تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۱۳۵۷۶۸

استان آماده مقابله با «ال‌نینو» باشد/ بازداشت قهرمان مسابقات دومیدانی/شهری که در آن کفتارها همبازی کودکان می‌شوند/ لباس داعشی‌ها

۰
کبنا ؛
مدیریت بحران: تمامی استان ها برای مقابله با پدیده «ال نینو» آماده اند


معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره پیش بینی وقوع پدیده «ال نینو» در زمستان امسال گفت: تمامی استان های کشور برای مقابله با این پدیده آماده هستند.
مدیریت بحران: تمامی استان ها برای مقابله با پدیده «ال نینو» آماده اند
مرتضی اکبرپور،معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه هدف از سفر به گیلان و سایر استان های شمالی بررسی وضعیت استان ها طی بارندگی های اخیر بوده، اظهار کرد: با توجه به هشدارهایی که با اتکا به سامانه های هواشناسی به مدیران و مردم از چند روز پیش داده شده بود، استان ها آماده بارش های شدید طی روزهای اخیر بودند.
وی برخی اقدامات اشتباه که در سال های اخیر توسط مردم و مدیران رخ داده است را مسبب بروز تلفات انسانی و مالی فراوان شده دانست و افزود: ساخت و سازها در بستر رودخانه ها و همینطور بی توجهی به مقاوم سازی ساختمان ها در شهرها سبب آسیب پذیری کشور در مواقع بروز حوادث طبیعی شده است.
اکبرپور ایران را یکی از حادثه خیزترین کشورهای دنیا برشمرد و تصریح کرد: تا زمانی که در زیرساخت ها اقدامات اساسی صورت نگیرد و به استانداردها در ساخت و ساز توجه نشود، هر اندازه هم که اعتبارات برای مدیریت بحران هزینه شود نمی توان از عهده مدیریت بحران ها بر آمد.
معاون سازمان ستاد بحران کشور  در خصوص آمادگی کشور برای مقابله با پدیده ال نینو که نسبت به وقوع آن در زمستان امسال هشدار داده شده است، گفت: با توجه به تجربه سال ۸۶ و پیش بینی وقوع این پدیده در کشورمان، هشدارهای لازم و بخشنامه های آماده باش به تمامی استانداری ها ابلاغ شده است.
وی افزود: استان ها متکی به استفاده از امکانات بالفعل خود در مدیریت ال نینو هستند و در زمان کمبود نیز از یاری نیروهای مسلح برای مدیریت پدیده ال نینو استفاده خواهد شد.
اکبرپور همچنین به فعالیت ۲۸۰ پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی سازمان مدیریت بحران کشور برای راه اندازی یک هزار پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در سراسر کشور دنبال می شود.
به گفته وی هدف از ایجاد این پایگاه ها، تامین و استقرار تجهیزات و امکاناتی است که در زمان وقوع بحران به آن اقلام نیاز است تا در اختیار امدادگران گذاشته شود.
معاون سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: همچنین آموزش امداد و نجات به عموم مردم که در زمان وقوع حوادث نزدیک ترین امدادگران واقعی هستند از جمله اهداف راه اندازی این پایگاه های چندمنظوره است.
اکبرپور تاکید کرد: به دلیل ضرورت فعالیت این پایگاه ها، حداقل هر شهرستان باید یک سالن چند منظوره مدیریت بحران داشته باشد.



شهری که در آن کفتارها همبازی کودکان می‌شوند/بازداشت قهرمان مسابقات دومیدانی/بیابانی که گلستان شد!+تصاویر




شکوفا شدن گل مصنوعی+ تصاویر

شرکت مهندسین HQ ،مجموعه ای از گلهای غول پیکر را طراحی کرده اند که نسبت به حرکت عابرین پیاده و وسایل حمل و نقل عمومی واکنش نشان می دهد.


آشپزی که به‌جای قاشق با دستانش غذا را هم می‌زند! + تصاویر

پِرِم کومار اهل دهلی‌نو است و همواره مردم را از توانایی بالای خود در تحمل حرارت شگفت‌زده می‌کند.

خوابیدن در تابوت؛ روش جدید درمانی برای خودکشی + تصاویر
در یک روش جدید برای درمان بیماران کره جنوبی، آن‌ها را درون تابوتی چوبی حبس می‌کنند.


زن جوان قربانی مراسم خرافه‌پرستی + تصویر

ماه گذشته ۴ نفر در تگزاس زن جوانی را ربودند و طی مراسمی از او خون نیز گرفتند.


