایه های کارگران کهگیلویه و بویراحمدی ذکر کرد.
جنتی خواستار حمایت مسئولان و تمام ارگان ها برای رفع مشکلات کارگران شد.
فرماندار گچساران در این آیین با اشاره به وجود با بیش چهار هزار نفر کارگر حجمی و قرارداد موقت در این شهرستان گفت: این شرایط در شان دومین تولید کننده نفت ایران نیست.
عبدالرحیم رحیمی افزود: نبودن یک مجتمع رفاهی برای کارگران در گچساران اوج نابرابری خدمات رفاهی کارگران رسمی و قراردادای است که نیازمند بازنگری در بستن قراردادها و حمایت جدی است.
در این آیین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با لباس کارگری حضور دارند.
برخی کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در حالی که در شرایط دشوار در امر تولید به فعالیت مشغولند اما از هیچ یک از مزایای خدمات درمانی نفت، استفاده از مجتمع های رفاهی در شهرهای دیگر و حنی زیرساخت های ورزشی مانند استخر بهره مند نیستند.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دومین منطقه تولید خشکی جنوب، یک چهارم تولید نفت کشور را در اختیار دارد.

۹۰ درصد از کارگران ایران متاسفانه قرارداد موقت دارند/نباید کارگران مثل بید مقابل کارفرما بلرزند
وزیر کار گفت: بسیار متأسفم که بگویم ۹۰ درصد از کارگران ما کارگرانی هستند که قرارداد موقت دارند و زیبنده انقلاب نیست و همه تلاش خود را می‌کنیم که در برابر قراردادهای سفید امضا و عدم امنیت شغلی کارگران تلاش خود را انجام دهیم.


 علی ربیعی در جمع کارگران گچساران اظهار کرد: این شهر و کارگران آن برای پیروزی انقلاب اقدامات بزرگی همراه با نهضت انجام دادند و پیشرو در مبارازت انقلاب بودند و ۷ شهید گچسارانی در اعتصابات نفت داشتیم.
وزیر کار گفت: فلکه‌های نفت ایران از گچساران در رژیم ستم‌شاهی بسته شد و به همین دلیل نقش بزرگی از این شهر در پیروزی انقلاب می‌بینیم.

ربیعی افزود: گچساران قدمت بیش از ۶۰ ساله کارگری دارد و زندگی روزمره مردم با نفت و گاز ترکیب شده و بیش از ۶۵۰ هزار بشکه نفت ما در گچساران تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود: در بخش قانون کار باید گفت که این قانون دستاورد بزرگ انقلاب برای کارگران بوده و همه باید دست به دست هم از آن‌چه که دستاورد قانون کار بوده محافظت کنیم.

ربیعی بیان کرد: بسیار متأسفم که بگویم ۹۰ درصد از کارگران ما کارگرانی هستند که قرارداد موقت دارند و زیبنده انقلاب نیست و همه تلاش خود را می‌کنیم که در برابر قراردادهای سفید امضا و عدم امنیت شغلی کارگران تلاش خود را انجام دهیم.

وی گفت: متأسفانه آن چه که امروز شاهد هستیم و صدای دل کارگران را می‌شنویم نوع تبعیض‌های استخدامی است که شامل حال کارگران شده است.

وزیر کار گفت: عرضه و تقاضای نیروی کار در کشور به نحوی است که شرایط را برای پیگیری‌های قانونی و حقوقی دشوار کرده اما نباید در مراکز دولتی حداقل اجازه دهیم که برای کارگران نارضایتی به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه هم وزیر ناراحتی و رنج کارگران و هم وزیر راه‌اندازی شغل و وزیر بیکاران هستم گفت: در کنار بیکاران باید فعالیت اشتغال‌زایی کنم که این فرایند مقداری کار را پیچیده کرده است.

ربیعی افزود: این اعتقاد را دارم که نه امام راحل و نه رهبری معظم و نه رئیس‌جمهور هیچ تابلویی از توسعه که کارگران در آن له شوند را نمی‌پسندند.

وی گفت: در مسیر رشد و توسعه نباید عده‌ای نادیده گرفته شوند زیرا توسعه برای انسان است و مهم‌ترین افراد در این مسیر کارگران هستند ولی کارگری که ۲۵ سال در شرکت نفت و گاز بوی بد استنشاق می‌کند مشابهتی با دیگران ندارد.

وی تصریح کرد: در دنباله کار خود در دولت تدبیر و امید این اطمینان را می‌دهم که در تمام برنامه‌ها حتما باید قدر و منزلت جامعه کارگری مد نظر باشد.

ربیعی تأکید کرد: امنیت شغلی و یکسان‌سازی حقوق را مرتب اطلاع‌رسانی می‌کنیم و همه تلاش را برای این اقدامات در دولت انجام می‌دهیم.

وی گفت: هیچ کس اجازه ندارد منابع کارگران را در تأمین اجتماعی جای دیگری هزینه کند و همه تلاش خود را در این راه برای صحت کار انجام خواهیم داد.

ربیعی افزود: روزی در کارخانه‌ها کارگران مثل بید مقابل کارفرما می‌لرزیدند و امروز نباید اجازه دهیم که کارگری در برابر کارفرما بلرزد چرا که در گذشته جای خادم و مخدوم عوض شده بود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

گشین گشین گشین
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج غلام تاج گردون که گچساران و باشت رو داره آباد میکنه،اندکی صبر که سحر نزدیک است...شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد...
چرام
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ وزیری نمیاد چرام!
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
بنازم وزیر دولت تدبیر و امید جناب دکتر ربیعی
نارگ موسی
Iran, Islamic Republic of
ماشالا نماینده توانا.ایشالا وزارت،لیاقتت بیشتر از نمایندگیه.خوشم میاد هر وزیری میاد اول باید بیاد گچساران بعد بره مرکز استان.خخخ
فق
Iran, Islamic Republic of
فقط بلدین حرف بزنید و وعده تو خالی بدین.
دانشجو 59
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر تاجگردون ،آبادانی شهرم را مدیون تو هستم بزرگا مرد استان
باباکلان
Iran, Islamic Republic of
نمکزدایی بی بی حکیمه از نیروهای باباکلان استفاده نمی کنه از آقا جری کارگر آورده ولی از بومیان استفاده نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
یکی بگه آقای وزیر بچه مردم بیکارن کتابخانه برای چی
کارگر شرکت نفت
Iran, Islamic Republic of
کارگرای قراردادی شرکت نفت ۴ساله که فقط وعده ووعید میشنوند .امیدوارم این بار خدا کنه یه فرجی بشه.تا کی بی عدالتی رو تحمل کنیم .
شادگان
United States
درود بر دکتر تاجگردون نماینده ی مردم گچساران و باشت
محمداکبری
Iran, Islamic Republic of
امسال نه سال پاریه صندوق رقیبل خالیه زنده باد دکتر تاجگردون هرکی ایره من مجلس بایدصاحب نظربو / نه بشینه یه گوشه کبریت بی خطربو
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1