تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۱۳۰۵۶۹

معضل ترافیک در یاسوج

۳
۰
کبنا ؛جلسه شورای ترافیک ظهر امروز به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار و با هدف بررسی چندین دستور کار جابه‌جایی ایستگاه تاکسی واقع در خیابان سردار جنگل شمالی، جاده بیمارستان امام سجاد و بررسی مشکلات ترافیکی شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه و لنده برگزار شد.
وجود ایستگاه‌های مسافربری در مرکز شهر یاسوج موجب افزایش بار ترافیک شده است
در ابتدای این جلسه پژمان نیک‌اقبالی با بیان اینکه ایستگاه‌های مسافربری واقع در خیابان سردار جنگل شمالی باعث ایجاد مشکلات ترافیکی در سطح شهر یاسوج شده، گفت: شهرداری یاسوج چندین مکان برای انتقال ایستگاه تاکسی سردار جنگل شمالی در نظر گرفته است اما تا زمان نهایی شدن این مکان‌ها ایستگاه‌ مناطق مادوان و روستاهای اطراف آن به خیابان انتقال خون یاسوج منتقل می‌شود.معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این ایستگاه از روز شنبه ۲۵ مهر به مکان جدید خود واقع در خیابان سردار جنگل شمالی منتقل می‌شود که این کار با همکاری شهرداری یاسوج، راهنمایی و رانندگی، تاکسیرانی، نیروی انتظامی و دادگستری انجام می‌شود.
وی سپس در خصوص بررسی مشکلات ترافیکی شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه و لنده با انتقاد از عدم حضور شهرداران کهگیلویه و لنده در این جلسه، تصریح کرد: به دلیل ارتباط بخش عمده‌ای از مصوبات این شورا با شهرداران حضور آنها در جلسات الزامی است.
نیک‌اقبالی از ساماندهی وانت‌بارها در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: اسقرار وانت‌بارها در ورودی شهرها از مشکلات و معضلات اساسی در شهرها است.
وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت فرکانس مجوز تاکسی بی‌سیم در شهر یاسوج ممنوع است، افزود: مجوز فعالیت تاکسی بی‌سیم بانوان در شهر دهدشت صادر شده است.
تجمیع ایستگاه‌های مسافربری باعث کاهش بار ترافیکی شهر یاسوج می‌شود
در ادامه اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر یاسوج، گفت: با همکاری شهرداری زمین تامین اجتماعی خریداری و به ایستگاه‌ تاکسی تبدیل شد اما این کار مورد استقبال مردم واقع نشد و تجمع در خیابان سردار جنگل شمالی موجب بازگشت ترافیک به شهر شد.
وی همچنین خواستار تجمیع ایستگاه‌های مسافری شهر یاسوج شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح هر چه سریع‌تر توسط شهرداری انجام شود تا بار ترافیکی شهر یاسوج کاهش یابد.
* نبود پارکینگ موجب افزایش بار ترافیکی شهر یاسوج شده است
شیرعلی زهرایی فرمانده انتظامی بویراحمد نبود پارکینگ و حضور دستفروشان در پیاده‌‌روها را از علل افزایش بار ترافیکی دانست و افزود: نیروی انتظامی با جدیت برای رفع این مشکل در شهر یاسوج با پلیس راه و شهرداری همکاری می‌کند.
* نارضایتی مردم از استقرار ایستگاه‌ خیابان سردار جنگل شمالی
هدایت امیری رئیس شورای شهر یاسوج خواستار مشخص شدن مکانی برای انتقال ایستگاه تاکسی در خیابان سردار جنگل شمالی شد و یادآور شد: وجود این ایستگاه در این قسمت از مرکز شهر موجب نارضایتی اصناف و مردم شده و هر روز مردم با مراجعه به شورای شهر نسبت به این ایستگاه معترض و گله‌مند هستند.
* خط ویژه تاکسی در یاسوج در نظر گرفته شود
خدابخش امیری عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه تجمع مردم و تاکسی‌های مسافربری بر حسب عادت است، گفت: خط ویژه تاکسی برای این قسمت از شهر یاسوج در نظر گرفته شود.
عضو شورای شهر یاسوج وجود مسافربرهای شخصی را از دیگر مشکلات و معضلات شهر یاسوج دانست و تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برخوردهای لازم را با تاکسی‌های شخصی انجام دهد.
* مشخص شدن مکان‌های لازم برای انتقال ایستگاه‌های تاکسی