شهری که در آن کفتارها همبازی کودکان می‌شوند + تصاویر

روابط انسان‌ها و کفتارهای این منطقه به‌مرورزمان بسیار دوستانه شده است.

بازداشت قهرمان مسابقات دومیدانی + تصاویر
تصاویر تلویزیونی نشان می‌دادند که جاگو پس از رسیدن به خط پایان کفش‌هایش را درمی‌آورد و جای تاول‌های کف پایش را به ناظرین مسابقه نشان می دهد.


بیابانی که گلستان شد!+ تصاویر

بیابان آتاکاما از خشک‌ترین نقاط زمین محسوب می‌شود و فقط هر ۵ تا ۱۰ سال چنین پدیده‌ای در آن رخ می‌دهد.


پارک کردن ماشین روی سقف خانه! + تصاویر

صاحبخانه در کمال تعجب با یک ماشین فورد موستانگ را روی سقف منزلش مواجه شد.


درختی که بین زمین و هوا قرار دارد! + تصاویر

علی‌رغم تماس بسیار کم ریشه‌ها با خاک این درخت سرسبز مانده است.


شرکت ملی نفت: شکایتمان را از بابک زنجانی پس می‌گیریم


مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران گفت: در صورت پرداخت بدهی کامل و نیز جبران خسارت‌های وارده، شکایتمان از زنجانی را پس می‌گیریم.
شرکت ملی نفت: شکایتمان را از بابک زنجانی پس می گیریمعلی‌اکبر ماهرخ‌زاد مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران در خصوص ادعای متهم مبنی بر فروش ۵٫۸ میلیارد یورویی نفت خام و عدم وصول آن اظهار داشت: فرافکنی صورت گرفته و مراتب ادعایی متهم با توجه به ضرورت ادای توضیحات و دفاعیات در چارچوب اتهامات وارده قرار نداشته و نسبت به مفاد کیفرخواست صادره خروج موضوعی دارد لذا از این حیث اثر قانونی و ارزش حقوقی بر آن بار و مرتبط نیست.
وی تصریح کرد: بحث فروش نفت و عدم دریافت وجوه مربوطه صرف نظر اینکه به شرح ادعا شده صحت ندارد بلکه لازم است بین مواردی که شخص و یا اشخاصی از طرق مقلبانه از قبیل کلاه‌برداری، جعل و استفاده از اسناد مجعول اقدام به معامله می نماید و حاکی از قصد و نیت ایشان بر عدم پرداخت مبالغ مربوطه است ، حالتی که طرف مقابل علی رغم مشکلات مورد نظر، تمامی تلاش خود را به منظور پرداخت مبالغ مربوطه نموده و از طرق مختلف بدهی خود را پرداخت نموده و یا واقعا قصد پرداخت دارد تفاوت قائل شد.
با ارائه مانورهای متقلبانه مبادرت به معامله نمود
وی ادامه داد: زمانی که شخصی با قصد بردن مال غیر و نپرداختن وجه آن و مانورهای متقلبانه، مبادرت به مبادله نموده یقینا این موضوع با یک خرید و فروش عادی و تاخیر در پرداخت وجوه مربوطه کاملا متفاوت است. بطور مثال تفاوت بین تاجر ورشکسته عادی و تاجر ورشکسته به تقلب.
ماهرخ‌زاد در خصوص چگونگی افتتاح حساب بانکی از سوی وزارت نفت در خارج از کشور گفت: سرکت ملی نفت ایران با توجه به اینکه یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های بین‌المللی در عرصه جهانی است، از طریق مبادی ذیربط خود، اعم از دفاتر و شعب اقدامات مالی خود را معمول می دارد لذا صرف نظر از حساب های فعال موجود امکان افتتاح حساب در اکثر کشورهای دنیا برای این شرکت فراهم است.
وی ادامه داد: هر چند با توجه به تحریم‌های ظالمانه یک طرفه علیه کشور جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفت عموما مراودات مالی، با محدودیت‌هایی مواجه کرده بود لیکن طرح این موضوع در حال حاضر موضوعیت ندارد کما اینکه این شرکت به دادگاه به طور رسمی اعلام نموده است که در صورتی که بانک مرکزی مراتب اعتبار بانک صادر کننده و متن ضمانتنامه منشا و محل استقرار وجوه ادعایی متهم را تایید نماید، این شرکت ضمن استقبال از موضوع تمهیدات لازم مالی را در این رابطه معمول می دارد.
