تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : ۱۳۱۶۱۵

خرابی دندان ۷۰ درصد از دانش‌آموزان بویراحمدی

۱
۰
کبنا ؛اختتامیه اردوی جهادی سلامت در دو شهرستان بویراحمد و دنا به پایان رسید.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در مراسم اختتامیه کاروان جهادی، فرهنگی و سلامت کهگیلویه و بویراحمد که به همت بنیاد وفاق سبز علوی، آموزش و پرورش، علوم پزشکی، خبرگزاری فارس، بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان و دیگر دستگاه‌ها برگزار شد از تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران طی مراسمی با حضور مسئولان استانی تقدیر به عمل آمد.
در این آیین از فعالان در راه‌اندازی کاروان جهادی، فرهنگی و سلامت از جمله بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح، آموزش و پرورش، مدیرعامل خبرگزاری فارس، مدیرعامل بنیاد وفاق سبز تقدیر به عمل آمد.
همچنین پیام آیت‌الله ملک‌حسیتی نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد خطاب به فعالان و اعضای این اردوی جهادی توسط فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار این استان قرائت شد.
در این آئین مداح اهل بیت در سوگ اباعبدالله(ع) و یاران با وفایش روضه‌خوانی کرد و اهالی کاروان سلامت را با ماتم کربلا همراه کرد.
خرابی دندان ۷۰ درصد از دانش‌آموزان بویراحمدی
مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی گفت: همکاران پزشک ما در اردوی جهادی سلامت اعلام کردند که دندان ۷۰ درصد از دانش‌آموزان بویراحمدی معاینه شده در این طرح، خراب است.
در این آیین مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی اظهار کرد: استارت این برنامه از چند ماه پیش زده شد.
امیرحسین رستمی گفت: در توافقی که با آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم و خودشان پیشنهاد دادند قرار شد در زمینه بینایی سنجی، شنوایی‌سنجی و دهان و دندان و معاینات اولیه این کار انجام شود.
مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی تصریح کرد: به همین منظور تعداد ۱۵۰ پزشک در این طرح شرکت کردند که در تعداد ۱۰۲ مدرسه و ۶۰ روستا این کار انجام شد.
وی افزود: در این طرح تعداد بیش از ۶ هزار دانش‌آموز مورد معاینه قرار گرفتند و در پایان نیز به هر یک از آن‌ها یک عدد مسواک و یک خمیر دندان اهدا شد.
مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی در همین خصوص افزود: طبق گفته پزشکان این طرح، در حدود ۷۰ درصد از دانش‌آموزانی که در تعداد ۵ قرارگاه مورد معاینه دندان‌پزشکی قرار گرفتند دچار خرابی دندان بودند.
 

اقدام ماندگار کاروان جهادی سلامت با معاینه ۶۰۰۰ دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاروان جهادی سلامت با معاینه ۶۰۰۰ دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی کاری ماندگار از خود بر جای گذاشت.


هادی زارع‌پور اظهار کرد: از چندین ماه پیش آموزش و پرورش و بنیاد خیریه وفاق سبز علوی برنامه‌ای مشترک را در دستور کار خود قرار دادند.
وی گفت: همکاران ما در آموزش و پرورش به صورت ویژه برنامه‌ریزی برای حضور کاروان جهادی سلامت در استان را در دستور کار داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از حضور تعداد ۱۵۰ پزشک در استان برای معاینه تعداد ۶ هزار دانش‌آموز خبر داد و گفت: این تعداد پزشک در ۵ قرارگاه در دو روز کاری دانش‌آموزان را مورد معاینه قرار دادند.

زارع‌پور افزود: این دانش‌آموزان در تعداد ۱۰۲ مدرسه و ۶۰ روستا مورد معاینه قرار گرفتند که معاینات شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی و همچنین دهان و دندان و معاینات اولیه بود.

این مسئول گفت: اقدامی در نوع خود کم‌نظیر در استان ما صورت گرفت و آموزش و پرورش نشان داد که آمادگی هرگونه همکاری با خیرین را برای کمک به تعالی نظام آموزش و پرورش دارد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اکنون در بهترین حالت همکاری و تعامل با خیرین است و از آغاز سال تحصیلی جدید دو کار اساسی در سطح مدارس استان انجام داده است.

زارع‌پور گفت: یکی از این اقدامات تجهیز برخی از مدارس مناطق محروم استان به مدارس پیش ساخته‌ای بود که توسط خیرین به استان ارسال شده بود و آن هم نتیجه همکاری برای نزدیک شدن استان به خیرین مدرسه‌ساز بود.

وی اقدام بعدی را پذیرایی از اردوی جهادی سلامت بیان کرد و گفت: در آینده نیز چنین برنامه‌هایی را از سوی آموزش و پرورش و خیرین خواهیم داشت.

salamat-yasuj-zarapoor (1) salamat-yasuj-zarapoor (2) salamat-yasuj-zarapoor (3) salamat-yasuj-zarapoor (4) salamat-yasuj-zarapoor (5)  salamat-yasuj-zarapoor (7) salamat-yasuj-zarapoor (8)  salamat-yasuj-zarapoor (10)  salamat-yasuj-zarapoor (12)  salamat-yasuj-zarapoor (14) salamat-yasuj-zarapoor (15) salamat-yasuj-zarapoor (16)   salamat-yasuj-zarapoor (19)  salamat-yasuj-zarapoor (21) salamat-yasuj-zarapoor (22)   salamat-yasuj-zarapoor (25)  salamat-yasuj-zarapoor (27) salamat-yasuj-zarapoor (28) salamat-yasuj-zarapoor (29)  salamat-yasuj-zarapoor (31) salamat-yasuj-zarapoor (32)  salamat-yasuj-zarapoor (34) salamat-yasuj-zarapoor (35) salamat-yasuj-zarapoor (36)  salamat-yasuj-zarapoor (38) salamat-yasuj-zarapoor (39)  salamat-yasuj-zarapoor (41) salamat-yasuj-zarapoor (42) salamat-yasuj-zarapoor (43)  salamat-yasuj-zarapoor (45) salamat-yasuj-zarapoor (46) salamat-yasuj-zarapoor (47) salamat-yasuj-zarapoor (48) salamat-yasuj-zarapoor (49) salamat-yasuj-zarapoor (50)    salamat-yasuj-zarapoor (54) salamat-yasuj-zarapoor (55) salamat-yasuj-zarapoor (56)      salamat-yasuj-zarapoor (62) salamat-yasuj-zarapoor (63)    salamat-yasuj-zarapoor (67)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
با تقدیر از اینگونه کارها در مناطق محروم و تشکر از بانیان خیر آنها که از راه دور به کمک مردم ما آمدند ولی آیا ۱۵۰ پزشک واقعا" مدرک پزشکی و مهر نظام پزشکی داشتند و یا اینکه دانشجویان ترمهای سه و جهار پزشکی بودند که یک کمک پرستار بیشتر از آنها اطلاعات درمانی دارد .
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1