محمدعلی جاوید شهردار یاسوج در خصوص برنامه‌ریزی شهرداری یاسوج برای کاهش بار ترافیکی در سطح این شهر افزود: برای تخلیه بار ترافیکی در سطح شهر یاسوج سه مکان بلوار امام خمینی، خیابان جمهوری و خیابان ورزشگاه تختی یاسوج در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر و به صورت موقت ایستگاه‌های تاکسی‌های مسافربری مناطق مادوان و بله‌زار به خیابان انتقال خون منتقل و راه‌کار اساسی برای مشخص کردن مکان برای استقرار دائم ایستگاه‌های مسافربری مشخص می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: شهرداری مطالبات زیادی از دانشگاه علوم پزشکی دارد که انتظار می رود دانشگاه بخشی از املاک خود در خیابان انتقال خون را برای استقرار ایستگاه‌های مسافربری اختصاص دهد.
مشکلات ترافیکی شهر یاسوج به صورت اساسی حل شود
عمار آبسالان نماینده دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خواستار رفع مشکل ترافیکی این شهر به صورت اساسی شد و گفت: تصمیمات مقطعی و زود‌گذر مشکل ترافیک شهر یاسوج را حل نمی‌کند کما اینکه قبلا این تصمیمات گرفته شده است.
وی با اشاره به روند افزایش جمعیت در شهر یاسوج افزود: علی‌رغم افزایش جمعیت در این شهر مردم تمایلی به استفاده از سامانه حمل و نقل عمومی ندارد و این موضوع موجب تشدید بار ترافیکی شده است
در این نشست مشکلات ترافیکی شهرستان‌های گچساران با حضور شهردار این شهر و مشکلات ترافیکی شهرستان کهگیلویه و لنده با حضور فرمانداران بررسی و تصمیمات و مصوبات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
همچنین برای کاهش بار ترافیکی بیمارستان امام سجاد پل این بیمارستان به طول ۱۰۵ و عرض ۱۹/۵ متر در دو فاز و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در حال احداث است که با اجرای این پل و یک‌طرفه شدن مسیر بیمارستان بار ترافیکی این نقطه از شهر یاسوج به حداقل می‌رسد.
جابه‌جایی ایستگاه‌های سردار جنگل شمالی به انتقال خون یاسوج
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایستگاه‌های واقع در خیابان سردار جنگل شمالی شهر یاسوج باعث ایجاد ترافیک در شهر و نارضایتی کسبه این محل شده که از روز شنبه ۲۵ مهر این مکان به انتقال خون منتقل می‌شود.
پژمان نیک‌اقبالی با بیان اینکه وجود ایستگاه‌های روستاها و مناطق شهر مادوان در خیابان سردار جنگل شمالی مشکلاتی ترافیکی در سطح شهر یاسوج ایجاد کرده است، گفت: از ابتدا قرار بود یک خط ویژه در خیابان سردار جنگل شمالی ایجاد شود اما این مکان به ایستگاه تبدیل شد و هر روزه شاهد ایجاد ترافیک و نارضایتی صنوف این مکان هستیم.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در هیچ شهری ایستگاه‌ها در مرکز شهر قرار ندارند، افزود: چند مکان برای انتقال ایستگاه سردار جنگل شمالی پیشنهاد شده که به صورت موقت به انتقال خون منتقل می‌شود.
وی تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و همچنین نصب بنر در مکان سردار جنگل شمالی از روز شنبه ۲۵ مهرماه ایستگاه خیابان سردار جنگل شمالی به پیاده‌روی انتقال خون منتقل می‌شود که نیاز است پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و شهرداری در استقرار کامل این ایستگاه و جلوگیری از برگشت به محل قبلی همکاری و نظارت داشته باشند.
این مسئول در خصوص ساماندهی وانت‌بارها در مکان‌های ورودی شهرهای استان گفت: در برخی شهرهای بزرگ استان استقرار وانت‌بارها چهره‌ای نامطلوبی به شهر داده که همه دستگاه‌ها و ادارات در ساماندهی وانت‌بارها همکاری کنند، همانطور که ساماندهی وانت‌بارها در شهر یاسوج مورد رضایت همه مردم است.
نیک‌اقبالی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جابه‌جایی مسافر توسط مسافربرهای شخصی افزود: مسافربرهای شخصی نمی‌توانند در ایستگاه‌ها و حتی در ترمینال‌ها اقدام به جابه‌جایی مسافر کنند که در این‌صورت باید توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه و برخورد لازم انجام شود.