اظهارت متهم مبنی بر ارائه شماره حساب صحت ندارد
وی در پاسخ به ادعای متهم مبنی بر اینکه شرکت ملی نفت ایران تا به امروز شماره حسابی را اعلام نکرده است اظهار داشت: موضوع عدم قصد قطعی و جدیت متهم در تادیه بدهی خود با توجه به توسل ایشان به طرق مختلف متقلبانه کاملا محرز و مسلم است. کما اینکه در مقطعی متهم مدعی شد که یکی از بانک‌های خارجی آمادگی پرداخت بدهی‌های معوقه وی را دارد پس از انجام هماهنگی های لازم و فراهم نمودن مقدمات بانکی مربوطه، مع‌الوصف تاکنون هیچ وجهی به آن حساب واریز نشده است.
شرکت ملی نفت از دریافت مطالبات خود استقبال می‌کند
ماهرخ‌زاد در خصوص پرداخت بدهی های وی تا روز دوشنبه گفت: متهم و برخی افراد که خود را وکلا یا مسئول امور حقوقی ایشان در خارج معرفی می‌نمایند ادعا نموده‌اند که موجبات پرداخت مطالبات این شرکت را از طریق ارائه ضمانتنامه بانکی فراهم نموده‌اند. این شرکت نیز همچنان که تا به امروز آمادگی خود را برای دریافت مبالغ مذکور اعلام داشته است از این موضوع نیز استقبال می نمایند.
وی ادامه داد: لیکن آنچه تاکنون شاهد آن بودیم مانورهای متعدد متقلبانه با قصد و نیت ، عدم اجرای تعهدات و تادیه ، دین از سوی متهم و یا افرادی است که چنین ادعاهایی مطرح می‌نمایند چنانچه متهم و یا نمایندگان وی توانایی و آمادگی پرداخت مبالغ بدهی را از هر طریق که مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است این شرکت از این موضوع استقبال و همکاری لازم را معمول می‌نماید.
بانک مرکزی طبق ماده ۷ قانون مبارزه با پولشویی، با احراز هویت پول را دریافت می‌کند
مدیر امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران در خصوص اینکه وکلای زنجانی مدعی هستند که حاضر به پرداخت ضمانتنامه هستند اما بانک مرکزی متقاضی ضمانت‌نامه است که مربوط به مواد مخدر و سلاح نباشد، اظهار داشت: بانک مرکزی برحسب بند الف ماده ۷ قانون مبارزه با پولشویی، در مواردی که قرینه‌ای بر تخلف بداند مکلف به اظهار هویت ارباب‌رجوع و در صورت اقدام توسط نماینده و یا وکیل احراز سمت و هویت نماینده وی می‌باشد.
بنابراین با توجه به مبلغ قابل توجه مورد بحث و اینکه طرف مقابل حاضر به هر گونه اطلاعاتی در خصوص منشا بانک صادر کننده ضمانتنامه و کشور متبوع و محل استقرار بانک مذکور نمی‌باشد لذا مراتب قابل اظهار نظر، تدقیق و اعمال کنترل‌های لازم است.
شرکت ملی نفت طرف مستقیم متهم نیست
وی در خصوص اینکه شرکت ملی نفت طرف مستقیم متهم نیست و وی باید بدهی خود را به ذینفع پرداخت کند خاطر نشان کرد: متهم بر اساس شکایت شرکت ملی نفت ایران تحت تعقیب قرار گرفته و پس از طی مرحله تحقیقات در دادسرا النهایه حسب کیفرخواست صادره شرکت ملی نفت ایران بعنوان شاکی واجد صلاحیت در پیگیری موضوع شناخته شده است، ضمن اینکه این شرکت نیز در حال حاضر در جلسات رسیدگی حضور دارند و نیز دادخواست مطالبه وجه و کلیه ضرر و زیان‌ها و خسارات وارده و شرکت متبوع نیز به مرجع محترم قضایی تقدیم و پس از ثبت به خواندگان مقرر ابلاغ هم شده است، جملگی موید ذی سمت بودن این شرکت می باشد.
بدهی بابک زنجانی به مجموعه صنعت نفت و بیت‌المال است
وی خاطر نشان کرد: لذا علی الصول موضوع ذینفع بودن هر یک از طرفین دعوی شکایت به تشخیص مقامات قضائی است و به متهم و یا وکلای وی ارتباطی ندارد، ضمنا تعلق بدهی ایشان النهایه مربوط به مجموعه صنعت نفت و بیت‌المال است، لذا لاز م است متهم به جای طرح مسائل واهی از این پس نسبت به پرداخت بدهی خود و تسویه حساب اقدام نماید.




