تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۱۳۲۸۹۰

آغاز کشت پاییزه گندم و جو در ۱۴۲ هزار هکتار از اراضی استان

۰
کبنا ؛ 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشت گندم و جوی پاییزه در ۱۴۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خبر داد.


شهرام عسکری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های کشاورزی است که باید به این بخش توجه ویژه‌ای داشت، اظهار کرد: با مکانیزه کردن کشاورزی و گسترش آن در تمام نقاط استان، توانایی تولید محصولات استراتژیک را داریم.
وی گفت: علاوه بر برآورده کردن نیاز داخلی استان قادر به صادرات محصولات خود نیز خواهیم بود به شرط اینکه کشاورزان اصول کاشت و داشت و برداشت را رعایت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشت پاییزه محصولات ما در استان آغاز شده و در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم در شهرستان‌های سردسیری بویراحمد و دنا این کار آغاز شده است.

این مسئول در جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در کل ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی ما زیر کشت گندم می‌رود که ۸۵ هزار تن آن دیم و ۲۵ هزار تن آبی است.

وی گفت: سال گذشته در عملکردی خوب ۵۴ هزار تن برداشت گندم علی‌رغم خشکسالی داشتیم که پیش‌بینی می‌شود امسال به رقم ۶۰ هزار تن برسد.

عسکری به سطح زیر کشت جو استان هم اشاره کرد و گفت: در کشت پاییزه امسال ۳۲ هزار هکتار از اراضی زیر کشت جو می‌رود که ۳ هزار هکتار آن آبی و بقیه دیم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اصلی‌ترین راه برای افزایش محصول و همچنین برداشت محصول با کیفیت استفاده از بذور اصلاح شده است که اکنون در استان تعداد پنج شرکت خصوصی کار تولید بذر اصلاح شده را بر عهده داشته و سازمان جهاد کشاورزی برای تهیه بذر اصلاح شده از این شرکت‌ها حواله صادر می‌کند.

وی گفت: یک شرکت دولتی نیز کار تولید بذر اصلاح شده را در استان بر عهده دارد که علاوه بر خودکفایی در تولید این نوع از بذر توانایی صدور به پنج استان کشور را نیز دارد.

وی با توصیه به کشاورزان برای رعایت اصول کشاورزی تصریح کرد: تنظیم تاریخ کشت و تغییر الگوی کشت از مهم‌ترین راه‌های افزایش کیفیت و کمیت محصول در کشاورزی است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1