نبود پارکینگ در شهر یاسوج موجب افزایش سرقت از خودورها شده است
فرمانده انتظامی بویراحمد گفت: نبود پارکینگ عمومی در شهر یاسوج موجب ایجاد ترافیک و افزایش سرقت از خودروها شده است.


علی‌شیر زهرایی ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک یاسوج در خصوص وضعیت ترافیک این شهر گفت: وجود ایستگاه‌های مسافربری در مرکز شهر یاسوج موجب ایجاد ترافیک شده است و ترافیک در این شهر به معضل بزرگی تبدیل شده است.
فرمانده انتظامی بویراحمد بیان کرد: با تدابیری که توسط شورای ترافیک استان اتخاذ شده ظرف روزهای آینده ایستگاه‌ تاکسی واقع در خیابان سردار جنگل‌ شمالی به خیابان انتقال خون منتقل می‌شود که نیروی انتظامی این آمادگی را برای جابه‌جایی ایستگاه و همکاری با دیگر دستگاه‌ها را دارد.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و همچنین نصب بنر در این مکان‌ها صورت گیرد تا برای انتقال تاکسی‌ها مشکلی به وجود نیاید.

این مسئول نبود پارکینگ عمومی در شهر یاسوج را از دیگر علل ایجاد ترافیک در این شهر دانست و افزود: نبود پارکینگ در شهر یاسوج موجب افزایش سرقت از خودروها شده که شورای ترافیک استان تدابیر لازم برای حل این مشکل اتخاذ کند.

زهرایی ادامه داد: دوربین‌های مدار بسته سطح شهر فعال نیستند که شورای ترافیک این موضوع مهم را با توجه به بحث مهم انتخابات در دستور کار قرار دهد.

فرمانده انتظامی بویراحمد با بیان اینکه پیاده‌روهای سطح شهر توسط دستفروشان اشغال شده، گفت: از میدان شهدای نیروی انتظامی تا میدان هفت تیر و چهار راه سبزی‌فروشان در شهر یاسوج توسط دستفروشان اشغال شده که حضور این افراد در ایجاد ترافیک نقش داشته است.

وی خواستار جمع‌آوری دستفروشان از سطح شهر یاسوج شد و افزود: نیروی انتظامی این آمادگی را دارد که با همکاری شهرداری یاسوج نسبت به جمع‌آوری دستفروشان اقدام کند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

هی
Iran, Islamic Republic of
مگه یاسوج ترافیکم داره؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
عجیب است که دلیل اصلی ایجاد ترافیک در شهر یاسوج مغفول مانده و هیچ یک از این بزرگواران به آن اشارت نکرده اند. نمیدانم چرا حجم عظیم ترافیکی که به یک باره از طریق تنها محور ورودی جنو ب شهر یاسوج به سمت مرکز شهر هدایت می شود را کسی نمی بیند . شاید هیچ یک از آقایان تا کنون گذرشان به پارک ساحلی آنهم در غروب یکی روزهای تعطیل نیفتاده و روی تنها پل ورودی وقتشان به هدر نرفته است که بدانند ترافیک اصلی شهر یاسوج کجاست. اگر میدانستند حتما اشاره ای به پل ناتمام مانده سوم رودخانه ی بشار می کردند که بیش از یک دهه روی دست پیمانکاران مانده و هیچ کس نمیداند عاقبت این پل چیست
رضا
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اگر شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی و سازمان تامین اجتماعی بر روی زمینهایی روبروی سینما و عقب نشینی سازمان دامپزشکی حد فاصل خیابان شریعتی و فردوسی یاسوج توافق کنند قطعا از بار ترافیکی یاسوج به صورت محسوسی کاسته میشود .
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1