چرا داعش پیراهن‌های سیاه و صورت‌های پوشیده را ترجیح می‌دهد؟


جهان هولناک تروریست‌های داعش تنها به قتل‌های عجیب آنها محدود نمی‌شود؛ بلکه رنگ لباس و پوشش صورت آنها را هم در بر می‌گیرد.
 این روز‌ها کمتر رسانه‌ای را می‌توان یافت که بخشی از مطالب و اخبار خود را به گروه تروریستی داعش اختصاص ندهد. اعضای این گروه مخوف مثل آب خوردن سر می‌بُرند، آتش می‌زنند، با خودرو و تانک از روی بدن به اصطلاح «مجرمان" عبور می‌کنند، متهمان را از ساختمان‌های بلند به پایین پرتاب می‌کنند و از سوء استفاده از زنان به عنوان «برده جنسی» هم ابایی ندارند. آنها برای پیشبرد اهداف غیر‌انسانی خود از هیچ اقدام ددمنشانه‌ای فروگذار نمی‌کنند؛ تا جایی که آنچه «طالبان» و «القاعده» در قیاس با آنها انجام می‌دهند، دیگر به چشم هم نمی‌آید.
اما دنیای پر رمز و راز و مخوف داعشی‌ها تنها به شیوه‌های قتل و مجازات آنها محدود نمی‌شود. اعضای این گروه تروریستی از اصول و قواعدی عجیب پیروی می‌کنند که استفاده از پیراهن سیاه و پوشاندن صورت در برابر دوربین دو نمونه از آنهاست.
چرا داعش پیراهن‌های سیاه و صورت‌های پوشیده را ترجیح می‌دهد؟
سیاه بپوش تا قدرتمند و پاک باشی!
یکی از ویژگیهای اصلی و دوربین‌پسند عناصر داعش، پیراهن سیاه آنهاست. هرجا دوربینی باشد و از تروریست‌های داعش عکس و فیلم بگیرد، آنها را در قامتی سیاه‌پوش به تصویر می‌کشد.
یکی از دلایل تیره‌پوشی عناصر داعش، رنگ پرچم آنهاست. روزنامه «دیلی میل» در اینباره می‌نویسد: «رنگ سیاه پیراهن اعضای داعش، در واقع از پرچم آنها نشأت می‌گیرد؛ پرچم و رنگی  که سالهاست با افراط‌گرایی گره خورده‌اند. در قاموس آنها، هر رنگی بجز سیاه یا نشانه کفر است، یا صاحبش را به البسه تنگ و چسبان غربی‌ها علاقه‌مند نشان می‌دهد. ... این گروه در تولید البسه سیاه نازیبا و سربند‌های تنگ، خبره است.»
یکی دیگر از دلایل علاقه عناصر داعش به تیره‌پوشی، پیامی است که رنگ سیاه به آسانی منتقل می‌کند. وب‌سایت «۳ ورلدز» در مطلبی با عنوان «هر رنگی مشروط بر سیاهی» به کارکرد‌های پیراهن تیره برای گروه تروریستی داعش می‌پردازد. در این مطلب آمده‌است: «واضحترین نکته درباره داعش، لباس، ماسک، و پرچم سیاه اعضای آن است که نوشته‌هایی سفید‌رنگ روی آنها به چشم می‌خورد. کتاب‌های زیادی درباره کاربرد سمبل‌ها در میان گروه‌های تروریستی منتشر شده است؛ اما برای گروهی که توانسته از بیش از ۸۰ کشور جهان عضوگیری کند، باید به اهمیت نقش تقابل رنگ‌های سیاه و سفید عمیقتر نگریست.»
نگارنده این مطلب میفزاید: «سیاه و سفید، جلوه‌های بصری متضاد و قابل لمسی دارند. گروه داعش هم از آنها برای انتقال پیام‌هایی کنترل‌شده در تصاویر و فیلم‌هایش استفاده می‌کند؛ به خصوص وقتی با رنگ پرچم آن‌ها هماهنگی بیشتری به وجود آورد. اما آیا رنگ سیاه جذاب است؟ وقتی گذشت زمان از عمق و شدت جنایات نازی‌ها کاست، بسیاری به این نتیجه رسیدند که نازی‌ها ظاهری زیبا و جذاب داشتند. حتی شاهزاده هری در سال ۲۰۰۵ وادار شد به دلیل پوشیدن یک پیراهن ارتش نازی در یک میهمانی عذرخواهی کند. طراح خوشنامی همچون «هوگو باس» هم به دلیل عرضه البسه سیاه و سفید نازی‌ها بدنام شد. ... نازی‌ها از رنگ سیاه در البسه خود برای بر‌انگیختن توأمان حس احترام و وحشت در میان مردم استفاده می‌کردند. امروزه می‌توان رد پای این رنگ را در بسیاری از سمبل‌های فرهنگی عصر مدرن و فیلم‌هایی چون «جنگ ستارگان» یافت.»
جالب اینجاست که به نوشته وب‌سایت «العالم،» رنگ سیاه برای تمامی اعضای گروه تروریستی داعش به گونه‌ای یکسان به کار نمی‌رود. تیپ‌ها و رده‌های مختلف گروه، رنگ سیاهِ مختص خودشان را دارند. برای مثال، سرکرده‌ها و فرماندهان ارشد داعش در میادین جنگ، اونیفورم سیاهی موسوم به "RIBSS” به تن می‌کنند. افرادی که بیشتر با اعدام‌های داعش سر و کار دارند، پیراهنی به تن می‌کنند که بیننده را به یاد شن و ماسه‌های بیابان میندازد. تروریست‌های بدنامی همچون «جان داعشی» نیز لباس بلند و گشادی به تن می‌کنند که سر تا پا سیاه است.
چرا داعش پیراهن‌های سیاه و صورت‌های پوشیده را ترجیح می‌دهد؟
نقاب‌پوشی به آدمکُشی منجر می‌شود
ممکن است باورش دشوار باشد؛ اما داعش بخشی از بدنامی و قساوت خود را – دست‌کم در برابر دوربین – مدیون پوشاندن صورت اعضایش با نقاب است. صورت پوشیده، با خود رمز و رازی دارد که صورت بدون پوشش و نقاب از آن بیبهره است. سایت «جیو انجینیرینگ واچ» برای معرفی گروه تروریستی داعش از ۱۰ ویژگی جالب استفاده می‌کند که یکی از آنها «ایمنی کامل و مطلق و هویت‌های مخفی» نام دارد.
در بخشی از این مطلب آمده‌است: «داعش برای بسیاری از سازمانهای اطلاعاتی جهان، ماهیتی ناشناخته دارد. داعشی‌ها در پوشیدن نقاب‌هایشان مهارت خارق‌العاده ای دارند. تا جایی که گفته می‌شود اگر یک داعشی در برابر دوربین به اشتباه بدون نقاب ظاهر شود، ممکن است این اشتباه به قیمت جانش تمام شود. داعشی‌ها به شبکه‌های اجتماعی و اینترنت دسترسی دارند؛ اما علیرغم به خطر افتادن هویت آنها در اثنای کار با اینترنت، تا کنون حتی یک تصویر یا فیلم منتشر نشده‌است که در آن صورتِ بدونِ نقابِ یک داعشی دیده شود. داعش برای مخفی نگاه داشتن هویت اعضایش به مهارت و کیفیت عجیبی دست یافته و بسیاری از کارشناسان را هم متعجب کرده‌است.»
چرا داعش پیراهن‌های سیاه و صورت‌های پوشیده را ترجیح می‌دهد؟
نقاب‌پوشی تروریست‌های داعش، ریشه‌های روانشناختی جالبی نیز دارد. «جان واتسون» مردمشناسی است که ارتباط میان نقاب‌پوشیِ سربازان و احتمال ارتکاب آنها به جنایت را مطالعه کرده‌است. وی با بررسی جنگ‌های مختلف در چند قرن اخیر به این نتیجه رسید که اگر یک سرباز ظاهر و صورت خود را مخفی نکند، احتمال وقوع قتل از طرف او ۱ به ۸ خواهد بود. ولی اگر سربازی در یک جنگ صورت خود را بپوشاند، احتمال دست زدن وی به اعمالی نظیر قتل و شکنجه ۱۲ از ۱۳ (معادل ۹۰ درصد) خواهد بود. او سپس اینطور نتیجه می‌گیرد: «افزایش این احتمال، به قدرت مخفی بودن و گمنام ماندن باز می‌گردد.» نتایج کلی این پژوهش در سایت «اسپینینگ بلو ماربل» منتشر شده‌است.
کوتاه سخن این که درک سیاهی مضمون اقدامات تروریستی عناصر داعش – همانند رنگ پیراهن‌هایشان – بر هیچکس پوشیده نیست. نقاب روی صورت اعضای آن هم هرچه ماهرانه طراحی شده باشد و هر اندازه دلِ صاحبش را به دور شدن از لنز دوربین گرم کند، باز هم از عهده پنهان کردن نیات شیطانی و پلید این گروه تکفیری عاجز می‌ماند.


مشاهده جراحت‌های عجیب و ناشناخته در بیمارستان‌های یمن


پزشکان و متخصصان یمنی به هنگام معاینه مجروحین، متوجه موارد و حالات بسیار عجیب و ناشناخته‌ای از آسیب‌دیدگی شدند که با سوختگی‌های عادی فرق داشتند.

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم؛ وزارت بهداشت یمن اعلام کرد مدارک و شواهدی در دست دارد که نشان می دهد عربستان از انواع سلاحهای ممنوع در بمباران شهرها و مناطق مسکونی یمن استفاده کرده است.
خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه گزارش داد، بخش درمانی یمن با اعلام اینکه آمار قربانیان تجاوزات عربستان از مرز ۲۱ هزار شهید و مجروح گذشته است، خواستار صدور مجوز ورود داروهای ضروری به کشور شد.
(شواهد استفاده عربستان از سلاحهای ممنوعه) عنوان کنفرانس مطبوعاتی بود که بوسیله مرکز حقوقی حقوق و توسعه با همکاری وزارت بهداشت یمن در صنعا پایتخت این کشور برگزار شد. در این کنفرانس، شواهد و مدارکی دال بر مشاهده آثار سلاحهای ممنوعه بر روی بدن مجروحان در بیمارستانها ارائه شدند.
پزشکان که از درمان این مجروحان بازمانده اند برای شناسایی نوع این مجروحیت ها که گاه به دلیل برخورد اشعه و گازهای متصاعد شده از سلاحهای ممنوع به مرز سرطان رسیده، تقاضای کمک کرده اند.
هاشم شرف الدین، نایب رئیس مرکز حقوقی حقوق و توسعه در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: پزشکان و متخصصان به هنگام معاینه مجروحین، متوجه موارد و حالات بسیار عجیب و ناشناخته ای از آسیب دیدگی شدند که با سوختگیهای عادی فرق داشتند.
در حالی که آمار قربانیان غیرنظامی بنا به گزارش وزارت بهداشت از ۱۵۶۴۸ نفر گذشته است، نبود دارو و جلوگیری از ورود آن به کشور در سایه تحریم موجود می تواند به مرگ افرادی بسیار بیشتر از این آمار منجر شود. زیرا واردات دارو ۹۵ درصد از نیاز داخلی را تأمین می کند در حالی که تحریم باعث بروز کمبود ۷۰درصدی در مقایسه با سال گذشته شده است و در شرایط فعلی نیاز کشور به دارو به شدت افزایش یافته است.
محمد المدانی، نایب رئیس شورای عالی دارو هم در این کنفرانس گفت: یمن اکنون شاهد یک فاجعه است و این فاجعه به مرور زمان شدید و شدیدتر می شود.
المدانی افزود: برخی بازرگانان آماده وارد کردن دارو هستند اما ما از زمین و هوا و دریا محاصره شده ایم و محموله های بسیاری از دارو با کشتی وارد کشور شده و در بندر حدیده بارگیری شده اند اما جنگنده های سعودی همه آنها بمباران کرده اند. و اکنون ورود دارو از این بندر ممنوع شده است.
در بیانیه پایانی این کنفرانس بر ضرورت صدور مجوز برای وارد کردن دارو به کشور تأکید شده است و در این زمینه شرکت کنندگان در این کنفرانس از مجامع بین المللی تقاضای کمک کرده اند.
گفتنی است هم اکنون ۶۰۰ بیمار کلیوی نیازمند دیالیز و ۲۰ هزار بیمار سرطانی به دلیل فقدان دارو در آستانه مرگ قرار گرفته اند کما اینکه ۵۰ درصد از مراکز بهداشتی و درمانی نیز به همین علت در حال تعطیل شدن هستند.




نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1